Heyamola Hey
Tersane => Bakım => Konuyu başlatan: Bülent Büyükdağ - 18 Mayıs 2017, 16:47:09
-
Ev marka 6 kişilik konteynır tipi can salıma 450-500 avro bakım maliyeti istediler. Ne edeyim. Yapmazsam ne olur?
-
Hiç birşey olmaz benimki gibi ambarda durup duru.
-
Türkiye'de kurallar can salı veya şişme botu mecbur tutmuyor. Nedenlerine bakınca kıyılara çok yakın seyir yaptığımızdan can yeleği yeterli görülmüş olabilir. Aynı düşüncedeyseniz, salı depoya kaldırın veya satın.
Eğer görüşünüz "can salı hayatımı kurtarabilir" ise tüm bakımlarını yaptırın ve teknede kolaylıkla denize indirebileceğiniz bir yerde örneğin kıçta puşpite bağlı tutun. tekne içinde veya oturakların hemen altındaki dolaplarda bulunan can salının gerek duyulduğunda bir kişi ile yerinden çıkarılıp kullanılabileceğine inanmıyorum.
-
Mecbur değil de Allah muhafaza Korfezde birsey olsa....
-
Mecbur değil de Allah muhafaza Korfezde birsey olsa....
Her sene iki defa körfez geçişi yapıyosun ama bildiğim kadarı ile senin kayıkta dingi de var. Can salı bakımı geçince bildiğim kadarı ile patlama ve salda sorun yaşanmıyor.Fakat hayatta kalma ekipmanlarının ve gıdaların tarihleri ile ilgili değişiklikler gerekiyor. Yani bakım süresi geçince de çalışıyor ve iş görüyor diye biliyorum. Bakım yaptırmak en doğrusu tabi ki. ama çok paraymış be. Yenisi kaç para bu aletin.
-
1500 2000 avro arasi
-
Izmir de sormuştum daha önce işçilik 100 €+kdv gibi demişlerdi fakat içindeki malzemeler biraz fiyatı şişiriyor sanırım
LG-D856 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Can salı gerekiyorsa mutlaka bakımını yaptırın. İçindeki malzemeler dışında, otomatik şişirme mekanizması gibi birinci öncelikli işler de var.
-
Mecbur değil de Allah muhafaza Korfezde birsey olsa....
Senin körfez geçişini biliyorum.Risk alacak adam değilsin tedbirlisin.
Can salı işi tamamen sana kalmış.Bizim dediklerimize kulak asma içinden gelen sese kulak ver.Ha bi de Esay kardeşime sor.Bu önemli bak.
-
Mersin'de Ulaştırma bakanlığından onaylı bir firma buldum. Yarın fiyat alacağım. Duyururum. Öte yandan Kamil abi, dediğiniz gibi, bazı şeyler bir defa gerekir. Çoluk çocuk varsa da akıl kalıyor.
-
Bülent reis,
Rakam az değil yalnız sizde yazmışsınız , bir kere lazım olur can kurtarır nacizane önerim yaptırın kafanız rahat etsin.
-
Bence akdenizde can salı gereksiz.
Onun bakım tutum masraflarını bot, vhf el telsizi ve acil durum uydu haberleşme (epirb, plb, spot, iridium vb.) cihazlarına yapmak daha mantıklı.
Kara ile bir kere iletişim kurdun mu seni gelip bulmaları günler sürmez. Ki vhf telsiz mesafesi içinde bir gemi olmama ihtimali çok düşük.
Karadenizin en az trafikli bölgesinde bozuk motorlu bozuk dümenli tekne ile transfere devam etmemin tek güvencesi can salı değil spot idi.
öZgür (mobil)
-
Bülent kardeşim ben bir kaç sene evvel Göcek'te yaptırdım.İçinde su,yiyecek falan yok.Sadece fişekleri ve patlatma tüpünü değiştirdiler.Birde otomatik kilidini değiştirdiler.Bildiğim kadarıyla patlatma tüpü hemen bozulmuyor.
Selamlar
-
Evet abi, bu meretler ikiye ayrılıyor, biri İnternational, diğer ISO 9650. İnternational olanlarda yiyecek neyin yok. Diğerlerinde var. Bendeki azıksız olandan.
Zaten benimkinin süresinin bitmesine 20 gün daha varmış. Demek 1 yıl daha götürür. Param bitti, mataforyadı, Bayraktı, mppt solar sarjdı, oydu buydu derken.
-
Bu sene uzun yol yapmayı düşündüğümden can salının bakımını araştırayım dedim.
İnternetten bir kaç firmaya mesaj attım. DSB firması yakından ilgilenince , adreslerine baktım. Her öğlen yemek yediğimin yerin arka sokağı.
Telefon açıp gidip görüştüm.
Benim can salı aldığımdan beri bakımı yapılmadığı için (8 sene) ve öncesini bilmediğimden dolayı, bana bunun bakımının ne çıkacağını bilemiyeceklerini, belki de kullanılmaz durumda da olabileceğini , boşuna masraf etmemi söylediler
Can salları iç sularda B Pack, Uluslararası sularda ise A Pack sertifikaya sahip olması gerektiğini söylediler. Aradaki fark A pakette yiyecekde bulunduğunu belirttiler.
İç sularda dolaşan can salının sertifikası 17 ay geçerli olurken, A packet sertifika 12 ay geçerliymiş.
Bu firma alman malı ürünler satan İngiliz şirketinin Türkiye şubesi. Tüm dünyada can sallarına hizmet veriyorlar.
Sertifikanın süresi dolduğunda uluslararası sularda yapılacak kontrollerde teknenin bağlanıp, çok ciddi cezalara maruz kalabileceklerini söylediler.
Ben de kendilerine DADD derneğinin MARS projesinden bahsedip, adaşımla telefon ile görüştürdüm. Can salının alımı veya bakımı, işaret fişek çeşitlerinin toplu alımı için DADD derneğinden İsmail reisin kontak kurması için kartlarını adaşa yolladım.
Can sallarını markasına göre bakımlarını yapmaya yetkili firmalar aşağıdaki linktedir.
https://atlantis.udhb.gov.tr/gitgmmts/VeriOkuma/Default.aspx?QBaslik=2&QBolge=43
-
Sertifikanın süresi dolduğunda uluslararası sularda yapılacak kontrollerde teknenin bağlanıp, çok ciddi cezalara maruz kalabileceklerini söylediler.
Gerçek mi bu? Hangi düzenlemeyle mecburiyet getirildiğini öğrenebilir miyiz?
-
Mecburiyet ticari tekneler için.
öZgür (tapatalk)
-
Abi o 17 - 12 aylık süreler ve ağır cezalar gemiler için olabilir mi?
-
Bizim sularda can salına gerek yok. Onun yerine iyi bir bot ve motor daha uygun olacaktır
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Bizim sularda can salına gerek yok. Onun yerine iyi bir bot ve motor daha uygun olacaktır
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Günaydın
Kemal Kaptan Bizim sularda gerek yok demişsiniz ,Yunanistanda gerek varmı ?
Yani orda zorunluluk mu anlamında soruyorum
-
Bizim sularda can salına gerek yok. Onun yerine iyi bir bot ve motor daha uygun olacaktır
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Günaydın
Kemal Kaptan Bizim sularda gerek yok demişsiniz ,Yunanistanda gerek varmı ?
Yani orda zorunluluk mu anlamında soruyorum
Bilmiyorum oradaki durumu. Ama burada zorunlu değil tavsiye edilen ekipman listesinde. Zaten Ege için konuşur isek görerek seyir yapılıyor. Olsa iyi olurmu, evet olur. Ama olmazsa da problem değil
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Can salı yardım gelmesinin uzun süreceği ve şartların çok sert olduğu yerlerde anlamlı.
Akdeniz içinde hem trafik çok hem mesafeler kısa.
Okyanus vb ıssız yerlere gitmiyorsanız can salı yerine iletişim cihazlarına (portatif vhf telsizi, Epirb, Spot, Uydu telefonu vb) yatırım yapılmasını tavsiye ederim.
öZgür (tapatalk)
-
Can salı yardım gelmesinin uzun süreceği ve şartların çok sert olduğu yerlerde anlamlı.
Akdeniz içinde hem trafik çok hem mesafeler kısa.
Okyanus vb ıssız yerlere gitmiyorsanız can salı yerine iletişim cihazlarına (portatif vhf telsizi, Epirb, Spot, Uydu telefonu vb) yatırım yapılmasını tavsiye ederim.
öZgür (tapatalk)
Özgür kaptanım,
Can salı sayesinde iç sularda (çandarlı körfezi ) hayatta kalan Yıldıray arkadaşımızın sunumunu takdim ederim
http://www.sypetunia.com/index.php/onceki-etkinlikler/etkinlik-2015-2016/geko-sunum-1
-
Zafer kaptanım ,
Şu kısacık Denizcilik hayatımda duyduğum,dinlediğim ve Okuduğum (keşke tecrübe ettiğim de diyebilse idim :() Hiçbir şeyin gereksiz olmadığı .
Okumakta olduğum bir kitapta hint okyanusunun ortasında bir aileyi Teknedeki hanımefendinin Saç Tokası kurtarmış .
-
Tekneye hasar verip, terketmekten baska caremizin kalmayacagi kadar sert havada can salini suya atip icine binilebilecegine pek ihtimal vermiyorum.
Eger sakin havada giderken bir yere carpar o zaman icine atlarsam beni kurtarir dersek pek tabi o havada botumuz da ise yarar.
Bence Ege gibi kiyilara yakin seyir yapilan bolgelerde bot + iletisim cihazlarina para ayirmak daha mantikli.
-
Tekneye hasar verip, terketmekten baska caremizin kalmayacagi kadar sert havada can salini suya atip icine binilebilecegine pek ihtimal vermiyorum.
Eger sakin havada giderken bir yere carpar o zaman icine atlarsam beni kurtarir dersek pek tabi o havada botumuz da ise yarar.
Bence Ege gibi kiyilara yakin seyir yapilan bolgelerde bot + iletisim cihazlarina para ayirmak daha mantikli.
Bot ile sert havada seyir yapabildiniz mi şimdiye kadar?
Yoksa sakin havada karaya çıkmak için mi Kullandınız Can kaptanım?
Ben açılmış can salı hiç görmedim. Ama İnternette baktığım görsellerde can salında merdiven görüyorum. Her modelde varmıdır üreticisine sormak, alırken 3 kuruş fazla verip merdivenli almak gerekir uyarınızdan sonra :)
-
Can salı veya SOLAS hükmünde yer edinmiş herhangi bir başka güvenlik ekipmanı için "gereksizdir" dememek lazım. Yanlış anlaşılmalara yol açmayalım...
Can salının bakımını mümkünse yaptırın. Yaptıramıyorsanız ama yeriniz varsa saklayın, gereksizdir diye atmayın.
Eğer güvertede uygun normlarda bulundurabiliyor ve hatta hidrostatik kilit mekanizması monte edebiliyorsanız çok daha isabetli olur.
Ancak "can salım var" diye lütfen teknenizi gerektiğinden önce terk etmeyin!
-
Bülent reis,
Ben teknemi aldığımda 2016 da can salının 3 yıllık süresi dolmuş ve bakım zamanı gelmişti. SeaSafe marka 6 kişilik çanta tipi.
Tuzlada yetkili firmayı buldum. İşçilik 150 USD dediler. Miyadlı malzeme ne çıkar bilmiyoruz dediler. Tamam dedim verdim. Bulunduğun bölgede bakımını yaptırmanın avantajını kullanarak açılmış ve şişmiş halini de gidip yerinde gördüm. Salı acil durumda ilk kez görmek yerine burada tanışmayı tercih ettim anlayacağın. İşin sonunda şöyle bir fatura çıktı.
(https://i.hizliresim.com/qGX7gq.jpg)
2017 servisini ben de atladım. Bu sene yaptırsam mı karar veremedim. 2016 da yaptırdığımda firma miyadlı ürünlerin genellikle 3 yıllık olduğunu, yıllık bakımlarda sadece işçilik ücreti alınacağını söylemişti. Belki 3 yılda bir bakım yaptırılabilir. Bilmiyorum gerçekten. Bu parayı nereye vermiyoruz aslınla bakarsan....
İlgili firma Onursan. http://www.onursan.net/ (http://www.onursan.net/)
Benim sal ise şöyle birşey.
https://www.seasafe.co.uk/shop/ct/life-rafts/seasafe-life-rafts-valise/pd/seasafe-6-person-liferaft-valise (https://www.seasafe.co.uk/shop/ct/life-rafts/seasafe-life-rafts-valise/pd/seasafe-6-person-liferaft-valise)
-
Çalışır benim ki be Niyazi? :)
-
Yakın sular da olsa, botta veya suda yardım beklemek yerine cansalı içinde beklemenin faydası bence fazladır.
Teknelerde nelere nelere ne gereksiz paralar harcıyoruz aslında... Cansalı adı üstünde... Can'dan daha değerli ne olabilir ki??
Ya da Can'dan tasarruf yapılır mı??
Vızır vızır trafiğin olduğu Marmara'da bile yunus bot üzerinde 4 genci kaç gün aramışlardı.. Hatırlayanınız var mı?
-
B, C, ....... Kanımca olabildiğince çok çözüm planı olmalıdır. Can salı da bunlardan biridir.
-
Bot ile sert havada seyir yapabildiniz mi şimdiye kadar?
Yoksa sakin havada karaya çıkmak için mi Kullandınız Can kaptanım?
Ben açılmış can salı hiç görmedim. Ama İnternette baktığım görsellerde can salında merdiven görüyorum. Her modelde varmıdır üreticisine sormak, alırken 3 kuruş fazla verip merdivenli almak gerekir uyarınızdan sonra :)
Tabi ki botla sert havada seyir yapmadım. Planım batan tekneden bota atlayıp seyre devam etmek değil, birileri gelene kadar tepesinde yardım beklemek olur. Eğer yardım kısa sürede bize ulaşabiliyorsa bu sistem iş görür. Yok denizde daha uzun süre yardım bekleyecek isek tabi ki can salı. Ancak bizim sularımızda eğer karaya bir şekilde ulaşıp konumunuzu paylaşabilirsek yardımın çok da gecikeceğini sanmıyorum. Bu yüzden ege de gezen kayıklar için bot + iletişim ekipmanı demiştim. Acık denizlere çıkıp uzak yerlere gidilecekse tabi ki bot kurtarmaz, can salı elzem olur.
Diye düşünüyorum...
-
Bot ile sert havada seyir yapabildiniz mi şimdiye kadar?
Yoksa sakin havada karaya çıkmak için mi Kullandınız Can kaptanım?
Ben açılmış can salı hiç görmedim. Ama İnternette baktığım görsellerde can salında merdiven görüyorum. Her modelde varmıdır üreticisine sormak, alırken 3 kuruş fazla verip merdivenli almak gerekir uyarınızdan sonra :)
Tabi ki botla sert havada seyir yapmadım. Planım batan tekneden bota atlayıp seyre devam etmek değil, birileri gelene kadar tepesinde yardım beklemek olur. Eğer yardım kısa sürede bize ulaşabiliyorsa bu sistem iş görür. Yok denizde daha uzun süre yardım bekleyecek isek tabi ki can salı. Ancak bizim sularımızda eğer karaya bir şekilde ulaşıp konumunuzu paylaşabilirsek yardımın çok da gecikeceğini sanmıyorum. Bu yüzden ege de gezen kayıklar için bot + iletişim ekipmanı demiştim. Acık denizlere çıkıp uzak yerlere gidilecekse tabi ki bot kurtarmaz, can salı elzem olur.
Diye düşünüyorum...
Ha bu arada sende can sali yok mu derseniz, var.
O ayri 
SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Vızır vızır trafiğin olduğu Marmara'da bile yunus bot üzerinde 4 genci kaç gün aramışlardı.. Hatırlayanınız var mı?
Ben o gün orada denizdeydim, hava kaçık yaptığında o deniz bisikletlerinin birkaçını kıyıya çekmiştik, sörfçüleri toplamıştık, bir kısmını da Serdar toplamıştı, ama tabiki büyük çoğunluğunu kiraya veren firmaların botları toplamıştı. Ama o kaybolan gençler arada gözden kaçmış işte. Çok yazık olmuştu, hiç aklımdan çıkmaz.
-
Denizcilik arkasına eklenen kelimeler hep iddialı
Ama kurallar adetler talimatlar hepsi belirsiz çağın çok gerisinde buda bir sürü düzensizliği kuralsızlığı peşinden getiriyor.
AIS
RADAR
TELSİZ
CAN SALI İsteğe bağlı
At nalı ışıklı can simidi zorunlu.
Hopala yavrum yaz geldi çarşıya kiraz geldi
Daha çok var abuk sabukluk ama yaz yaz ne olacak ....
Tepkisiz toplum.
-
Çalışır benim ki be Niyazi? :)
Bülent atlamışım bunu...
Elbet çalışır da... Sen bence yaptır bakımını için rahat etsin... :)