Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#45: 21 Nisan 2018, 19:32:48
Madem fizik ten açıldı....

Enerjinin korunun kanununa göre 1 hp güç elde etmek için gereken enerji miktarı surtunmeyi yok edemediğimiz sürece tüm motorlarda minimal farklar olmaksızın birbirine eşittir. Yani düz karada çalışan  dizel motordan bahsediyorum.is tekne oldugunda yakit sarfiyatiniz hesabi tek parametresi olmayan işlerdir.tekne su hattı boyu eni drafti ağırlığı tipi yüklü deplasmanı safti pervanesi ruzgar akıntı kirlilik durumu motor yaşı otomatik pilot veya manuel seyir vs vs.o yüzden tam sarfiyat önceden hesaplanamaz net olarak....kara test değerlerinden tam yoldaki verilere göre kabaca hesaplanır.
Değişken çok ama çok da şaapmamak lazım bence... Kabaca her tekne sahibi teknesinin saatte kaç litre yaktığını bilir.. Zaten akıntı, kekamoz, dalga vs. Seyir süresince size ne olacağını gösteriyor.


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#46: 21 Nisan 2018, 19:42:12
Evet sayın eryılmaz

Devir sabit kalma koşulu ile tekneye etki eden diğer faktörlerden dolayı hiz ile zaman ters orantili olaacagindan yakitiniz artar
  • IP logged

O

Oktay Eryılmaz

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#47: 21 Nisan 2018, 19:48:35
Teşekürler Kağan Reis
Bu arada dikkat ediyorum bizim forumda ne kadar çok Fizikçi var.
Bir de benim gibi amatör ilgilisi çok
Ne güzel
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#48: 21 Nisan 2018, 20:01:15
Rica ederim.Ayrica tekneye etki eden faktorler sabit kalip deviri arttirdiginizda sarfiyatiniz normal seyirden bir kat daha artar.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#49: 21 Nisan 2018, 20:19:22
Beygir gücü güçtür, denizde karada, havada, uzayda değişmez. Dizel motorlar gaz verdiğinizde daha doğrusu gazı tek bir yerde tuttuğunuzda belirli bir devirde çalışmak üzere tasarlanmıştır. Yani o devirde dönebilmek için daha az veya daha fazla mazot enjekte ederler. Pervane su içinde döndüğünden küçük farklılıklar hariç pervanenin direnci devir sabit olduğu sürece değişmez yani motorun üretmesi gereken güçte o devirde sabit kalır.  Akıntı, karşıdan veya kıçtan gelen rüzgar, pervanenin daha fazla veya daha az dirençle karşılaşmasına neden olmaz. Pervane sabit devirle ve aynı ortam (su) içinde döndüğü sürece daha yüksek güce veya daha düşük güce ihtiyaç olmadığından yakıt tüketimi aynı kalır. Akıntı, dalga, rüzgar motor devrini arttırmadığınız sürece baştan geldiğini varsayarsak karaya göre hızınızı düşürür ama üretilen beygir gücü sabittir bu nedenle saatte tükettiğiniz mazot miktarı aynıdır ama bir saatte gidebildiğiniz mesafe azalmıştır. Bir saatte yakacağınız yakıt sabittir ama bir mil yol yapabilmek için tüketeceğiniz yakıt teknenin altının kirli olması, tekne su hattı boyu, rüzgarın, dalganın, akıntının etkisine bağlı olarak değişkenlik gösterir.  Buradaki anahtar kelimeler "bir saatte belirli bir devirde yani üretilen belirli bir beygir gücünde tüketilen yakıt" ve "belirli bir yol yapabilmek için gereken yakıt" tır.
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#50: 21 Nisan 2018, 22:25:17
 Sayın çelenoglu tekrar dan yazdiklarimi okumadiginizi tekrar dusunduruyorsunuz.😂😂😁😁soyleyecek bir sey yok goruyirsunuz mukemmmell😂😂😁😁😁
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#51: 21 Nisan 2018, 22:37:18
Uzayda zaten sürtünme yok o yüzden yakit yakmazsiniz ilk hizinizla sonsuza dek gidersiniz
  • IP logged

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#52: 21 Nisan 2018, 22:43:12
😂😂
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#53: 22 Nisan 2018, 00:49:44
Enteresan konu ben hep 100 liralık mazot alıyorum zamlardan hiç etkilenmiyorum yaktığım yakıtta sabit 100 lira şaka bir yana Alman bir arkadaşım arabalar için teknolojiler geliştiriyor. Sensörler,Fren ve güvenlik sistemleri  En son üzerinde çalıştığı konu manyetik bir sistemle aracın  ağırlığını yarı yarıya azaltıp  yakıt tasarrufu sağlamak üzerineydi. 14 sene oldu yakında karşımıza çıkabilir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2018, 00:53:32 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#54: 22 Nisan 2018, 01:18:14
Enteresan konu ben hep 100 liralık mazot alıyorum zamlardan hiç etkilenmiyorum yaktığım yakıtta sabit 100 lira şaka bir yana Alman bir arkadaşım arabalar için teknolojiler geliştiriyor. Sensörler,Fren ve güvenlik sistemleri  En son üzerinde çalıştığı konu manyetik bir sistemle aracın  ağırlığını yarı yarıya azaltıp  yakıt tasarrufu sağlamak üzerineydi. 14 sene oldu yakında karşımıza çıkabilir.
🤣🤣🤣
Ben de hep 100 liralık alıyom. Hatta üç defa alınca 30 lira da hediye ediyorlar.. Seviniyorum.
Tansu Çiller benzini 1 dolara sabitleyelim dediğinde keşke dikkate alsaymışız. Kadının bir bildiği varmış...
Şaka bir yana yakın gelecek manyetik güçte sanırım... Ben mıknatısı malzeme paslanmaz mı değil mi diye kullanmaktan öte kullanamıyorum..


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#55: 22 Nisan 2018, 01:35:14
Bu gidişle ben dizeli sokup benzinli motor koyup tup taktiracagim tekneye...yapan oldu bunu...erman kaptan
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#56: 22 Nisan 2018, 01:37:43
Yelken öğrenin. 😀 100 lira derken şaka yapmıyordum.😎Gerçi yelkenlere(hafif hava için ayrı sert hava için ayrı takım ) verilen para ile ciddi mazot alınırda neyse kendi kendimize eğleniyoruz işte
  • IP logged
« Son Düzenleme: 22 Nisan 2018, 01:43:11 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#57: 22 Nisan 2018, 01:51:40
Bu gidişle ben dizeli sokup benzinli motor koyup tup taktiracagim tekneye...yapan oldu bunu...erman kaptan
Dizel tüpten daha karlı değil mi? yelken katettiğin mesafe arttıkça ucuzlar. Ee senin  tekne hafif havada uçar.. Ben olsam armaya yatırım yaparım.. ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

K

Kağan Erdoğan

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#58: 22 Nisan 2018, 02:03:04
Yelken öğrenmek lazım .....yanlis yerde yaşıyoruz erman
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#59: 22 Nisan 2018, 02:36:56
Bu konuda gerçekten şaka yapmıyorum 100 yelkenli tekne sahibine sorun fırtınada yada düşük bir havada soluganlı bir denizde yelkenlerinize mi güvenirsiniz yoksa motoramı .Motor seçeneği çoğunluk olacaktır.Fırtına şartlarında büyük çoğunluk yelkenleri kapatıp yada hiç güç üretemeyecek kadar küçültüp motorla çıktığı  limana dönmeyi veya varacağı limana gitmeye uğraşacaktır .Motor yelkenli bir teknede en son güveneceğiniz şeydir.Tekneler büyüdükçe yelken yapacak her hava beğenilmez yelken açmaya üşenilir yada yavaş gitmeye tahammül kalmaz.Rüzgar ne hikmetse hep kafadan gelir ondan sonra Tazzik motor.Yelkenli teknemiz varmı var kıyafetlerimiz afillimi afilli gerisi yalan zaten.Hoi.



  • IP logged

 
Yukarı git