Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Çelik Kadar Güçlü Ahşap Tekne Yapılabilir mi ?

T
  • *
  • İleti: 2171
... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)


 ;D ;D ;D

ToKi 41, hayallerinize yelken açın.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)


 ;D ;D ;D

ToKi 41, hayallerinize yelken açın.
Belki mortgage da olur

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı



Bence yerli bir nesnede bir parça ışık, yapımcısında istek ve adanmışlık , üründe de kabul edilir bir kalite görebiliyorsak desteklemek lazım, yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
 
   Aali abi ye katılıyorum. Sonuçta donanımda herkes üç aşağı beş yukarı aynı malzemeleri kullanıyor. Doğru bir yönetimle işçilikte de sorun olmaz ama hayal gücü ve ufuk çok önemli.
   Size benim karia 31 maceramdan örnek vereyim. Atilla Algon un karia 31 kalıbından Çanga teknesini yapmıştım. Karialarda ve muadili birçok yabancı marka teknelerde içeride tavan ve yanal yüzeyler suni deri ile kaplanır veya kompozit parçalar yapıştırılarak kaplanır. Zaman içinde ya yapıştırıcılar kendini bırakır,yada doku onarılamaz çirkinlikte birşey olur. Buna bir çözüm üretmek istedim,zaman sorunumda yoktu. Tavanların ,ön ve arka kamara yanal yüzeylerin kalıbını aldım,bunlardan model ürettim bu modellerden tekrar kalıp alıp bu kalıptan  jelkotlu  aynı teknenin dış kabuğu gibi tavan ve yanal yüzey elde ettim. Yani çift cidarlı gibi oldu. Kullanımı,temizliği sonuç görünümü(finishing yerine uydurdum)çok güzel oldu.
    Birgün Atilla Algon tekneye geldi,başıma iş aştın dedi. Çok kızınca tüm kalıpları Atilla abiye verdim. Çağla teknesini yapmak için tekneyi satılığa çıkardığımda ilk gelen kişi hiç pazarlık yapmadan Çanga yı aldı.
    Demem o ki,gerekli özeni,emeği verdiğinizde ufkunuzda açıksa,farklılıklar yaratabiliyorsanız çok iyi rakamlara yerli bir tekneyi satabilirsiniz.
    Azure ile ilgili ilk fuarlarında bir anım oldu. Oğlumla tekneyi geziyoruz,salonda tavan tutamaklarını incelerken(masifti)tutamak elimde kalmıştı. Bakınca tavana iki adet ağaç vida ile tutturulduğunu görmüş ve gerçekten üzülmüştüm. Zaman içinde naaptılar bilemiyorum.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Maalesef zevk ve zerafet bizim tekne yapımcılarında, sanıyorum ki herşeyi biliyorum egosundan dolayı, yaptım oldu çizgisinde çıkıyor.

Bu konuda sizin yaptığınız teknenin (pdf olarak yapım süreci hazırlamıştınız, arşivimde durur) Alüminyum gibi soğuk malzemenin bile, iç tasarımında verilen sıcaklık ve malzeme kalitesi ile yerleşimin göz okşayıcı olmasını takdirle karşılar ve hep keşke yerli üreticlerde aynı zerafeti gösterebilseler diye geçiririm içimden.

  • IP logged

Z

Ziya Gunes

... yoksa zaten tek tutamağımız beton ve inşaat kültürümüzle dış borçlanmayla batıp gideceğiz.
İyi olduğumuz konu üstünden gidelim, dünyanın en iyi BETON teknelerini biz yapalım!


öZgür (tapatalk)

TOKİ'ye yaptıralım hem de
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Beton tekne, İngilizce adı ile Ferro cement boat, 1855 yılından beri bilinen ve gerek ucuzluğu gerek fazla alet gerektirmemesi nedeni ile amatör tekne yapımcılarının seçtiği bir inşaat malzemesidir. Unutulmaması gereken bitmiş bir tekne maliyetinin yabancılara göre sadece %10'u ana gövdedir. Beton tekneler sağlıklı olmakla birlikte özellikle darbelere karşı dayanıksızıdır. Darbe ile delinirler ve batabilirler. Delinmeseler bile çatlama olur ve içeride bulunan çelik konstüksüyona ulaşan deniz suyu özellkle klor ciddi korozyona yol açar. Korozyon sonucu çelik 80 kata kadar hacmını arttırabilir. Bu hacım ise kolaylıkla anlaşılabileceği gibi betonu patlatır. Bu kadar eski bir tarihi olmasına rağmen betonun tekne inşasında oldukça az tercih edilmesinin nedeni budur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553

Bakınız yılda en az iki defa basına yansıyan düzeyde pala sorunu yaşıyor bu tür tekneler.. Bence sayı daha fazladır.. Artık kıç öyle geniş ki çift pala koyuyorlar mecburen. Düşünün seyirdesiniz teknenin dümeni boşaldı.. Olasılıklar sınırsız..


Firmaların, bu sene görülen ve yeni tasarımlarda çift pala'dan dönmeye başladıkları dikkat çekiyor.


Bu yeni malzemenin yeni bir adı yok mu , bu malzemeye evrim geçirdikten sonra ahşap demek ne kadar doğru ?
Hani kontraplak da ahşap işlenerek (Önce talaş haline getirilip sonra kimyasallarla sıkıştırılarak) yapılıyor ama ona ahşap diyemiyoruz artık.

Zaten ahşap lamine teknelere Ahşap lamine'' veya ''Kompozit'' demeyip ,ısrarla ''Ahşap'' diyerek bir kavram kargaşası yaratılan  memleketimizde , bir de bu malzeme ile tekne yapılırsa ne yaparız bilmem. :)



Man - Superman
Wood - Superwood

Adamlar "süper ahşap" demişler işte.
Bulletprof olduğu için herhalde ;D

Bana göre güzel. Yeterki Ersin bu malzemeye de ''Ahşap '' demesin. :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Peki ahşap tanımını yapalım o zaman.. Hangi tekne ahşaptır..? neye  göre değerlendireceğiz?  Anlatamadığım konu şu..

Ahşap bir teknenin denizle uyumu ve görüntü güzelliği eşsiz.. Bunun aksini düşünen olduğunu sanmıyorum..

Yoğunluk olarak denize olan uyumu, kullanım ve imalat kolaylıkları  daha bir çok avantajları malum ahşap teknenin..

Ancak , seri üretim dikkate alındığında fiberglasın kolaylıkları tartışılmaz.. Sağlamlığı da.. Benim kabul edemediğim ülkemizde fiberglas olduğundan çok bir başka malzemeymiş ve hiç bir alternatifi olmadığı sonsuza dek dayanıklı ve sorunmsuz olduğu gibi ticari kokan söylemler..

Öcak abi teknesinin karinası ile neden o kadar uğraştı ? Belki bir 100 yıl dayanır şimdi.. Ama aldığı teknede sonuçta hatırladığım kadarı ile ozmoz vardı.. Yani Her malzemenin bir ömrü avantajları ve dezavantajları var..

Şerit kaplama (strip planking ) yöntemi ile yapılan tekneler ahşap teknelermidir? evet öyledirler.. ana yapım malzemesi ahşap çünkü.. Üzerine kaplanan birkaç kat elyaf ve epoksi ile ahşabın tüm dezavantajları ortadan kalkıyor üstelik..

eskiden de ahşap tekne üzerine macun ve boya çekilirdi.. macun ve boya çekildiği için kalafat yapıldığı için bunlara ahşap tekne değiller diyebilirmiyiz peki ?

Bu şerit kaplama yönteminin en önemli avantajı ise ayrıca iç mekan için bir kaplama malzemesine gerek duyulmaması.. İçerisi mis gibi ahşap işte.. Hafif ve son derece dayanıklı bir kabuk elde ediyorsunuz bu yolla..

Daha yeni yazdı Atilla Serdar Erdoğan (reisim sen hangi adını kullanıyorsun hep üçünü birden yazıyorum mecburen :)) algomar a nasıl içten giydirme yaptığını..

Elyaf kaplanıyor diye ahşaba farklı isimler takmak gerekmiyor.. kompozit plastik gibi mesela.. Bunları icad eden elin adamı öyle demiyor zaten.. Yapılma yöntemi ile anılıyor bu tür tekneler..

Ahşabın, kurt, açma ve bakım gibi tüm sorunları bu yöntem ile tamamen ortadan kalkıyor neredeyse.. Geriye ahşabın keyfini sürmek kalıyor.. Üstelik tekneniz de ahşabın tüm özelliklerini yansıtıyor.. Daha ne olsun..












  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Eğer varoluşu, niteliği değişmiyor ise sahiden Ersin doğru diyor.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 629
Bu "büyük sorunsalı" henüz Batı da çözemedi, hala hararetle tartışıdurular !

Püriten ahşap severler ille geleneksel yöntemlerle ve masif ağaçtan yığma inşa edilmemiş tekneleri gerçek saymıyor.
Ben ise yine omurgası ( lamine) ağaç, postaları ( lamine) ağaç, gövdesi 2 kat ( lamine ) ağaçtan yapılmış , üstelik vernikli olduğu için malzemesinin ne olduğunu zaten açıkça gösteren kayığımın niye ahşap tekne sayilmayacağını anlayamıyorum ?

Bakır perçin, galvaniz çivi veya vida ile birleştirilmediği ve yapısı gereği kalafata gerek duymayacağı için mi ? Şileplerde kimsenin aklına II. Dünya Savaşı sirasında elektrik kaynağı yayginlaşınca perçinle yapılan çelik gemi çelik gemidir, kaynakla yapılan öyle sayılmaz demek gelmiş midir ?   ;)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Efendim ;  Bana göre Yengeç ,Karabiber ve İyonia ahşap teknelerdir.

Sanela ahşap lamine bir teknedir.

Ahşap lamine veya kontraplak olup , dışına -içine epoksi veya polyester reçineyle elyaf (bilmem kaç gr. m2) uygulanmış tekne kompozit bir teknedir

Bu yeni ,suya atıldığında batan Süper ahşap malzeme kalıplanarak yapılacak teknenin adını bilemedim ama ahşap diyenlerimiz çıkacaktır tabii. :)

Ama meşhur ilan sitesinde bu teknelerin hemen hepsi de Ahşap ismi ile satılmaktadır (sahipleri açıklama kısmında belirtmemişlerse ) ve bakım müşkülatları nı düşünen , bu işleri iyi bilmeyen memleketim insanları arasında  müşteri bulmakta zorlanmaktadırlar.

Hani şunuda söyleyeyim , tekne bakındığım sıralar benim bütçeme uygun ve planlarıma uyan (yarış maksatlı inşa edilmemiş) şöyle gövdesi üç kat diyagonal çıta lamine kaplama dan oluşmuş ve suya inmeden güzelce epoksi emdirilerek ince bir kat örgü elyaf la kaplanmış donanımı da sağlam bir tekneyi GRP bir tekneye tercih ederdim.

Yani bana göre hepsinin özellikleri farklı , maksadım ahşabı övmek veya yermek değil , tanımları yerli yerine oturtmak , başka bir maksadım yoksa niye hepsine birden ''Ahşap'' deyip sayın izleyicilerin kafasını karıştırayımki , bilmem anlatabiliyormuyum sevgili Ersin reisim.?

Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir  nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu  . :)

Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil :) ) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .  ::)

Bilmem anlatabildim mi meramımı sevgili reisler , değerli dostlar , sevgiler ve saygılar efenim.  C:-)

  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Şubat 2018, 23:19:04 Gönderen: Öcal Turan »

R

Recep Ertürk



Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir  nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu  . :)

Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil :) ) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .  ::)


Öcal reisim siz işi biliyorsunuz o nedenle de cesurca davranabiliyorsunuz. İşi bilmeyenlerin sanırım öğrenme maliyeti çok yüksek..

Söz gelişi bu "blisterli tekne" dediğiniz nasıl bir şeydir? Fotoğraf destekli açıklayabilirseniz bizler de öğrenmiş oluruz.

Elbette tedavisini de..

Teşekkürler, saygılar..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Öcal kaptanım,
Şimdi ayrıldık gibi oldu.
İlk sıradaki tekneler ahşap ama yapım tekniği belirtilmemiş.
Sanella'da malzeme olarak ahşap ama yapım tekniği ile yazıyorsunuz ve lamine ahşap diyorsunuz.
Konu başlığındaki çelik kadar sağlam malzeme ise başına bir dolu dert gelmiş ve ahşaplığından sadece ilk fabrika girdisi olan ahşap adı kalmış bir malzeme.
Buna da kompozit deniliyor artık. :)
Ozmoz olayı ise tamamen bir kafa karıştırmaca ve marinalardaki servislerin tekne sahiplerini korkutarak dolandırma olayı bana göre. >:(
Yıllarca Martı marinanın içinde kalan çekek alanında sürtmüş biri olarak o kadar tekneden sadece bir tane delamine olmuş polyester tekne gördüm.O da koca teknede 0.5 m2 ya vardı ya yoktu.
Oysa servisler bakımlarını yaptıkları teknelerin yarısından fazlasına ozmozis treatment adı altında yapmadıkları bırakmıyorlardı. :(
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 2553


Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir  nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu  . :)

Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil :) ) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .  ::)


Öcal reisim siz işi biliyorsunuz o nedenle de cesurca davranabiliyorsunuz. İşi bilmeyenlerin sanırım öğrenme maliyeti çok yüksek..

Söz gelişi bu "blisterli tekne" dediğiniz nasıl bir şeydir? Fotoğraf destekli açıklayabilirseniz bizler de öğrenmiş oluruz.

Elbette tedavisini de..

Teşekkürler, saygılar..

Valla ben de mecbur kalınca , bu osmosis tedavisi yapan ustalar benden akıllı mı diye merakımdan , dizimi kırıp ders çalışıp , öğrenmeye başladım Recep reisim. :)

Kolay iş değil kabul ediyorum , dikkat istiyor ama çok çok zor da değil.

Şuralarda bir şeyler paylaşmıştık , daha da var BAKIM başlığımızda.

http://heyamolahey.com/bakim/ozmosiz-ve-tedavisine-kisa-bir-bakis/

bi'l mukabele selam ve saygılar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Öcal kaptanım,
Şimdi ayrıldık gibi oldu.
İlk sıradaki tekneler ahşap ama yapım tekniği belirtilmemiş.
Sanella'da malzeme olarak ahşap ama yapım tekniği ile yazıyorsunuz ve lamine ahşap diyorsunuz.
Konu başlığındaki çelik kadar sağlam malzeme ise başına bir dolu dert gelmiş ve ahşaplığından sadece ilk fabrika girdisi olan ahşap adı kalmış bir malzeme.
Buna da kompozit deniliyor artık. :)
Ozmoz olayı ise tamamen bir kafa karıştırmaca ve marinalardaki servislerin tekne sahiplerini korkutarak dolandırma olayı bana göre. >:(
Yıllarca Martı marinanın içinde kalan çekek alanında sürtmüş biri olarak o kadar tekneden sadece bir tane delamine olmuş polyester tekne gördüm.O da koca teknede 0.5 m2 ya vardı ya yoktu.
Oysa servisler bakımlarını yaptıkları teknelerin yarısından fazlasına ozmozis treatment adı altında yapmadıkları bırakmıyorlardı. :(

Cem Gür ve Ali San reisler burada iken ben yazamam o baştaki tekneler hakkında Utku dede. :)

Osmosis iyi bir şey değil , olmasa iyi olur , ama şu marinalardaki tedavi hakkında diğer dediklerine genelde katılıyorum , öyle öyle soyuyor ve denizden soğutuyorlar insanları Utku dede. ?0-?

Benim teknem de bu kadar uğraşmasam da olurdu , benden çok yaşardı o tekne ama şu yeni alma hevesiyle bir kere yapayım , yeni tekne almış gibi bir daha da uzun süre uğraşmayayım dedim.:)

Selam ve saygılar,
  • IP logged

 
Yukarı git