Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: G. Fransa Gruissan - Antalya tekne transfer seyri

  • *
  • İleti: 2553
Hakikaten hassastır. Bir keresinde ,transfer edeceği teknenin kasasında 15-20.000 Euro paranın da ihtiyaç akçesi olarak bulunması gerektiğini bana söylediğinde , az kalsın küçük dilimi yutuyordum. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Konu gelmişken Ahmet abiye hakkını vermek lazım. Marinada yanımdaki tekne fontain pajot 47..  Kimisine göre elinin kiri, kimine göre küçük bir servet, bize göre 60 yaşımıza kadar hiç yemeden çalışsak ancak sahibi olabileceğimiz bir tekne ( o da belki). Bu teknenin kaptanı ( sahibi değil) yıllarca motoryatlarda kaptanlık yapmış rüzgar, yelken bilmeyen bir adam.. Çok iyi denizci olabilir ama tekneyi bilmiyor, yelken bilmiyor.. Neyleyim öyle işi, yazık..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Koskoca marka distribütörü firmalar bile transferleri arkadaş tanıdık ilişkisi içindeki kaptanlara yaptırıyor, faturalı sözleşmeli ciddi hizmet almak istemiyorken (ama profesyonel hizmetin iki katı fiyatı müşteriden alıyor!) vatandaş ne yapsın! :)

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 394
Tüm görüşlere teşekkür ederim.

Yapmak istediğimizi biraz daha açığa kavuşturayım.

1) Teknenin kaptanı, yelkenli tekne transferi ve bu rotada eğil profesyonel bir kaptan olacaktır. (Ücreti mukabili , ekibe uyumlu,...)

2) En az 3 denizci personel ( onlar da ocean skipper düzeyinde), bu rotayı 4-5 kez yapmış tecrübeli arkadaşlardan olacak.

3) +2 tayfa benim gibi miço, aşçı.

Hayırlısı,
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Bazen doğrular yanlışa , yanlışlar da doğrulara karışıyor tabi ,

Niyetler doğru olsun.

Yeğenim , uluslararası bir firmada 1. Kaptan. Genç yaşta çok hızlı ilerledi, zehir, kocaman bilmem kaç grosston gemiyi okyonuslarda, limanlarda fırıl fırıl götürüyorlar.

Denizcilik , seyir bilgilerini değerlendirmek haddime bile düşmez.

Yazın Antalya’ya geldi , yelken yaptık.

Dümende durdu kaldı öyle.


 :D ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
2005 yılında Gruissan'dan ( sonra kötü hastalıktan kaybettiğımiz ) bir arkadaşımızın Beneteau 343'ünü getirmiştik. O dönemlerde bu büyük, bizim gibi amatörlerin göze alamayacağı bir "macera" gibi görünüyordu. Ekipteki herkesin tecrübesi sadece Marmara ve güneyde haftalık charter tecrübelerinden ibaretti.

Tekneyi profesyonel bir ekibin getirmesi öngörülmüştü ; ta ki bir gün bir vesileyle bir arada olduğumuz Teoman Arsay : " - Böyle bir fırsat ve tecrübe kaçırılır mı ; bu kadar adam bir aradasınız, tekneyi siz getirsenize..." diyene kadar. O gün tekneyi DSTİ vasıtasıyla ancak üç- dört sene evvel tanışmış bir ekip getirmeye karar verdik. 5 kişilik bir ekip kuruldu, kimimizin tekneyi Istanbula getirecek kadar ( biraz gezip dolaşıp kimi Yunan adalarinda aylaklık da ederek 20 gün sürmüştü sanırim ) izni olmadığından ; önce Roma'da, sonra Atina'da ekip değıştirerek seyirde daima 4 kişi olacak şekilde transferi tamamlamıştık (Bu yolculuğun izlenimlerini teknenin sahibi rahmetli Şenol Iskeçeli dostumuz Naviga dergisine yazmıştı ).

Teoman Arsay'in cesaretlendirmesi, kısa bir süre önce aynı seferi yapmış Gani Müjde'nin verdiği kimi bilgilerle ( ve sevdiğim dostlarla ) hayatımın en güzel deniz yolculuğunu yaptım. Bir tek sıkıntı bile yaşamadık. O kadar memnun kaldım ki, ertesi ilk bahar bir abimiz ve eşıyle bu defa onların yeni teknesinin Slovenyadan transferine de katıldım. Soğuk gecelerde ve sayıca az sayılabilecek bir ekiple bu sefer daha zor olmasına rağmen ; yine en güzel anılarım arasındadır.

Bence yurtdışından yabancı bir tekne alan denizcinin en kaçırmaması gereken ve en güzel seyri teknesinin o ilk transfer seferidir.


  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Daisy 2017 Nisan ayında herşey dahil 4.650 Euro ya getirildi.
Biz başka hiç birşey ödemedik.Sanırım bayrak saadetname masrafı da dahildi
Bu fiyata yakıt ve ilk 100 saat motor bakımı ve malzemesi dahil.
Bir başka enteresan hizmette her akşam harita üzerinde gidilen yol ve fotoğraflar yollandı bize
Teknenin içi olduğu gibi naylon ile sarıp sarmalanmıştı.Bizim isteğimiz Üzerine firma sigara içmeyen kaptanları görevlendirmişti.(bu yüzden fazla on gün bekledik)
Toplam 12 gün sürdü Motor saati 224 te idi bize teslim edildiğinde.

Baştan çok heveslendim bende transfer sırasında teknede olmak için  , ancak işlerin yoğunluğu ve çok keyifli olmayacağı konusunda ikna oldum (tabiki yalan korktum)
Çünkü tekne gelmeden evvelki en uzun yol tecrübemiz 4 hafta sonu eğitmen kaptan ile Fenerbahçe Büyükada
Ama şimdi böyle bir fırsat çıksa hiç kaçırmam insan hayatında kaç kez böyle bir şans yakalar ki

  • IP logged
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2018, 22:14:56 Gönderen: Oktay Eryılmaz »


  • *
  • İleti: 394
Konuyu açarken belirtmiştim, ama tekrar yazmakta fayda var.

Antalya’dan arkadaşların getirdiği tekne transfer videosunun birinin kısayolunu gönderdim.

Nameste, Spring, Beyaz inci, Maral teknelerinin herbirinin 2-3 bölüm 3-4 saatlik videoları youtube da var.

Arkadaş muhabbetiyle çekilmiş. Aratsanız bulamazsınız, tekne transferi falan yazmıyor, özel videolar. (Hakan abi yiycek beni)

Fikir, faydası olur diye düşündüm.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Bizim adımız " amatör denizci ". Bu tanımlamaya da bir işi beceriksizce, iyi , doğru yapamayan insanlarla özdeşleştirilip  bir olumsuz anlam yüklenmiş olması da ; maalesef sadece bizim ülkemize, bizim insanımıza özgü bir çarpıtma.  >:(

Amatör bir işi merakla, hevesle ; canla başla yapan insan demek ; başka bir şey değil.

Tekne sahibi olabilen bir insan yeteri kadar yaşını almış, iş güç, belki aile sahibi olmuş ve kendini hem kendine, hem etrafına ispat etmiş bir bireydir. Bu kişi kendi bilgisini, becerisini, tecrübesini elbette başkaları kadar da değerlendirebilir. Bu nedenle  yapacağı işin sorumluluğunu üstlenmeyi sadece ona bırakmak en doğrusudur.



  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Yukarıda Aali’nin anlattığı ekipteydim.
İlk başlarda “ne işim var benim Akdeniz’de 48 saate yakın non-stop geçişlerde” diye düşünüyordum. En uzak seferlerim, Istanbul -Trilye ve Istanbul-Gölcük’dü.

Sonra Tania Aebi’nin efsane kitabı düştü aklıma. “8 metre tekne ile, demir bile atmayı bilmeyen bir kız dünyayı dolaşmaya çıkıyorsa, ben yepyeni bir tekneyle, üstelik de yakın dostlarımla niye yapmamayım” diye düşündüm.

Fransızca bilgim de haliyle bana olan talebi arttırıyordu.
Aali’nin dediği gibi nefis bir hatıra olarak hayatıma kaydoldu.

  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830

https://www.youtube.com/watch?v=sPHRTQfRFlc&feature=share

Bu bölümü izledim.. Diğerlerini de izlerim..

Çok samimi, dostane bir ortamda amatörce çekilmiş..

Tekne sahibi arkadaşın Marsilya'da direk tepesinden kendini çekerken ki yüz ifadesi süperdi.. :)

Ben olsaydım yerinde benzer olurdum herhalde.. (yani kendi teknemi getiriyor olsaydım anlamında)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Eyüp abicim,

Benim değimim ile arkadaş muhabbeti ile çekilmiş, sizin değişinizle dostane ortamda amatörce (yanlış anlamayın lütfen, değişinizi eleştirmek için değil , pekiştirmek için belirttim) çekilmiş videolar.

Eğitim, bilgilendirme gibi amaçları yok zaten, ben habersiz paylaştım burada. Kendi dost arkadaş çevreleri, muhabetleri için çekilmiş şeyler.

İçinde bu konuyu merak edenler için , edinilecek şeyler, küçük te olsa bulunabilir.






  • IP logged

  • *
  • İleti: 394
Çıkış tarihi belli oldu.

11 mayıs tekne hazır olacakmış.

14 mayıs Toulouse uçacağız. 15 tekne devir teslim, 16 alışveriş , tedarik. 17 si çıkış inşallah.

Hava durumuna göre değişmek kaydıyla A planı. Gerektiğinde doğuya İtalya ya doğru kaçıcaz.

1) Gruissan- Benefacio
2) Sardunya - Olbia
3) Salina
4) Lipari ( mazot ikmali)
5) Mesina boğazı
6) Reggio Calabrria ( belki bekleme)
7) Pilos

3*300 nm civarı geçiş tamamlandı.

8) Milos, 9 Ios,

... burası artık keyif, zor günler bitti.

12) Rodos çıkış

Kaş, Finike nereye kadarsa , son durak Antalya.

Genel planlama , son rotayı detaylı yazacağım.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Hayırlısı olsun, Selametle.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git