Heyamola Hey
Bahriye Mektebi => Elektrik => Konuyu başlatan: Can Deniz <Ercan H> - 23 Aralık 2016, 20:18:11
-
Bu bölümde teknelerimizde ki AC (alternatif akım ) ve DC ( doğru akım ) donanımlarından bahsedeceğiz.
Sırasıyla alt başlıkları;
-Sahil besleme ve tekne içi 220 volt
-Tekne içinde 220 volt için önlemler
-Jeneratör
-Redresör
-Alternatör
-Güneş panelleri ve şarj otomasyonu
-Rüzgar türbinleri ve şarj otomasyonu
-Akü bankları
-Akü izleme sistemleri
-İnvertör
-Konvertör
-İç aydınlatma
-Güverte aydınlatma
-Seyir fenerleri
-Harita masası aydınlatması
-Marş motoru
-Irgat
-Baş pervane
-Elektrikli vinçler
-Sintine motoru ve devresi
-Sintine alarmı ve devresi
-Gaz sistemi otomasyonu
-Gaz alarm sistemi ve otomasyonu
-Hidrofor ve devresi
-Buzdolabı motoru ve devresi
-Elektronik seyir aletlerinin besleme devreleri
-MARŞ ve SERVİS AKÜ gruplarının şarj sistemleri
-Salon ve kabin içi 12/220 priz devreleri
-Motor suyu beslemeli ve elektrikli Boiler sistemi
-Isıtma sistemleri ve otomasyonu
gibi konular oluşturacak.
-
Sanırım en çok konuşulan ama bir türlü üzerinde anlaşmaya varılamayan, öğrenmek içinde dönüp dönüp baktığımız konular. Çok faydalanacağımız kesin.
-
Ben bekliyorum..kaclık kablolar kullanmamız lazım? kablo baglantılarını nasıl yapmamız lazım (lehim,papuc wb)
akuden baraya baglantı yapıp,ordan mı dagıtmamız lazım kabloları? cam sigortamı kullanalım,bıcaklı denilen tip mi,yoksa daha farklı bir sigorta turumu?
-
Redresor ve gunes enerji ile ilgili konulari heyecanla bekliyorum.
-
TEKNELERDE ELEKTRİK DONANIMI
Sahil Besleme
Teknelerimiz seyir dışında genel olarak marinalarda, balıkçı barınaklarında, bazı küçük iskelelerde,
bazı yörelerde de liman/koy içi elverişli ise alargada tonozda bağlı olarak dururlar.
Alargada bağlı duran teknelerin dışındakiler gerek akülerin şarjı için
gerekse direk 220 volt kullanım (ısıtıcı vb. yükler için ) için bağlı oldukları sahilden tekne içine elektrik alırlar.
Kısaca bu elektrik alma işine sahil besleme diyoruz.
Marinalar da elektrik, su, internet ve TV yayını alabileceğimiz pedastal adı verilen,
marinadan marinaya ülkeden ülkeye değişen pedastal grupları mevcuttur.
Pedastaldaki terminaller elektronik çipli bir kart ya da PVC çubuk anahtarlar ile hizmet verilecek şekilde donatılmıştır.
Kart ya da PVC anahtarı tekne sahibi marina ofislerinden alarak pedastaldaki ilgili kısma takarak/okutarak
yüklemeyi yapıp elektrik almaya başlayabilir.
Pedastal Örnekleri
(https://sc01.alicdn.com/kf/HTB1C.zlJFXXXXaqXFXXq6xXFXXXS/Wholesale-marina-power-pedestal.jpg)
(http://i00.i.aliimg.com/photo/v20/772446580/Marina_Dock_Electrical_Power_Pedestal.jpg)
(http://assets.rolecserv.com/files/products/ed6a6101719656820999af89feee3677/gardenmaster-designed-to-offer-electricity,-water-and-lithing-in-a-compact-unit-directly-into-your-garden-area-original.jpg)
Pedastal iç donanım kısmı bizi ilgilendirmediği için ön bilgi olarak yükleme sistemlerini tanıtıp,
pedastalın elektrik prizine ve prizi kumanda ve koruma görevi yapan otomatik sigorta kısmına geçiyoruz.
-
sonunda hepimiz elektrikçi çırağı konumuna yükselicez artık.. :)
-
Lütfen yanlış anlaşılmasın.
Ben bir eğitimciyim ve bilmeyene anlatır gibi bir ders planı yapıp anlatıma başladım.
Bazı kısımlar bilenler için sıkıntı yaratabilir baştan affola.
-
Philadelphia filminde ki replik gibi abi,
"6 yaşında bir çocuğa anlatır gibi anlat bana" ::)
-
Bilmeyene anlatır gibiyi, tam anlatacak,
Bi denede vadı ya onu yazmayam gari. :D :D
-
;D ;D ;D Önce onu yazmıştım, son anda değiştirdim 8)
-
Can abi,
Bu konu ile ilgili, (elbette sen de uygun görürsen), sadece senin anlatımlarının olduğu, yoruma kapalı, A'dan Z'ye tamamlanmış bir başlık haline getirsek.
Şayet teknik imkan varsa, senin başlık moderatörü olduğun, teknik imkan yoksa, yazılarını çarkçıbaşılara gönderdiğin, onların başlık içine ekledikleri bir alan olsa,
diye düşündüm, dediğim gibi sende uygun görürsen, sanırım forumlarda tek tamamlanabilmiş, tekne elektrik başlığı haline gelirdi.
-
Olurdu iyi de olurdu Kaan.
Ama işte <du> kısmı önemli.
Nedensiz - çıkarsız - karşılık beklentisiz paylaşımlarımdan ötürü çok dayak yedim, artık yoruldum.
Öyle an geldi ki, elektrik akımını ispat etmem bile gerekti bazılarına.
Bana ne artık bundan böyle.
İsteyen istediği aküyü taksın, istediği kabloyu çeksin umurumda bile değil.
Çünkü Türkiye'de herkes elektrikçi oldu artık.
Biraz bilgi vermeye çalışsam hocalık tarzı burada sökmez suçlamaları ile karşı karşıya kaldım.
Sakalımdan aşağı'sı Kasımpaşa diyor ve kenardan izliyorum sadece.
-
O hoooo abi, laf, 25 yılı bitirdim, 26 oldu, daha büroya girip de avukat olmayan bir kimseyi görmedim. Ne yapayım yani, şimdi sorulan sorulara yanıt vermeyeyim mi? Ben bildiğimi söylerim, tamam. Gerisi mesela diyorum, Kaan'a sana kalmış.
-
Can abi,
Bu konu ile ilgili, (elbette sen de uygun görürsen), sadece senin anlatımlarının olduğu, yoruma kapalı, A'dan Z'ye tamamlanmış bir başlık haline getirsek.
Şayet teknik imkan varsa, senin başlık moderatörü olduğun, teknik imkan yoksa, yazılarını çarkçıbaşılara gönderdiğin, onların başlık içine ekledikleri bir alan olsa,
diye düşündüm, dediğim gibi sende uygun görürsen, sanırım forumlarda tek tamamlanabilmiş, tekne elektrik başlığı haline gelirdi.
Kaan, çok güzel düşünmüşsün..
Allah aşkına ben ve benim gibi elektrikten anlamayan denizciler için şu konu her yönüyle yazılsa çizilse.. "Yorum ve eleştiriye de kapalı olsun" buna da tüm kalbimle katılıyorum.
Can kardeşim, sen bu işi yaparsın. (gerçi yazsan da yazmasan da teknemi alır almaz sana geleceğim ve ne gerekiyorsa zaten yapacaksın. )
Sevgiler..
-
Ve ben de çok istiyorum. +-den bi gıdım öne çıksam, Can abi ne güzel sinir edilir :)
-
Süper birşey olur
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Can abi,
Bu konu ile ilgili, (elbette sen de uygun görürsen), sadece senin anlatımlarının olduğu, yoruma kapalı, A'dan Z'ye tamamlanmış bir başlık haline getirsek.
Şayet teknik imkan varsa, senin başlık moderatörü olduğun, teknik imkan yoksa, yazılarını çarkçıbaşılara gönderdiğin, onların başlık içine ekledikleri bir alan olsa,
diye düşündüm, dediğim gibi sende uygun görürsen, sanırım forumlarda tek tamamlanabilmiş, tekne elektrik başlığı haline gelirdi.
Kaan, çok güzel düşünmüşsün..
Allah aşkına ben ve benim gibi elektrikten anlamayan denizciler için şu konu her yönüyle yazılsa çizilse.. "Yorum ve eleştiriye de kapalı olsun" buna da tüm kalbimle katılıyorum.
Can kardeşim, sen bu işi yaparsın. (gerçi yazsan da yazmasan da teknemi alır almaz sana geleceğim ve ne gerekiyorsa zaten yapacaksın. )
Sevgiler..
Eyüp resim ,
Kesinlikle sizinle aynı düşüncedeyim , Can abi malum sende biliyorsun benim de nasipse ekim ayı sonrası tekne arayışlarım başlayacak o zaman daha çok başını ağrıtacağım .
-
Can abi,
Bu konu ile ilgili, (elbette sen de uygun görürsen), sadece senin anlatımlarının olduğu, yoruma kapalı, A'dan Z'ye tamamlanmış bir başlık haline getirsek.
Şayet teknik imkan varsa, senin başlık moderatörü olduğun, teknik imkan yoksa, yazılarını çarkçıbaşılara gönderdiğin, onların başlık içine ekledikleri bir alan olsa,
diye düşündüm, dediğim gibi sende uygun görürsen, sanırım forumlarda tek tamamlanabilmiş, tekne elektrik başlığı haline gelirdi.
Kaan, çok güzel düşünmüşsün..
Allah aşkına ben ve benim gibi elektrikten anlamayan denizciler için şu konu her yönüyle yazılsa çizilse.. "Yorum ve eleştiriye de kapalı olsun" buna da tüm kalbimle katılıyorum.
Can kardeşim, sen bu işi yaparsın. (gerçi yazsan da yazmasan da teknemi alır almaz sana geleceğim ve ne gerekiyorsa zaten yapacaksın. )
Sevgiler..
Eyüp hocam bu denizsever mi diyelim yelkensevermi diyelim her ne ad ile anılırsa anılsın, camiada tanıdığım
beş on can adamdan birisin. Keyf duyarım size ve teknenize bir faydam olursa.
Sevgi ve saygıyla.
-
Can abi,
Bu konu ile ilgili, (elbette sen de uygun görürsen), sadece senin anlatımlarının olduğu, yoruma kapalı, A'dan Z'ye tamamlanmış bir başlık haline getirsek.
Şayet teknik imkan varsa, senin başlık moderatörü olduğun, teknik imkan yoksa, yazılarını çarkçıbaşılara gönderdiğin, onların başlık içine ekledikleri bir alan olsa,
diye düşündüm, dediğim gibi sende uygun görürsen, sanırım forumlarda tek tamamlanabilmiş, tekne elektrik başlığı haline gelirdi.
Kaan, çok güzel düşünmüşsün..
Allah aşkına ben ve benim gibi elektrikten anlamayan denizciler için şu konu her yönüyle yazılsa çizilse.. "Yorum ve eleştiriye de kapalı olsun" buna da tüm kalbimle katılıyorum.
Can kardeşim, sen bu işi yaparsın. (gerçi yazsan da yazmasan da teknemi alır almaz sana geleceğim ve ne gerekiyorsa zaten yapacaksın. )
Sevgiler..
Eyüp resim ,
Kesinlikle sizinle aynı düşüncedeyim , Can abi malum sende biliyorsun benim de nasipse ekim ayı sonrası tekne arayışlarım başlayacak o zaman daha çok başını ağrıtacağım .
Zevkle Serkan. Diri ve hesaplı bir tekne alabilmene faydam olursa ne mutlu bana.
-
Tefrika olup parça parça yayınlanacak veya tekmili birden Kaan'in dediği gibi " A'dan Z'ye " kesintisiz sunulmuş olsun,fark etmez.
Ben de Eyüp bey kadar müteşekkir olacağım, şu elektrik konularına hiç yatmayan kafam bi parmak düzelecekse...
Sağolun Can Reis ! :)xx
-
youtube da bizimde marinfirsat adı altında yayınladığımız videolar var. Orada da işinize yarayacak bilgiler bulabilirsiniz. Onlarda yol gösterici olacaktır.
-
youtube da bizimde marinfirsat adı altında yayınladığımız videolar var. Orada da işinize yarayacak bilgiler bulabilirsiniz. Onlarda yol gösterici olacaktır.
Alper Reis, teşekkürler.
Ama biz bu sayfada, tıpkı sizinkiler gibi çok değerli olan, Can abinin, Can hocamızın bize öğrencilerine anlattığı gibi anlatmasını diliyoruz.
-
abicim bende istiyorum birileri anlatsın bende bilgilerden faydalanayım , bilgi paylaştıkça güzel ama Can abi anladığım kadarı ile yorulmuş insanlara karşılıksız anlatıp karşılığında sopa yemekten. Bizde aynı durumdan müzdaripiz. Bizim yaşımız daha genç olduğu için yorulmadık tokat yedikçe öteki yanağımızı uzatıyoruz.
-
abicim bende istiyorum birileri anlatsın bende bilgilerden faydalanayım , bilgi paylaştıkça güzel ama Can abi anladığım kadarı ile yorulmuş insanlara karşılıksız anlatıp karşılığında sopa yemekten. Bizde aynı durumdan müzdaripiz. Bizim yaşımız daha genç olduğu için yorulmadık tokat yedikçe öteki yanağımızı uzatıyoruz.
Abi deme, çok kızıyor...
-
abicim bende istiyorum birileri anlatsın bende bilgilerden faydalanayım , bilgi paylaştıkça güzel ama Can abi anladığım kadarı ile yorulmuş insanlara karşılıksız anlatıp karşılığında sopa yemekten. Bizde aynı durumdan müzdaripiz. Bizim yaşımız daha genç olduğu için yorulmadık tokat yedikçe öteki yanağımızı uzatıyoruz.
Can Hoca karşılıksız anlatmaktan muzdarip değil bence.
Bilgisi sınırlı olanların bile, ordinaryüs edasıyla katkı(?) yapması rahatsız ediyor onu.
Ama günümüz coğrafyasının temel hastalığı bu, bilmeden bilmek!
-
abicim bende istiyorum birileri anlatsın bende bilgilerden faydalanayım , bilgi paylaştıkça güzel ama Can abi anladığım kadarı ile yorulmuş insanlara karşılıksız anlatıp karşılığında sopa yemekten. Bizde aynı durumdan müzdaripiz. Bizim yaşımız daha genç olduğu için yorulmadık tokat yedikçe öteki yanağımızı uzatıyoruz.
Can Hoca karşılıksız anlatmaktan muzdarip değil bence.
Bilgisi sınırlı olanların bile, ordinaryüs edasıyla katkı(?) yapması rahatsız ediyor onu.
Ama günümüz coğrafyasının temel hastalığı bu, bilmeden bilmek!
Doğrusu bu Ziya reisim haklısınız.
-
“Aküleri birbirine zil teli ile bağlayıp kutup başlarına tükürük kaynağı yapmak en doğru yol” dersem anlatır Can hocam
.
Şarj regülatörü yerine perşembe pazarından bana aldırdığı 3 liralık kamçı diyot kullandım. Eksik olmasın. Bunları farklı bir başlık altında yazmaya başlamış ve biz de öğrenmeye başlamıştık. Biz hiç bölmeyelim Can hoca günlük tutar gibi yazsa arada sadece soruları alsa çok güzel olur. Suat reis benzerini meteoroloji ve sekstant konusunda yapmış ve aydınlatmıştı. O da eksik olmasın 
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
abicim bende istiyorum birileri anlatsın bende bilgilerden faydalanayım , bilgi paylaştıkça güzel ama Can abi anladığım kadarı ile yorulmuş insanlara karşılıksız anlatıp karşılığında sopa yemekten. Bizde aynı durumdan müzdaripiz. Bizim yaşımız daha genç olduğu için yorulmadık tokat yedikçe öteki yanağımızı uzatıyoruz.
Can Hoca karşılıksız anlatmaktan muzdarip değil bence.
Bilgisi sınırlı olanların bile, ordinaryüs edasıyla katkı(?) yapması rahatsız ediyor onu.
Ama günümüz coğrafyasının temel hastalığı bu, bilmeden bilmek!
orada demek istediğim karşılıksız anlatıp karşılığında bir ton sopa yemekten dolayı muzdarip olduğu ki kendiside öyle söylemiş. İnanın bende nelerle karşılaşıyorum elektrik mühendisi diye ortalıkta dolaşan adamların tavsiyesi ile akülerini şarjda bırakıp cycle ömründen yememesi için yepyeni kapalı sulu aküleri çöpe atan mı dersin baş pervanedeki 75A Optima yerine jel akü tavsiye edip taktıran mı istersin. servis aküleri küçük diye yelkenle otopilotta both şalter ile start aküsünden de destek alabileceğini söyleyen mi istersin. Dünya kadar örneği var ve bunlar mühendisim diye iş yapıyorlar.
-
Bence bazı konuların üstatları yazarken, altına yorum yapılmayacak bir düzen kurabilsek çok iyi olur.
Çünkü bazı yorumlar ya konuyu farklı mecraya taşıyor ve konu dağılıyor, ya da anlatanı çileden çıkarıyor. Her iki halde de hem anlatan hem faydalanan zarar görüyor.
Halbuki sadece bir kişini yazabileceği konu başlığımız olsa, sorularımızı özelden mesajla sorsak ve ilgili kişi bunları editleyerek, eleyerek yazsa ve altında da cevabını verse...
-
Yeri geldiği için yazıyorum.
Alper beyin değindiği gibi bu forum kurulmadan önce diğer forumda
teknede ısınma problemi nasıl çözülür işleri konuşulurken;
Bir arkadaş 125 watt (yazıyla yüz yirmi beş watt ) elektrikli ısıtıcı ile bu iş çözülür demişti,
kişi elektrik mühendisi idi.
Şarj redresörü yerine charger gibi süslü laflara kananlar da oldu.
Şimdi 125 watt elektrikli ısıtıcı ile 30-40 m3 alan çok rahat ısıtabilir diye söyleyen biriyle
neyi nasıl tartışabilirim ki.
Ya da kontra somunu açıklarken somunlardan biri sağ diş diğeri sol diş olursa
kontra somun olur diyen bir makine mühendisi ile nasıl tartışılır ki.
Üstelik o kişiden çok o kişi olmaya aday yancıları var iken.
-
Tartışmayacağız ki, bildiğimizi anlatacağız.
-
Bülent elektrik felsefi bir konu olduğu için tartışma olamaz.
Benim görüşüm bu diyerek görüş belirtilemez.
Mutlak doğruları vardır.
2x2 = 4 olur gibi.
12 volt (aslında her hücre 2,2 volt dolayısı ile 6 gözlü akü 13,2 volt) sistemlerde
gerilim nedeniyle akımlar yüksektir.
p=UxI eşitliğinden I' yı çekersek I= P/U olur.
sözgelimi Irgatımız 1000 watt ise ırgat gerilimi de 12 volt ise
(biz kafalar karışmasın diye 12 almaya devam edelim akım biraz daha yüksek çıkar kablo seçiminde bir üstünü almış ve sistemi rahatlatmış oluruz)
I= 1000/12
I= 83,33 amper yapar.
Şimdi bu akımı karşılamak için, bir bilen olduğunu iddia eden kişi;
Emmimgillerin teknesinde 10 luk kablo çektik mis gibin çalışıyor derse benim sigortalar atıyor.
Ben eğitimciyim işim gereği elektrikle ilgili ölüm vakalarına ya da yangınlara bilirkişi olarak gittim.
Elektrik enerjisi temizdir felan ama kendisinden hiç beklenmeyen bir güce sahiptir.
Düşünsenize çapa ve derinlikle ilintili kalomayla birlikte 150-200 kg olan bir ağırlığı, bir ayakkabı kutusundan biraz daha büyük bir akü yukarı çekebilmekte.
İşte böylesi bir gücün farkında olmadan ona buna akıl veren oldumu, sonuçları gözümün önüne geliyor ve hemen tepki veriyorum.
Yoksa öğrenmek için soranlarla derdim yok.
Seve seve üç beş değil bin kere anlatırım. Anlattığımı bilirsiniz de.
Bizim insanımız bazı konularda biraz bedavacı olduğu için doktora gitmek yerine eltisinin kullandığı ilacı kendine de yarar mantığıyla gidip eczaneden alma eğiliminde. Hadi gitti aldı o ilacı bu onun sorunu, ama bir de ona buna aynı tarzı tavsiye edenlere doktor kaptanlar ne derdi acaba.
Hani senin bir lafın vardı çayıra meydana sıçmayalı binlerce yıl oldu.
Şimdi bilgi toplumuyuz gibi bir şeydi ya.
İşte çayıra meydana sıçanları gördüm mü sıtkım sıyrılmakta.
Uzun oldu affola.
-
Haklısınız abicim. Ama eğer biz sakince doğruları anlatmazsak bu kez meydan elti ilacina kalacak. Ben de bunu diyorum.
-
Sevgili Çarkçıbaşılar,
Bu konuda hangi imkanı kullanabiliyoruz ?
Sadece Can abinin yazacağı bir başlık yada bölüm mümkün müdür ?
-
Canım Ercan’ım,konu anlaşıldı, yazdığın sorunlar yeni ve konuşulmamış şeyler değil. Sen de demişsin ya uzun oldu diye, gerçekten öyle. Zaman içinde tekrara düşülüyor. Bak forum da yukarıdaki eleştirdiğin yapıdakiler dışında, yıllardır bana yaptığın gibi anlatmaktan öğretmekten zevk alacağın dostlar var. Birine takıldın diye bu dostları görmezden gelmek senin tarzın değil. Dostlar bana ulaşır diyorsan o da doğru değil. Tamam burası sıradan mekanik bir forum değil, dostlar meclisi ama her an her istediğine ulaşamıyabilirsin. Burada derli toplu, arada açıp bakabileceğiniz referans bir “teknelerde elektrik donanımı” konusu çok yararlı olacak diye düşünüyorum.
-
Sevgili Çarkçıbaşılar,
Bu konuda hangi imkanı kullanabiliyoruz ?
Sadece Can abinin yazacağı bir başlık yada bölüm mümkün müdür ?
Aslında dümdüz anlatım da sakıncalı. Anlatım devam ederken anlaşılmayanı sormamız da gerekebilir. Bunu özelden yazmak ve cevap almak doğru bilginin paylaşımını da engelliyor. Aynı soru işareti bir çok okuyanın aklına geldiyse aynı konu üzerinden herkes cevabı veya daha detaylı bilgiyi alabilir. Konuyu mecrasından çıkartabilecek mesaj olursa onu da okuyan üyeler sahiplenerek durdurabilir. Suat reisin meteoroloji başlığında sizin sorduğunuz sorulara verdiği cevaplarla daha iyi öğrenmiştik hatırlarsanız . Aklı selimle çözebiliriz kendi içimizde diye düşünüyorum

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Eh tamam o zaman.
Konuyu açtığımda düşündüğüm gibi ponton'dan başlayıp ırgata kadar giden bir şeyler karalayalım o halde.
-
Sevgili Çarkçıbaşılar,
Bu konuda hangi imkanı kullanabiliyoruz ?
Sadece Can abinin yazacağı bir başlık yada bölüm mümkün müdür ?
Aslında dümdüz anlatım da sakıncalı. Anlatım devam ederken anlaşılmayanı sormamız da gerekebilir. Bunu özelden yazmak ve cevap almak doğru bilginin paylaşımını da engelliyor. Aynı soru işareti bir çok okuyanın aklına geldiyse aynı konu üzerinden herkes cevabı veya daha detaylı bilgiyi alabilir. Konuyu mecrasından çıkartabilecek mesaj olursa onu da okuyan üyeler sahiplenerek durdurabilir. Suat reisin meteoroloji başlığında sizin sorduğunuz sorulara verdiği cevaplarla daha iyi öğrenmiştik hatırlarsanız . Aklı selimle çözebiliriz kendi içimizde diye düşünüyorum

Aslında, yorumsuz bir başlık ve tüm konu anlatıldıktan sonra, oluşabilecek sorular ve cevaplar ayrı bir başlık altında konuşulup, sonucun yine ana başlık içerisine eklenerek, kesintisiz ve tam bir bilgi kaynağı "kitapçık gibi" olacağını düşünyorum. Çünkü ve en önemlisi, konu elektrik olduğunda gerçekten mutlaka ve mutlaka birisi, ek yada destekler mahiyette bile olsa bir şeyler yazmak istiyor ve bir kelime bile tüm konunun devamını engelliyor yada konu tamamen özel bir problemi ile igili soru olduğu için dağılıyor vs.
Ama yine de ahali bilir. Benim ki sadece öngörü.
-
Eh tamam o zaman.
Konuyu açtığımda düşündüğüm gibi ponton'dan başlayıp ırgata kadar giden bir şeyler karalayalım o halde.
Teşekkürler abi.
-
Sevgili Çarkçıbaşılar,
Bu konuda hangi imkanı kullanabiliyoruz ?
Sadece Can abinin yazacağı bir başlık yada bölüm mümkün müdür ?
Aslında dümdüz anlatım da sakıncalı. Anlatım devam ederken anlaşılmayanı sormamız da gerekebilir. Bunu özelden yazmak ve cevap almak doğru bilginin paylaşımını da engelliyor. Aynı soru işareti bir çok okuyanın aklına geldiyse aynı konu üzerinden herkes cevabı veya daha detaylı bilgiyi alabilir. Konuyu mecrasından çıkartabilecek mesaj olursa onu da okuyan üyeler sahiplenerek durdurabilir. Suat reisin meteoroloji başlığında sizin sorduğunuz sorulara verdiği cevaplarla daha iyi öğrenmiştik hatırlarsanız . Aklı selimle çözebiliriz kendi içimizde diye düşünüyorum

Ama yine de ahali bilir. Benim ki sadece öngörü.
Benimki de öngörü sadece. Can hoca ve çoğunluk karar verir artık :)
-
Soru olmadan anlatım olmaz.
Öğretme tekniklerinde soru-cevap-gösterim üçlüsü olmaz sa olmazlardandır.
Tabiki soru olsun ancak şöyle oluyor genelde.
Redresör anlatılırken bir arkadaş o anki problemine odaklı olduğu için
benim ırgat aşağıya zincir salıyor ama yukarıya çekemiyor diye sorduğunda
yanıt vermek gerekiyor. Belliki aciliyet kapsıyor durumu.
Yanıt verilmeyip redresör anlatılmaya devam edildiğinde de
bizi kimse kaale almıyor mantığı oluşabiliyor.
Bu durum aslında çok sorun değil ama madem bir kaynak oluşsun isteniyor,
okuyucu bu sefer karmakarışık bir metin buluyor karşısında.
Ha birde geyik muhabbet dönüyor ister istemez.
Durum o zaman içinden çıkılmaz bir hal alıyor.
Üzerine de bilmeden fikir sahibi kişilerin bombardımanı geldimi,
kaymaklı ekmek kadayıfı tamamlanmış oluyor.
O zaman da benim sıtkım sıyrılıyor.
Çünkü ben bunca zaman diğer forumda da yıllarca anlattıklarımı zaman harcayıp
çizip şemalandırıp gerektiğinde resimlerle destekleyerek sundum.
Kopyala yapıştır benim tarzım olmadığından akıntıya kürek çekiyorum duygusuna kapıldım hep.
Halbu ki kişi aktarımı izlese kafasına yatmayanı sorsa mantığına uyarsa alıp kullansa
sorun kendiliğinden çözülecek.
Oysa oradan buradan duyduğu, yalan yanlış bilgilerle karşı fikir sürenlerin derdi öğrenmek değil,
bak bizde biliyoruz bir parça yı ortaya koymak.
E böyle olunca iş zıvanadan çıkıyor.
Neyse uzatmayayım bir kere daha deneriz.
Olursa olur, olmazsa çay demleriz.
-
Can Hocam nasıl uygun görüyorsa makbulumuzdur.
Önemli olan aralara hiçbir şekilde müdahil olunmamalıdırki, kütüphane lezzetinde bir il çıksın. Can Hocam şimdiden ellerinize sağlık diyorum. Saygılarımla
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
-
Başlayalım o zaman.
İşten gücten fırsat buldukça bir şeyler karalayalım.
Sürçü lisan edersek aktarımlarda baştan affola.
Bazen de mesela 10 ( on ) yazıyorum diye 100 ( yüz ) yazabilirim.
Yazmışlığım da çoktur ders işlerken tahtaya. O hallerde de uyarmanızı beklerim sizlerden.
Malum kafa karışık, üstelik bir mandalina ile beraber paylaşıyorlar küçümencik sefer tasını.
Genel olarak bakıldığında bir gezi teknesi kaptanının,
teknede elektrik hakkında bilmesi gerekenler çok da fazla bir şey değil aslında.
Yine konu başında ilk iletide sıraladığım başlıklarla ilerleyelim izninizle.
-
Teknelerde Elektrik Donanımı
Bu bölümde teknelerimizde ki AC (alternatif akım ) ve DC ( doğru akım ) donanımlarından bahsedeceğiz.
Sırasıyla alt başlıkları;
-Sahil besleme ve tekne içi 220 volt
-Tekne içinde 220 volt için önlemler
-Jeneratör
-Redresör
-Alternatör
-Güneş panelleri ve şarj otomasyonu
-Rüzgar türbinleri ve şarj otomasyonu
-Akü bankları
-Akü izleme sistemleri
-İnvertör
-Konvertör
-İç aydınlatma
-Güverte aydınlatma
-Seyir fenerleri
-Harita masası aydınlatması
-Marş motoru
-Irgat
-Baş pervane
-Elektrikli vinçler
-Sintine motoru ve devresi
-Sintine alarmı ve devresi
-Gaz sistemi otomasyonu
-Gaz alarm sistemi ve otomasyonu
-Hidrofor ve devresi
-Buzdolabı motoru ve devresi
-Elektronik seyir aletlerinin besleme devreleri
-Oto pilot besleme devresi
-Oto pilot sistem devreleri.
-MARŞ ve SERVİS AKÜ gruplarının şarj sistemleri
-Salon ve kabin içi 12/220 priz devreleri
-Motor suyu beslemeli ve elektrikli Boiler sistemi
-Isıtma sistemleri ve otomasyonu
-Soğutma sistemleri ve otomasyonu
-Su yapıcı sistemlerin elektrik devreleri
-Hidrolik sistemlerde ( Hidrolik paseralla- Hidrolik yüzme platformu gibi) kullanılan
elektrik tahrikli hidrolik pompa devreleri
gibi konular oluşturacak.
-
Elektronik seyir aletlerinin besleme sistemlerinin aktarımı akabinde,
elektronik seyir yardımcılarının birbirleriyle haberleşmesi ve kablolama konusunda,
ayrıca telsiz ve telsiz anten sistemleri konularında top Özgür Ökten'de.
Özgür gerekli desteği attığında çok daha verimli bir bilgi ortaya çıkacaktır diye düşünüyorum.
-
Yazar o. Yazmasa yüksek mercilerde tanıdıklarım var , hallederiz.
-
:-*
öZgür (tapatalk)
-
Hadi bakalım. Keyifle ve iştiyakla bekliyoruz yazılarınızı. Kendi konularında da Sevgili Özgür Ökten'in katkılarını.
-
TEKNELERDE ELEKTRİK DONANIMI
Sahil Besleme
Teknelerimiz seyir dışında genel olarak marinalarda, balıkçı barınaklarında, bazı küçük iskelelerde,
bazı yörelerde de liman/koy içi elverişli ise alargada tonozda bağlı olarak dururlar.
Alargada bağlı duran teknelerin dışındakiler gerek akülerin şarjı için
gerekse direk AC kullanım (ısıtıcı vb. yükler için ) için bağlı oldukları sahilden tekne içine elektrik alırlar.
Kısaca bu elektrik alma işine sahil besleme diyoruz.
Marinalar da elektrik, su, internet ve TV yayını alabileceğimiz pedastal adı verilen,
marinadan marinaya ülkeden ülkeye değişen pedastal grupları mevcuttur.
Pedastaldaki terminaller elektronik çipli bir kart ya da PVC çubuk anahtarlar ile hizmet verilecek şekilde donatılmıştır.
Kart ya da PVC çubuk anahtarı tekne sahibi marina / liman ofislerinden yükleme yaparak
pedastaldaki ilgili kısma takarak/okutarak elektrik almaya başlayabilir.
Tekne büyüklüğüne ve kullanımdaki alıcılara göre genel olarak 220 volt AC çoğunlukta olsa da bazı tekneler 380 volt AC ile beslenir.
Mini not:
AC = Alternatif akım (evlerimizde işyerlerimizde kullandığımız gerilim.
Temini için kablolu besleme ya da jeneratör gereklidir.
DC = Doğru akım arabalarımızda ve her türlü elde taşınan elektrikli aletlerde kullanılan gerilim.
Temini için akümlatör ya da en basitinden pil gerekir.
Pedastal Örnekleri
(https://m-tech.com.au/wp-content/uploads/2016/06/PL-1100MM-002a-1030x598.jpg)
(http://assets.rolecserv.com/files/products/a636b98a0a9373ba3b4776d54cc05be7/seawave-marina-service-pedestals-at-port-louis-marina,-grenada-original.jpg)
(https://m-tech.com.au/wp-content/uploads/2016/01/M-Tech-Marine-pedestals-MSP.jpg)
(http://www.interbox.ch/wp-content/uploads/2015/01/ACC-Colonnina-di-servizio-elettrica.png)
(https://www.dockboxes.com/wp-content/uploads/2016/04/power-ped-sma-1.jpg)
-
Elektrik aldığımız pedastallarda ülkeden ülkeye marinadan marinaya,
220 den 380 e göre değişiklik gösteren,
aşağıda ki gibi endüstriyel tip prizler bulunur.
(https://ivill.cdn.shoprenter.hu/custom/ivill/image/data/product/Ipari%20csatlakoz%C3%B3k/%20Ipari-csatlakozo-PCE-fali-aljzat-16A-3P-230V.jpg?lastmod=1524320971.1482236000)
(http://www.bluearan.co.uk/sales/electrical/images/323-6.jpg)
(https://ae01.alicdn.com/kf/HTB17wU4KpXXXXbbXVXXq6xXFXXXh/IP44-Waterproof-IEC-309-2-Industrial-Socket-Outlet-2P-E-3-Three-Pole-32A-220.jpg_640x640.jpg)
(https://f.platinmarket.com/1916/pictures/20151024152433_bd1211820201.jpg)
(http://thai.industrialswitchsocket.com/photo/pl4635067-250v_415v_power_industrial_plug_socket_with_switched_interlock_pc_box.jpg)
-
Küçük iskeleler de, koylarda ki kır lokantalarında ise bildiğimiz sıva altı ya da sıva üstü
prizler mevcuttur.
(https://st1.myideasoft.com/shop/rr/01/myassets/products/174/pr_01_174.jpg?revision=1447845876)
(http://st3.myideasoft.com/idea/cg/22/myassets/products/896/1866-1.jpg?revision=1524321726)
(http://st1.myideasoft.com/shop/tr/84/myassets/products/623/01911.png?revision=1485434816)
(https://dqmaa2ub4wkli.cloudfront.net/sites/www.voltimum.com.tr/files/styles/image_630/public/fields/main_image/sites/www.voltimum.com.tr/files/converted/686767_p_110495_pcat.jpg)
(http://www.arselelektrik.com/images/urunler/ikili-toprakli-priz-toprakli-priz-nemliyer-18836.jpeg)
-
Teknelerimizde ki enerji kablosunun ucunda ise seyir dışında bağlı olduğu marina/barınak pedastalına uygun aşağıda ki gibi fişler vardır.
(http://www.incometenerji.com/images/Patton_and_Cooke/orta-gerilim-fis-priz-ve-elektrik-aktarma-sistemleri1.jpg)
(http://marechal.com/media/cache/public/Marechal/products/p/l/plugs_marechal_pn_341x270.jpg)
(http://www.incometenerji.com/images/New_Macey/new-macey-endustriyel-fisler-prizler-2.jpg)
(http://cesdsupport.com/wp-content/uploads/2017/08/ACP3034BC-300x300.jpg)
-
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.
2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.
Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.
AC sistemlerde her ek yeri, kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.
Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.
Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.
-
İşin bir de akımın taşındığı kablo boyutu var.
En az fiş priz sistemi kadar hatta ondan da önemlidir kablo seçimi.
3x1,5 mm ile tekneye enerji çekilmez.
Neredeyse tırnağımızla soyabileceğimiz kadar yumuşak ve kalitesiz izolasyona sahip kablo kullanılmaz.
Pedastaldan enerji aldığımız kabloda en az üç izolasyon bulunmalıdır.
1-Damarlar üzerinde ki izolasyon
2-damarların üçünü içine alan iç izolasyon
3-Dış kılıf izolasyonu.
Bazı marin kablolarda bu izolasyon katları dörde beşe çıkar.
Kullanılması gereken kablo muhakkak surette bakır üzeri kalay kaplama ve çok damarlı olmalıdır.
Tekne salınımlarına tolere edecek ölçüde esnek ve defalarca bükülmeye karşı dirençli olmaldır.
Tekneye elektrik alımında dikkat edilecek bir önemli detay,
kablo kesinlikle suya değmeyecek ama tekne gezinmesinde de gerilip kopmayacak ölçüde olmalıdır.
Kablonuzun fazlalığını ortada bırakmamanız çok önemlidir.
tekneye aldığınız kablonun esneme payını lastikli bir el incesi ile uygun bir yere bağlarsanız
kablonuz denize girmeyecektir.
Her türlü önleme karşı denize giren/düşen kablo izolasyonu, deniz suyundan etkilenmeyecek özellikte olmalıdır.
-
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.
Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz?
(https://www.wikiderya.org/sites/default/files/pictures/users/u32/SuicideCable.jpg) (https://www.google.com.tr/search?q=suicide+cable)
https://www.google.com.tr/search?q=suicide+cable
-
Her iki ucun erkek olması elektriksel olarak istenen birşey mi? Yoksa piyasada dişi olan fişi tekne tarafında karşılayacak erkek ünite bulunması zorluğundan mı kaynaklanıyor? Schneider bu konuyu çözecek bir aparat yapmıyor mu?
-
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.
Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz?
(https://www.wikiderya.org/sites/default/files/pictures/users/u32/SuicideCable.jpg) (https://www.google.com.tr/search?q=suicide+cable)
https://www.google.com.tr/search?q=suicide+cable
Örrnek olarak verdiğim onca fiş priz resminin ardından
Üstelik aşağıda ki alıntıda kalınlaştırdığım kısımda görüşümü belirtmişken,
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.
2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.
Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.
AC sistemlerde her ek yeri, kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.
Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.
Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.
sorduğunuz soru dam üstünde saksağan vur beline kazmayı durumu.
Bence yine provakasyon yapıyorsunuz.
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.
-
"İki ucu erkek kablo" terimiyle gerçekten aynı şeyi mi kastettiğimizi anlamak için resim paylaştım. 16 amper veya 32 amper fişli bir kablo resmi bulsaydım tabi ki o resmi kullanırdım. Tek bulduğum bu.
Umudum da yanlışlıkla yazdığınızı varsaydığım o paragrafı düzeltmenizdi.
(Elektrik mühendisi / öğretmeni olmayanların yorum yapmaması konusunda uyarınız var, ama maalesef ben de "sonuçları gözümün önüne geliyor ve hemen tepki veriyorum.")
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.
İzin almadan hangi yazıyı taşıdığımı iletirseniz hemen kaldırırız. Hatta muhtemelen yazarlar kurulu verdiğim zarardan dolayı Sahibi Olduğum Siteden beni atarlar.
-
Konu içinde açıklamalarım apaçık dururken,
anlayamadığınız kısımda
1. şıkta bahsedilen kablo-fiş sistemi aşağıda ki resimdeki gibimidir
(https://www.wikiderya.org/sites/default/files/pictures/users/u32/SuicideCable.jpg)
Deseydiniz bu bilgilenme isteği, detay öğrenme amacıyla sorulmuş bir soru olur ve usulünce yanıt verilirdi.
Oysa siz ne yaptınız
Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz?
(https://www.wikiderya.org/sites/default/files/pictures/users/u32/SuicideCable.jpg)
Onca açıklamamı es geçip, üstelik 2. şıkta ki uygulamayı onaylıyorum dememe karşın;
Ne idüğü belirsiz bir ara kablo düzeneği resmini koyup
böyle bir kablomu öneriyorsunuz diyerek provakasyon yaptınız.
Bu arada eski tartışmaları pişirip ortama getirmeyin.
Bahsi geçen tartışmada da proveke eden yazınız da orada duruyor.
Bundan size ekmek çıkmaz başka kapıya.
-
Tan Kaan'ın içten önerisine şu yanıtı vermiştim üç beş gün önce
Olurdu iyi de olurdu Kaan.
Ama işte <du> kısmı önemli.
Nedensiz - çıkarsız - karşılık beklentisiz paylaşımlarımdan ötürü çok dayak yedim, artık yoruldum.
Öyle an geldi ki, elektrik akımını ispat etmem bile gerekti bazılarına.
Bana ne artık bundan böyle.
İsteyen istediği aküyü taksın, istediği kabloyu çeksin umurumda bile değil.
Çünkü Türkiye'de herkes elektrikçi oldu artık.
Biraz bilgi vermeye çalışsam hocalık tarzı burada sökmez suçlamaları ile karşı karşıya kaldım.
Sakalımdan aşağı'sı Kasımpaşa diyor ve kenardan izliyorum sadece.
Görüldüğü gibi başa döndük.
Cegri bey ve benzeri kişiler kendi bildiklerinden başka bilgi gördüklerinde
bunu kabullenmeleri zaman alıyor ve kimi açıktan kimi de sinsi sinsi tavır geliştiriyorlar.
Cegri bey en azından açıktan sataşıyor. Sezarın hakkı sezara.
Neden yazma isteğimin kalmadığını anlamışsınızdır sevgili dostlar.
Öğrenme isteği ile soru soran yardım isteyen kişi ve dostlar çekinmeden sorabilirler,
ama özelden.
Seve seve yardımcı olmaktan gocunmam.
-
Can ağabey, ben de yazdığın metini ilk okuduğumda aynı şekilde anladım.
Sen "iki ucu erkek kabloyu uygun bulmuyorum" dememişsin, "bunu kim yapıyorsa yanlış yapıyor da dememişsin" dolayısıyla sanki iki ucu erkek kablo olmasını kabul ettiğin anlaşılabiliyor yazdıklarından.
Cem'i savunmak bana düşmez ama, hem eski konuları gündeme getirme deyip hem de geçmişten dem vurman, sonrasında da senin kaleme aldığın yazıları kendi sayfasına taşıdığına dair suçlamalarına, başkalarını geçtim ben itiraz ederim.
Bahsi geçen sayfa Wikiderya'dır.
Kimseye ait değildir.
Birkaç gönüllü bir araya geldik, bize değil ama tüm camiaya ait olması için uğraşıp duruyoruz.
Gönül isterdi ki bahsettiğin "yazılarımı izinsiz taşıdınız" suçlaması yapmadan önce "benim yazılarımı istediğiniz gibi kopyalayabilirsiniz"deseydin.
Ne kopyalaması, keşke kendin gelip katkıda bulunsaydın.
-
Sanırım nerede iletişim sıkıntısı yaşadığımızı çözdüm. Siz benim "öneriyorsunuz" sorumu, yazdığınız iki seçenek arasında olarak yorumlamışsınız. Oysa ikinci seçeneği tercih ettiğinizi net bir şekilde yazmıştınız. Ben cevabımda sadece birinci seçeneği kopyalayarak, onun üzerinde tartışmak istediğimi belli etmeye çalışmıştım. Becerememişim. (Yazınızdan ilk seçeneği tümden redettiğiniz anlaşılmıyor. İkinci seçeneği tercih ettiğiniz anlaşılıyor. Ya da ben öyle anlıyorum.)
Evet, kastettiğim soru odur: Birinci seçenek için gerçkten iki tarafı da erkek kablo mu kastediyorsunuz?
Konu ile alakasız iki satır:
"Bahsi geçen tartışmada da proveke eden yazınız da orada duruyor." Hangi yazımı kastettiğinizi belirtirseniz sevinirim. İleride daha dikkatli olmaya çalışırım.
Wikiderya'ya kimin hangi yazısını izinsiz taşıdığımız bilgisini de bekliyorum.
-
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.
2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.
Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.
AC sistemlerde her ek yeri, kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.
Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.
Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.
2. seçeneği onaylıyorum demek
1. seçeneği onaylamıyorum demektir.
<B> partisine oy veren kişiye,
sen <A> partisini de destekliyor olabilirsin diye yaklaşılmaz.
-
Sayın Mehmet Erem bence avukatlığa soyundunuz,
Yapmayın yazıktır.
-
Peki... Hepimiz yanlış anladık. Özür dileriz...
O zaman şu düzenlemeyi yapalım:
Birinci seçenekte tarif ettiğiniz ve fabrikasyon teknelerin neredeyse tamamında kullanılan sistem, bir tarafı erkek bir tarafı dişi kablo ile yapılır. Tekne üzerinde erkek bir giriş vardır. Kablonun erkek ucu pedestaldeki dişiye, dişi ucu tekne üzerindeki erkeğe takılır. (İki ucu erkek kablo, varlığı bile sakıncalı bir üründür.)
Bu arada ben de kendi teknemde bir ucu sabit sisteme geçmek için kafa yoruyorum. Ama kabloyu seyirde rodalayacağım düzgün bir düzenek oluşturamadım daha. Elektrik süpürgelerinde kullanılan yaylı tamburları bile inceledim.
(Polemik ve Wikiderya konusundaki sorularımız geçerli)
-
Çift tarafı erkek kablo o kadar tehlikeli ki, yukarıdaki yazışmalarda resminin kalması konusunda içim rahat etmedi. Temizledim. Konuyu sonradan okuyanlar saçma bir resimle karşılaşacaklar. Özür..
-
Ya arkadaşlar, bu konu yeniden başlarken kimse araya girmeden bitsin beklentimizi belirtmiştik.
Açıkçası bu kadar tartışmadan sonra biz forum üyelerinin bu masum isteğine hürmet edileceğini düşünmüştüm. Ama maalesef yanılmışım.
Moderatör yönetici arkadaşlara da öyle ya da böyle nedenlerle bu sorunu asgariye indirmek amacıyla bazı öneriler yapılmıştı.
Bu başlık altında yorum yapılması önlensin veya başka başlık altında sorular yöneltilsin vb. Bunlar da dikkate alınmadı.. Niye?
Ya, yüzlerce kez aynı metodla aynı sonucun alındığını görmemize rağmen niye ısrar edilir aynı davranışa anlamak mümkün değil..
Benim iyice sıtkım sıyrıldı, umutlarım azaldı artık..
-
Eyüp abi özür dilerim.
O beklentiye başta Can Bey itiraz etmişti:
Soru olmadan anlatım olmaz.
Öğretme tekniklerinde soru-cevap-gösterim üçlüsü olmaz sa olmazlardandır.
Yazmışlığım da çoktur ders işlerken tahtaya. O hallerde de uyarmanızı beklerim sizlerden.
Eğer kimse yorum/soru yazmayacaksa, onun adı blog olur. Sanırım güzel bir bloğu saten var. Orada yazar, linkleri bizimle paylaşırdı. Foruma yazmak demek; sulandırmadan, kişiselleştirmeden ve konuyu dağıtmadan tartışmaya açmak demek. (Ya da ben öyle varsayıyordum.)
Tekrar özür dileyerek, izleme moduma dönüyorum.
-
Eyüp abi özür dilerim.
O beklentiye başta Can Bey itiraz etmişti:
Soru olmadan anlatım olmaz.
Öğretme tekniklerinde soru-cevap-gösterim üçlüsü olmaz sa olmazlardandır.
Yazmışlığım da çoktur ders işlerken tahtaya. O hallerde de uyarmanızı beklerim sizlerden.
Eğer kimse yorum/soru yazmayacaksa, onun adı blog olur. Sanırım güzel bir bloğu saten var. Orada yazar, linkleri bizimle paylaşırdı. Foruma yazmak demek; sulandırmadan, kişiselleştirmeden ve konuyu dağıtmadan tartışmaya açmak demek. (Ya da ben öyle varsayıyordum.)
Tekrar özür dileyerek, izleme moduma dönüyorum.
Sevgili Cem, ben özür dilerim..
Eksik ifade etmişim, sen alıntı yapınca anımsadım.
Benim düşüncem; konular bölünmeden bitirilsin, sonunda da isteyen katkı yapsın, sorular cevaplarla konular bizim gibiler için daha anlaşılır olsun şeklindeydi..
-
Kimsenin avuktalığına soyunmadım.
Siz sebebini bilmediğim şekilde saldırırken, benim de içinde bulunduğum bir sayfa ile ilgili kabul edemeyeceğim suçlamalarda bulundunuz.
İki kişi aynı anda yanlış anlamış olamaz mı?
Bu arada Eyüp ağabey'in yorumuna da itiraz ediyorum
Teknik olarak yanlış olduğunu bildiğimiz bir şeyi, "belki klavye sürçmesi olmuştur" gibi bir iyi niyetle dikkati çekmek amacıyla soru sorulmasına mı itiraz ediyorsunuz?
Kusura bakmayın ama konuyu bölen bu yukarıdaki örnekte sorulan soru değil, verilen cevap.
Konunun bölünmeden bir seferde okunması için birçok forum yöntemi var. Hepsi uygulanabilir.
Uygulamak istemeyenler yazılarını istedikleri gibi wikiderya da paylaşabilirler.
Orada hiç soru sorulmadan konular kesintisiz okunabiliyor...
-
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.
2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.
Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.
AC sistemlerde her ek yeri, kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.
Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.
Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.
Yukarıda renklendirdiğim, kalınlaştırdığım, ve büyüttüğüm yazım ortada durur iken.
Alıntıdan bir kısım cımbızlayarak;
(https://i.hizliresim.com/yqnL3L.png)
Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz diye yazmak bilgilenmek amacı ile soru sormak değildir.
Dersi izleyen öğrencinin sorusu ile öğretmenin kattini bükmek amacıyla derse giren bakanlık müfettişinin sorusu aynı içtenlikte değildir.
-
Ya arkadaşlar, bu konu yeniden başlarken kimse araya girmeden bitsin beklentimizi belirtmiştik.
Açıkçası bu kadar tartışmadan sonra biz forum üyelerinin bu masum isteğine hürmet edileceğini düşünmüştüm. Ama maalesef yanılmışım.
Moderatör yönetici arkadaşlara da öyle ya da böyle nedenlerle bu sorunu asgariye indirmek amacıyla bazı öneriler yapılmıştı.
Bu başlık altında yorum yapılması önlensin veya başka başlık altında sorular yöneltilsin vb. Bunlar da dikkate alınmadı.. Niye?
Ya, yüzlerce kez aynı metodla aynı sonucun alındığını görmemize rağmen niye ısrar edilir aynı davranışa anlamak mümkün değil..
Benim iyice sıtkım sıyrıldı, umutlarım azaldı artık..
Eyüp reisim,
Konuyu kilitleme, yoruma kapama eylemlerini Can hocam tercih etmediği için, soru cevap uygun olacağını bildirdiği için gündeme almadık.. Bu konuda hem tüm donatanlarımız hem de Can hocam için doğru bir kararla ilerlendiğini düşünüyorum.
Kuşkusuz farklı görüşler, yanlış anlamalar vs. olacaktır. Hepimizin tek dileği herkesin birbirine empati kurarak.. biraz da tarafların ne demek istediğini anlamaya yorarak paylaşım yapması katkı koymasıdır..
İlgiliyle takibe devam..
Saygılarımla...
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.
Bunun altı doldurulmalı. Çamur at izi kalsın yaklaşımını kimsenin kabul etmeyeceğini umuyorum.
-
Wikiderya, adından da anlaşılacağı üzere bir WIKI projesidir. Sahibi yoktur. İzinsiz bir satır alıntısı yoktur. 'Herkesin erişebileceği doğru ve güncel bilgi' dışında hiçbir kaygısı, endişesi de yoktur.
Altını çizmekte fayda gördüm.
SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
Konu dışı tartışmaların mümkünse sonlandırılmasını veya en azından başka başlıkta devam ettrilmesini sizlerden istirham ediyorum..
SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
-
...
Öğrenme isteği ile soru soran yardım isteyen kişi ve dostlar çekinmeden sorabilirler,
ama özelden.
Seve seve yardımcı olmaktan gocunmam.
Bu olmaz hocam.
Tüm sorular/cevaplar özelden olursa forumun anlamı kalmaz.
Bana özel mesajla gelen sorulara acil değil ise "kusura bakmayın, foruma yazın herkes görsün, herkes cevaplasın, ben de cevabımı oraya yazarım" deyip çeviriyorum.
Herkesle paylaşmayacaksak bilgi ne işe yarar.
İki ucu erkek ara kabloyu yazım hatası olarak görmüş, devamını dikkatli okumamıştım. Yanlış anlaşılmaya müsait görünüyor.
Gelen eleştrinin tarzını beğenmeseniz de bu durumu tüm takipçiler için daha anlaşılır, açıklayıcı şekilde düzenleme fırsatı olarak değerlendirmeniz size daha yakışır.
öZgür (tapatalk)
-
"İki ucu erkek kablo" terimiyle gerçekten aynı şeyi mi kastettiğimizi anlamak için resim paylaştım. 16 amper veya 32 amper fişli bir kablo resmi bulsaydım tabi ki o resmi kullanırdım. Tek bulduğum bu.
Umudum da yanlışlıkla yazdığınızı varsaydığım o paragrafı düzeltmenizdi.
(Elektrik mühendisi / öğretmeni olmayanların yorum yapmaması konusunda uyarınız var, ama maalesef ben de "sonuçları gözümün önüne geliyor ve hemen tepki veriyorum.")
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.
İzin almadan hangi yazıyı taşıdığımı iletirseniz hemen kaldırırız. Hatta muhtemelen yazarlar kurulu verdiğim zarardan dolayı Sahibi Olduğum Siteden beni atarlar.
İngilizce terimi bu mu gerçekten bilmiyorum ancak arattığınız görseli "suicide cable" yani intihar kablosu diye aratmak yerine 380 V male to male plugged cord veya cable diye aratınca daha doğru resimler çıkıyordu. İlginç bir araştırma yapmışsınız.
-
Sizin "380 V male to male plugged cord" arayınca da erkek/erkek bir kablo bulamadım:
https://www.google.com.tr/search?q=380+V+male+to+male+plugged+cord&source=lnms&tbm=isch&sa=X
Doğrudan link gönderirseniz sevinirim.
(Tabi ki doğrudan "suicide cord" terimini aramamıştım. Male to male, 220 VAC, 16 amp, 32 amp vs... bir sürü kombinasyon sonuç vermedikten sonra bir sitede denk geldim ve ismini öğrendim.)
-
Sizin "380 V male to male plugged cord" arayınca da erkek/erkek bir kablo bulamadım:
https://www.google.com.tr/search?q=380+V+male+to+male+plugged+cord&source=lnms&tbm=isch&sa=X
Doğrudan link gönderirseniz sevinirim.
(Tabi ki doğrudan "suicide cord" terimini aramamıştım. Male to male, 220 VAC, 16 amp, 32 amp vs... bir sürü kombinasyon sonuç vermedikten sonra bir sitede denk geldim ve ismini öğrendim.)
Arada kablo yok ama hayal gücümüzle eklemek sorun olmaz diye düşündüm. Şöyle birşey daha açıklayıcı olurdu fikrindeydim.(Tartışmalardan bağımsız). En azından intihara sürüklenmeden anlatmış olabilirim umarım :)
https://www.google.com.tr/search?biw=1536&bih=735&tbm=isch&sa=1&ei=Ws8OW-3AMpCNmgWMsJuQDA&q=240v+16+amp+cable+with+2+IP44+plugs&oq=240v+16+amp+cable+with+2+IP44+plugs&gs_l=img.3...84807.86779.0.86890.10.10.0.0.0.0.112.965.7j3.10.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.WYZdk7fBdeI#imgrc=sd3wUADCfwE_TM: (https://www.google.com.tr/search?biw=1536&bih=735&tbm=isch&sa=1&ei=Ws8OW-3AMpCNmgWMsJuQDA&q=240v+16+amp+cable+with+2+IP44+plugs&oq=240v+16+amp+cable+with+2+IP44+plugs&gs_l=img.3...84807.86779.0.86890.10.10.0.0.0.0.112.965.7j3.10.0....0...1c.1.64.img..0.0.0....0.WYZdk7fBdeI#imgrc=sd3wUADCfwE_TM:)
-
Konu gerçekten saçma sapan tartışmalarla bölünüyor. Yapmayın lütfen. Can abi açıklasın. Anlamadığınız kısım varsa özelden sorun en azından o şekilde devam etsin.