Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: G. Fransa Gruissan - Antalya tekne transfer seyri

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ali reis tekrardan hoşgeldiniz ve şimdiden hayırlı olsun kızınız...

Pruvanız neta, Rüzgarınız ihtiyacınıza göre, karinanızın altında her daim en az bir kadem su olası dileğiyle...

Selametle.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 128
Ali Reis tekneniz hayırlı olsun.
Size ve ailenize güzel anılar biriktirsin .Bu rota ile ilgili yazmış olduğum düşüncelerimi paylaşayım.
Fransa dan tekne getirmek;
Hele ilk sıfır tekne ise hem heyecan verici hem de  yaşanılacak uzun yol macerasını tadı unutulmaz.
Bu yolu biri arkadaşımın, ikincisi kendi teknem için yapmış birisi olarak deneyimlerimi paylaşmak istedim. İlk proğramımız da yaptığımız araştırmalarda Lion körfezindeki hava durumunun Mistral rüzgarıyla etkilendiğini bununda Biscay  körfezindeki  hava şartları ile ilişkisini ,Atlantik'te karadan denize esen rüzgarların şiddeti artınca dağlardan aşan rüzgar koridorlarının Rohn vadisinden  körfeze inerek sert sağanaklara   oluşturduğu bu yüzden en uygun zamanın Nisan sonu Haziran aylarında olduğunu öğrendik. Estiği zaman 25 40 knot aralığını çok rahat görebiliyorsun kışın bu 60 -70knot ları bulduğu da oluyormuş. Bonifacio için arkadan geliyor olsa da, Toulon u bordalamaya doğru denizler 3 -4 mt yi rahat buluyor. Bu yüzden sert rüzgarların devamlı  estiği günlerde rüzgar kaldıktan 7 -8 saat sonra çıkmak konfor açısından avantajlı olur .
Tekne teslim tarihini buna göre düzenledik Mayısın ilk haftası olarak teyitleştik.
Ancak bu teslimat işi öyle bizim Avrupa adamlar disiplinli falan düşündüğümüz gibi olmadı devamlı konuşma ve Firmanın Türkiye mümessili   genel müdürü ile dostluğumuza rağmen 10 gün gecikmeyle ancak teslim tarihi günü yaklaşınca netleşti. gittiğimizde tekne denizdeydi ama bir çok eksik karışıklık devam ediyordu .Olay şöyle düşünün Fabrika taşeron bir firma ile anlaşmış iki adam teknik işlerle uğraşıyor zaten ya İngilizce bilmiyor yada bilse de konuşmak istemiyorlar konuştukça eksikleri söylüyorsunuz  diye anlamamayı tercih ediyorlar yaklaşık 3 günde öyle  geçti İstanbul ile telefon trafiği sanırsınız ki dünyanın en önemli  ithalatçısınız o derece. Buna rağmen tekne istemediğimiz halde havuzluk tik kaplama teslim oldu.Arkadaşımız  titiz(kıl derecede)bunlar leke tutar ben istemem tik diye kaçınmasına rağmen .aradık İstanbul'u cevap parasını almıyalım dedi . o derece ilgi.bu maceradan sonra çıktığımızda arkadaşların planlı zamanı kalmadığından hızlı bir şekilde Bonifacio ,
Lipari,Mesina ,Kefolonya Patras ,Korent geçişi ,Aegina ,Mikonos Kos Bodrum ,olarak hızlıca geldik .
Seyirde 4 denizci bir aşçı 5 arkadaştık 4 kişi iki kişi vardiyalı sistem  kurduk ,Bonifaco kadar arkadan 20 30 knot arası havada sallanarak ,daha sonrası Egeye kadar daha sert hava görmeden geldik tabi Orta Egede poseidon un ellerinden öptük.
Bu transferden sonra o kadar yeri gezemeden hızlı geldiğimize pişman olmuştum keşke tekneyi bırakıp ya da acele eden arkadaşları gönderip bekleyip yeni ekiplerle tadın çıkarsaydım dedim.
Kısmet kendi  teknemeymiş onu da kardeşimle eşi ,yeğenim ,ve gemicimle birlikte tadına vara vara öce Port Napolion ,Bonifacio boğazı Olbia  alarga kalınabilen bir yer müsait yakıt istasyonu ve su var ..oradan Ischia adası marina, güzel marin malzeme olan küçük dükkan var .sabah çıktık 16 dm Capri , bağlama sorunu var alarga durduk gemicim tekneden bizi kıyıya bıraktı yemek yedik dolaştık ada bitti .akşam üstü AMALFİ hareket 16 mil Feribot iskelesi 18 den sabah 9 a müsait bağlandık .güzel
Bir gezi sonrası yemek uyku. Oradan Lipari,  adada kumanya ve yakıt ikmali küçük marinetlerde bağlama imkanı iyi, bir çok denizcinin  Adriyatik geçişi için duraklayıp nefes aldığı güzel bir ada .
hava 2 gün sonra 5 -6 Beaufort  hava veriyordu bunun için sabah adayı gezip 13 gibi hareketle Mesina boğazına yöneldik bu saatte akıntı lehimize idi akşam  üstü düşen havada Adriyatiğe çıkıp ertesi günü sertliyecek havada borda dalga almamak için gece boyu 70 dm kuzeye tırmanıp .bu sayede havanın sertlediği saatlerde güneyli rotaya kayarak seyirin konforunu muhafaza etmeyi planladım. Adiyatikte kuzeyli havada 5 -6 beaufort havada dalga 4 metrelere  çıkabilir.

Planlı ve güzel bir seyirle Kefolonya ya geldik.
Tüm seyirlerimizin çıkışını tahmini varış saatimize göre planladık. Hava şartlarına göre zorunlu durumlarda hızı düşürerek  varışın gündüz olmasına dikkat ettik.uzun seyirde 3 kişi olmak yorucu olmayı engelliyor size de iyi seyirler aklınıza gelen soruları bildiğim kadarıyla cevaplarım.



  • IP logged
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2018, 16:37:35 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 3573
Sevgili Cömert reis bir de yazamıyorum diyordunuz.. rica etsem hem bize hem de kendinize haksızlık etmeseniz.. :)xx :)xx
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Suat reisim teşekkürler.

Bildiğim kadarı ile siz de Antalya dasınız. Müsait zamanınızda tanışmak isterim.


Mehmet reisim,

Bilgi biriktirmeye devam ediyorum. Sorularım muhakkak olacak sizin gibi bu yolda tecrübesi olan dostlara.

Tşkler.

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Suat reisim teşekkürler.

Bildiğim kadarı ile siz de Antalya dasınız. Müsait zamanınızda tanışmak isterim.

..................................................

Tşkler.

Evet Ali reisim Antalya'dayım. Keyif duyarım sizinle tanışmaktan...

Tlf. 0532.274yirmidört99

Görüşmek üzere
  • IP logged
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2018, 21:46:35 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 128
Sevgili Cömert reis bir de yazamıyorum diyordunuz.. rica etsem hem bize hem de kendinize haksızlık etmeseniz.. :)xx :)xx
evetde 1200 DM +1200 DM  2400 dm 1 A4 

, ; :D[quote author=Ali Aygın link=topic=1056.msg25059#msg25059 date=15181922


Mehmet reisim,

Bilgi biriktirmeye devam ediyorum. Sorularım muhakkak olacak sizin gibi bu yolda tecrübesi olan dostlara.

Tşkler.


[/quote]

Bekliyorum bilgim kadar yardımcı olmayı denizcilik borcu olarak bilirim.
İlk seyahatime çıkarken Yelken Dünyası dergisinde Sayın dr Noyan Eralpin  teknesini şubat ayında getirme hikayesini okuyunca kendisi ile telefonla görüşerek buluştuk gerçekten çok yardımcı oldu .
Bizlerde bizden tecrübelilerden bir şeyler öğrendik ve yeni geleceklere borçlandık .ödeyelim.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 71
Teknenin Fransa gibi açık denizi takiben getirmek benim kanımca amatör denizcilerin yapacağı bir iş değil.
Bu sözlerim umarım yanlış anlaşılmaz Amatör denizcilerin eğitim standartları kişilere göre değişir sakın bu söylemi bir üzerinize almayınız.
  Lütfen bir ticari kaptanlıl eğitimi almış ve yeterli tecrüveye sahip bir kaptanı yanınıza alınız. ( EN AZ ZABİT YETERLİĞİNDE VE GOC-ROC EHLİYETİNE SAHİP)
Çünkü bir problem olduğunda kaptanın kullandığı iletişim dili sizden farklı olacaktır
  Bu konuda Suat kaptandan yardım alabilirsiniz. Eğer böyle bir talebiniz olursa birilerini tavsiye edebilirim.
 Saygılarımla

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 09 Şubat 2018, 22:05:13 Gönderen: Tümay Gören »

B

Burak Doneray

Tümay reis kötü bir tecrübemi yaşadınız bu yönde bir tavsiyede bulunuyorsunuz biraz açıklayabilirmisiniz?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
OOO Tümay gelmiş.. Hangi dağda kurt öldü kardeşim:)  Hoş geldin.. Konunun başlarında Ali reis yazmıştı.. Çok sıkı ekip kurmuşlar zaten..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5823
    • Son Denk Kayıkçısı
Teknenin Fransa gibi açık denizi takiben getirmek benim kanımca amatör denizcilerin yapacağı bir iş değil.
Bu sözlerim umarım yanlış anlaşılmaz Amatör denizcilerin eğitim standartları kişilere göre değişir sakın bu söylemi bir üzerinize almayınız.
  Lütfen bir ticari kaptanlıl eğitimi almış ve yeterli tecrüveye sahip bir kaptanı yanınıza alınız. ( EN AZ ZABİT YETERLİĞİNDE VE GOC-ROC EHLİYETİNE SAHİP)
Çünkü bir problem olduğunda kaptanın kullandığı iletişim dili sizden farklı olacaktır
  Bu konuda Suat kaptandan yardım alabilirsiniz. Eğer böyle bir talebiniz olursa birilerini tavsiye edebilirim.
 Saygılarımla

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Vay Tümay Kaptan Abimiz gelmiş , hoş gelmiş.
Aman Abi Ticari Kaptan deme sakın, ayrımı doğru yapmak lazım. Kendi teknesi yada yelkenli tekneye merakı olmayan bir ticari kaptan sıradan bir yelkenli teknede sudan çıkmış balığa döner. Telsizle iletişim kurmak, havayı yorumlamak ve rota çizmek dışında çok zorlanır. Tamamen farklı şeyler. Tır şoförüne motosiklet kullandırmak gibi bir şey. Lütfen sen ve buralardaki diğer profesyoneller kendinizi ömrü ticari gemilerde geçmiş zabitlerle bir tutmayın, sizin kulvarınız farklı hepinizin yelkenli tekneleri var.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

T
  • *
  • İleti: 71
Alıcak kaptanın aşağıda ki özellikleri olmalıdır.
Uluslar arası denizcilik ingilizcesi sahip olmak
Navtex Gmdss kuralarını hakim olmak ve gerekli kodları çözmek
Yangın söndürme ve ilk yardım konularına hakim olmak 8
Uluslar arası rehber kitapları okuyacak yorumlayacak ingilizce bilgisine sahip olmak
Makina eğitimi almış olmak basit onarımları yapabilmek.
Elektrik Elektronik ve Avometre konularına hakim olmak basit elektrik arızalarını yapabilmelidir.
AIS çihazını kullanabilmelidir
 Eh artık yelkenidr siz açar kahve servisi yaparsınız..
  Tabi bu işi reislikle karıştırmayın. Adamında asabını bozmayın millet senelerce okullarda dirsek çürütüyor. İki kere denize çıkılınca denizci olunmuyor. Açık deniz tabir edilen Fransa Türkiye seferinde yukarıda ki krıterleri dikkate almanız. Güvenliğiniz için önemlidir.
 Milletide gaza getirip tehlike atmayalım.
Bizim millet arabadan inip yelkenli alır.
Dediğim  gibi  kendini yetiştirmiş kaptanlara laf yok onlar kendini bilir zaten
 
   

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

B

Burak Doneray

Alıcak kaptanın aşağıda ki özellikleri olmalıdır.
Uluslar arası denizcilik ingilizcesi sahip olmak
Navtex Gmdss kuralarını hakim olmak ve gerekli kodları çözmek
Yangın söndürme ve ilk yardım konularına hakim olmak 8
Uluslar arası rehber kitapları okuyacak yorumlayacak ingilizce bilgisine sahip olmak
Makina eğitimi almış olmak basit onarımları yapabilmek.
Elektrik Elektronik ve Avometre konularına hakim olmak basit elektrik arızalarını yapabilmelidir.
AIS çihazını kullanabilmelidir
 Eh artık yelkenidr siz açar kahve servisi yaparsınız..
  Tabi bu işi reislikle karıştırmayın. Adamında asabını bozmayın millet senelerce okullarda dirsek çürütüyor. İki kere denize çıkılınca denizci olunmuyor. Açık deniz tabir edilen Fransa Türkiye seferinde yukarıda ki krıterleri dikkate almanız. Güvenliğiniz için önemlidir.
 Milletide gaza getirip tehlike atmayalım.
Bizim millet arabadan inip yelkenli alır.
Dediğim  gibi  kendini yetiştirmiş kaptanlara laf yok onlar kendini bilir zaten
 
   

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Peki öyle yaparız.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
 ;)

  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 71
Yukarıda ki yazıda  kimseyi kırmak ve inciltmek istemedim. Eğer böyle algılandıysa   tüm denizci dostlardan peşinen özür dilerim. Bahse konu yazı burada ki denizcileri hedef almamaktadır.
Saygılarımla....
Böyle viya

SM-G930F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Tanımayan olabilir..Tümay güvenlik konusunda arıza derecesinde hassastır. Denizde yardım isteyen herkesin yardımına koşar.. denizde başıma birşey gelse ilk arıyacağım kişidir.. endişelerini yazmış ancak yazı dilinde yanlış anlaşılabilecek üslubu da düzeltmiş. Yakışanı yapmış..eline sağlık kardeşim..
  • IP logged

 
Yukarı git