Efendim ; Bana göre Yengeç ,Karabiber ve İyonia ahşap teknelerdir.
Sanela ahşap lamine bir teknedir.
Ahşap lamine veya kontraplak olup , dışına -içine epoksi veya polyester reçineyle elyaf (bilmem kaç gr. m2) uygulanmış tekne kompozit bir teknedir
Bu yeni ,suya atıldığında batan Süper ahşap malzeme kalıplanarak yapılacak teknenin adını bilemedim ama ahşap diyenlerimiz çıkacaktır tabii.
Ama meşhur ilan sitesinde bu teknelerin hemen hepsi de Ahşap ismi ile satılmaktadır (sahipleri açıklama kısmında belirtmemişlerse ) ve bakım müşkülatları nı düşünen , bu işleri iyi bilmeyen memleketim insanları arasında müşteri bulmakta zorlanmaktadırlar.
Hani şunuda söyleyeyim , tekne bakındığım sıralar benim bütçeme uygun ve planlarıma uyan (yarış maksatlı inşa edilmemiş) şöyle gövdesi üç kat diyagonal çıta lamine kaplama dan oluşmuş ve suya inmeden güzelce epoksi emdirilerek ince bir kat örgü elyaf la kaplanmış donanımı da sağlam bir tekneyi GRP bir tekneye tercih ederdim.
Yani bana göre hepsinin özellikleri farklı , maksadım ahşabı övmek veya yermek değil , tanımları yerli yerine oturtmak , başka bir maksadım yoksa niye hepsine birden ''Ahşap'' deyip sayın izleyicilerin kafasını karıştırayımki , bilmem anlatabiliyormuyum sevgili Ersin reisim.?
Osmosis işine gelince ;
Tedavi edilebilir nitelikte osmosis problemi olan (blisterli) bir tekneyi eğer fiyatına yansıtılmışsa ve elimden biraz iş geliyorsa her zaman alırım , hatta tercih ederim , ömrüme kıyasla ölümsüz yaparım onu .
Osmosis probleminden batan tekne duymadım şu ana kadar ama bu öcü (ben değil
) nedeniyle normal fiyatının yarısına hatta daha altına satılan çok çok tekne var .
Bilmem anlatabildim mi meramımı sevgili reisler , değerli dostlar , sevgiler ve saygılar efenim.