Heyamola Hey

Havuzluk => Dünya Sahillerinden Havadisler => Konuyu başlatan: Burak Doneray - 27 Kasım 2019, 05:56:36

Başlık: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 27 Kasım 2019, 05:56:36
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 27 Kasım 2019, 15:27:48
Bu değerli filmi paylaştığın için teşekkür ediyorum Burak.
 
Neredeyse 15 yıldır "Küçük Güzeldir" mottosu ile hemen her mecrada yelken&kürek teknelerini özendirmeye çabalıyorum.

" Naviguer autrement "  Türkçede tam karşılığı yok veya ben bulamadım. Ama anlamı "Farklı seyir"

Kendilerini tanımlarken; “Bu anlayışla, girişimimizin henüz değerini anlamamış olan ama
bizim inançlarımız ve uygulamalarımız ile her türlü formda seyir yapanlara kucak açıyoruz.
Böylece, dostluk çerçevesinde, birlikte yapılan ortak seyirler ile de toleransı teşvik ediyoruz.”

Farklı seyir, sportif performansı reddetmeden etrafımıza bakıp görmek için yavaşlamaktır.
Değerlerimiz:
• Tutkularını yaşamaktan hoşlanan denizcilere dostça bir birliktelik sunmak (Ülkede yapılan pek çok popüler deniz şenliğine ve toplantılara katılmak),
• Çok az motor kullanarak, yelken&kürek doğanın içinde olup gözlemlemek ve onu anlamak,
• Moderniteyi reddetmeden geleneksel teknelere yönelmek,
• Teknelerimiz taşınabilir olduğundan denizler ve iç sularda özgür ve mobil denizciler olmak,
• Limanlara ihtiyaç duymadan, suya atıp çekmek için, basit ve bedelsiz uygulamalar ile her keseye uygunluk sağlamak,
• Her şeyden önce daha uzun süre zevk alabilmek için hızlı donanım ile pratik anlam kazandırmak.


1980'li yıllarda Fransa'da yayımlanan "Chasse Marée" dergisi bizim sandal dediğimiz küçük teknelerin amatör yapımlarını özendirmek amacı ile tasarım yarışmaları açtı. Öte yandan da gençlere denizciliği tanıtmak ve yaygınlaştırmak için "Yole de Bantry" veya "Atlantic Challenge" teknelerini canlandırmaya yönelik projeler geliştirdi.  Hem yapılan amatör küçük tekneler hem de Yole de Bantry'lerin bir arada katıldığı her yıl düzenlenen "Défi Des Jeuns Marins" /Gençler Denizcilik Şenliklerini" düzenledi.

Projelerin tümünde hem tasarımları hem de aktif katılımı ile tarasımcı François Vivier önemli görevler üstlendi.

İngiliz Roger Barnes, Vivier'in tasarımı "Ilur" modelini inşa edip "Naviguer Autrement" akımının ilk öncülerinden oldu. Yıllar bir birini kovalarken Avrupa'nın her yanından bu akıma dâhil olan şimdi sayıları neredeyse yüzleri bulan gruplar kuruldu.

Fransa'da her yıl düzenlenen "Semaine du Golf du Mor Bihan"  Mor Bihan Körfezi Haftası" na bütün bu tekneler katılıyor.
https://www.semainedugolfe.com/ (https://www.semainedugolfe.com/)

Öte yandan, özellikle  Katalanlar, kendi geleneksel küçük Latin armalı teknelerini hem tamir edip hem de tıpkı yapımlar ile kültürel miraslarını yaşamın içine yeniden kattılar.  Doğal olarak da  "Naviguer Autrement" akımının içine girdiler. Ve "Slow Sailing" / " Sakin Seyir"  Manifestosunu yayımladılar. Ben de manifestoyu hem Fransızcaya hem Türkçeye hem de bir dostumdan rica ederek Yunancaya çevirdim ve zaman zaman yayınlıyorum.



Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 27 Kasım 2019, 15:33:24

(http://flashresim.com/upload/MTVkZGU2Y2NkODcxOTA.png) (http://flashresim.com/upload/MTVkZGU2Y2NkODcxOTA.png)

SAKİN SEYİR MANİFESTOSU
1- Önemli olan tekne değildir. Önemli olan senin teknen ve denizle kurduğun ilişkidir. Boyunun, bedelinin veya donanımının, kürekli bir sandal veya büyük bir yat olmasının da hiç önemi yok. Önemli olan onu diğer bütün sahip olduğun nesneler gibi görmeyip, sana zevk veren, unutulmaz deneyimler yaşatan, denizi tanıtan ve en önemlisi seni sana tanıtan bir yol arkadaşı olarak gör.
 
2- Limanda bağlı olsa bile içinde zaman geçir. Yaşam alanının bir parçası olsun. Teknen üzerinde çalış, tamir et ki teknen de ortaya koyduğun eserlerden biri olsun. Bu, sen ve teknen arasında daha sağlam bağlar kurulmasını sağlar.
 
3- Denize çıktığında aceleci olma. Uzun bir yolculuk yapacakmışsın gibi dönüş saatini düşünmeden yola çık. Kol saatini unut ve güneşin seni yönlendirmesine izin ver. Denklemden hız ve zamanı çıkartırsan geriye uzay kalır: Deniz.
 
4- Sabit rotasız ve hedefsiz yola çık. Basitçe yelken yap. Kendini rüzgâr ve denizin seni yönlendirmesine izin ver. Ne kat ettiğin ne de önünde kalan milleri düşün. Hiçbir yere gitme. Sadece denizde ol ve anın zevkini çıkart.
 
5- Elektronikleri unutup eski usul seyir yap. Aletlere bağlı kalmamayı öğren. Ne kadar zamandır rasat yapmadın? Seyirde yerini saptayıp kâğıt bir harita üzerine işle. Anemometreyi unut. Rüzgârı yüzünde ve ensende hisset. Seyir sanatını öğren: Gerçek denizcileri tanımlayan budur.
 
6- Cep telefonunu, radyoyu, müzik çaları kapat. Seni karaya bağlayan bağlantılardan belli bir zaman için kop. Sessizlik! Denizin mırıltısını, bodoslamada dalgayı, yelkenin pırpırını, rüzgârın nefesini dinle.
 
7- Yekeye veya dolaba yapışıp kalma. Dümeni bir arkadaşına bırakıp kendini akışa terk et. Ne kadar zamandır teknenin güvertesine şöyle rahatça uzanmadın veya bodoslamada oturup bacaklarını iki yandan sallandırmadın? Yalnız isen, yelkenleri trimle, dümeni bağla ve bırak böyle gitsin tekne. Ekibine ve teknene güven.
 
8- Bir seyir defterin olsun. Çıkışlarını ve hissettiğin duygularını yaz. Böylece her denizde oluşunun duygularını saklayacak ve ileride hatırlayacaksın. Bu duygularını mesela bir blogda başkaları ile de paylaş.
 
9- Eğer yarışmaktan hoşlanıyorsan asla ödülü düşünerek yarışma. Yarışa, denizi, tekneni ve kendini rekabet içinde tanımayı öğrenmek için gir.
 
10- Tekneni terk etme, o bunu asla yapmaz.
 
11- Her gün denizi bir an için de olsa seyret ve enerjisini içine sindir. Gittiğin her yere onu da götür.

M.Cem GÜR
International Slow Sailing Manifeste/ Katalunya -Barcelona
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 27 Kasım 2019, 21:33:08
Ancak şimdi izleyebildim, hayran kaldım. Teknelerin bir kısmının salma yapılarını anlamadım. Hareketli salma olanları çektiler, kuma oturttular falan ama bir kısmını da suda bıraktılar, onlar sanki sabit salmalıydı. Arada bir tanesi Mustafa Abinin "Küçük" teknesine benziyordu.

Bu sene bizde Riva'da yapacaktıkgüzel bir dere seyri, olmadı işte bir şekilde. Ama önümüzdeki baharda yapıcaz nasip olursa.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Öcal Turan - 27 Kasım 2019, 22:50:21

(http://flashresim.com/upload/MTVkZGU2Y2NkODcxOTA.png) (http://flashresim.com/upload/MTVkZGU2Y2NkODcxOTA.png)

SAKİN SEYİR MANİFESTOSU
1- Önemli olan tekne değildir. Önemli olan senin teknen ve denizle kurduğun ilişkidir. Boyunun, bedelinin veya donanımının, kürekli bir sandal veya büyük bir yat olmasının da hiç önemi yok. Önemli olan onu diğer bütün sahip olduğun nesneler gibi görmeyip, sana zevk veren, unutulmaz deneyimler yaşatan, denizi tanıtan ve en önemlisi seni sana tanıtan bir yol arkadaşı olarak gör.
 
2- Limanda bağlı olsa bile içinde zaman geçir. Yaşam alanının bir parçası olsun. Teknen üzerinde çalış, tamir et ki teknen de ortaya koyduğun eserlerden biri olsun. Bu, sen ve teknen arasında daha sağlam bağlar kurulmasını sağlar.
 
3- Denize çıktığında aceleci olma. Uzun bir yolculuk yapacakmışsın gibi dönüş saatini düşünmeden yola çık. Kol saatini unut ve güneşin seni yönlendirmesine izin ver. Denklemden hız ve zamanı çıkartırsan geriye uzay kalır: Deniz.
 
4- Sabit rotasız ve hedefsiz yola çık. Basitçe yelken yap. Kendini rüzgâr ve denizin seni yönlendirmesine izin ver. Ne kat ettiğin ne de önünde kalan milleri düşün. Hiçbir yere gitme. Sadece denizde ol ve anın zevkini çıkart.
 
5- Elektronikleri unutup eski usul seyir yap. Aletlere bağlı kalmamayı öğren. Ne kadar zamandır rasat yapmadın? Seyirde yerini saptayıp kâğıt bir harita üzerine işle. Anemometreyi unut. Rüzgârı yüzünde ve ensende hisset. Seyir sanatını öğren: Gerçek denizcileri tanımlayan budur.
 
6- Cep telefonunu, radyoyu, müzik çaları kapat. Seni karaya bağlayan bağlantılardan belli bir zaman için kop. Sessizlik! Denizin mırıltısını, bodoslamada dalgayı, yelkenin pırpırını, rüzgârın nefesini dinle.
 
7- Yekeye veya dolaba yapışıp kalma. Dümeni bir arkadaşına bırakıp kendini akışa terk et. Ne kadar zamandır teknenin güvertesine şöyle rahatça uzanmadın veya bodoslamada oturup bacaklarını iki yandan sallandırmadın? Yalnız isen, yelkenleri trimle, dümeni bağla ve bırak böyle gitsin tekne. Ekibine ve teknene güven.
 
8- Bir seyir defterin olsun. Çıkışlarını ve hissettiğin duygularını yaz. Böylece her denizde oluşunun duygularını saklayacak ve ileride hatırlayacaksın. Bu duygularını mesela bir blogda başkaları ile de paylaş.
 
9- Eğer yarışmaktan hoşlanıyorsan asla ödülü düşünerek yarışma. Yarışa, denizi, tekneni ve kendini rekabet içinde tanımayı öğrenmek için gir.
 
10- Tekneni terk etme, o bunu asla yapmaz.
 
11- Her gün denizi bir an için de olsa seyret ve enerjisini içine sindir. Gittiğin her yere onu da götür.

M.Cem GÜR
International Slow Sailing Manifeste/ Katalunya -Barcelona

Bu flama dan nasıl buluruz Cem üstadım. ?
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 27 Kasım 2019, 22:54:36
Cem abi Heyamolahey çatısı altında  Heyamolahey küçük tekneler klubümüzü kuralımmı ?

Birkaç dingy  planı belirleyelim bu tekneleri yapmak isteyenlerle bir atölye oluşturup Teknelere bir üs belirleyip Göcekte veya herhangi biryerde  bunu gerçekleştirebiliriz  diye dusunuyorum .Göcek bu iş için bulunmaz bir yer dalga yok rüzgar az kısa mesafelerde yaz kış seyir yapılabilen göl gibi rüya gibi bir yer.

Küçük teknelere ilgi duyan sahip olmak isteyen motorsuz sadece kürek ve yelkeni olacak bu tip teknelerle Göcekte yelken yapmak isteyenleri bekleriz  diyerek başlayalım mı ? .Heyecanlandınız mı ? ben evet.

Sizden ricam biraz bu teknelerden modellerden yapmak yada yaptırmak yada hazır almak gibi maliyetlerinden bahsedermisiniz ? Fikir cimnastiği yapalımmı ?
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 28 Kasım 2019, 00:07:21

Bu flama dan nasıl buluruz Cem üstadım. ?

Ben bir kaç tane yaptırmıştım Öcal. Baskı için gerekli dijital eleman var. İsteyene gönderebilirim.
İonia bu yaz sonu denize bir aylığına indiğinde iskele çarmıhında dalgalanıyordu.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 28 Kasım 2019, 00:14:05
Cem abi Heyamolahey çatısı altında  Heyamolahey küçük tekneler klubümüzü kuralımmı ?

Birkaç dingy  planı belirleyelim bu tekneleri yapmak isteyenlerle bir atölye oluşturup Teknelere bir üs belirleyip Göcekte veya herhangi biryerde  bunu gerçekleştirebiliriz  diye dusunuyorum .Göcek bu iş için bulunmaz bir yer dalga yok rüzgar az kısa mesafelerde yaz kış seyir yapılabilen göl gibi rüya gibi bir yer.

Küçük teknelere ilgi duyan sahip olmak isteyen motorsuz sadece kürek ve yelkeni olacak bu tip teknelerle Göcekte yelken yapmak isteyenleri bekleriz  diyerek başlayalım mı ? .Heyecanlandınız mı ? ben evet.

Sizden ricam biraz bu teknelerden modellerden yapmak yada yaptırmak yada hazır almak gibi maliyetlerinden bahsedermisiniz ? Fikir cimnastiği yapalımmı ?

Beni heyecanlandırdın Burak.
2009da bir iki girişim olsa da egolar ağır basınca elimi eteğimi çekmiş, bütün verileri de karşılıksız hibe etmiştim.

Denize ve denizciliğe önem veren hemen bütün ülkelerde "tekne yapımı work shop"ları var. Niyetim küçük bir atelyede belirlenecek planları olan tekneleri meraklılara yaptırmaktı.

Fikir cimnastiğine başlayabiliriz gibime geliyor.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Öcal Turan - 28 Kasım 2019, 00:50:01

Bu flama dan nasıl buluruz Cem üstadım. ?

Ben bir kaç tane yaptırmıştım Öcal. Baskı için gerekli dijital eleman var. İsteyene gönderebilirim.
İonia bu yaz sonu denize bir aylığına indiğinde iskele çarmıhında dalgalanıyordu.

Sana zahmet bana gönderde baskı yapacak birilerini arayayım Cem reisim.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Öcal Turan - 28 Kasım 2019, 01:03:40
Cem abi Heyamolahey çatısı altında  Heyamolahey küçük tekneler klubümüzü kuralımmı ?

Birkaç dingy  planı belirleyelim bu tekneleri yapmak isteyenlerle bir atölye oluşturup Teknelere bir üs belirleyip Göcekte veya herhangi biryerde  bunu gerçekleştirebiliriz  diye dusunuyorum .Göcek bu iş için bulunmaz bir yer dalga yok rüzgar az kısa mesafelerde yaz kış seyir yapılabilen göl gibi rüya gibi bir yer.

Küçük teknelere ilgi duyan sahip olmak isteyen motorsuz sadece kürek ve yelkeni olacak bu tip teknelerle Göcekte yelken yapmak isteyenleri bekleriz  diyerek başlayalım mı ? .Heyecanlandınız mı ? ben evet.

Sizden ricam biraz bu teknelerden modellerden yapmak yada yaptırmak yada hazır almak gibi maliyetlerinden bahsedermisiniz ? Fikir cimnastiği yapalımmı ?

Gezgin Korsan forumunda daha dn bu mevzu geçti ve burada da üyemiz Meric Taşer isimli  arkadaş şöyle bir dingy önerdi , çok hoşuma gitti. Zodiac ı satmayı düşünüyorum. :)
Bundan yapmayı dşünüyorum ama hep beraber yaparsak tadından yenmez olur.


Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 28 Kasım 2019, 01:23:04
Öcal abi güzelmiş teknene yakışır.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 28 Kasım 2019, 01:24:26
Cem abi bir kaç tane yapılacak teknelerden örnek versen  konu net anlaşılsa ?

Daha net anlaşılsın diye seyir yapılabilecek açıkta olsa teknede konaklanabilecek yada kamp yapılacaksa yeterli malzemeyi taşıyacak kapasiteye sahip  coastal seyirde denizci yelken kabiliyeti olan teknelerden bahsediyorum  Teknemize dingy ile karışmasın.

Kiyaslamaniz icin bu tekneler servis botu degil

(https://i.hizliresim.com/vavbYz.jpg) (https://hizliresim.com/vavbYz)
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 28 Kasım 2019, 02:23:24
Arşivimde çokça örnek var Burak.
Bir kaç güne kadar örnekleri paylaşacağım. Tamamı coastal seyir tekneleri olacak.
Aralarından seçim yapabiliriz.
Bazıları şimdilerde çok revaçta olanlar, bazıları biraz daha eski tasarımlar. Hem Avrupa hem ABD hem menşeli planlar.

Aşağıda Fransız Yelken & Kürek Federasyonunun tanıtımı ve uygulamaları ile ilgili bazı bilgilerin Türkiye'ye adaptasyonu ile ilgili notlar var.

YELKEN & KÜREK
GENEL DOSYA

AMAÇLARIMIZ

- Bütün Yelken-Kürek seyir yapanları bir araya toplamak ve haklarını savunmak .

 - Yelken- Kürek yapan ve buna gönül verenlerin haberleşme olanaklarını yaratmak : Düzenli bültenler- internet sitesi gibi....

 - Sadece Yelken-Kürek teknelerinin bir araya geldiği büyük organizasyonlar düzenlemek, bir arada yaşama, dayanışma ve denizcilik kültürünü yaşatacak yarışlar-kabotaj ve gemiciliği özendirmek.

- Eğitim programları, kurslar ve stajlar ile teknelere ekip ve reis yetiştirmeyi özendirmek.
 
- Yelken- Kürek teknelerinin yapımını özendirmek, geliştirmek amacı ile teknik destek ve denetim birimleri kurmak, inşa edilen ve edilecek yelken- kürek teknelerinde asgari seyir emniyeti standartlarının uygulanmasını sağlamak.

- Türkiye'de de Yelken&Kürek Federasyonunu kurmak, gençler ve halk arasında yaygınlaşmasını ve katılımları sağlamak, Milli Eğitim Bakanlığının  eğitim programlarına dahil ettirmek.

Federasyon Yelken Kürek formasyonu
Neden yelken kürek’e özgü bir formasyon?

Özellikli tekneler

Yelken-Kürek tekneleri genel kural olarak güvertesiz, çoğu zaman motorsuz teknelerdir. Bu geleneksel veya gelenekselden esinlenerek inşa edilmiş tekneler denizcilik kalitelerini kanıtlamış teknelerdir.  Her ne kadar Denizcilik yetkili makam ve kuruluşları günümüzde sadece kapalı tekneleri veya batmaz tekneleri ön plana çıkartıyorlarsa da bu tekneler uygun yüzdürücülük hacimleri ile güvenlik testlerini başarı ile geçmişlerdir.
Ama denizde, genel gemicilik vasıfları ile pekişen yelken ve kürek deneyimi ile kullanılmaları gerekir. Aynı zamanda günümüz yelken okullarında uygulanmayan özellikli geleneksel arma bilgisini de gerektirir. Bu karışım yelken federasyonlarına bağlı kulüplerde verilen eğitimlerden tümü ile farklıdır.
 
Farklı düşünce yapısı

Suda
Tekniğin dışında, « yelken-kürekçilerin » sportif yelkenciler ve sportif kürekçilerden farklı bir kavram farklılıkları vardır.Her iki sportif federasyon yarışlara ve üst düzey sportif faaliyetlere öncelik verirken yelken-kürek akımı hem kültürel hem sportif bir yaklaşım ile geleneksel gemicilik ve denizciliği genç nesillere aktarır, temel denizcilik ve gemicilik eğitimi verir, bir arada yaşam ve dayanışmayı, sosyalleşmeyi pekiştirir ve ikincil olarak yarışlar düzenler. Dünyadaki birkaç yıllık deneyimlerden saptanan, özellikle geleneksel armalı ve kürekli teknelerde asgari başarı için  Sportif Yelken ve Sportif Kürek federasyonlarından alınan eğitimler yetersizdir.

Devamında da verilecek eğitimin tanımı ve çerçevesi çiziliyor.

Bu formasyon daha önce tamamlayıcı eğitim almayan kişiler için uygundur; Bu nedenle, nitelikli bir kursu izlemesine izin vermesi gereken temel eğitim modüllerinin büyük bir bölümünü sunar.

İki seviyesi vardır:
Mürettebat seviyesi
Reis seviyesi

Her seviye için, edinilecek temel eğitimin bir özelliğini öneriyoruz; Bu eğitim, belirli teknelerin veya armaların (balina avcı kayıkları, Latin armalar, vb.) manevralarında verilen özel eğitimlerle desteklenebilir.

FORMASYONUN 11 MODÜLÜ

MODULE 1 : Teorik navigasyon – Harita okumak ve kullanmak – Mevkii koyma – İşaret şamandıraları – Tehlikeyi haber verme.

MODULE 2 : Meteoroloji
Meteorolojik haritaların okunması ve yorumlanması ile seyirde pratik uygulaması

MODULE 3 : Tekne : Yerleşim, yükleme . Teknenin durumu – Güvenlik .

MODULE 4 : Yelkenler ve gemicilik.
Denizcilik bağları – halat ve iplerin teknede düzeni – Tekneyi bağlamak.
 
MODULE 5 : Kürek ve deniz.
Tekne içi yerleşim- küreklerin kullanımı – tekneyi yürütme – kas gücünü verimli kullanım – Yanaşma –manevralar

MODULE 6 : Yelken ve rüzgar
Direği dikmek ve sökmek- Donanım-Manevralar – Yelkenin trimi- Komutlar- yanaşma – Yelkenlerin kullanımı – Tekne içinde ekibin koordinasyonu.
 
MODULE 7 : Manevra
Kürek ile manevra – Yelken ile manevra – Denizden bir cisim almak – Şamandıraya bağlanmak- Kontra değiştirmek- Yeke – Güvenlik – tekneyi yedekleme. 

MODULE 8 : Bir araya gelme
Yarış kuralları – Depar – Taktikler – Navigasyon – Yelkenlerde ince ayar – Yarış..

MODULE 9 : Güvenlik
Seyir bölgesi etüdü – Meteorolojiyi bilmek – Acil durum.

MODULE 10 : Tehlike
Organize olmak- Yönetmek- Bir mesaj göndermek – insanlara yardım.

MODULE 11 : Ekibin yönetimi.
Organizasyon – Ekibi koordine etmek – zor durumları yönetmek – Yorgunluğu yönetmek – Toparlanma ...

Konuya 2 paralel koldan yaklaşabiliriz Burak.

a- Saptanacak modellerin üretimi ve donanımı, yapılacak teknelerin sahiplendirilmesi ve kullanımları.
    İlk ağızda küçük ölçekli eğitim programları ve birlikte seyir programları düzenlenmesi

b- Örnek federasyonun Türkiye'de temellendirilmesi, kurulması ve eğitim programlarının verilmesi.


Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 28 Kasım 2019, 02:34:41

Arşivimde çokça örnek var Burak.
Bir kaç güne kadar örnekleri paylaşacağım. Tamamı coastal seyir tekneleri olacak.
Aralarından seçim yapabiliriz.
Bazıları şimdilerde çok revaçta olanlar, bazıları biraz daha eski tasarımlar. Hem Avrupa hem ABD hem menşeli planlar.

Aşağıda Fransız Yelken & Kürek Federasyonunun tanıtımı ve uygulamaları ile ilgili bazı bilgilerin Türkiye'ye adaptasyonu ile ilgili notlar var.

YELKEN & KÜREK
GENEL DOSYA
[/b]

AMAÇLARIMIZ

- Bütün Yelken-Kürek seyir yapanları bir araya toplamak ve haklarını savunmak .

 - Yelken- Kürek yapan ve buna gönül verenlerin haberleşme olanaklarını yaratmak : Düzenli bültenler- internet sitesi gibi....

 - Sadece Yelken-Kürek teknelerinin bir araya geldiği büyük organizasyonlar düzenlemek, bir arada yaşama, dayanışma ve denizcilik kültürünü yaşatacak yarışlar-kabotaj ve gemiciliği özendirmek.

- Eğitim programları, kurslar ve stajlar ile teknelere ekip ve reis yetiştirmeyi özendirmek.
 
- Yelken- Kürek teknelerinin yapımını özendirmek, geliştirmek amacı ile teknik destek ve denetim birimleri kurmak, inşa edilen ve edilecek yelken- kürek teknelerinde asgari seyir emniyeti standartlarının uygulanmasını sağlamak.

- Türkiye'de de Yelken&Kürek Federasyonunu kurmak, gençler ve halk arasında yaygınlaşmasını ve katılımları sağlamak, Milli Eğitim Bakanlığının  eğitim programlarına dahil ettirmek.

Federasyon Yelken Kürek formasyonu
Neden yelken kürek’e özgü bir formasyon?

Özellikli tekneler

Yelken-Kürek tekneleri genel kural olarak güvertesiz, çoğu zaman motorsuz teknelerdir. Bu geleneksel veya gelenekselden esinlenerek inşa edilmiş tekneler denizcilik kalitelerini kanıtlamış teknelerdir.  Her ne kadar Denizcilik yetkili makam ve kuruluşları günümüzde sadece kapalı tekneleri veya batmaz tekneleri ön plana çıkartıyorlarsa da bu tekneler uygun yüzdürücülük hacimleri ile güvenlik testlerini başarı ile geçmişlerdir.
Ama denizde, genel gemicilik vasıfları ile pekişen yelken ve kürek deneyimi ile kullanılmaları gerekir. Aynı zamanda günümüz yelken okullarında uygulanmayan özellikli geleneksel arma bilgisini de gerektirir. Bu karışım yelken federasyonlarına bağlı kulüplerde verilen eğitimlerden tümü ile farklıdır.
 
Farklı düşünce yapısı

Suda
Tekniğin dışında, « yelken-kürekçilerin » sportif yelkenciler ve sportif kürekçilerden farklı bir kavram farklılıkları vardır.Her iki sportif federasyon yarışlara ve üst düzey sportif faaliyetlere öncelik verirken yelken-kürek akımı hem kültürel hem sportif bir yaklaşım ile geleneksel gemicilik ve denizciliği genç nesillere aktarır, temel denizcilik ve gemicilik eğitimi verir, bir arada yaşam ve dayanışmayı, sosyalleşmeyi pekiştirir ve ikincil olarak yarışlar düzenler. Dünyadaki birkaç yıllık deneyimlerden saptanan, özellikle geleneksel armalı ve kürekli teknelerde asgari başarı için  Sportif Yelken ve Sportif Kürek federasyonlarından alınan eğitimler yetersizdir.

Devamında da verilecek eğitimin tanımı ve çerçevesi çiziliyor.

Bu formasyon daha önce tamamlayıcı eğitim almayan kişiler için uygundur; Bu nedenle, nitelikli bir kursu izlemesine izin vermesi gereken temel eğitim modüllerinin büyük bir bölümünü sunar.

İki seviyesi vardır:
Mürettebat seviyesi
Reis seviyesi

Her seviye için, edinilecek temel eğitimin bir özelliğini öneriyoruz; Bu eğitim, belirli teknelerin veya armaların (balina avcı kayıkları, Latin armalar, vb.) manevralarında verilen özel eğitimlerle desteklenebilir.

FORMASYONUN 11 MODÜLÜ

MODULE 1 : Teorik navigasyon – Harita okumak ve kullanmak – Mevkii koyma – İşaret şamandıraları – Tehlikeyi haber verme.

MODULE 2 : Meteoroloji
Meteorolojik haritaların okunması ve yorumlanması ile seyirde pratik uygulaması

MODULE 3 : Tekne : Yerleşim, yükleme . Teknenin durumu – Güvenlik .

MODULE 4 : Yelkenler ve gemicilik.
Denizcilik bağları – halat ve iplerin teknede düzeni – Tekneyi bağlamak.
 
MODULE 5 : Kürek ve deniz.
Tekne içi yerleşim- küreklerin kullanımı – tekneyi yürütme – kas gücünü verimli kullanım – Yanaşma –manevralar

MODULE 6 : Yelken ve rüzgar
Direği dikmek ve sökmek- Donanım-Manevralar – Yelkenin trimi- Komutlar- yanaşma – Yelkenlerin kullanımı – Tekne içinde ekibin koordinasyonu.
 
MODULE 7 : Manevra
Kürek ile manevra – Yelken ile manevra – Denizden bir cisim almak – Şamandıraya bağlanmak- Kontra değiştirmek- Yeke – Güvenlik – tekneyi yedekleme. 

MODULE 8 : Bir araya gelme
Yarış kuralları – Depar – Taktikler – Navigasyon – Yelkenlerde ince ayar – Yarış..

MODULE 9 : Güvenlik
Seyir bölgesi etüdü – Meteorolojiyi bilmek – Acil durum.

MODULE 10 : Tehlike
Organize olmak- Yönetmek- Bir mesaj göndermek – insanlara yardım.

MODULE 11 : Ekibin yönetimi.
Organizasyon – Ekibi koordine etmek – zor durumları yönetmek – Yorgunluğu yönetmek – Toparlanma ...

Konuya 2 paralel koldan yaklaşabiliriz Burak.

a- Saptanacak modellerin üretimi ve donanımı, yapılacak teknelerin sahiplendirilmesi ve kullanımları.
    İlk ağızda küçük ölçekli eğitim programları ve birlikte seyir programları düzenlenmesi

b- Örnek federasyonun Türkiye'de temellendirilmesi, kurulması ve eğitim programlarının verilmesi.


Harika benim de ekleyceklerim var .Bu sene Cape Town ziyaretimde Royal yacht  club ziyaretimde oldu ordan bana Safety on small  craft in South Afriica  the basics  isimli kitabı hediye ettiler .

İçinde o sularda yelkenli dingilerle ilgili bir çok bilgi var.

Kaç kişi katılır çok önemli değil  Zamanla ilgi duyanlar zaten katılır .Ateşi yaktın  sağol abi birde Ertör reis  gelsin hele.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Bülent Büyükdağ - 28 Kasım 2019, 10:02:28
Pek şahane olur. Bence Ayrı bir sayfa açmalı DT.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 28 Kasım 2019, 10:08:32
Cem abi bir kaç tane yapılacak teknelerden örnek versen  konu net anlaşılsa ?

Daha net anlaşılsın diye seyir yapılabilecek açıkta olsa teknede konaklanabilecek yada kamp yapılacaksa yeterli malzemeyi taşıyacak kapasiteye sahip  coastal seyirde denizci yelken kabiliyeti olan teknelerden bahsediyorum  Teknemize dingy ile karışmasın.

Kiyaslamaniz icin bu tekneler servis botu degil

(https://i.hizliresim.com/vavbYz.jpg) (https://hizliresim.com/vavbYz)


Evet , Öcal abinin örnek verdiği dingi konusunu biz burada çok tartıştık , aramızda yapanlar da oldu. Erkan Reis yaptı bir tane, Böke , Ziya Hocanın dingiyi aldı yaptı  v.s. Bunun üzerine çokca konuştuk . Hatta bizim Baba teknelerinde bulunan "fatty kness " üzerine de oldukça konuştuk.

Burağa katılıyorum ; bu tekneler dingy, patalya yada servis botu değiller. Gördüğüm kadarıyla bu tarz bir tekne camiada bir tek Mustafa Abi de var. O da sanırım Atkins tasarımı idi. Yapılacaksak bu tarz bir şey yapmalıyız.



Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Öcal Turan - 28 Kasım 2019, 12:10:21
Böyle bot kumaşından yapılan katlanır yok. Ben yapar onunla katılırım.  :D
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 28 Kasım 2019, 12:27:38
Böyle bot kumaşından yapılan katlanır yok. Ben yapar onunla katılırım.  :D

Ben bahsettiğin linki göremiyorum, malum o grupta yokum .nasıl bir şey olduğunu da  bilmiyorum. Ama katlanır, bot kumaşından dingi görmek istersen , benim tekne komşularımda var. Zamanında Almanya'dan almışlar, göllerde kullanmak için. Hem yelkenli, hem katlanır(içiçe geçiyor), hemde sürat motoru gibi kullanıyorlar. Çok Hızlı.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 28 Kasım 2019, 18:26:05
YELKEN & KÜREK TEKNELERİ MODELLER

TASARIMCILAR
•   BOAT & KOAD
•   CLC (Chesapeake Light Craft )
•   John Welshford
•   François Vivier
•   Salmo Boats
        Tad Roberts
        Ian Oughtred

BOAT&KOAD

S-KAPE TRI 490. trimaran yelken&kürek kontrplak, denge yüzdürücükleri ile   Planlar 9o.-€
https://photos.google.com/share/AF1QipPjWLZsoJoWiaAIBAwpKCgyGNiov33gqlII7kWIM2fb2khugNjSOqeELGMFjnfxpQ?key=Q09GM0w2MDY3aFNGX1BZUGpuMTJvalU4QTlyaEp3

Yole Mc Bernick:  Deniz yolesi, boy 5m (5.30m HT) En 1.20m Boş ağırlık 60/70kg istihab 320kg, Batmaz, kokpit otomatik tahliyeli.                                    Planlar 9o.-€
https://get.google.com/albumarchive/116209811814901622777/album/AF1QipMCFqfvGPm1hKDKhT58bbsuyMaLeDV9Gm-_Akjt

Batana: Randa armalı sharpie, çok kolay ve hızlı inşa, Boy: 4.20m, En: 1.72m, Draft:0.46, Boş ağırlık: 120kg, İstihab: 390kg, Kurşun taban 17kg.
Planlar 2d ve 3d dwg  formatında                                                                         Planlar 80.-€

Balbuzard 500: Kontrplak /epoksi inşa, sahil seyir teknesi Boy 5m, En 1.90m, Draft 0.25/1.05m, Boş ağırlık 250kg, 450 litreye kadar su safra                                                                             
                                                                                                                      Planlar 120.-€
https://photos.google.com/share/AF1QipMcKgchqjHXib-WDrNf-lvLjbOD9VxdI0N0YIJJ_sxKPFiOsVNhGnuJB3CEpqKw5A?key=T3NsUlNJNEFIc2Y0YzBoMDNjeklSdzNSNjRGZVZB

Podez-Coz Olabilecek en uygun çok amaçlı tasarım. Yelken yapmaya,balık tutmaya, sahilde kamp yapmaya uygun.  Boş ağırlığı 250 Kg olsa da 420 Litre su safrası ile birlikte tekne deniz iyi oturan, zor hava şartlarına kafa tutan, küçük sayılmayacak kapalı alanında kuru depo olarak kullanılan, salması yukarıda 25 cm su kesen, düz tabanı ile kolayca baştan kara olabilen, hafif araçlarla dahi kolayca römork ile taşınabilen, John Welshfor’un SCAMP modelinden daha az anglo-saxon ve inşası daha kolay model.   Kabuk boyu 4.60m, En 1.88m, salma: 0.25/1.00m, Dolu deplasmanı 850kg, Yelken alanı : 11.50m2                                                           Planlar 200.-€
https://photos.google.com/share/AF1QipNqnpbF79mKHiGmk_TsamauUBYkjsb_1shqJsNERlZ2_HL4aiB9EzfhhizL-pxjw?key=NzVnNmRNbS1ENkdnX1JsazdvRlBnSFFNb2VSYXBR

•   CLC (Chesapeake Light Craft )

Faering Cruiser        
https://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/clc-faering-cruiser.html

Skerry
https://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/skerry-rowing-sailing-dinghy-kit.html

The Guider
https://www.clcboats.com/shop/boats/wooden-sailboat-kits/guider.html

•   John Welshford

SEI
by John Welsford - NZ $195
Length 4.45m - 14.ft 8in Beam 1.55m - 5ft 1in
Weight (aprox) 72kg - 158lbs Sail Area 7.1 sqm - 76 sq ft
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/sei/index.htm

Houdini
de John Welsford - 225 €

Boy 4,10m En 1.8m 5ft Ağırlık 85kg
Yelken alanı 10.7m²
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/houdini/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/houdini/photo_album.htm

YORKSHIRE COBLE
de John Welsford - 110NZA LOA 5.2 m - BEAM 1,6 m
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/yorkshire/index.htm

Navigator
by John Welsford - 295 $ US
LOA 4.5m En 1.8m Ağırlık 140kg Yelken alanı 12.6m²
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/navigator/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/navigator/photo_album.htm

Pilgrim
by John Welsford - NZ $325
LOA 5m En 2.11m Draft (CB up) 0.48m Draft (CB dn) 1.17m
Yelken alanı 15.1sq m Armalı bkuru ağırlık 480 kg Ballast 210 kg
 http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pilgrim/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pilgrim/updates.htm

Pathfinder
par John Welsford - 345 $ NZ
LOA 5,25 M BEAM 1,95 M Motor dahil ağırlık220 KG Yelken alanı 15.1m2
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pathfinder/index.htm
http://www.jwboatdesigns.co.nz/plans/pathfinder/photo_album.htm

•   François Vivier
   http://www.vivierboats.com/en/product-category/boats-plans/sail-and-oars-boats/

   •   Salmo Boats
   http://www.salmoboats.com/projekty-lodzi-i-jachtow/

Salmo 18-S
uzunluk 5.66 m / genişlik 1.75 m / kontrplak

Salmo 18-T
uzunluk 5.60 m / genişlik 2.05 m / kontrplak

Salmo 20-T
uzunluk 6.10 m / genişlik 2.15 m / kontrplak

CHESAPEAKE MARINE DESIGN

Catbird 16 Bu tekneyi İstanbul’da bir arkadaş için Ömer Kırcal ile birlikte inşa ettik. Planları ve CNC kesim çıktıları var
https://www.cmdboats.com/catbird16.htm

TAD ROBERTS

https://www.tadroberts.ca/services/small-boats/sail-and-oar/
Modellere bakabilirsiniz.
bedelsiz verilen Sterne, 24 'Expédition Ketch planları elimizde var

Ian Oughtred
http://www.oughtredboats.com/  Açılan sayfanın sağ sütununda Double-ended Beachboats tıklayın.







Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 28 Kasım 2019, 18:50:08
Yukarıdaki tasarımcı ve listelenen tekneler amatör yapım için tasarlanmış, kolay ve hızlı inşa edilen, coastal sailing'e uygun, dünyada en çok yapılan çağdaş modellerdir. Bu listeye eklenebilecek Atkins gibi daha yaşlı tasarımcıların yine amatörlere yönelik olsa da daha ağır malzeme kullanılarak yapılan modelleri eklenebilir.
Aşağıdaki tasarımcılardan Boat&Koad- Salmo Boats plan fiyatları diğerlerine oranla nispeten daha ucuzdur. En pahalı tasarımcı François Vivier'dir.
Salmo Boats sahibi Leh Andrej zor anlayan, yavaş tepki ve geç cevap veren olarak öne çıkar
Listelere ileri derecede yetenek ve tekne inşa bilgisi isteyen Paul Gartside gibi tasarımcı modellerini koymadım.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 28 Kasım 2019, 21:43:49
Cem abi teşekkürler ben okumaya başladım .150 saat 'le 300 saat arası yapım süreleri dersek yanılmış olmayız herhalde bu tip tekneler için . Bana garip gelen normalde bu tip teknelere sahip olan yapan insanların bir araya gelip bir klüp oluşturduğu geziler düzenlediği bir dünyada.

Göcek gibi bir yerde küçük tekne sahibi 3,4 kisiydik 15 sene önce bakalım  burda ne olacak .Tersten gidiyoruz gibi geliyor.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 29 Kasım 2019, 00:03:03
Cem abi teşekkürler ben okumaya başladım .150 saat 'le 300 saat arası yapım süreleri dersek yanılmış olmayız herhalde bu tip tekneler için . Bana garip gelen normalde bu tip teknelere sahip olan yapan insanların bir araya gelip bir klüp oluşturduğu geziler düzenlediği bir dünyada.

Göcek gibi bir yerde küçük tekne sahibi 3,4 kisiydik 15 sene önce bakalım  burada ne olacak .Tersten gidiyoruz gibi geliyor.

Doğrudur Burak. Planın zorluk derecesine göre 150-300 saat arası biz zamanı öngörmek gerekir.

Müneccim değilim ama geçmiş deneyimlerime dayanarak şöyle olacak gibi geliyor bana.

* Projeye destek verenler haldır haldır çalışacak, alt yapıyı kurmak için temeli atmaya uğraşacaklar
* Önerilen tekneler artı ve eksileri ile günlerce ne kelime, aylarca tartışılacak. Kimilerine bazı noktalar makul gelirken bazılarına gelmeyecek. Tam "hah tamam bu olsun" dendiğinde biri çıkıp " Yooo o olmamalı" dediğinde haydi bir  süre daha tartışılacak.
*Model veya modellere karar verildiğinde bu kere kapalı mekan arayışı başlayacak.
* Work shop uygulamaları için izin almak gerekir mi / gerekmez mi? tartışmaları yürüyecek
 Veşaire veşaire veşaire .... aklıma gelenlerin hepsini de yazmadım. Biliyorum, çok bulutlu bir hava durumu tahmini verdim.

Bütün bunları aşmanın yolu şu Japon ata sözünü kabulden "Hiç birimiz hepimiz kadar akıllı değiliz." ve projeye Akdenizli heyecanı ile başlayıp İskandinav/Alman akılcılığı ile devam etmekten geçiyor.
Heyecanlı, aynı zamanda yaratıcı ama pragmatik olmak, ayrıntılarda boğulmamak hedef olmalı. İlle birileri koşacak ama birilerinin de gerektiğinde frene basması gerekecek.
Adım adım gidersek eminim sağlam temelli bir başlangıçla yeşerecek tohumları atabiliriz.

HeyamolaHey donatanları böylesi bir projeyi layığı ile hayata geçirecek birikim ve açık ufka sahip.

Önerim; Önce fikri alt yapısını oluşturduğumuz bir hedef koymak.
- forumda bu konu ile ilgili yeni bir başlık açıp öncelikle fikren, bedenen, malen destek verecekleri toplamak.
- Sonra önerilen modelleri yine forumda bir anket ile oylamak.
- Paralel olarak, önerisi olanları teşvik etmek ve önerilerinin argümanlarını dinlemek.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 29 Kasım 2019, 00:26:43
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

Bazi konularda net olmak lazım yada  ne istediğimizi  bilmemiz lazım Örnek: olmuşken kapalı bir kamarası olsun ,1 metre daha büyük olsun isteklerinin gelebileceği malumumuz .

Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

Forumlarda insanlar enteresan tepkiler verebiliyor .Bunu hayat öğrettiğinden  sadece ilgi duyanlar oy kullansın desem bile hayır diye oy verecekler çıkacak yine bilyorum Ama yinede rica edeyim ilgilenmiyorsanız bilmek zorunda değiliz. ;)

Bu Tarrz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen varmı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonundada Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başkayabiliriz.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 29 Kasım 2019, 00:50:39
Dakika 1 hayır diye oy kullanan 1 kişimiz var bile  :)  Adam yemedi içmedi ilk oyu hayır diye kullandı. ;D
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 29 Kasım 2019, 09:19:15
Dakika 1 hayır diye oy kullanan 1 kişimiz var bile  :)  Adam yemedi içmedi ilk oyu hayır diye kullandı. ;D

Burak'cım insanlar istemiyorsa evet mi diyecek, tabiki hayır diyecek. Bence anketi modeller üzerine yapmalıyız . Burada sadece bu düşünceye sıcak bakanlar ismen katılım belirtse yeterli sonra bu katılım belirtenler model üzerinde anket yaparak karar verilir diye düşünüyorum ben. 
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 29 Kasım 2019, 10:31:14
UYARI :

Boat & Koad  tasarımlarından PODEZ COZ altındaki resimler sayfası linki yanlıştır.

Doğrusu
https://photos.google.com/share/AF1QipNqnpbF79mKHiGmk_Tsama-uUBYkjsb_1shqJsNERlZ2_HL4aiB9EzfhhizL-pxjw?key=NzVnNmRNbS1ENkdnX1JsazdvRlBnSFFNb2VSYXBR


Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 29 Kasım 2019, 11:06:55
Detaylı incelemeden önce biraz baktım. Pogy 12, Pilgrim 16,05, Salmo 15 ilk dikkatimi çekenler oldu. Pogy 12 nakletmek için daha kolay gibi, ölçülere baktığım kadarıyla ducato gibi bir kapalı kamyonetin içinde rahatlıkla taşınabilir. Çünkü ben 4,20 sandalımı rahat taşıyordum. Kamyoneti olanlar için römork ihtiyacı da ortadan kalkmış olur diye düşündüm. Bir de iyice kolaylaşması açısından tek direkli taraftarıyım.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 30 Kasım 2019, 17:42:03
Ne dersiniz donatanlar
 
Günün birinde böyle bir film de biz çekebilecek miyiz?

O günleri görebilecek miyim?

https://www.facebook.com/OffCenterHarbor/videos/1444386935588391/ (https://www.facebook.com/OffCenterHarbor/videos/1444386935588391/)
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Birol Otağ - 02 Aralık 2019, 01:28:51
Benim tercihim aşağıdaki gibidir
Modern teknikle hafif olarak inşa edilen kesinlikle klasik bir plan olmalı.
Romorkle çekilebilen mümkün olabildiği kadar büyük olmalı ve kapalı bir kamarcığı olmalı.
Selametle


Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Hakan Tiryaki - 02 Aralık 2019, 18:23:08
Yengeç ve karaya alma mevzuu olmasa çok daha aktif, hatta balıklama dalasım var bu konuya, zor tutuyorum kendimi. Özellikle Göcek için muhteşem bir format bu.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: O.Utku Uçkan - 13 Aralık 2019, 15:23:05
Konuyu ilk günden beri ilgi ile izliyorum ama oy kullanmamıştım. Bu gün Cem biladerim ile dün balıkçı barınağında gördüğüm ve de kendisi ile kafamda ilişkilendirdiğim
 http://www.vivierboats.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/ebihen-en_91.pdf
tekneyi sayesinde biraz inceleyince tamam dedim artık oyumu kullanayım.
Vatana ve tüm denizcilik camiamıza hayırlı olması dilek ve temennilerim ile. :)xx
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Deniz Akaltan - 13 Aralık 2019, 17:43:35
Konuyu ilk günden beri ilgi ile izliyorum ama oy kullanmamıştım. Bu gün Cem biladerim ile dün balıkçı barınağında gördüğüm ve de kendisi ile kafamda ilişkilendirdiğim
 http://www.vivierboats.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/ebihen-en_91.pdf
tekneyi sayesinde biraz inceleyince tamam dedim artık oyumu kullanayım.
Vatana ve tüm denizcilik camiamıza hayırlı olması dilek ve temennilerim ile. :)xx

Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 13 Aralık 2019, 18:13:27
EBIHEN 15 ve 16 François Vivier'in en başarılı planlarından biridir.
Yüksek bordası, geniş iç hacmi, 180 litre su balastına ek 40 kg sac salması tekneyi çok denizci yapıyor. Açık ambar teknelerin bütün avantajlarını da barındırıyor.

Aslı Fransa'nın Atlantik kıyısı Brötanya'da kullanılan bir balıkçı teknesi modelinden yapıldı.

15-16Ft sonrasında 18Ft'e büyüttü. Her zaman tekneler doğru "düşmüyor". 18 de düşmedi. Yelken alanı fazla geldi. Balast ve safra yetmedi.

EBIHEN 15 hem bindirme kaplama hem de düz kaplamalı olarak inşa edilebiliyor.

Arma alternatifleri ile zengin. Seç beğen al. ;)  Beni cezbeden lug yawl arma ama insanlar mizenadan ve yelkeninden çok hoşlanmıyor. Doğru seçim yine kotra arma. Eğer tek başına olunacak ve balık ağırlıklı olarak kullanılması düşünülüyorsa bu kere de pıraçera/aşırma serenli tek ve basit yelken olur.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 14 Aralık 2019, 16:30:21
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

./...
Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

./...
Bu tarz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen var mı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonunda da Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başlayabiliriz.

Her ne kadar kış günü baharı yaşıyorsak da yine de kış mevsimi içindeyiz. Kimse küçük tekneler veya yelken&kürek tekneleri konusunda istekli, heyecanlı değil gibi görünüyor Burak.
Tamamen tesadüf eseri Utku Bey bu forum girişimi dışında Ebihen ile ilgilendi.
Bir kaç kişi de tercihlerini kabaca belirtti.  İşin özeti 12/586

Oysa paylaştığım tekneler içinde o kadar güzel projeler var ki !

Belki bir veya iki kişi ortak veya farklı planlar seçip  bireysel olarak girişimde bulunurlar. Daha ötesini öngöremiyorum.

Çaban için tekrar teşekkür ederim Burak.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Bülent Büyükdağ - 14 Aralık 2019, 16:47:04
ANketi görmemişim iyi mi?
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Burak Doneray - 14 Aralık 2019, 17:25:25
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

./...
Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

./...
Bu tarz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen var mı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonunda da Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başlayabiliriz.

Her ne kadar kış günü baharı yaşıyorsak da yine de kış mevsimi içindeyiz. Kimse küçük tekneler veya yelken&kürek tekneleri konusunda istekli, heyecanlı değil gibi görünüyor Burak.
Tamamen tesadüf eseri Utku Bey bu forum girişimi dışında Ebihen ile ilgilendi.
Bir kaç kişi de tercihlerini kabaca belirtti.  İşin özeti 12/586

Oysa paylaştığım tekneler içinde o kadar güzel projeler var ki !

Belki bir veya iki kişi ortak veya farklı planlar seçip  bireysel olarak girişimde bulunurlar. Daha ötesini öngöremiyorum.

Çaban için tekrar teşekkür ederim Burak.

Bir sürü emek verdiniz bilginizi paylaştınız,zaman harcadınız. Ben teşekkür ederim.12 kişi şimdilik iyiyiz 2 belki 3  belki 4 tekne yaparız bekleyelim bakalım bir şeyler yapıldıkça maliyetler yapılabilirlik ve sonuç ortaya çıkar ilgi artar kanaatindeyim.

Sevgiler.

(Uzun zaman küçük teknem yelkenlim oldu bir çok insandan ne güzel tekne,bununla nerden geldiniz? böyle bir tekne kaç para ? Nerede uyuyorsun? sorularını duydum en sonunda farkettimki bu meraklı sorular İnsanların kendileri için değilde acaba çocuklarına böyle bir tekne alabiliirlermi fikriyle sorulduğunu anladım . Küçük teknelere bu bakış açısı bizim ülkemizde böyle algılanmış .Bunu değiştirmek gerekiyor sanırım önce Fransa Ingiltere ve Hollanda gibi ülkelerde insanlar neler yapıyor  bu teknelere hangi gözle bakıyorlar bunun anlaşılması tekne boyunun bir statü göstergesi olmadığının önemli olanın denizde gölde maddi imkanın elverdiği herhangi bir deniz aracı ile de büyük teknelerden alınan keyfin fazlasının alınabileceğinin anlaşılması çok iyi olacaktır.)
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: O.Utku Uçkan - 14 Aralık 2019, 19:03:51
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

./...
Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

./...
Bu tarz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen var mı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonunda da Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başlayabiliriz.

Her ne kadar kış günü baharı yaşıyorsak da yine de kış mevsimi içindeyiz. Kimse küçük tekneler veya yelken&kürek tekneleri konusunda istekli, heyecanlı değil gibi görünüyor Burak.
Tamamen tesadüf eseri Utku Bey bu forum girişimi dışında Ebihen ile ilgilendi.
Bir kaç kişi de tercihlerini kabaca belirtti.  İşin özeti 12/586

Oysa paylaştığım tekneler içinde o kadar güzel projeler var ki !

Belki bir veya iki kişi ortak veya farklı planlar seçip  bireysel olarak girişimde bulunurlar. Daha ötesini öngöremiyorum.

Çaban için tekrar teşekkür ederim Burak.

Teessüf ederim. :-[
Senin gönlünün yattığı tekne ile ilgilenmedim diye şimdi bey olduk di mi? ;D
Benim gönlümde yatan aslında seçilen bu modellerden birinin ortaklık şeklinde polyester olarak yaptırılabilmesi şeklinde idi. ;)
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Mustafa Ertör - 14 Aralık 2019, 19:49:35
Bu yaz sağlıklı olursam, Küçük kayığı İstanbul'a getireceğiz.Bol bol İstanbul sahillerinde yelken açacağız.İlgi duyan, tecrübe etmek isteyenler sürekli davetlim olacak.Bundan bir buçuk ay önce Baba Tunca ile denize çıkıp epey zaman keyifle seyir yaptım.Akşama doğru oltacılar kayıklarıyla denizde çoğalmaya başladı.Bazıları uzun olta çektikleri için açık geçmek için dümeni kırdım.Az önümde Ayvansaray kayığı içinde 2 adam hızla küçücük bir direğe üstte aşırtma Serenli altyakasi bumbasiz yelkeni bastılar ve pupaya yakın geniş apaz süzülmeye başladılar.Borda bordaya geldiğimizde önce ben alkışlamaya başladım.Birbirimizi alkışlarla selamladık.
Şimdi soru şu.Hobi amaçlı yelken kürek makul maliyetli tekneden önce halkın elindeki balıkçı kayiklarina kolay uygulanabilir arma geliştirme çalışmaları yapsak nasıl olur?
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 14 Aralık 2019, 19:52:18
Teessüf ederim. :-[
Senin gönlünün yattığı tekne ile ilgilenmedim diye şimdi bey olduk di mi? ;D
Benim gönlümde yatan aslında seçilen bu modellerden birinin ortaklık şeklinde polyester olarak yaptırılabilmesi şeklinde idi. ;)

Bu da bir fikir. Doğru model seçimi ortak polyester tekneye yönlenebilir.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 14 Aralık 2019, 19:59:12
Bu yaz sağlıklı olursam, Küçük kayığı İstanbul'a getireceğiz.Bol bol İstanbul sahillerinde yelken açacağız.İlgi duyan, tecrübe etmek isteyenler sürekli davetlim olacak.Bundan bir buçuk ay önce Baba Tunca ile denize çıkıp epey zaman keyifle seyir yaptım.Akşama doğru oltacılar kayıklarıyla denizde çoğalmaya başladı.Bazıları uzun olta çektikleri için açık geçmek için dümeni kırdım.Az önümde Ayvansaray kayığı içinde 2 adam hızla küçücük bir direğe üstte aşırtma Serenli altyakasi bumbasiz yelkeni bastılar ve pupaya yakın geniş apaz süzülmeye başladılar.Borda bordaya geldiğimizde önce ben alkışlamaya başladım.Birbirimizi alkışlarla selamladık.
Şimdi soru şu.Hobi amaçlı yelken kürek makul maliyetli tekneden önce halkın elindeki balıkçı kayiklarina kolay uygulanabilir arma geliştirme çalışmaları yapsak nasıl olur?

Sadece bu yaz değil hep sağlıklı olacaksın. Zerre kadar şüphem yok. ;)

" ...halkın elindeki balıkçı kayiklarina kolay uygulanabilir arma geliştirme çalışmaları yapsak nasıl olur?"

Ben bir kaç istekliye yelken planı ve nasıl yapılması gerektiğini anlattım. Aralarından biri de yaptı kullanıyor. 
Olması gereken sökülüp takılabilir bir direk ve seren. Çarmıhlamaya gerek de yok. Direğin oturacağı omurgada bir iskaca ve oturaklardan birinin merkezinde delik. Dümenin biraz uzatılması veya tek cıvata ile bir miktar daha aşağı inmesinin sağlanması. Hepsi budur Mustafa . Önemli olan istemek.

Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Mustafa Ertör - 14 Aralık 2019, 20:42:37
Haydi Cem agabey.Birkaç fikir çıkartalım.
Rahmetli Çelik Gülersoy'un Kayıklar kitabında Kancabaşların serenli yelken donanınımı gösterir fotoğraf hatırlıyorum.Tirilye de arkadaşım babasının kayığı ile ağ dökmeye kürekle gidip kolayına rüzgarı kullanıp yelkenle
döndüklerini anlatır.
Biraz daha verimli ve kolay uygulanabilir bir sistem geliştirebilir ve birkaç örnek teknede uygularsak bizim için müthiş olur.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Deniz Akaltan - 19 Aralık 2019, 10:30:18
Bir kaç küçük güzel daha, bu sefer Yeni Zellanda taraflarından.

Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu - 19 Aralık 2019, 11:52:46
Teşekkürler,
bir kaç kez izledim , ne büyük keyif. İnsanlar denizle bütünleşmişler arkadaş.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 19 Aralık 2019, 13:42:35
Paylaşım için teşekkürler Deniz.

Seyrederken planlarını yakından tanıdığım tekneleri denizde, seyirde de görmek büyük keyif veriyor.
Welsford'un özellikle Whaler, Navigator ve Pathfinder modelleri bir içim su.

Ama öte yandan yine filmi izlerken neden biz bu dünyanın çok uzağındayız? sorusunu sormadan edemiyorum.

Konuya yabancı olanların, yaşını başını almış bu insanların neden "bu kadarcık" tekneleri ile mutlu olduklarını, daha büyüklerine tercih etmediklerini hiç anlamayacaklarını da biliyorum.

Ve tabii açık ambar teknelerin tüm iç hacimlerini nasıl verimli kullandıklarını gözlemek de ayrı bir cazibe odağı.

Bütün dünyada yaygınlaşan " Başka tarz seyir", "Yelken&Kürek", "Küçük tekneler yoldaşlığı" akımının günün birinde, ülkemin cennet koylarında da cazibe merkezi olmasını gönülden diliyorum.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 19 Aralık 2019, 17:59:04
Haydi Cem agabey.Birkaç fikir çıkartalım.
./...
Biraz daha verimli ve kolay uygulanabilir bir sistem geliştirebilir ve birkaç örnek teknede uygularsak bizim için müthiş olur.

Biraz bir şeyler çalıştım Mustafa  :)

Önerilen yelken planları hiç yelken bilmeyenlerin de kullanabilmesi için düzenlendi.
Her iki uygulamanın da bütçesi çok düşüktür.

Var olan bir balıkçı sandalına uygulanabilecek en kolay yelken donanımı büyük sörf bordu yelkenidir.
Direği yukarı yönde uzatmak için uygun oturağa bir delik açarak bunun içine sörf direğinin geçebileceği madeni veya plastik direğin 1/5 i boyunda bir muf koymaktır. Bu yatağın amacı direği ayakta tutmaktır.  Sörfte kullanılan direği borda bağlayan mafsal burada kullanılmaz.
Sörfte kullanılan aşık (Çatal bumba) yerine yine uygun malzemeden tek bumba uygulanır ve iskota donatılır.
Uygun rüzgâr bulunduğunda tekne içinde istiflenmiş direk ve üzerine sarılı yelken kolayca mufa takılır, hızla bumba ve iskota donatılır. İşi bittiğinde yine direk ve yelken uygun yere konulur.
Bu alternatifte 2 direk pozisyonu, biri baş güverte arka sınırına, diğeri baş oturağa uygulanabilir. Rüzgar üstüne seyirde ön yatak, apaz ve geniş apaz seyirlerde arka yatak kullanılabilir.

(https://i.hizliresim.com/JVv25B.png) (https://hizliresim.com/JVv25B)

sörf direği tedariki için :İkinci El Sörf Direği Rüzgar sörfü yelkeni için değişik uzunluk ve ölçülerde çok miktarda ikinci el rüzgar sörfü direği satılıktır. Satılık ikinci el rüzgar sörfü direklerinin fiyatları her bir direk için ayrı ayrı fiyatlarda olup istediğiniz ölçü ve uzunluğu yazarak ikinci el rüzgar sörfü direği için fiyat isteyebilirsiniz topluluklar@gmail.comKaynak : http://ruzgar-sorfu.com/tag/490-ikinci-el-sorf-diregi

İkinci seçenek geleneksel pıraçera arma donanımı olabilir. Direk ve seren tekne içine istiflenecek kadar kısa olmalıdır.  Seren direğe ya direkte bulunan bir delikten geçer veya gargari halkası ile basılır. Yelken alanı küçük olup ayrıca sert havada alt yaka kendi üzerine sarılarak camadan vurulabilir.

(https://i.hizliresim.com/GZl3Q7.jpg) (https://hizliresim.com/GZl3Q7)

Her iki alternatifte de teknenin var olan dümeni basit bir somun cıvata ile masfsallanır, yelken kullanılırken dümen aşağı doğru uzatılır. Amaç salması olmayan bu teknelerde yol tutuculuğu sağlamak ve rüzgar altına kayışı azaltmaktır.  İlk dümen örneği doğru olan.
Bu ölçülerde arma ve yelken 4,5 - 6 metre teknelerde değiştirilmeden kullanılabilir.

Önerilen yelken alanları küçük olduğundan sert sağnaklarda tekneyi fazla bayıltmaz.
Kolayına rüzgarlarda kullanılabileceği gibi dar apaz seyire de uygundurlar.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Deniz Akaltan - 19 Aralık 2019, 18:05:48


Seyrederken planlarını yakından tanıdığım tekneleri denizde, seyirde de görmek büyük keyif veriyor.
Welsford'un özellikle Whaler, Navigator ve Pathfinder modelleri bir içim su.



Ben de özellikle bunları beğendim. Yelken alanının tekne boyunca dağıtılmış olması kullanımı kolaylaştırıyor.

Görüntülerde dikkatimi çeken bir diğer nokta; Auckland körfezi gibi çok yoğun trafiği olan bir alanda, motorsuz tekne ile ve gece karanlıkta seyir yapıyorlar. Rüzgar bitince de yakınlardaki motoru olan bir başka tekne adamı yedekleyip götürüyor. Adamın feneri ve sırtındaki can yeleği bütün ekipmanı.


Aramızda yüzyıllar var adamlarla...
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Mustafa Ertör - 19 Aralık 2019, 19:24:38
Cem ağabey eline sağlık.Her ikisi de sandal için uygun.Kolay uygulama açısından sörf yelkeni küpeşte bağlantısı gerektirmediği için daha uygun gibi.Ya da yelkeni direğe sarılan laser donanımı belki uygulana bilir.Bunlari yazın birkaç Arkadaş kayığında uygulamaya çalışacağım.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 19 Aralık 2019, 20:43:55
Cem ağabey eline sağlık.Her ikisi de sandal için uygun.Kolay uygulama açısından sörf yelkeni küpeşte bağlantısı gerektirmediği için daha uygun gibi.Ya da yelkeni direğe sarılan laser donanımı belki uygulana bilir.Bunlari yazın birkaç Arkadaş kayığında uygulamaya çalışacağım.

Aklında olsun, pıraçera armada da aslında küpeçte bağlantısı / çarmıh yok. Onun yerine mandar halatı rüzgar üstüne oturağa volta ediliyor. Kontra değişiminde bu mandar da diğer tarafa bağlanıyor.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Mustafa Ertör - 19 Aralık 2019, 22:49:46
Bu çok önemli bir bilgi Küçük'te sabit ıstralya telleri var.Orjinal planda  vardı.Sanki söylediğin sistem cat arma teknelerde kullanılıyor.-12 kadem kayıkların arması da öyle galiba.
Başlık: Ynt: Naviguer Autrement
Gönderen: Cem Gür - 20 Aralık 2019, 01:57:19
Bu çok önemli bir bilgi Küçük'te sabit ıstralya telleri var.Orjinal planda  vardı.Sanki söylediğin sistem cat arma teknelerde kullanılıyor.-12 kadem kayıkların arması da öyle galiba.

12 kadem dinghy de hem çarmıh hem de sabit olmayan bir baş ıstralya var Mustafa. Çarmıhlar hemen direğin düşeyine indiğinden dikkat çekmiyorlar. Arma da cat olunca bu kere de hop hop oraya buraya kaçıveren çok hareketli teknede baş ıstralya da fark  edilmiyor.

(http://flashresim.com/upload/MTVkZmJmZmVmN2IxZjQ.jpg) (http://flashresim.com/upload/MTVkZmJmZmVmN2IxZjQ.jpg)