Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Naviguer Autrement

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Naviguer Autrement
#30: 13 Aralık 2019, 15:23:05
Konuyu ilk günden beri ilgi ile izliyorum ama oy kullanmamıştım. Bu gün Cem biladerim ile dün balıkçı barınağında gördüğüm ve de kendisi ile kafamda ilişkilendirdiğim
 http://www.vivierboats.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/ebihen-en_91.pdf
tekneyi sayesinde biraz inceleyince tamam dedim artık oyumu kullanayım.
Vatana ve tüm denizcilik camiamıza hayırlı olması dilek ve temennilerim ile. :)xx
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: Naviguer Autrement
#31: 13 Aralık 2019, 17:43:35
Konuyu ilk günden beri ilgi ile izliyorum ama oy kullanmamıştım. Bu gün Cem biladerim ile dün balıkçı barınağında gördüğüm ve de kendisi ile kafamda ilişkilendirdiğim
 http://www.vivierboats.com/wp-content/uploads/bsk-pdf-manager/ebihen-en_91.pdf
tekneyi sayesinde biraz inceleyince tamam dedim artık oyumu kullanayım.
Vatana ve tüm denizcilik camiamıza hayırlı olması dilek ve temennilerim ile. :)xx

  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#32: 13 Aralık 2019, 18:13:27
EBIHEN 15 ve 16 François Vivier'in en başarılı planlarından biridir.
Yüksek bordası, geniş iç hacmi, 180 litre su balastına ek 40 kg sac salması tekneyi çok denizci yapıyor. Açık ambar teknelerin bütün avantajlarını da barındırıyor.

Aslı Fransa'nın Atlantik kıyısı Brötanya'da kullanılan bir balıkçı teknesi modelinden yapıldı.

15-16Ft sonrasında 18Ft'e büyüttü. Her zaman tekneler doğru "düşmüyor". 18 de düşmedi. Yelken alanı fazla geldi. Balast ve safra yetmedi.

EBIHEN 15 hem bindirme kaplama hem de düz kaplamalı olarak inşa edilebiliyor.

Arma alternatifleri ile zengin. Seç beğen al. ;)  Beni cezbeden lug yawl arma ama insanlar mizenadan ve yelkeninden çok hoşlanmıyor. Doğru seçim yine kotra arma. Eğer tek başına olunacak ve balık ağırlıklı olarak kullanılması düşünülüyorsa bu kere de pıraçera/aşırma serenli tek ve basit yelken olur.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#33: 14 Aralık 2019, 16:30:21
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

./...
Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

./...
Bu tarz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen var mı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonunda da Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başlayabiliriz.

Her ne kadar kış günü baharı yaşıyorsak da yine de kış mevsimi içindeyiz. Kimse küçük tekneler veya yelken&kürek tekneleri konusunda istekli, heyecanlı değil gibi görünüyor Burak.
Tamamen tesadüf eseri Utku Bey bu forum girişimi dışında Ebihen ile ilgilendi.
Bir kaç kişi de tercihlerini kabaca belirtti.  İşin özeti 12/586

Oysa paylaştığım tekneler içinde o kadar güzel projeler var ki !

Belki bir veya iki kişi ortak veya farklı planlar seçip  bireysel olarak girişimde bulunurlar. Daha ötesini öngöremiyorum.

Çaban için tekrar teşekkür ederim Burak.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4256
Ynt: Naviguer Autrement
#34: 14 Aralık 2019, 16:47:04
ANketi görmemişim iyi mi?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

Ynt: Naviguer Autrement
#35: 14 Aralık 2019, 17:25:25
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

./...
Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

./...
Bu tarz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen var mı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonunda da Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başlayabiliriz.

Her ne kadar kış günü baharı yaşıyorsak da yine de kış mevsimi içindeyiz. Kimse küçük tekneler veya yelken&kürek tekneleri konusunda istekli, heyecanlı değil gibi görünüyor Burak.
Tamamen tesadüf eseri Utku Bey bu forum girişimi dışında Ebihen ile ilgilendi.
Bir kaç kişi de tercihlerini kabaca belirtti.  İşin özeti 12/586

Oysa paylaştığım tekneler içinde o kadar güzel projeler var ki !

Belki bir veya iki kişi ortak veya farklı planlar seçip  bireysel olarak girişimde bulunurlar. Daha ötesini öngöremiyorum.

Çaban için tekrar teşekkür ederim Burak.

Bir sürü emek verdiniz bilginizi paylaştınız,zaman harcadınız. Ben teşekkür ederim.12 kişi şimdilik iyiyiz 2 belki 3  belki 4 tekne yaparız bekleyelim bakalım bir şeyler yapıldıkça maliyetler yapılabilirlik ve sonuç ortaya çıkar ilgi artar kanaatindeyim.

Sevgiler.

(Uzun zaman küçük teknem yelkenlim oldu bir çok insandan ne güzel tekne,bununla nerden geldiniz? böyle bir tekne kaç para ? Nerede uyuyorsun? sorularını duydum en sonunda farkettimki bu meraklı sorular İnsanların kendileri için değilde acaba çocuklarına böyle bir tekne alabiliirlermi fikriyle sorulduğunu anladım . Küçük teknelere bu bakış açısı bizim ülkemizde böyle algılanmış .Bunu değiştirmek gerekiyor sanırım önce Fransa Ingiltere ve Hollanda gibi ülkelerde insanlar neler yapıyor  bu teknelere hangi gözle bakıyorlar bunun anlaşılması tekne boyunun bir statü göstergesi olmadığının önemli olanın denizde gölde maddi imkanın elverdiği herhangi bir deniz aracı ile de büyük teknelerden alınan keyfin fazlasının alınabileceğinin anlaşılması çok iyi olacaktır.)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Aralık 2019, 17:42:46 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Naviguer Autrement
#36: 14 Aralık 2019, 19:03:51
Konuştuğumuz niteliklerde bir yelkenli tekneye kaç kişi ilgi duyuyor yada bu tarz bir tekne yapmaya hazır ?

./...
Konuştuğumuz tarzda teknelere kaç kişi ilgi duyuyor veya sahip olmak bu teknelerle yelken yapmak isteği var. Bİr anket yapıp sayıyı görelim.

./...
Bu tarz bir tekne sahibi olmak böyle bir oluşumda yer almak isteyen var mı ? Anket yukarıda  sonra ilgi duyanlarla yeni başlıkta kimlerin hangi tekneleri yapmak istediğine maliyetlerine yer sorununa en sonunda da Slow sailing öğretisi ile üretmeye gezmeye başlayabiliriz.

Her ne kadar kış günü baharı yaşıyorsak da yine de kış mevsimi içindeyiz. Kimse küçük tekneler veya yelken&kürek tekneleri konusunda istekli, heyecanlı değil gibi görünüyor Burak.
Tamamen tesadüf eseri Utku Bey bu forum girişimi dışında Ebihen ile ilgilendi.
Bir kaç kişi de tercihlerini kabaca belirtti.  İşin özeti 12/586

Oysa paylaştığım tekneler içinde o kadar güzel projeler var ki !

Belki bir veya iki kişi ortak veya farklı planlar seçip  bireysel olarak girişimde bulunurlar. Daha ötesini öngöremiyorum.

Çaban için tekrar teşekkür ederim Burak.

Teessüf ederim. :-[
Senin gönlünün yattığı tekne ile ilgilenmedim diye şimdi bey olduk di mi? ;D
Benim gönlümde yatan aslında seçilen bu modellerden birinin ortaklık şeklinde polyester olarak yaptırılabilmesi şeklinde idi. ;)
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1344
Ynt: Naviguer Autrement
#37: 14 Aralık 2019, 19:49:35
Bu yaz sağlıklı olursam, Küçük kayığı İstanbul'a getireceğiz.Bol bol İstanbul sahillerinde yelken açacağız.İlgi duyan, tecrübe etmek isteyenler sürekli davetlim olacak.Bundan bir buçuk ay önce Baba Tunca ile denize çıkıp epey zaman keyifle seyir yaptım.Akşama doğru oltacılar kayıklarıyla denizde çoğalmaya başladı.Bazıları uzun olta çektikleri için açık geçmek için dümeni kırdım.Az önümde Ayvansaray kayığı içinde 2 adam hızla küçücük bir direğe üstte aşırtma Serenli altyakasi bumbasiz yelkeni bastılar ve pupaya yakın geniş apaz süzülmeye başladılar.Borda bordaya geldiğimizde önce ben alkışlamaya başladım.Birbirimizi alkışlarla selamladık.
Şimdi soru şu.Hobi amaçlı yelken kürek makul maliyetli tekneden önce halkın elindeki balıkçı kayiklarina kolay uygulanabilir arma geliştirme çalışmaları yapsak nasıl olur?
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#38: 14 Aralık 2019, 19:52:18
Teessüf ederim. :-[
Senin gönlünün yattığı tekne ile ilgilenmedim diye şimdi bey olduk di mi? ;D
Benim gönlümde yatan aslında seçilen bu modellerden birinin ortaklık şeklinde polyester olarak yaptırılabilmesi şeklinde idi. ;)

Bu da bir fikir. Doğru model seçimi ortak polyester tekneye yönlenebilir.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#39: 14 Aralık 2019, 19:59:12
Bu yaz sağlıklı olursam, Küçük kayığı İstanbul'a getireceğiz.Bol bol İstanbul sahillerinde yelken açacağız.İlgi duyan, tecrübe etmek isteyenler sürekli davetlim olacak.Bundan bir buçuk ay önce Baba Tunca ile denize çıkıp epey zaman keyifle seyir yaptım.Akşama doğru oltacılar kayıklarıyla denizde çoğalmaya başladı.Bazıları uzun olta çektikleri için açık geçmek için dümeni kırdım.Az önümde Ayvansaray kayığı içinde 2 adam hızla küçücük bir direğe üstte aşırtma Serenli altyakasi bumbasiz yelkeni bastılar ve pupaya yakın geniş apaz süzülmeye başladılar.Borda bordaya geldiğimizde önce ben alkışlamaya başladım.Birbirimizi alkışlarla selamladık.
Şimdi soru şu.Hobi amaçlı yelken kürek makul maliyetli tekneden önce halkın elindeki balıkçı kayiklarina kolay uygulanabilir arma geliştirme çalışmaları yapsak nasıl olur?

Sadece bu yaz değil hep sağlıklı olacaksın. Zerre kadar şüphem yok. ;)

" ...halkın elindeki balıkçı kayiklarina kolay uygulanabilir arma geliştirme çalışmaları yapsak nasıl olur?"

Ben bir kaç istekliye yelken planı ve nasıl yapılması gerektiğini anlattım. Aralarından biri de yaptı kullanıyor. 
Olması gereken sökülüp takılabilir bir direk ve seren. Çarmıhlamaya gerek de yok. Direğin oturacağı omurgada bir iskaca ve oturaklardan birinin merkezinde delik. Dümenin biraz uzatılması veya tek cıvata ile bir miktar daha aşağı inmesinin sağlanması. Hepsi budur Mustafa . Önemli olan istemek.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1344
Ynt: Naviguer Autrement
#40: 14 Aralık 2019, 20:42:37
Haydi Cem agabey.Birkaç fikir çıkartalım.
Rahmetli Çelik Gülersoy'un Kayıklar kitabında Kancabaşların serenli yelken donanınımı gösterir fotoğraf hatırlıyorum.Tirilye de arkadaşım babasının kayığı ile ağ dökmeye kürekle gidip kolayına rüzgarı kullanıp yelkenle
döndüklerini anlatır.
Biraz daha verimli ve kolay uygulanabilir bir sistem geliştirebilir ve birkaç örnek teknede uygularsak bizim için müthiş olur.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: Naviguer Autrement
#41: 19 Aralık 2019, 10:30:18
Bir kaç küçük güzel daha, bu sefer Yeni Zellanda taraflarından.

  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 5822
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Naviguer Autrement
#42: 19 Aralık 2019, 11:52:46
Teşekkürler,
bir kaç kez izledim , ne büyük keyif. İnsanlar denizle bütünleşmişler arkadaş.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#43: 19 Aralık 2019, 13:42:35
Paylaşım için teşekkürler Deniz.

Seyrederken planlarını yakından tanıdığım tekneleri denizde, seyirde de görmek büyük keyif veriyor.
Welsford'un özellikle Whaler, Navigator ve Pathfinder modelleri bir içim su.

Ama öte yandan yine filmi izlerken neden biz bu dünyanın çok uzağındayız? sorusunu sormadan edemiyorum.

Konuya yabancı olanların, yaşını başını almış bu insanların neden "bu kadarcık" tekneleri ile mutlu olduklarını, daha büyüklerine tercih etmediklerini hiç anlamayacaklarını da biliyorum.

Ve tabii açık ambar teknelerin tüm iç hacimlerini nasıl verimli kullandıklarını gözlemek de ayrı bir cazibe odağı.

Bütün dünyada yaygınlaşan " Başka tarz seyir", "Yelken&Kürek", "Küçük tekneler yoldaşlığı" akımının günün birinde, ülkemin cennet koylarında da cazibe merkezi olmasını gönülden diliyorum.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#44: 19 Aralık 2019, 17:59:04
Haydi Cem agabey.Birkaç fikir çıkartalım.
./...
Biraz daha verimli ve kolay uygulanabilir bir sistem geliştirebilir ve birkaç örnek teknede uygularsak bizim için müthiş olur.

Biraz bir şeyler çalıştım Mustafa  :)

Önerilen yelken planları hiç yelken bilmeyenlerin de kullanabilmesi için düzenlendi.
Her iki uygulamanın da bütçesi çok düşüktür.

Var olan bir balıkçı sandalına uygulanabilecek en kolay yelken donanımı büyük sörf bordu yelkenidir.
Direği yukarı yönde uzatmak için uygun oturağa bir delik açarak bunun içine sörf direğinin geçebileceği madeni veya plastik direğin 1/5 i boyunda bir muf koymaktır. Bu yatağın amacı direği ayakta tutmaktır.  Sörfte kullanılan direği borda bağlayan mafsal burada kullanılmaz.
Sörfte kullanılan aşık (Çatal bumba) yerine yine uygun malzemeden tek bumba uygulanır ve iskota donatılır.
Uygun rüzgâr bulunduğunda tekne içinde istiflenmiş direk ve üzerine sarılı yelken kolayca mufa takılır, hızla bumba ve iskota donatılır. İşi bittiğinde yine direk ve yelken uygun yere konulur.
Bu alternatifte 2 direk pozisyonu, biri baş güverte arka sınırına, diğeri baş oturağa uygulanabilir. Rüzgar üstüne seyirde ön yatak, apaz ve geniş apaz seyirlerde arka yatak kullanılabilir.



sörf direği tedariki için :İkinci El Sörf Direği Rüzgar sörfü yelkeni için değişik uzunluk ve ölçülerde çok miktarda ikinci el rüzgar sörfü direği satılıktır. Satılık ikinci el rüzgar sörfü direklerinin fiyatları her bir direk için ayrı ayrı fiyatlarda olup istediğiniz ölçü ve uzunluğu yazarak ikinci el rüzgar sörfü direği için fiyat isteyebilirsiniz topluluklar@gmail.comKaynak : http://ruzgar-sorfu.com/tag/490-ikinci-el-sorf-diregi

İkinci seçenek geleneksel pıraçera arma donanımı olabilir. Direk ve seren tekne içine istiflenecek kadar kısa olmalıdır.  Seren direğe ya direkte bulunan bir delikten geçer veya gargari halkası ile basılır. Yelken alanı küçük olup ayrıca sert havada alt yaka kendi üzerine sarılarak camadan vurulabilir.



Her iki alternatifte de teknenin var olan dümeni basit bir somun cıvata ile masfsallanır, yelken kullanılırken dümen aşağı doğru uzatılır. Amaç salması olmayan bu teknelerde yol tutuculuğu sağlamak ve rüzgar altına kayışı azaltmaktır.  İlk dümen örneği doğru olan.
Bu ölçülerde arma ve yelken 4,5 - 6 metre teknelerde değiştirilmeden kullanılabilir.

Önerilen yelken alanları küçük olduğundan sert sağnaklarda tekneyi fazla bayıltmaz.
Kolayına rüzgarlarda kullanılabileceği gibi dar apaz seyire de uygundurlar.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 19 Aralık 2019, 18:07:14 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

 
Yukarı git