Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tonoz Yapımı, Barınaklar ve Limanlarda Kullanılmak Üzere

  • *
  • İleti: 196
Korunaklı bir yere benziyor, yazları en sert havayı nereden yapıyormuş, balıkçılar tam biliyordur.

Soldaki iskeleye açık bağlı motoryat yavrusu yaz kış sürekli orada.

Aynı yerde uçta Balıkçı Latif kaptanın evi var ve sürekli orada yaşıyor diye biliyorum, balıkçı teknesi

Evin önünde yaz kış kalıyor.Tanışıp dirsek temasına girilecek.

Adamların balıkçılık yaptığı yere bak, bizimkine bak, ben böyle yerde yaşıyor olsaydım ömür boyu balıkçılığı bırakmazdım. Resimi biraz inceleyince gidip yerleşip balıkçılığa dönesim geldi vallahi.
Karadeniz fibi degil ama en uctaki burundan sonra deniz her daim dalgali oluyor. Bulundugu korfez her daim kuzeyli ruzgarlara acik.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ege de ilk denize çıktığımda, aklıma ilk şu gelmişti.Burda ne varki her taraf koy her taraf ada oradan esse buraya buradan esse oraya hep kaçılacak bir kuytu var yani demiştim.Bunu söylerken aslında sadece gezi teknelerini düşünerek söylememiştim. Bazen her zaman denize çıkmak zorunda olan küçük balıkçıları düşünerek söylemiştim. Zamanla gide gele görüyorum ki, hakikaten oralarda balıkçılık daha az zahmetli, en azından doğa ile mücadele kısmı daha az yoruyordur insanı. Yoksa tabi ki ege ve Akdeniz dede çok ciddi havalar oluyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Korunaklı bir yere benziyor, yazları en sert havayı nereden yapıyormuş, balıkçılar tam biliyordur.

Soldaki iskeleye açık bağlı motoryat yavrusu yaz kış sürekli orada.

Aynı yerde uçta Balıkçı Latif kaptanın evi var ve sürekli orada yaşıyor diye biliyorum, balıkçı teknesi

Evin önünde yaz kış kalıyor.Tanışıp dirsek temasına girilecek.

Adamların balıkçılık yaptığı yere bak, bizimkine bak, ben böyle yerde yaşıyor olsaydım ömür boyu balıkçılığı bırakmazdım. Resimi biraz inceleyince gidip yerleşip balıkçılığa dönesim geldi vallahi.
Karadeniz fibi degil ama en uctaki burundan sonra deniz her daim dalgali oluyor. Bulundugu korfez her daim kuzeyli ruzgarlara acik.
 

Cenk biladerim,

En ilerideki burnu çıkana kadar motor ile gideceğiz.Bu arada motor da biraz da çalışsın.Biliyorsun motor yaptırdığımdan bu yana ancak 2 depo mazot ya tükettim ya tüketmedim.O da marina kaptanı deryası olarak marinalar arası yer değişikliği operasyonları ve günlük marina çıkışları için.


  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Korunaklı bir yere benziyor, yazları en sert havayı nereden yapıyormuş, balıkçılar tam biliyordur.

Soldaki iskeleye açık bağlı motoryat yavrusu yaz kış sürekli orada.

Aynı yerde uçta Balıkçı Latif kaptanın evi var ve sürekli orada yaşıyor diye biliyorum, balıkçı teknesi

Evin önünde yaz kış kalıyor.Tanışıp dirsek temasına girilecek.

Adamların balıkçılık yaptığı yere bak, bizimkine bak, ben böyle yerde yaşıyor olsaydım ömür boyu balıkçılığı bırakmazdım. Resimi biraz inceleyince gidip yerleşip balıkçılığa dönesim geldi vallahi.


Ahmet kaptanım,

Ev üç kat 3 de tuvalet banyo var.Misafir odamız ve kapımız tüm dostlara yaz kış açık.
Hanım ve ben bahçede gelişen çimlerin arasındaki yabancı otları yolmak ve bira içerek misafir beklemek dışında bir iş yapmıyoruz.
Ot yolmak sivilce yolmak gibi el alışkanlığı yapıyor.Bırakıyorsun iki dakika sonra elde bira kalkıp tekrar yolmaya başlıyorsun. ;D
Bu arada bina bitişik nizam ve yanım hazır temel, dostlara duyururum.Köşe başı ve manzara 270 derece.
  • IP logged
DeDe

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Korunaklı bir yere benziyor, yazları en sert havayı nereden yapıyormuş, balıkçılar tam biliyordur.

Soldaki iskeleye açık bağlı motoryat yavrusu yaz kış sürekli orada.

Aynı yerde uçta Balıkçı Latif kaptanın evi var ve sürekli orada yaşıyor diye biliyorum, balıkçı teknesi

Evin önünde yaz kış kalıyor.Tanışıp dirsek temasına girilecek.

Adamların balıkçılık yaptığı yere bak, bizimkine bak, ben böyle yerde yaşıyor olsaydım ömür boyu balıkçılığı bırakmazdım. Resimi biraz inceleyince gidip yerleşip balıkçılığa dönesim geldi vallahi.


Ahmet reisim ,

Resimde tam belli olmuyor , manal koyu denir oranın halkı mağaralar der. Mağaralar denmesinin sebep kayaların içinde oluşan ufak mağaralar vardır. Yüzerek mağaraların içinden geçip karşıya çıkabiliyorsunuz. Karaburun yeni limana kadar olan koylar arasında bence en güzelidir , çam ağaçları resmen denize düşer pozisyondadır .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Mayıs 2018, 13:01:39 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Korunaklı bir yere benziyor, yazları en sert havayı nereden yapıyormuş, balıkçılar tam biliyordur.

Soldaki iskeleye açık bağlı motoryat yavrusu yaz kış sürekli orada.

Aynı yerde uçta Balıkçı Latif kaptanın evi var ve sürekli orada yaşıyor diye biliyorum, balıkçı teknesi

Evin önünde yaz kış kalıyor.Tanışıp dirsek temasına girilecek.

Adamların balıkçılık yaptığı yere bak, bizimkine bak, ben böyle yerde yaşıyor olsaydım ömür boyu balıkçılığı bırakmazdım. Resimi biraz inceleyince gidip yerleşip balıkçılığa dönesim geldi vallahi.


Ahmet kaptanım,

Ev üç kat 3 de tuvalet banyo var.Misafir odamız ve kapımız tüm dostlara yaz kış açık.
Hanım ve ben bahçede gelişen çimlerin arasındaki yabancı otları yolmak ve bira içerek misafir beklemek dışında bir iş yapmıyoruz.
Ot yolmak sivilce yolmak gibi el alışkanlığı yapıyor.Bırakıyorsun iki dakika sonra elde bira kalkıp tekrar yolmaya başlıyorsun. ;D
Bu arada bina bitişik nizam ve yanım hazır temel, dostlara duyururum.Köşe başı ve manzara 270 derece.

Bu nazik davetiniz için çok teşekkür ederim.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 938
Bilmem kaçıncı tonoz atma çalışmasını bu gün tamamladım. Ama bu sefer çapayı kendim yapmadım artık gına geldi bıktım. Gitti aradım bizim Zekeriya'yı, bilen dostlar bilir , Perşembe Pazarında bizim uğrak noktamızdır. Dedim abicim ben artık tonozu, monozu kendim yapmıycam, beni Bayrampaşalara falan gönderme geliyorum yanına dedim. Sağolsun ilgilendi her zaman olduğu gibi, seçtim oradan bir dört tırnaklı çapa, 15 metrede 12 lik zincir, bir tanede kilit. Halatım(16 lık) her zaman olduğu gibi istemediğiniz kadar vardı elimin altında. Sonrasında geldim barınağa donattım ve bunu da buluşturdum denizle.

Önce zincir ve çapa  bir kilitle mapasından bağlanarak donatılır.Kilit iyice sıkıldıktan sonra , kilit açılmasın diye mekanizması bir tane elektrotla bağlanarak açılmayacak hale dönüştürülür.





Sonra Halatın ana bedeni zincirin baklalarından geçirilmeye başlanır. Burada amaç yükü halata taşıtıp, ağırlığı zincire bindirmektir. sistemde düğüm hiç yoktur.





Halatımız




Beş baklada bir halatı örüyoruz



Çapaya vardıkttan sonra halat çapanın bedenine volta edildikten sonra geriye doğru zincirin baklalarından  geçirilmeye devam eder.







İşte sonrasında dibe döşenir. Duruma göre bedene ilave ağırlıkta kullanılabilir. Kullandığımız halat batar halat olmalıdır. Eğer demiri uzak ve fazlaca yatay attıysak halatımıza birileri dolaşmasın diye, kayığın yakınına bedene bir araba lastiği yada parke taşı gibi bir ağırlık asmamız gerekebilir
Bu tonoz barınaklar ve limanlar için uygundur, açık yerlerde uygulamamak lazım. Benim tonoz hazırlama merasimim bu şekildedir. Düzeltmeleri ve ilave bilgilendirmeleri bekliyoruz efendim.

Ahmet Reis çok güzel bilgiler, teşekkür ederim. Şu anda ben de benzer bir uğraş içerisisindeyim. Sizin özelinizde bütün reislere iki sualim var.

1. Zincir kilidi açılmasın diye elektrotla bağlama işlemi nedir nasıl yapılır? Şeması filan varsa çok makbule geçer.

2. Anlattığınız gibi halatı zincire dolamak yaygın bir uygulama mıdır? Avantajı dezavantajı konusundaki görüşleriniz nelerdir. Mesela zincir zemine sürtündüğünde paslandıkça halatı hırpalayabilir mi gibi şeyler geldi aklıma? 
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı


Ahmet Reis çok güzel bilgiler, teşekkür ederim. Şu anda ben de benzer bir uğraş içerisisindeyim. Sizin özelinizde bütün reislere iki sualim var.

1. Zincir kilidi açılmasın diye elektrotla bağlama işlemi nedir nasıl yapılır? Şeması filan varsa çok makbule geçer.

2. Anlattığınız gibi halatı zincire dolamak yaygın bir uygulama mıdır? Avantajı dezavantajı konusundaki görüşleriniz nelerdir. Mesela zincir zemine sürtündüğünde paslandıkça halatı hırpalayabilir mi gibi şeyler geldi aklıma? 

Benim elimin altında elektrot vardı onunla kilidi sabitledim. Dayanıklı herkangi bir paslanmaz tel olabilir. Bazen aşağı yukarı hareketten  bu kilitler açılabiliyor. Bu yüzden ben açılmasın diye bu işlemi yapıyorum.

İkincisi ;
Halat bedenini zincir baklalarından geçirme işini İstanbul'da benden başka yapan görmedim. Hatta barınaklarda bu işi yapan ayakçılar bana hep garip garip bakarlar. Dediğiniz gibi kayalık zeminde halatın sürtünmesi zarar verebilir. Ama barınakların içi genelde balçık ve bu beden zincirle birlikte bir müddet sonra gömülüyor. Ayrıca tek halatta aynı sürtünmeye maruz kalabilir , netice de onun da bedenine ağırlık koyup salınma payı veriyoruz.  ama benim yaptığım sistemde 3 tane tonozdan gelen beden var. Biri zincirin kendisi, diğerleri giden ve gelen halatlar. Benim tavsiyem eğer tekne çok soluganlı bir barınaktaysa, zincirin bedenini de kayığa vurulacak sapana kadar suyun altından kaldırmak. Yani tonoz kayığın kıçındaysa; Koç boynuzlarına alacağımız sağlı sollu  V şeklindeki sapan halatının zincirle birleştiği yeri görmeliyiz . Böylelikle kayığı çekip kıyıya yanaştırma işlemini zincirin kaloması sağlar , biraz yorar ama solugan da da kayığın kontrollü gezinmesini sağlar. Ben böyle yapıyorum ve çok defalar faydasını gördüm. Çünkü belli havalara açık barınaklarda kalıyorum uzun sürelerdir.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

n

nuri_kongur

Ahmet reis, yanlış anladıysam lütfen düzelt, kilide elektrot marifetiye punto kaynak attın değil mi? Punto atmanın amacı kilidin dönerek yuvadan çıkmasına engel olmak mı?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ahmet reis, yanlış anladıysam lütfen düzelt, kilide elektrot marifetiye punto kaynak attın değil mi? Punto atmanın amacı kilidin dönerek yuvadan çıkmasına engel olmak mı?

Yok abi punto falan yok. Elektrodu sadece tel olarak kullandım. Dışını çekiçle ufalayıp içindeki tel kısmı  kilidin vida kısmının deliğinden geçirerek açılmasını önlemek için yaptım. Yokluktan yani.
ama çok iyi çalıştığını görünce hep  elektrot kullanmaya başladım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ahmet'cim ellerine sağlık. Demir ağırlığı kaç kg? Kaç TL ye mal .oldu.
" Kilit iyice sıkıldıktan sonra , kilit açılmasın diye mekanizması bir tane elektrotla bağlanarak açılmayacak hale dönüştürülür."
Bu işlem kaynak yapılmış gibi anlaşılabilir.kilitin gözünden geçirilip açılmayı engelleyen sargısı yapılıp kesilen uygun kalınlıkta galvaniz teli kastettiğini anlıyorum.Doğru mudur..?

Mustafa abi açıklamışmış bu yaptığım işlemi. Ben bir de resim çekip ekleyeyim altına.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ahmet'cim ellerine sağlık. Demir ağırlığı kaç kg? Kaç TL ye mal .oldu.
" Kilit iyice sıkıldıktan sonra , kilit açılmasın diye mekanizması bir tane elektrotla bağlanarak açılmayacak hale dönüştürülür."
Bu işlem kaynak yapılmış gibi anlaşılabilir.kilitin gözünden geçirilip açılmayı engelleyen sargısı yapılıp kesilen uygun kalınlıkta galvaniz teli kastettiğini anlıyorum.Doğru mudur..?

Mustafa abi açıklamışmış bu yaptığım işlemi. Ben bir de resim çekip ekleyeyim altına.

Ahmet reis, yanlış anladıysam lütfen düzelt, kilide elektrot marifetiye punto kaynak attın değil mi? Punto atmanın amacı kilidin dönerek yuvadan çıkmasına engel olmak mı?

Yok abi punto falan yok. Elektrodu sadece tel olarak kullandım. Dışını çekiçle ufalayıp içindeki tel kısmı  kilidin vida kısmının deliğinden geçirerek açılmasını önlemek için yaptım. Yokluktan yani.
ama çok iyi çalıştığını görünce hep  elektrot kullanmaya başladım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Geçen sene kara bakımından sonra bizim ustalar benim pervanenin ucundaki civatayı şafta sabitleyen kopilyayı bulamayınca  aynı şekilde elektrodu kopilya gibi kullanarak sabitlemişler.. 2 hafta sonra tekne etrafımda dalarken tesadüfen yanmış kibrit çöpü gibi incecik olduğunu farkedince anladım ve değiştirdim. Pervaneyi kaybedebilirdik mazallah..

Havada ne olur bilmiyorum ama su içinde muhtemel galvanik korozyondan hiç işe yaramamış...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

n

nuri_kongur

Geçen sene kara bakımından sonra bizim ustalar benim pervanenin ucundaki civatayı şafta sabitleyen kopilyayı bulamayınca  aynı şekilde elektrodu kopilya gibi kullanarak sabitlemişler.. 2 hafta sonra tekne etrafımda dalarken tesadüfen yanmış kibrit çöpü gibi incecik olduğunu farkedince anladım ve değiştirdim. Pervaneyi kaybedebilirdik mazallah..

Havada ne olur bilmiyorum ama su içinde muhtemel galvanik korozyondan hiç işe yaramamış...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her malzemenin elektrotu kendi malzemesinden yapılmakta Erman reis. Bir de elektrotlar çap çap. İki nedeni olabilir bahsettiğin problemin:
1 uyumsuz malzemenin elektrodur
2 elektrot ince çaplıdır
Elektrotun dışında kaplama malzemesi var. O ufalanarak parçalanıyor. Onu da görüp endişelenmiş olabilirsin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Geçen sene kara bakımından sonra bizim ustalar benim pervanenin ucundaki civatayı şafta sabitleyen kopilyayı bulamayınca  aynı şekilde elektrodu kopilya gibi kullanarak sabitlemişler.. 2 hafta sonra tekne etrafımda dalarken tesadüfen yanmış kibrit çöpü gibi incecik olduğunu farkedince anladım ve değiştirdim. Pervaneyi kaybedebilirdik mazallah..

Havada ne olur bilmiyorum ama su içinde muhtemel galvanik korozyondan hiç işe yaramamış...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Her malzemenin elektrotu kendi malzemesinden yapılmakta Erman reis. Bir de elektrotlar çap çap. İki nedeni olabilir bahsettiğin problemin:
1 uyumsuz malzemenin elektrodur
2 elektrot ince çaplıdır
Elektrotun dışında kaplama malzemesi var. O ufalanarak parçalanıyor. Onu da görüp endişelenmiş olabilirsin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Sanırım 1. neden...


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

 
Yukarı git