Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Teknelerde Elektrik Donanımı

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#45: 27 Mayıs 2018, 23:18:24
Yazar o. Yazmasa yüksek mercilerde tanıdıklarım var , hallederiz.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#46: 28 Mayıs 2018, 12:00:38
:-*

öZgür (tapatalk)

  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 237
  • Hep gülelim birbirimize, saygı ve sevgi ile.
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#47: 28 Mayıs 2018, 15:21:09
Hadi bakalım. Keyifle ve iştiyakla bekliyoruz yazılarınızı. Kendi konularında da Sevgili Özgür Ökten'in katkılarını.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#48: 29 Mayıs 2018, 10:43:54
TEKNELERDE ELEKTRİK DONANIMI


Sahil Besleme
Teknelerimiz seyir dışında genel olarak marinalarda, balıkçı barınaklarında, bazı küçük iskelelerde,
bazı yörelerde de liman/koy içi elverişli ise alargada tonozda bağlı olarak dururlar.
Alargada bağlı duran teknelerin dışındakiler gerek akülerin şarjı için
gerekse direk AC kullanım (ısıtıcı vb. yükler için ) için bağlı oldukları sahilden tekne içine elektrik alırlar.
Kısaca bu elektrik alma işine sahil besleme diyoruz.

Marinalar da elektrik, su, internet ve TV yayını alabileceğimiz pedastal adı verilen,
marinadan marinaya ülkeden ülkeye değişen pedastal grupları mevcuttur.

Pedastaldaki terminaller elektronik çipli bir  kart ya da PVC çubuk  anahtarlar ile hizmet verilecek şekilde donatılmıştır.
Kart ya da PVC çubuk anahtarı tekne sahibi marina / liman ofislerinden yükleme yaparak 
pedastaldaki ilgili kısma takarak/okutarak  elektrik almaya başlayabilir.

Tekne büyüklüğüne ve kullanımdaki alıcılara göre genel olarak 220 volt AC çoğunlukta olsa da bazı tekneler 380 volt AC ile beslenir.

Mini not:
AC = Alternatif akım (evlerimizde işyerlerimizde kullandığımız gerilim.
Temini için kablolu besleme ya da jeneratör gereklidir.

DC = Doğru akım arabalarımızda ve her türlü elde taşınan elektrikli aletlerde kullanılan gerilim.
Temini için akümlatör ya da en basitinden pil gerekir.


Pedastal Örnekleri




















  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#49: 29 Mayıs 2018, 10:58:42
Elektrik aldığımız pedastallarda ülkeden ülkeye marinadan marinaya,
220 den 380 e göre değişiklik gösteren,
aşağıda ki gibi endüstriyel tip prizler bulunur.














  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#50: 29 Mayıs 2018, 11:03:54
Küçük iskeleler de, koylarda ki kır lokantalarında ise bildiğimiz sıva altı ya da sıva üstü
prizler mevcuttur.















  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#51: 29 Mayıs 2018, 11:10:40
Teknelerimizde ki enerji kablosunun ucunda ise seyir dışında bağlı olduğu marina/barınak pedastalına uygun aşağıda ki gibi fişler vardır.











  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#52: 29 Mayıs 2018, 11:24:53
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.

2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.

Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.

AC sistemlerde her ek yeri,  kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.


Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.

Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Mayıs 2018, 11:39:16 Gönderen: Can DENİZ (E.Hınçal) »
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#53: 29 Mayıs 2018, 11:37:35
İşin bir de akımın taşındığı kablo boyutu var.
En az fiş priz sistemi kadar hatta ondan da önemlidir kablo seçimi.

3x1,5 mm ile tekneye enerji çekilmez.
Neredeyse tırnağımızla soyabileceğimiz kadar yumuşak ve kalitesiz izolasyona sahip kablo kullanılmaz.
Pedastaldan enerji aldığımız kabloda en az üç izolasyon bulunmalıdır.
1-Damarlar üzerinde ki izolasyon
2-damarların üçünü içine alan iç izolasyon
3-Dış kılıf izolasyonu.

Bazı marin kablolarda bu izolasyon katları dörde beşe çıkar.

Kullanılması gereken kablo muhakkak surette bakır üzeri kalay kaplama ve çok damarlı olmalıdır.
Tekne salınımlarına tolere edecek ölçüde esnek ve defalarca bükülmeye karşı dirençli olmaldır.

Tekneye elektrik alımında dikkat edilecek bir önemli detay,
kablo kesinlikle suya değmeyecek ama tekne gezinmesinde de gerilip kopmayacak ölçüde olmalıdır.

Kablonuzun fazlalığını ortada bırakmamanız çok önemlidir.
tekneye aldığınız kablonun esneme payını lastikli bir el incesi ile uygun bir yere bağlarsanız
kablonuz denize girmeyecektir.

Her türlü önleme karşı denize giren/düşen kablo izolasyonu, deniz suyundan etkilenmeyecek özellikte olmalıdır.





  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#54: 30 Mayıs 2018, 10:29:13
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.

Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz?



https://www.google.com.tr/search?q=suicide+cable
  • IP logged

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#55: 30 Mayıs 2018, 11:32:16
Her iki ucun erkek olması elektriksel olarak istenen birşey mi? Yoksa piyasada dişi olan fişi tekne tarafında karşılayacak erkek ünite bulunması zorluğundan mı kaynaklanıyor? Schneider bu konuyu çözecek bir aparat yapmıyor mu?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#56: 30 Mayıs 2018, 11:32:54
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.

Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz?



https://www.google.com.tr/search?q=suicide+cable




Örrnek olarak verdiğim onca fiş priz resminin ardından
Üstelik aşağıda ki alıntıda kalınlaştırdığım kısımda görüşümü belirtmişken,

Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.

2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.

Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.


AC sistemlerde her ek yeri,  kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.


Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.

Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.



sorduğunuz soru dam üstünde saksağan vur beline kazmayı durumu.
Bence yine provakasyon  yapıyorsunuz.
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.



  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#57: 30 Mayıs 2018, 11:47:53
"İki ucu erkek kablo" terimiyle gerçekten aynı şeyi mi kastettiğimizi anlamak için resim paylaştım. 16 amper veya 32 amper fişli bir kablo resmi bulsaydım tabi ki o resmi kullanırdım. Tek bulduğum bu.

Umudum da yanlışlıkla yazdığınızı varsaydığım o paragrafı düzeltmenizdi.

(Elektrik mühendisi / öğretmeni olmayanların yorum yapmaması konusunda uyarınız var, ama maalesef ben de "sonuçları gözümün önüne geliyor ve hemen tepki veriyorum.")

Alıntı
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.
İzin almadan hangi yazıyı taşıdığımı iletirseniz hemen kaldırırız. Hatta muhtemelen yazarlar kurulu verdiğim zarardan dolayı Sahibi Olduğum Siteden beni atarlar.




  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#58: 30 Mayıs 2018, 12:40:19
Konu içinde açıklamalarım apaçık dururken,
anlayamadığınız kısımda

1. şıkta bahsedilen kablo-fiş sistemi aşağıda ki resimdeki gibimidir



Deseydiniz bu bilgilenme isteği, detay öğrenme amacıyla sorulmuş bir soru olur ve usulünce yanıt verilirdi.



Oysa siz ne yaptınız



Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz?




Onca açıklamamı es geçip, üstelik 2. şıkta ki uygulamayı onaylıyorum dememe karşın;
Ne idüğü belirsiz bir ara kablo düzeneği resmini koyup
 böyle bir kablomu öneriyorsunuz diyerek provakasyon yaptınız.

Bu arada eski tartışmaları pişirip ortama getirmeyin.
Bahsi geçen tartışmada da proveke eden yazınız da orada duruyor.
Bundan size ekmek çıkmaz başka kapıya.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#59: 30 Mayıs 2018, 12:51:46
Tan Kaan'ın içten önerisine şu yanıtı vermiştim üç beş gün önce

Olurdu iyi de olurdu Kaan.
Ama işte <du> kısmı önemli.

Nedensiz - çıkarsız - karşılık beklentisiz paylaşımlarımdan  ötürü çok dayak yedim, artık yoruldum.

Öyle an geldi ki, elektrik akımını ispat etmem bile gerekti bazılarına.

Bana ne artık bundan böyle.
İsteyen istediği aküyü taksın, istediği kabloyu çeksin umurumda bile değil.
Çünkü Türkiye'de herkes elektrikçi oldu artık.

Biraz bilgi vermeye çalışsam hocalık tarzı burada sökmez suçlamaları ile karşı karşıya kaldım.

Sakalımdan aşağı'sı Kasımpaşa diyor ve kenardan izliyorum sadece.


Görüldüğü gibi başa döndük.

Cegri bey ve benzeri kişiler kendi bildiklerinden başka bilgi gördüklerinde
bunu kabullenmeleri zaman alıyor ve kimi açıktan kimi de sinsi sinsi tavır geliştiriyorlar.

Cegri bey en azından açıktan sataşıyor. Sezarın hakkı sezara.

Neden yazma isteğimin kalmadığını anlamışsınızdır sevgili dostlar.
Öğrenme isteği ile soru soran yardım isteyen kişi ve dostlar çekinmeden sorabilirler,
ama özelden.
Seve seve yardımcı olmaktan gocunmam.




 
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

 
Yukarı git