Ana Menü

Ara Sıra Film..

Başlatan Ali Ünalan, 11 Kasım 2017, 22:59:31

« önceki - sonraki »

ersinboke@icrs.com.tr

Denizde kurallar ne ise o yapılır. BU teknenin tek yapabileceği dikkat çekebilmekten ibarettir.  Nitekim filmin sonunda telsiz bağlantısı neredeyse yok gibi ve muhtemel tekne batıyor.

Kaldı ki bulabildiği tek gemi ile bağlantısını da mülteci teknesine yetişeceğim diye kaybediyor. Esas büyük hata burada. Oysa kendisi değil sözkonusu gemi yönledirileb,lirdi. Ya da bu geminin daha gelişmiş haberleşme yetenekleri ile ilgili kıyı emniyetlerinin dikkati çekilebilirdi.

Bence denizcilik ile ilgili temel kurallar bilinmeden çekilmiş bir film.

Hakan Tiryaki

Bence gemiyle bağlantısını geminin kaptanı 100 kadar kazazedeyi duyunca kaybediyor.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 20 Eylül 2018, 06:52:38
Denizde kurallar ne ise o yapılır. BU teknenin tek yapabileceği dikkat çekebilmekten ibarettir.  Nitekim filmin sonunda telsiz bağlantısı neredeyse yok gibi ve muhtemel tekne batıyor.

Kaldı ki bulabildiği tek gemi ile bağlantısını da mülteci teknesine yetişeceğim diye kaybediyor. Esas büyük hata burada. Oysa kendisi değil sözkonusu gemi yönledirileb,lirdi. Ya da bu geminin daha gelişmiş haberleşme yetenekleri ile ilgili kıyı emniyetlerinin dikkati çekilebilirdi.

Bence denizcilik ile ilgili temel kurallar bilinmeden çekilmiş bir film.
Kitap ne diyor?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Hakan Tiryaki - 20 Eylül 2018, 07:12:41
Bence gemiyle bağlantısını geminin kaptanı 100 kadar kazazedeyi duyunca kaybediyor.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Bence de. Hatta öyle. Yani adam koordinatları vermiş, o geminin de oraya doğru yol alacağını düşündüğünüzde telsiz mesafesi açılmaz kapanır. Ama abiler aradan sıvışmış.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Bülent Büyükdağ

#34
Alıntı yapılan: Erman Yerman - 20 Eylül 2018, 00:52:29

En yakın kara Kefalonya ve 100 mil mesafede. Mülteci teknesine ait motor arızalı ve tekne su alıyor. Geçen 3-4 saatte mülteci teknesi batmadığına göre aldığı su kontrol edilebilir gibi geliyor bana. Eğer yeteri kadar yakıtım olduğunu biliyorsam giderdim, ki yine muhtemelen 40ft bir motoryatta yeteri kadar yakıt vardır. Bunları tek tek teyit ederdim. 
Saatte 2 mil süratle tekneyi yedekleyebilirsem 50 saatte açlık ve susuzluktan kimseyi kaybetmeden can güvenliklerini sağlayabilirdim gibime geliyor.. bir ihtimal yedekleme süresince yardım da bulabilirdim...
Bunlar filmi 2 defa izledikten sonra aklıma gelenler.. Orada olsam nolurdu bilemiyorum ama öylece geçip gidemeyeceğimi biliyorum..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Yani konuyu dağıtmak istemem ama, bu çocuk kesin bunu planlar ve yapmaya kalkışırdı.(Muhtemelen mülteciler Kri Kri'yi ele geçirirdi, sonrasını bilmem.)  Birinizden biri bu adamı alsın, iş güvenliği eğitimi versin. Benim yüreğim kaldırmıyor artık. 
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 20 Eylül 2018, 09:01:01
Alıntı yapılan: Erman Yerman - 20 Eylül 2018, 00:52:29

En yakın kara Kefalonya ve 100 mil mesafede. Mülteci teknesine ait motor arızalı ve tekne su alıyor. Geçen 3-4 saatte mülteci teknesi batmadığına göre aldığı su kontrol edilebilir gibi geliyor bana. Eğer yeteri kadar yakıtım olduğunu biliyorsam giderdim, ki yine muhtemelen 40ft bir motoryatta yeteri kadar yakıt vardır. Bunları tek tek teyit ederdim. 
Saatte 2 mil süratle tekneyi yedekleyebilirsem 50 saatte açlık ve susuzluktan kimseyi kaybetmeden can güvenliklerini sağlayabilirdim gibime geliyor.. bir ihtimal yedekleme süresince yardım da bulabilirdim...
Bunlar filmi 2 defa izledikten sonra aklıma gelenler.. Orada olsam nolurdu bilemiyorum ama öylece geçip gidemeyeceğimi biliyorum..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Yani konuyu dağıtmak istemem ama, bu çocuk kesin bunu planlar ve yapmaya kalkışırdı.(Muhtemelen mülteciler Kri Kir'yi ele geçirirdi, sonrasını bilmem.)  Birinizden biri bu adamı alsın, iş güvenliği eğitimi versin. Benim yüreğim kaldırmıyor artık.
Kendimi inkar edemem.Sabahleyin kahvaltıda aynı senaryoyu Kri-Kri üzerinden değerlendirdik ve maalesef(!) yardıma gittik..

Aslında sandığız kadar bodoslama giden bir adam değilim ama şartları zorlamayı seviyorum. Hayatta her şartta her zaman bir çözüm olabileceğini düşünürüm, bazen maliyet hesabında hata yaparım..

Diğer taraftan filmin tam da yaratmak istediği ikilemde yardıma gitmemenin, yardıma gitmekten çok daha zor bir karar olduğunu görüyoruz. Kaptan zor olanı seçiyor bense kolay ama belki de maliyetli olanı.. tam da bu noktada farklı bir bakış açısı ortaya koymak istedim.


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Bülent Büyükdağ

Bu tespitin kesinlikle doğru. Yardıma gitmemek, yardıma gitmekten daha ağır maliyetler getirebilir. Muazzam bir ahlak sorusu film. Dün geceden beri bunu konuşuyoruz evde. Üçer beşer dakika arayla fikir değiştirdik.

Eleştirisi çok sert filmin. Ama sorusu çok daha zor.
Avrupa'nın yüzyıllardır yaptığı en iyi şey bu zaten. Sertçe kendine bakış ve zorlayıcı bir soruyu ortaya koymak.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

ersinboke@icrs.com.tr

Tekrar  izledim yanlış yorum yapmayayım diye.  Gemi ile iki kez bağlantı kuruluyor. İkincisinde koordinatlar veriliyor ve  gemi yön değiştirmek için izin isteyeceğini söylüyor ve görüşme bitiyor.  Böyle acil bir durumda gemi ile bağlamtı asla kaybedilmemeli idi.

Gemi her durumda telsiz kapsama alanı içinde bırakılmalıydı.  Her durumda iki kez cevap veren gemi , gidemeyeceğini de bir şekilde bildirirdi diye düşünüyorum.

Senarist izleyicileri ikilemde bırakmak için bu gemiyi isiş içine katmış. Gerçekte durum böyle olmazdı diye düşünüyorum.

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 20 Eylül 2018, 10:18:57
Tekrar  izledim yanlış yorum yapmayayım diye.  Gemi ile iki kez bağlantı kuruluyor. İkincisinde koordinatlar veriliyor ve  gemi yön değiştirmek için izin isteyeceğini söylüyor ve görüşme bitiyor.  Böyle acil bir durumda gemi ile bağlamtı asla kaybedilmemeli idi.

Gemi her durumda telsiz kapsama alanı içinde bırakılmalıydı.  Her durumda iki kez cevap veren gemi , gidemeyeceğini de bir şekilde bildirirdi diye düşünüyorum.

Senarist izleyicileri ikilemde bırakmak için bu gemiyi isiş içine katmış. Gerçekte durum böyle olmazdı diye düşünüyorum.
Yaratılan algı tam da Hakan abinin dediği gibi 100 mülteciyi duyan geminin bir daha kontakt kurmadığı üzerine..Teknik olarak ise haklı olabilirsiniz bağlantı mesafeden dolayı kaybedilmiş olabilir.. Nihayetinde kurgu bizi bir açmaz içerisinde kaptanın kararını sorgulamaya veya biz olsaydık nasıl davranacağımızı düşünmeye zorluyor..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 20 Eylül 2018, 10:18:57
Tekrar  izledim yanlış yorum yapmayayım diye.  Gemi ile iki kez bağlantı kuruluyor. İkincisinde koordinatlar veriliyor ve  gemi yön değiştirmek için izin isteyeceğini söylüyor ve görüşme bitiyor.  Böyle acil bir durumda gemi ile bağlamtı asla kaybedilmemeli idi.

Gemi her durumda telsiz kapsama alanı içinde bırakılmalıydı.  Her durumda iki kez cevap veren gemi , gidemeyeceğini de bir şekilde bildirirdi diye düşünüyorum.

Senarist izleyicileri ikilemde bırakmak için bu gemiyi isiş içine katmış. Gerçekte durum böyle olmazdı diye düşünüyorum.

Gerçekte durum tam da bu veya buna yakın olduğu için bu film çekilmiş sanki.
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Necip Bulut

Bu arada kızın yaklaşımı ilginç.Babasının kararına karşı çıkmakla beraber kuvvetli bir itirazı yok.
Yani durumdan kendini kurtarıp vicdani faturayı ödeme işini babasına bırakıyor. Belki babalık görevlerinden biri budur :)

Mehmet Atay

Mayday çağrısı aldığını teyid eden bir gemi "izin almalıyım" diyerek, toz olabilir mi?
Hukuki ve cezai bir durum söz konusu mu?
Sadece vicdan mı?
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Mustafa Ertör

Gitmek risk.Gitmemek ömür boyu vicdanın kanayan yarası.Yanımda kızım olamazdı ama Tunca ile yaldır yaldır giderdik ağzımızın payını almaya.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Necip Bulut - 20 Eylül 2018, 10:59:41
Bu arada kızın yaklaşımı ilginç.Babasının kararına karşı çıkmakla beraber kuvvetli bir itirazı yok.
Yani durumdan kendini kurtarıp vicdani faturayı ödeme işini babasına bırakıyor. Belki babalık görevlerinden biri budur :)

Hiç bu açıdan bakmamıştım. Sahiden de fatura adamda
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Murat Ayduk

Yahu çok zor be...

Son telsiz konuşmasında arkadan çocuk sesini duyduğumda giderdim; en azından uzakta durup sadece bayan ve çocukları alırdım diyorum.

Sonra yanımda ailemden biri varsa yine de gitmezdim diyorum.

Yani aslında ya 70 kişi ölecek ya da 102 kişi... (ya da kaptan için daha kötüsü 72 kişi)