Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Naviguer Autrement

B

Burak Doneray

Naviguer Autrement
OP: 27 Kasım 2019, 05:56:36
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#1: 27 Kasım 2019, 15:27:48
Bu değerli filmi paylaştığın için teşekkür ediyorum Burak.
 
Neredeyse 15 yıldır "Küçük Güzeldir" mottosu ile hemen her mecrada yelken&kürek teknelerini özendirmeye çabalıyorum.

" Naviguer autrement "  Türkçede tam karşılığı yok veya ben bulamadım. Ama anlamı "Farklı seyir"

Kendilerini tanımlarken; “Bu anlayışla, girişimimizin henüz değerini anlamamış olan ama
bizim inançlarımız ve uygulamalarımız ile her türlü formda seyir yapanlara kucak açıyoruz.
Böylece, dostluk çerçevesinde, birlikte yapılan ortak seyirler ile de toleransı teşvik ediyoruz.”

Farklı seyir, sportif performansı reddetmeden etrafımıza bakıp görmek için yavaşlamaktır.
Değerlerimiz:
• Tutkularını yaşamaktan hoşlanan denizcilere dostça bir birliktelik sunmak (Ülkede yapılan pek çok popüler deniz şenliğine ve toplantılara katılmak),
• Çok az motor kullanarak, yelken&kürek doğanın içinde olup gözlemlemek ve onu anlamak,
• Moderniteyi reddetmeden geleneksel teknelere yönelmek,
• Teknelerimiz taşınabilir olduğundan denizler ve iç sularda özgür ve mobil denizciler olmak,
• Limanlara ihtiyaç duymadan, suya atıp çekmek için, basit ve bedelsiz uygulamalar ile her keseye uygunluk sağlamak,
• Her şeyden önce daha uzun süre zevk alabilmek için hızlı donanım ile pratik anlam kazandırmak.


1980'li yıllarda Fransa'da yayımlanan "Chasse Marée" dergisi bizim sandal dediğimiz küçük teknelerin amatör yapımlarını özendirmek amacı ile tasarım yarışmaları açtı. Öte yandan da gençlere denizciliği tanıtmak ve yaygınlaştırmak için "Yole de Bantry" veya "Atlantic Challenge" teknelerini canlandırmaya yönelik projeler geliştirdi.  Hem yapılan amatör küçük tekneler hem de Yole de Bantry'lerin bir arada katıldığı her yıl düzenlenen "Défi Des Jeuns Marins" /Gençler Denizcilik Şenliklerini" düzenledi.

Projelerin tümünde hem tasarımları hem de aktif katılımı ile tarasımcı François Vivier önemli görevler üstlendi.

İngiliz Roger Barnes, Vivier'in tasarımı "Ilur" modelini inşa edip "Naviguer Autrement" akımının ilk öncülerinden oldu. Yıllar bir birini kovalarken Avrupa'nın her yanından bu akıma dâhil olan şimdi sayıları neredeyse yüzleri bulan gruplar kuruldu.

Fransa'da her yıl düzenlenen "Semaine du Golf du Mor Bihan"  Mor Bihan Körfezi Haftası" na bütün bu tekneler katılıyor.
https://www.semainedugolfe.com/

Öte yandan, özellikle  Katalanlar, kendi geleneksel küçük Latin armalı teknelerini hem tamir edip hem de tıpkı yapımlar ile kültürel miraslarını yaşamın içine yeniden kattılar.  Doğal olarak da  "Naviguer Autrement" akımının içine girdiler. Ve "Slow Sailing" / " Sakin Seyir"  Manifestosunu yayımladılar. Ben de manifestoyu hem Fransızcaya hem Türkçeye hem de bir dostumdan rica ederek Yunancaya çevirdim ve zaman zaman yayınlıyorum.



  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#2: 27 Kasım 2019, 15:33:24


SAKİN SEYİR MANİFESTOSU
1- Önemli olan tekne değildir. Önemli olan senin teknen ve denizle kurduğun ilişkidir. Boyunun, bedelinin veya donanımının, kürekli bir sandal veya büyük bir yat olmasının da hiç önemi yok. Önemli olan onu diğer bütün sahip olduğun nesneler gibi görmeyip, sana zevk veren, unutulmaz deneyimler yaşatan, denizi tanıtan ve en önemlisi seni sana tanıtan bir yol arkadaşı olarak gör.
 
2- Limanda bağlı olsa bile içinde zaman geçir. Yaşam alanının bir parçası olsun. Teknen üzerinde çalış, tamir et ki teknen de ortaya koyduğun eserlerden biri olsun. Bu, sen ve teknen arasında daha sağlam bağlar kurulmasını sağlar.
 
3- Denize çıktığında aceleci olma. Uzun bir yolculuk yapacakmışsın gibi dönüş saatini düşünmeden yola çık. Kol saatini unut ve güneşin seni yönlendirmesine izin ver. Denklemden hız ve zamanı çıkartırsan geriye uzay kalır: Deniz.
 
4- Sabit rotasız ve hedefsiz yola çık. Basitçe yelken yap. Kendini rüzgâr ve denizin seni yönlendirmesine izin ver. Ne kat ettiğin ne de önünde kalan milleri düşün. Hiçbir yere gitme. Sadece denizde ol ve anın zevkini çıkart.
 
5- Elektronikleri unutup eski usul seyir yap. Aletlere bağlı kalmamayı öğren. Ne kadar zamandır rasat yapmadın? Seyirde yerini saptayıp kâğıt bir harita üzerine işle. Anemometreyi unut. Rüzgârı yüzünde ve ensende hisset. Seyir sanatını öğren: Gerçek denizcileri tanımlayan budur.
 
6- Cep telefonunu, radyoyu, müzik çaları kapat. Seni karaya bağlayan bağlantılardan belli bir zaman için kop. Sessizlik! Denizin mırıltısını, bodoslamada dalgayı, yelkenin pırpırını, rüzgârın nefesini dinle.
 
7- Yekeye veya dolaba yapışıp kalma. Dümeni bir arkadaşına bırakıp kendini akışa terk et. Ne kadar zamandır teknenin güvertesine şöyle rahatça uzanmadın veya bodoslamada oturup bacaklarını iki yandan sallandırmadın? Yalnız isen, yelkenleri trimle, dümeni bağla ve bırak böyle gitsin tekne. Ekibine ve teknene güven.
 
8- Bir seyir defterin olsun. Çıkışlarını ve hissettiğin duygularını yaz. Böylece her denizde oluşunun duygularını saklayacak ve ileride hatırlayacaksın. Bu duygularını mesela bir blogda başkaları ile de paylaş.
 
9- Eğer yarışmaktan hoşlanıyorsan asla ödülü düşünerek yarışma. Yarışa, denizi, tekneni ve kendini rekabet içinde tanımayı öğrenmek için gir.
 
10- Tekneni terk etme, o bunu asla yapmaz.
 
11- Her gün denizi bir an için de olsa seyret ve enerjisini içine sindir. Gittiğin her yere onu da götür.

M.Cem GÜR
International Slow Sailing Manifeste/ Katalunya -Barcelona
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5822
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Naviguer Autrement
#3: 27 Kasım 2019, 21:33:08
Ancak şimdi izleyebildim, hayran kaldım. Teknelerin bir kısmının salma yapılarını anlamadım. Hareketli salma olanları çektiler, kuma oturttular falan ama bir kısmını da suda bıraktılar, onlar sanki sabit salmalıydı. Arada bir tanesi Mustafa Abinin "Küçük" teknesine benziyordu.

Bu sene bizde Riva'da yapacaktıkgüzel bir dere seyri, olmadı işte bir şekilde. Ama önümüzdeki baharda yapıcaz nasip olursa.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Naviguer Autrement
#4: 27 Kasım 2019, 22:50:21


SAKİN SEYİR MANİFESTOSU
1- Önemli olan tekne değildir. Önemli olan senin teknen ve denizle kurduğun ilişkidir. Boyunun, bedelinin veya donanımının, kürekli bir sandal veya büyük bir yat olmasının da hiç önemi yok. Önemli olan onu diğer bütün sahip olduğun nesneler gibi görmeyip, sana zevk veren, unutulmaz deneyimler yaşatan, denizi tanıtan ve en önemlisi seni sana tanıtan bir yol arkadaşı olarak gör.
 
2- Limanda bağlı olsa bile içinde zaman geçir. Yaşam alanının bir parçası olsun. Teknen üzerinde çalış, tamir et ki teknen de ortaya koyduğun eserlerden biri olsun. Bu, sen ve teknen arasında daha sağlam bağlar kurulmasını sağlar.
 
3- Denize çıktığında aceleci olma. Uzun bir yolculuk yapacakmışsın gibi dönüş saatini düşünmeden yola çık. Kol saatini unut ve güneşin seni yönlendirmesine izin ver. Denklemden hız ve zamanı çıkartırsan geriye uzay kalır: Deniz.
 
4- Sabit rotasız ve hedefsiz yola çık. Basitçe yelken yap. Kendini rüzgâr ve denizin seni yönlendirmesine izin ver. Ne kat ettiğin ne de önünde kalan milleri düşün. Hiçbir yere gitme. Sadece denizde ol ve anın zevkini çıkart.
 
5- Elektronikleri unutup eski usul seyir yap. Aletlere bağlı kalmamayı öğren. Ne kadar zamandır rasat yapmadın? Seyirde yerini saptayıp kâğıt bir harita üzerine işle. Anemometreyi unut. Rüzgârı yüzünde ve ensende hisset. Seyir sanatını öğren: Gerçek denizcileri tanımlayan budur.
 
6- Cep telefonunu, radyoyu, müzik çaları kapat. Seni karaya bağlayan bağlantılardan belli bir zaman için kop. Sessizlik! Denizin mırıltısını, bodoslamada dalgayı, yelkenin pırpırını, rüzgârın nefesini dinle.
 
7- Yekeye veya dolaba yapışıp kalma. Dümeni bir arkadaşına bırakıp kendini akışa terk et. Ne kadar zamandır teknenin güvertesine şöyle rahatça uzanmadın veya bodoslamada oturup bacaklarını iki yandan sallandırmadın? Yalnız isen, yelkenleri trimle, dümeni bağla ve bırak böyle gitsin tekne. Ekibine ve teknene güven.
 
8- Bir seyir defterin olsun. Çıkışlarını ve hissettiğin duygularını yaz. Böylece her denizde oluşunun duygularını saklayacak ve ileride hatırlayacaksın. Bu duygularını mesela bir blogda başkaları ile de paylaş.
 
9- Eğer yarışmaktan hoşlanıyorsan asla ödülü düşünerek yarışma. Yarışa, denizi, tekneni ve kendini rekabet içinde tanımayı öğrenmek için gir.
 
10- Tekneni terk etme, o bunu asla yapmaz.
 
11- Her gün denizi bir an için de olsa seyret ve enerjisini içine sindir. Gittiğin her yere onu da götür.

M.Cem GÜR
International Slow Sailing Manifeste/ Katalunya -Barcelona

Bu flama dan nasıl buluruz Cem üstadım. ?
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Naviguer Autrement
#5: 27 Kasım 2019, 22:54:36
Cem abi Heyamolahey çatısı altında  Heyamolahey küçük tekneler klubümüzü kuralımmı ?

Birkaç dingy  planı belirleyelim bu tekneleri yapmak isteyenlerle bir atölye oluşturup Teknelere bir üs belirleyip Göcekte veya herhangi biryerde  bunu gerçekleştirebiliriz  diye dusunuyorum .Göcek bu iş için bulunmaz bir yer dalga yok rüzgar az kısa mesafelerde yaz kış seyir yapılabilen göl gibi rüya gibi bir yer.

Küçük teknelere ilgi duyan sahip olmak isteyen motorsuz sadece kürek ve yelkeni olacak bu tip teknelerle Göcekte yelken yapmak isteyenleri bekleriz  diyerek başlayalım mı ? .Heyecanlandınız mı ? ben evet.

Sizden ricam biraz bu teknelerden modellerden yapmak yada yaptırmak yada hazır almak gibi maliyetlerinden bahsedermisiniz ? Fikir cimnastiği yapalımmı ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#6: 28 Kasım 2019, 00:07:21

Bu flama dan nasıl buluruz Cem üstadım. ?

Ben bir kaç tane yaptırmıştım Öcal. Baskı için gerekli dijital eleman var. İsteyene gönderebilirim.
İonia bu yaz sonu denize bir aylığına indiğinde iskele çarmıhında dalgalanıyordu.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#7: 28 Kasım 2019, 00:14:05
Cem abi Heyamolahey çatısı altında  Heyamolahey küçük tekneler klubümüzü kuralımmı ?

Birkaç dingy  planı belirleyelim bu tekneleri yapmak isteyenlerle bir atölye oluşturup Teknelere bir üs belirleyip Göcekte veya herhangi biryerde  bunu gerçekleştirebiliriz  diye dusunuyorum .Göcek bu iş için bulunmaz bir yer dalga yok rüzgar az kısa mesafelerde yaz kış seyir yapılabilen göl gibi rüya gibi bir yer.

Küçük teknelere ilgi duyan sahip olmak isteyen motorsuz sadece kürek ve yelkeni olacak bu tip teknelerle Göcekte yelken yapmak isteyenleri bekleriz  diyerek başlayalım mı ? .Heyecanlandınız mı ? ben evet.

Sizden ricam biraz bu teknelerden modellerden yapmak yada yaptırmak yada hazır almak gibi maliyetlerinden bahsedermisiniz ? Fikir cimnastiği yapalımmı ?

Beni heyecanlandırdın Burak.
2009da bir iki girişim olsa da egolar ağır basınca elimi eteğimi çekmiş, bütün verileri de karşılıksız hibe etmiştim.

Denize ve denizciliğe önem veren hemen bütün ülkelerde "tekne yapımı work shop"ları var. Niyetim küçük bir atelyede belirlenecek planları olan tekneleri meraklılara yaptırmaktı.

Fikir cimnastiğine başlayabiliriz gibime geliyor.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Naviguer Autrement
#8: 28 Kasım 2019, 00:50:01

Bu flama dan nasıl buluruz Cem üstadım. ?

Ben bir kaç tane yaptırmıştım Öcal. Baskı için gerekli dijital eleman var. İsteyene gönderebilirim.
İonia bu yaz sonu denize bir aylığına indiğinde iskele çarmıhında dalgalanıyordu.

Sana zahmet bana gönderde baskı yapacak birilerini arayayım Cem reisim.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Naviguer Autrement
#9: 28 Kasım 2019, 01:03:40
Cem abi Heyamolahey çatısı altında  Heyamolahey küçük tekneler klubümüzü kuralımmı ?

Birkaç dingy  planı belirleyelim bu tekneleri yapmak isteyenlerle bir atölye oluşturup Teknelere bir üs belirleyip Göcekte veya herhangi biryerde  bunu gerçekleştirebiliriz  diye dusunuyorum .Göcek bu iş için bulunmaz bir yer dalga yok rüzgar az kısa mesafelerde yaz kış seyir yapılabilen göl gibi rüya gibi bir yer.

Küçük teknelere ilgi duyan sahip olmak isteyen motorsuz sadece kürek ve yelkeni olacak bu tip teknelerle Göcekte yelken yapmak isteyenleri bekleriz  diyerek başlayalım mı ? .Heyecanlandınız mı ? ben evet.

Sizden ricam biraz bu teknelerden modellerden yapmak yada yaptırmak yada hazır almak gibi maliyetlerinden bahsedermisiniz ? Fikir cimnastiği yapalımmı ?

Gezgin Korsan forumunda daha dn bu mevzu geçti ve burada da üyemiz Meric Taşer isimli  arkadaş şöyle bir dingy önerdi , çok hoşuma gitti. Zodiac ı satmayı düşünüyorum. :)
Bundan yapmayı dşünüyorum ama hep beraber yaparsak tadından yenmez olur.


  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Naviguer Autrement
#10: 28 Kasım 2019, 01:23:04
Öcal abi güzelmiş teknene yakışır.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Naviguer Autrement
#11: 28 Kasım 2019, 01:24:26
Cem abi bir kaç tane yapılacak teknelerden örnek versen  konu net anlaşılsa ?

Daha net anlaşılsın diye seyir yapılabilecek açıkta olsa teknede konaklanabilecek yada kamp yapılacaksa yeterli malzemeyi taşıyacak kapasiteye sahip  coastal seyirde denizci yelken kabiliyeti olan teknelerden bahsediyorum  Teknemize dingy ile karışmasın.

Kiyaslamaniz icin bu tekneler servis botu degil

  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Kasım 2019, 01:40:32 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Naviguer Autrement
#12: 28 Kasım 2019, 02:23:24
Arşivimde çokça örnek var Burak.
Bir kaç güne kadar örnekleri paylaşacağım. Tamamı coastal seyir tekneleri olacak.
Aralarından seçim yapabiliriz.
Bazıları şimdilerde çok revaçta olanlar, bazıları biraz daha eski tasarımlar. Hem Avrupa hem ABD hem menşeli planlar.

Aşağıda Fransız Yelken & Kürek Federasyonunun tanıtımı ve uygulamaları ile ilgili bazı bilgilerin Türkiye'ye adaptasyonu ile ilgili notlar var.

YELKEN & KÜREK
GENEL DOSYA

AMAÇLARIMIZ

- Bütün Yelken-Kürek seyir yapanları bir araya toplamak ve haklarını savunmak .

 - Yelken- Kürek yapan ve buna gönül verenlerin haberleşme olanaklarını yaratmak : Düzenli bültenler- internet sitesi gibi....

 - Sadece Yelken-Kürek teknelerinin bir araya geldiği büyük organizasyonlar düzenlemek, bir arada yaşama, dayanışma ve denizcilik kültürünü yaşatacak yarışlar-kabotaj ve gemiciliği özendirmek.

- Eğitim programları, kurslar ve stajlar ile teknelere ekip ve reis yetiştirmeyi özendirmek.
 
- Yelken- Kürek teknelerinin yapımını özendirmek, geliştirmek amacı ile teknik destek ve denetim birimleri kurmak, inşa edilen ve edilecek yelken- kürek teknelerinde asgari seyir emniyeti standartlarının uygulanmasını sağlamak.

- Türkiye'de de Yelken&Kürek Federasyonunu kurmak, gençler ve halk arasında yaygınlaşmasını ve katılımları sağlamak, Milli Eğitim Bakanlığının  eğitim programlarına dahil ettirmek.

Federasyon Yelken Kürek formasyonu
Neden yelken kürek’e özgü bir formasyon?

Özellikli tekneler

Yelken-Kürek tekneleri genel kural olarak güvertesiz, çoğu zaman motorsuz teknelerdir. Bu geleneksel veya gelenekselden esinlenerek inşa edilmiş tekneler denizcilik kalitelerini kanıtlamış teknelerdir.  Her ne kadar Denizcilik yetkili makam ve kuruluşları günümüzde sadece kapalı tekneleri veya batmaz tekneleri ön plana çıkartıyorlarsa da bu tekneler uygun yüzdürücülük hacimleri ile güvenlik testlerini başarı ile geçmişlerdir.
Ama denizde, genel gemicilik vasıfları ile pekişen yelken ve kürek deneyimi ile kullanılmaları gerekir. Aynı zamanda günümüz yelken okullarında uygulanmayan özellikli geleneksel arma bilgisini de gerektirir. Bu karışım yelken federasyonlarına bağlı kulüplerde verilen eğitimlerden tümü ile farklıdır.
 
Farklı düşünce yapısı

Suda
Tekniğin dışında, « yelken-kürekçilerin » sportif yelkenciler ve sportif kürekçilerden farklı bir kavram farklılıkları vardır.Her iki sportif federasyon yarışlara ve üst düzey sportif faaliyetlere öncelik verirken yelken-kürek akımı hem kültürel hem sportif bir yaklaşım ile geleneksel gemicilik ve denizciliği genç nesillere aktarır, temel denizcilik ve gemicilik eğitimi verir, bir arada yaşam ve dayanışmayı, sosyalleşmeyi pekiştirir ve ikincil olarak yarışlar düzenler. Dünyadaki birkaç yıllık deneyimlerden saptanan, özellikle geleneksel armalı ve kürekli teknelerde asgari başarı için  Sportif Yelken ve Sportif Kürek federasyonlarından alınan eğitimler yetersizdir.

Devamında da verilecek eğitimin tanımı ve çerçevesi çiziliyor.

Bu formasyon daha önce tamamlayıcı eğitim almayan kişiler için uygundur; Bu nedenle, nitelikli bir kursu izlemesine izin vermesi gereken temel eğitim modüllerinin büyük bir bölümünü sunar.

İki seviyesi vardır:
Mürettebat seviyesi
Reis seviyesi

Her seviye için, edinilecek temel eğitimin bir özelliğini öneriyoruz; Bu eğitim, belirli teknelerin veya armaların (balina avcı kayıkları, Latin armalar, vb.) manevralarında verilen özel eğitimlerle desteklenebilir.

FORMASYONUN 11 MODÜLÜ

MODULE 1 : Teorik navigasyon – Harita okumak ve kullanmak – Mevkii koyma – İşaret şamandıraları – Tehlikeyi haber verme.

MODULE 2 : Meteoroloji
Meteorolojik haritaların okunması ve yorumlanması ile seyirde pratik uygulaması

MODULE 3 : Tekne : Yerleşim, yükleme . Teknenin durumu – Güvenlik .

MODULE 4 : Yelkenler ve gemicilik.
Denizcilik bağları – halat ve iplerin teknede düzeni – Tekneyi bağlamak.
 
MODULE 5 : Kürek ve deniz.
Tekne içi yerleşim- küreklerin kullanımı – tekneyi yürütme – kas gücünü verimli kullanım – Yanaşma –manevralar

MODULE 6 : Yelken ve rüzgar
Direği dikmek ve sökmek- Donanım-Manevralar – Yelkenin trimi- Komutlar- yanaşma – Yelkenlerin kullanımı – Tekne içinde ekibin koordinasyonu.
 
MODULE 7 : Manevra
Kürek ile manevra – Yelken ile manevra – Denizden bir cisim almak – Şamandıraya bağlanmak- Kontra değiştirmek- Yeke – Güvenlik – tekneyi yedekleme. 

MODULE 8 : Bir araya gelme
Yarış kuralları – Depar – Taktikler – Navigasyon – Yelkenlerde ince ayar – Yarış..

MODULE 9 : Güvenlik
Seyir bölgesi etüdü – Meteorolojiyi bilmek – Acil durum.

MODULE 10 : Tehlike
Organize olmak- Yönetmek- Bir mesaj göndermek – insanlara yardım.

MODULE 11 : Ekibin yönetimi.
Organizasyon – Ekibi koordine etmek – zor durumları yönetmek – Yorgunluğu yönetmek – Toparlanma ...

Konuya 2 paralel koldan yaklaşabiliriz Burak.

a- Saptanacak modellerin üretimi ve donanımı, yapılacak teknelerin sahiplendirilmesi ve kullanımları.
    İlk ağızda küçük ölçekli eğitim programları ve birlikte seyir programları düzenlenmesi

b- Örnek federasyonun Türkiye'de temellendirilmesi, kurulması ve eğitim programlarının verilmesi.


  • IP logged
« Son Düzenleme: 28 Kasım 2019, 02:31:53 Gönderen: Cem Gür »
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

B

Burak Doneray

Ynt: Naviguer Autrement
#13: 28 Kasım 2019, 02:34:41

Arşivimde çokça örnek var Burak.
Bir kaç güne kadar örnekleri paylaşacağım. Tamamı coastal seyir tekneleri olacak.
Aralarından seçim yapabiliriz.
Bazıları şimdilerde çok revaçta olanlar, bazıları biraz daha eski tasarımlar. Hem Avrupa hem ABD hem menşeli planlar.

Aşağıda Fransız Yelken & Kürek Federasyonunun tanıtımı ve uygulamaları ile ilgili bazı bilgilerin Türkiye'ye adaptasyonu ile ilgili notlar var.

YELKEN & KÜREK
GENEL DOSYA
[/b]

AMAÇLARIMIZ

- Bütün Yelken-Kürek seyir yapanları bir araya toplamak ve haklarını savunmak .

 - Yelken- Kürek yapan ve buna gönül verenlerin haberleşme olanaklarını yaratmak : Düzenli bültenler- internet sitesi gibi....

 - Sadece Yelken-Kürek teknelerinin bir araya geldiği büyük organizasyonlar düzenlemek, bir arada yaşama, dayanışma ve denizcilik kültürünü yaşatacak yarışlar-kabotaj ve gemiciliği özendirmek.

- Eğitim programları, kurslar ve stajlar ile teknelere ekip ve reis yetiştirmeyi özendirmek.
 
- Yelken- Kürek teknelerinin yapımını özendirmek, geliştirmek amacı ile teknik destek ve denetim birimleri kurmak, inşa edilen ve edilecek yelken- kürek teknelerinde asgari seyir emniyeti standartlarının uygulanmasını sağlamak.

- Türkiye'de de Yelken&Kürek Federasyonunu kurmak, gençler ve halk arasında yaygınlaşmasını ve katılımları sağlamak, Milli Eğitim Bakanlığının  eğitim programlarına dahil ettirmek.

Federasyon Yelken Kürek formasyonu
Neden yelken kürek’e özgü bir formasyon?

Özellikli tekneler

Yelken-Kürek tekneleri genel kural olarak güvertesiz, çoğu zaman motorsuz teknelerdir. Bu geleneksel veya gelenekselden esinlenerek inşa edilmiş tekneler denizcilik kalitelerini kanıtlamış teknelerdir.  Her ne kadar Denizcilik yetkili makam ve kuruluşları günümüzde sadece kapalı tekneleri veya batmaz tekneleri ön plana çıkartıyorlarsa da bu tekneler uygun yüzdürücülük hacimleri ile güvenlik testlerini başarı ile geçmişlerdir.
Ama denizde, genel gemicilik vasıfları ile pekişen yelken ve kürek deneyimi ile kullanılmaları gerekir. Aynı zamanda günümüz yelken okullarında uygulanmayan özellikli geleneksel arma bilgisini de gerektirir. Bu karışım yelken federasyonlarına bağlı kulüplerde verilen eğitimlerden tümü ile farklıdır.
 
Farklı düşünce yapısı

Suda
Tekniğin dışında, « yelken-kürekçilerin » sportif yelkenciler ve sportif kürekçilerden farklı bir kavram farklılıkları vardır.Her iki sportif federasyon yarışlara ve üst düzey sportif faaliyetlere öncelik verirken yelken-kürek akımı hem kültürel hem sportif bir yaklaşım ile geleneksel gemicilik ve denizciliği genç nesillere aktarır, temel denizcilik ve gemicilik eğitimi verir, bir arada yaşam ve dayanışmayı, sosyalleşmeyi pekiştirir ve ikincil olarak yarışlar düzenler. Dünyadaki birkaç yıllık deneyimlerden saptanan, özellikle geleneksel armalı ve kürekli teknelerde asgari başarı için  Sportif Yelken ve Sportif Kürek federasyonlarından alınan eğitimler yetersizdir.

Devamında da verilecek eğitimin tanımı ve çerçevesi çiziliyor.

Bu formasyon daha önce tamamlayıcı eğitim almayan kişiler için uygundur; Bu nedenle, nitelikli bir kursu izlemesine izin vermesi gereken temel eğitim modüllerinin büyük bir bölümünü sunar.

İki seviyesi vardır:
Mürettebat seviyesi
Reis seviyesi

Her seviye için, edinilecek temel eğitimin bir özelliğini öneriyoruz; Bu eğitim, belirli teknelerin veya armaların (balina avcı kayıkları, Latin armalar, vb.) manevralarında verilen özel eğitimlerle desteklenebilir.

FORMASYONUN 11 MODÜLÜ

MODULE 1 : Teorik navigasyon – Harita okumak ve kullanmak – Mevkii koyma – İşaret şamandıraları – Tehlikeyi haber verme.

MODULE 2 : Meteoroloji
Meteorolojik haritaların okunması ve yorumlanması ile seyirde pratik uygulaması

MODULE 3 : Tekne : Yerleşim, yükleme . Teknenin durumu – Güvenlik .

MODULE 4 : Yelkenler ve gemicilik.
Denizcilik bağları – halat ve iplerin teknede düzeni – Tekneyi bağlamak.
 
MODULE 5 : Kürek ve deniz.
Tekne içi yerleşim- küreklerin kullanımı – tekneyi yürütme – kas gücünü verimli kullanım – Yanaşma –manevralar

MODULE 6 : Yelken ve rüzgar
Direği dikmek ve sökmek- Donanım-Manevralar – Yelkenin trimi- Komutlar- yanaşma – Yelkenlerin kullanımı – Tekne içinde ekibin koordinasyonu.
 
MODULE 7 : Manevra
Kürek ile manevra – Yelken ile manevra – Denizden bir cisim almak – Şamandıraya bağlanmak- Kontra değiştirmek- Yeke – Güvenlik – tekneyi yedekleme. 

MODULE 8 : Bir araya gelme
Yarış kuralları – Depar – Taktikler – Navigasyon – Yelkenlerde ince ayar – Yarış..

MODULE 9 : Güvenlik
Seyir bölgesi etüdü – Meteorolojiyi bilmek – Acil durum.

MODULE 10 : Tehlike
Organize olmak- Yönetmek- Bir mesaj göndermek – insanlara yardım.

MODULE 11 : Ekibin yönetimi.
Organizasyon – Ekibi koordine etmek – zor durumları yönetmek – Yorgunluğu yönetmek – Toparlanma ...

Konuya 2 paralel koldan yaklaşabiliriz Burak.

a- Saptanacak modellerin üretimi ve donanımı, yapılacak teknelerin sahiplendirilmesi ve kullanımları.
    İlk ağızda küçük ölçekli eğitim programları ve birlikte seyir programları düzenlenmesi

b- Örnek federasyonun Türkiye'de temellendirilmesi, kurulması ve eğitim programlarının verilmesi.


Harika benim de ekleyceklerim var .Bu sene Cape Town ziyaretimde Royal yacht  club ziyaretimde oldu ordan bana Safety on small  craft in South Afriica  the basics  isimli kitabı hediye ettiler .

İçinde o sularda yelkenli dingilerle ilgili bir çok bilgi var.

Kaç kişi katılır çok önemli değil  Zamanla ilgi duyanlar zaten katılır .Ateşi yaktın  sağol abi birde Ertör reis  gelsin hele.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4256
Ynt: Naviguer Autrement
#14: 28 Kasım 2019, 10:02:28
Pek şahane olur. Bence Ayrı bir sayfa açmalı DT.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git