Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Eski Tekne-Yeni tekne / İyi ve daha iyi mi ? İyi ve daha az iyi mi ?

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
İnsan muhakemesi o kadar çok deneyim yaşadı ve bu nedenle o kadar gelişti ki, ne yapar eder, gereksinim duyduğu takdirde tabii, o tozlanmış bilgiyi yeniden cilalar, geliştirir, kullanılır hale getirir Ersinim.

O nedenle hiç dert etme.



esas sıkıntı piyasanın bu yönde gelişmesi, malum dünya düzeni , çok değerli , binlerce yılın tecrübesinden geçmiş , süzülmüş denizcilik bilgilerinin kaybolmasına neden oluyor. 





  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

T
  • *
  • İleti: 2171
Tekne ve araba karşılıştırmasının doğru olduğunu düşünmüyorum. Farklı amaçla yapılan tasarımlar.

Araba tamamen kaza anında insanın can güvenliğini sağlıyor, üstelik bundan çıkar da sağlıyor çünkü ufacık bir kazada onlarca parça değişterecek hale geliyor.

Oysa tekneler, kaza anında mümkün olduğunca hasar almamak, alsa bile mümkün olduğunca batmamak (yada geç batmak) ve bir şekilde su üstünde uzun süre kalabilmesi hedeflenerek yapılıyor. Su geçirmez bölmeler yapan markalar var. Amel buna güzel bir örnek. Etap tekneleri de vardı sanırım.
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Yeni Tekne eski tekne geyiği hiç bitmez...
Yeni eski mukayesesinde genel eleştri
** Kabuk ince
** İkea mobilya gibi mobilya var içinde ,  ucuz ve kalitesiz gösteriyor

*Kabuk ince yersiz ve geçersiz bir argüman çünkü belli bir standartı geçebilecek gibi yapılıyor ve her türlü testten geçiyor.Çünkü en büyük alıcı Amerika ve İmalatçılar Fransa ve Almanya'da .....

**Diğer eleştri içerisindeki İkea benzeri mobilya'ya en şaşırdığım konuda bu.
İkea tarzı mobilya sanki çok kötü bir şey gibi bir algı yaratılıyor.
Tüm dünyada satış grafiklerini her sene patlatan , tüm dünyanın algısını değiştiren bir mobilya türü Tekneye uygulanınca tüü kaka oluveriyor.
Yeni jenerasyon teknelerde kullanılan ucuz ,hafif ve uygulama kolaylığı olan malzeme üzerinden yanlış bir düşünce yerleşiyor.
Halbuki bu malzemelerin kalitesi İkeada satılanlardan çok daha iyi,İşçilikleri de yüksek kaliteli çünkü hepsi bilgisayar destekli makineler tarafından 0 hata ile kesiliyor .
Bir başka avantajıda yaraladığınız kırdığınız parçayı sipariş ediyor yerine takıyorsunuz.

Bu fabrikasyon tersanelerin yaptığı tekneler zaten ucuz tekneler.
33 -35 feet olanları 60.000 -75.000 Euro bantındalar bize pahalı geliyor Kurdan ve memleketimizin genel gelir seviyesinden ötürü.
Benim bir müşterim yeni aldı ayda 1100 Euro Taksitle.
Avrupalı'ya Amerikalı'ya çok ama çok ucuz zaten peynir ekmek gibi satıyor adamlar.
Ne yapsalardı içine FATİH KIRAL tarzı masif ,maun mobilya mı koysalardı.

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Test videosu denilince akla ilk gelen "budur"  ;D ;D ;D





Oktay reisim, problem şu ki, o standartlar belki sağlamlığı sağlıyor olabilir ama aynı konforu ve deniz üzerinde ki aynı davranışları sağlamıyor diye düşünüyorum. Elbet tasarımlarında etkisi var.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Amel buna güzel bir örnek. Etap tekneleri de vardı sanırım.

Annem sen de hep yüksekten uçuyon be ya... HC, HR, Amel... Az bi dur :)
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 593
Merhaba,
İkea benzetmesini yapanlardan biri de benim.
O yüzden kendi adıma düşen nedenini paylaşmak isterim.

Teşbihte hata olmaz, o yüzden başka bir benzetme yapayım. İkea kesinlikle kalitesiz demiyorum, lakin kendisi bir fast-food; kesinlikle bir  ala carte yemeği değil ne yazık ki.

Son senelerde bizim fuarlarda olan hangi marka teknenin içine girdiysem, ne yazık ki bu izlenimi edindim.

Keşke bir zaman makinesi ile 1990'larda fabrikadan yeni çıkmış bir tekneyi günümüze getirebilsek ve karşılaştırabilsek, hem de bahsettiğimiz markaların...

Ya da o zaman makinesine binsek; bugün üretilen bir teknenin 20 yıl sonraki haline binsek ve baksak... Böyle canlandırabildiniz mi gözlerinizde?

Bu benim kendi yorumum, ispatlanması gereken bir tez kesinlikle değil; bir temenni olmasını istediğim. Ve biliyorum ki tekne değiştirirken yine bu markalardan tekne alıyor olacağım. Şu anda bir Beneteau Oceanis sahibi olduğum gibi...

Not: Köşeli mobilyaya halen tamamen karşıyım, bu bence düzeltilmesi gereken bir üretim hatası


  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Amel buna güzel bir örnek. Etap tekneleri de vardı sanırım.

Annem sen de hep yüksekten uçuyon be ya... HC, HR, Amel... Az bi dur :)

 ;D ;D ;D

Denizciler için yapılan tekneler, Tatilciler için değil ya, ondandır  :P
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Teknenin içinde şahsen beklentim, bana sıcak ve gerçek tekne hissi vermesi. Elbet benim zevkim, herkesin zevkine saygı duyarım o ayrı.


Bu yeni, o ikea tarzı dediğimiz tekne içi. Şu sıralar, neredeyse, tüm tekneler buna benzer iç tasarım ve mobilya kullanıyor. Benim rezidans gibi dediğim. Şahsen sevmiyorum ama dediğim gibi bu benim zevkim.





Bu da eski tarz. Buna yorum yapmayacağım.





  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Oktay reisim, problem şu ki, o standartlar belki sağlamlığı sağlıyor olabilir ama aynı konforu ve deniz üzerinde ki aynı davranışları sağlamıyor diye düşünüyorum. Elbet tasarımlarında etkisi var.
[/quote]

Katılırım
Ancak Tüm dünyada her türlü tasarım ve dolayısı ile üretim Tüketici arzu ve istekleri atlanarak yapılamaz.
Ne üretirseniz üretin Beyaz eşya, Otomobil , Kazak , Tekne , Konut veya herhangi bir Hizmet  Tüketici arzusunun ve isteklerini göz ardı ederek bir şey üretemezsiniz.

Tüketici arzusunu ve isteklerinide trend yönlendirmeleri ve algı yönetimleri ile yönlendirebilirsiniz. Ama bir yere kadar ihtiyaç ne ise o üretilir ise başarı sağlanır.
Buna en basit örnek 1+1 evler.
20 yıl evvel 1+1 ev çizen mimarı ve yapan mütahit firma yönetimini Psikiyatriste götürürlerdi herhalde...
Bu her sektörde genel olarak böyledir.
Eminim Ütü şeklinde  üretilen Tekneler genel tüketici isteği ve arzuları araştırılarak prototipler hazırlanıp yedi düvelde Tekne dergilerinde reklam desteği ile yazılar yazdırılarak , fuarlara katılarak tüketici algısı değiştirilip piyasaya sürülmüştür.
fabrikasyon tekne imalatçıları başta Artık kimsenin o eski formda tekne yapıp satma imkanı kalmayacaktır.
Göreceksiniz AMEL , HR vs dahil o forma doğru yavaş yavaş yönelecektir.Hatta iddia ederek söylüyorum bu butik tersaneler ucuz tekne imal etmenin yolunu bulacak ve markalarını kullanarak ucuz tekne yapıp satacaktır yoksa birer birer kapanıp tarih olacaklar.
20 sene evvel Kim derdi BMW , Mercedes , Jaguar ucuz otomobil yapsın ?

Zaten son 20 senedir tüm sanayi üretimi hızlı tüketim modelinde geçmiştir.
Eskiden eve çamaşır makinesi alınırdı 15 sene  20 sene kullanılırdı Babamın evinde böyle idi. Dayanıklı sağlam ama çok pahalı çamaşır makineleri yerini ucuz dayanıksız 5 sene içerisinde pert olan makinelere bıraktı .
Çünkü artık ekonomilerin tamamı tüketim üzerine kurulu
O çamaşır makinesini üreten fabrika çok satacak ki ayakta kalabilsin insanları istihdam edebilsin ki O işçide  yan fabrikada üretilen ucuz Otomobili alabilsin.
15 sene dayanan çamaşır makinesi artık kimsenin işine gelmiyor var ama çok pahalı .
 




  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Tüketici istekleri konusuna kesinlikle katılıyorum.

Aslında arada hep konuştuğumuz yada konuşamadığımız, "denizcilik kültürü", "denizlerde çoğalmalı mıyız?" gibi konuların, beklentiler ve sonuçları ile bağlantılı olduğunu düşünüyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Hava muhalefeti yüzünden kayığı Güllükten Örene götürmek 3 gün alıp bir de sağda solda internetsiz kalınca konuyu takip edememiştim, epey ilerlemiş.

Once doğrudan bana sorulan sorulara cevap vereyim.Can hocam; Bavaria'ya gittiğim sene motoryatlar dahil 3000 tekne imal ettiklerini söylediklerini hatırlıyorum...Ama hafızamdan emin değilim, fakat bu sayı 2000den de az değildir.

Ali beyin sorusuna gelince ; adımı çoğu klavyede doğru yazamadığımdan, inceltme ( veya uzatma miydi? ) işaretli A yerine sanal ortamlarda Aa yaptım. Aali diye yazıyorum. Gerçi artık adımdan da emin değilim. Ismimin doğru yazılmış olduğu bir kaç nüfus kağıdı değiştirdikten sonra Tuzla nüfus dairesinde 20 yaşında olmayan kalın kafalı bir kızcağıza derdimi anlatamadım , yeni nüfus kağıdım Ali diye çıktı...Artık isteyen bana istediği isimle hitap edebilir, dediğim gibi ben bile ismimden tam emin değilim.

Başka ne diyeceydim ? Unuttum...

Ha, bi de Matay beyefendinin yorumlarına boş verin. Pek zevk sahibi sayılmaz kendisi   ;D



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Kaan,
Hani bir aralar orantısız güç / zeka  deyimi sıkça kullanılıyordu ya.
( Karşı tarafın durumunu bakmadan ortaya konan muhteşem,  güç/zeka/estetik/güzellik anlamında )

Senin koyduğun ikinci  resimde orantısız estetik ve orantısız güzellik var.
Birinci resimde ki 1+1 daireyi pardon tekneyi fena eziklemişsin.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Kötü bir niyetim yoktu, aynı boy, yaklaşık aynı fiyat olan iki tekne arasında ki kıyaslama sadece  ::) Sadce aynı yaş değil   ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ben yazarken 1+1 benzetmesini Oktay bey de yapmış pişti olmuşuz.

Bu arada yanıtını bildiğim halde resimleri hatuna gösterdim, hangisi güzel diyerekten.
Beklediğim gibi 1+1 daire görünümlü tekneyi bağendi.

Hanımlara göre tekne tasarlandığı savı çok doğru aslında.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Hürgeneral olmanın verdiği hafifliği bir kez daha hissettim  ;D
  • IP logged

 
Yukarı git