Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI

  • *
  • İleti: 989
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#15: 12 Şubat 2018, 09:47:47
18 HP Yanmar, 2 lt/saat (2200 devirde,en sevdiğim devir 2200.
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#16: 12 Şubat 2018, 09:58:44
18 HP Yanmar, 2 lt/saat (2200 devirde,en sevdiğim devir 2200.

Ben 2500-2800 aralığında kullanıyorum, ne yaktığını hiç doğru dürüst hesaplamadım, her halde o civarlarda yakıyordur, o kadar yol yapıyoruz nereden ve ne zaman mazot aldığımızı da unutuyoruz. Ama Ahmet Ilgaz da  bizim makinaların 27 si var ve o katalog verisini alt üst etmek için çaba içinde. 1,2 mi 1,4 mü ne yaktırıyormuş makinaya, konuyu görürse kendisi yazar sanırım tam rakamı.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 989
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#17: 12 Şubat 2018, 10:10:24
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#18: 12 Şubat 2018, 10:23:26
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

C

Can Özsel

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#19: 12 Şubat 2018, 11:53:39
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
Silindir sayisi tek sayi ise her devirde vibrasyon olmasini beklemek daha gercekci degil mi? Bu durumda da devir arttikca vibrasyonda artar diye dusunuyorum.

Takozlar saglamsa sorun bardakta galiba Ahmet Abi...

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 224
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#20: 12 Şubat 2018, 12:07:43
1950devir 7,5knt hız 12lt/saat  ;D
  • IP logged
Bazıları oturur ve hayatı seyreder; bazıları denize açılır ve hayat onları seyreder!  M/Y HIZ

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#21: 12 Şubat 2018, 12:15:30
Neredeyse bu güne okuduğum tüm kaynaklarda ve pratikte beygir başına 170g ile 210 gr arası, dizel motorların %75-80 devirde çalıştığında ki gider olarak görünüyor.
Genel kabullerde hep bu oran ve tüketim üzerinden yapılmış.
Evet, bu hesabın değişkenlerden dolayı tam olarak tutmayacağını ve bu hesabın yakıt ihtiyacını belirlemede kulanılacağını biliyoruz ama eğer tutmayan hesaplar, -+ 1 litreden fazlaysa, bir kaynak ve kontrol noktası oluşturmak adına;

Kullanılan motor, beygir, silindir sayısı, maksimum devir ve ölçümün yapıldığı sürekli devir, fabrika verisi, olarak veritabanı oluştursak, en sağlıklı yöntemi bulamasak bile motor çeşitleri ve giderleri hakkında elimizde toplu bilgi olurdu.
Ne dersiniz ? 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#22: 12 Şubat 2018, 12:16:46
1950devir 7,5knt hız 12lt/saat  ;D

Sıfır sıkıntı. :)
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

R

Recep Ertürk

Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#23: 12 Şubat 2018, 12:19:25
18 HP Yanmar, 2 lt/saat (2200 devirde,en sevdiğim devir 2200.

Bu ve daha birçok reisin açıklaması tahmin hesabını doğruluyor.

Şimdi özel denemeler farklı olabilir.

O genel bir soyutlama, kabaca fikir vermesi açısından.. Genel bir tahmine yarar. Ayrıca 18 HP yetecek kayığa 30 HP motor koyduğunuzda, veya 25 HP yetecekken 55 HP motor koyduğunuzda da o yuvarlamanın belli devirlerde altında kalmak, motora yüklendiğinizde de üstüne çıkmak muhtemeldir. Seyir süresi ve mesafe ile ölçtüğünüzde ise diğerleri yanında "doğru pervane" denilen unsur var.

Ayrıca bu tahmin hesabı, herhalde turbonun icadından önceye dayanıyor.

Herkes motorunu bilir. Ona göre hesap yapar ama kabaca bir tahmin yapmak için 10 hp 1 litre/saat bana doğru gibi geliyor. Muhtemelen motor kataloglarında yer alan verilerin de bir tık üstü bu..

Yine bir duyumum daha var dizel motorlarla ilgili. Onu da sorayım. Dizel motorların verimli çalışması tam devrin yüzde 50'si ile yüzde 75'i arasındaki devir aralığındadır.

Misal, tekneniz için hesaplamalara göre 20 HP motor uygun. 20 HP gücü tam devirde değil de yüzde 50-75 aralığı devirde elde eden motor sizi daha uzun zaman sorun çıkarmadan gezdirecektir. Tabii bu da genel bir soyutlama.. Doğru mudur?

  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#24: 12 Şubat 2018, 12:25:22
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
Silindir sayisi tek sayi ise her devirde vibrasyon olmasini beklemek daha gercekci degil mi? Bu durumda da devir arttikca vibrasyonda artar diye dusunuyorum.

Takozlar saglamsa sorun bardakta galiba Ahmet Abi...

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Tek silindirlileri hiç sorma zaten Can, ama çift silindirde de belli bir devre kadar aptal çalışma var ama tek silindirlerde bu daha fazla tabi.İşin ilginç olanı devir arttıkça vibrasyon artması bekleniyor belki, ama aksine azalıyor, motosikletlerde de böyle zaten
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 989
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#25: 12 Şubat 2018, 12:31:21
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
Ahmet söyle bir örnek verebilirim,geçen yıl Cenk gürsel ve Harun3 tekne Trilyeden cıktık tuzlaya geldik,kuzey yıldızında ne motor var bilmiyorum,Harun la bana nal toplattı :)6.7 yol gitti,ona ayak uydurmak için 2800 devirlerde gaz verdim,tahmini yakıtım 3.3.5 lt/saat yaktım,2200 devirde 2 lt/saat,5 mil hızım oluyor..

NOT:TEKNEMDE İKİ KANATLI KATLANIR PERVANE VAR,TEKNEYİ SATAN KİŞİ 1000 EURO VERİP TAKTIRDIĞINI SÖYLEMİŞTİ,ÖZELİKLERİNİ BİLMİYORUM PERVANENİN.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 12 Şubat 2018, 12:41:01 Gönderen: Ali Ünalan »
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#26: 12 Şubat 2018, 12:35:11

Yine bir duyumum daha var dizel motorlarla ilgili. Onu da sorayım. Dizel motorların verimli çalışması tam devrin yüzde 50'si ile yüzde 75'i arasındaki devir aralığındadır.

Misal, tekneniz için hesaplamalara göre 20 HP motor uygun. 20 HP gücü tam devirde değil de yüzde 50-75 aralığı devirde elde eden motor sizi daha uzun zaman sorun çıkarmadan gezdirecektir. Tabii bu da genel bir soyutlama.. Doğru mudur?

Derler ki,
Deniz motorları azami güçlerinin % 70-80’inde çalıştırılmak üzere tasarlanıyor. En sağlıklısı bu.
Örneğin motorun max.devri 3600d/d şayet ben 2700d/d da çalıştırırsam zaten alabileceğim en iyi verimi alıyorum, sonrası gereksiz yakıt sarfiyatı, şayet bunu 2000d/d-2200d/d ya çekersem, yani %60-%65 gibi, birazda yakıt tasarrufu yaparken, yeterli sürate ulaşmış oluyorum, diye düşünüyorum
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#27: 12 Şubat 2018, 12:48:53
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
Silindir sayisi tek sayi ise her devirde vibrasyon olmasini beklemek daha gercekci degil mi? Bu durumda da devir arttikca vibrasyonda artar diye dusunuyorum.

Takozlar saglamsa sorun bardakta galiba Ahmet Abi...

SM-G610F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Silindir sayısı azaldıkça volan ebadı büyür.  Volan büyüklüğü ise titreşimi bütyük ölçüde önler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#28: 12 Şubat 2018, 12:50:53
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
Ahmet söyle bir örnek verebilirim,geçen yıl Cenk gürsel ve Harun3 tekne Trilyeden cıktık tuzlaya geldik,kuzey yıldızında ne motor var bilmiyorum,Harun la bana nal toplattı :)6.7 yol gitti,ona ayak uydurmak için 2800 devirlerde gaz verdim,tahmini yakıtım 3.3.5 lt/saat yaktım,2200 devirde 2 lt/saat,5 mil hızım oluyor..

NOT:TEKNEMDE İKİ KANATLI KATLANIR PERVANE VAR,TEKNEYİ SATAN KİŞİ 1000 EURO VERİP TAKTIRDIĞINI SÖYLEMİŞTİ,ÖZELİKLERİNİ BİLMİYORUM PERVANENİN.

Abi Kuzey Yıldızında 54HP nanni diesel var. Onun formu gereği 7,5 seyir sürati var ve bu sürati yüksek havalarda bile çok kayıp vermeden koruyabiliyor. Yakalayamamanız normal. Muhtemelende 4-5 litre civarı bir şeyler yakıyordur sanırım.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 989
Ynt: TEKNELERDE YAKIT TÜKETİMİ VE HESABI
#29: 12 Şubat 2018, 13:01:27
Ahmet,2500-2800 devirleri denedim 3.3,5 lt/saat,deniz hava durumuna bağlı değişiklik gösterebilir,bana göre ne kadar çok devir o kadar problem,cep açısından :)

Hiç hesaplamadım ama sanırım o kadar artmıyor, bir gariplik var.Ama yanmar 2500 devir de kullan diyor. Makinalar zaten 2200 devirden sonra yuvarlak dönmeye başlıyor, o devre kadar aptal çalışıyor, herhalde çift silindir olduğu için . Bence düşük devir bağlantı elemanları için daha zararlı. Dört silindir makinalar her devirde vibrasyonsuz dönebilir, ama bu tek ve çift ve üç silindirler bence öyle değil. Makina kapağını açıp her devirde her yük altında makinayı çok uzun süre izledim. 2200 devirden sonra makinanın üzerine koyduğum yarım bardak su dökülmüyor sadece kondesenin üzerinde geriye doğru kayıyor.
Bence bu konuda tartışılmalı, ha bu arada makinam da yaptığım testle ilgili yorumları duyar gibiyim, hemen soru işaretlerini gidereyim, takozlarım gayet sağlıklı, makinamın saati emsallerine göre çalışmamış denecek kadar az ve bağlantılar orjinal formatında.
Ahmet söyle bir örnek verebilirim,geçen yıl Cenk gürsel ve Harun3 tekne Trilyeden cıktık tuzlaya geldik,kuzey yıldızında ne motor var bilmiyorum,Harun la bana nal toplattı :)6.7 yol gitti,ona ayak uydurmak için 2800 devirlerde gaz verdim,tahmini yakıtım 3.3.5 lt/saat yaktım,2200 devirde 2 lt/saat,5 mil hızım oluyor..

NOT:TEKNEMDE İKİ KANATLI KATLANIR PERVANE VAR,TEKNEYİ SATAN KİŞİ 1000 EURO VERİP TAKTIRDIĞINI SÖYLEMİŞTİ,ÖZELİKLERİNİ BİLMİYORUM PERVANENİN.

Abi Kuzey Yıldızında 54HP nanni diesel var. Onun formu gereği 7,5 seyir sürati var ve bu sürati yüksek havalarda bile çok kayıp vermeden koruyabiliyor. Yakalayamamanız normal. Muhtemelende 4-5 litre civarı bir şeyler yakıyordur sanırım.
54 hp mi  :):) yakalamaya çalıştık arayı kapatamadık :) birde eksoz borusundan para fışkırıyordu benim tekne,neredeyse çarpı iki yakıt yaktım :) 5 le gitsek 1 saat fark ederdi  :) yakıtım depoda dururdu  :) parada cebimde :)
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

 
Yukarı git