Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: S/V DOUBLE Karada

n

nuri_kongur

Ynt: S/V DOUBLE Karada
#15: 08 Kasım 2017, 12:13:22
İyi dilekleriniz için çok teşekkürler arkadaşlar.  :)
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: S/V DOUBLE Karada
#16: 08 Kasım 2017, 20:26:48
Kullandığım motor Suziki DF 20A kıçtan takma motor.
Özellikleri:
yeke kollu
marş motorlu
20 Bg gücünde
4 Zamanlı
Enjeksiyonlu, ben aldığımda enjeksiyon sistemine sahip en küçük beygirli motordu. Sanırım şimdi 15 Bg de de enjeksiyon sistemi var
İlk rodajda 20 saatte
ikinci kullanımda 80 saatte
sonraki kullanımlarda 100 saatte bir yağı değiştirilmeli diye belirtiyor kullanım kitapçığı
Bu süreler sonunda yağ değişimini hatırlatan bir ışık var. Yanıp sönerek insanın dikkatini çekiyor.
Eğer izin verilen daha kısa sürede yağ değiştirilecek ise hatırlatıcıyı sıfırlamak gerekiyormuş. Kullanım kitapçığına göre motor çalışırken kapatma düğmesini 3 saniye içinde 3 kez hızla basılıp bırakılırsa sayaç sıfırlanıyormuş. Kitapçığa göre her yağ değişiminde mutlaka resetlenmeliymiş.
 Motor yağ kapasitesi 1 lt
 Kuruk dişlisi yağ kapasitesi 250 cm3/ml
Motor yağı: SAE 10W-40 yarı sentetik yağ.
Kuyruk Dişli yağı : SAE 90 API GL-5
Yağ Filtresi: 16510-45H10
Sarf malzemeleri:
Motor yağ filteresi her 200 saatte veya 12 ayda bir. Bu benim için her sene değişecek demek.
Zamanlama kayışı her yıl incelenecek ve 4 yılda bir değişecek.
Buji Kodu: NGK CPR6EA-9
Motor bagajda taşınacak ise mutlaka yeke altta olacak şekilde taşınmalı. Eski motorumun taşınmasında bundan haberim yoktu. Bagajın içi motordan akan yağ ile kirlendi. Temizlemesi  çok zor.
Bakım ile ilgili videolar




Bakımı kendim mi yapsam yoksa servise mi götürsem henüz karar vermedim. Benim için en büyük sıkıntı Kocaelide servisi yok. Ya Sakarya ya da İstanbul. Sakaryadakine ilk rodaj bakımını yaptırmıştım. Necip reis kendi hizmet aldığı servisi tavsiye etmişti. Şimdilik bu kararı demlenmeye bırakayım.
  • IP logged

n

nuri_kongur

S/V DOUBLE Karada
#17: 08 Kasım 2017, 21:17:45
Tekneyi Sudan Alıp Suya Atma

DOUBLE’ın su kesimi salmaları ile birlikte 75-80 cm arası.  4 tekerli römorku tekneyi üzerinde taşıyacak şekilde yeniden düzenledik. Hala bir iki küçük iyileştirme bekliyor. Aklıma gelmişken not edeyim.
10- tekne römork üstünde iken kaymasın diye dört omuzluğa dayadığım boru yuvalarını 10 cm römork pruva yönüne taşınacak.

Kaldığım yerden devam, tekne römork ile beraber 140 cm derinliğe götürdüğümde yüzerliğe kavuşuyor.
İşlem şöyle:
Eğer denizde isem, römork traktör ile suyun içine bırakılıyor. Ben teknenin kıçına bağladığım iki halat ile römorku önceden belirlediğim 140 cm derinliğe kadar çekip , tekneyi römorkun üzerine getirip 4 yandan sabitliyorum.
Burası üyesi olduğum balıkçı barınağının suya indirme rampası. Lodoslu havada su şiştiği için ileri gitmeme gerek kalmıyor. Ama lodos yok ise 30-35 metre ileriye kadar gitmek zorunda kalıyorum.


Çekmekte problem yok, 20 bg motor benim römorku zorlanmadan çekiyor. Römork 700-800 kg vardır.
Ama maalesef barınağı kullanan bazı insanlar düşünce seviyesinde çok sığ olduğu için kendileri dışında kimseyi düşünmeden iş yapıyor.
Bu seferde indirme güzergahına rastgele atılmış tonoz/molozlar sorun oldu.
Aşağıdakileri geçen pazar rampa güzergahından topladım. Suya yarı gömülük olduğu için tesbit edip çıkarmak baya vakit aldı. 2 saatte bitecek işi 6 saatte zor bitirdim.



11- Bu engeli aşmak için bi portatif rampa yapmayı planlıyorum. Kafamda kabaca tasarladım. Uygun bir vakitte gidip ölçüleri alıp hesaplıyacağım gereken malzemeyi.

Tekneyi römorkun üzerine oturtuktan sonra iş traktör ile sudan çekmeye kalıyor. 2-3 sene önce fuardan 10 veya 12 lik 3 kollu esnek halat almıştım. Satın aldığım firma Gazi Antep kökenli bir firma idi. Katoloğu hala duruyormuş baktım adı Dim-Ka Halat’mış. Kaya halat’a kıyasla son derece rekabetçi fiyatları vardı. Çapada kullanmak için bir makara 10 veya 12 lik halat aldım.  Çapada kullanmadığım kısmı koltuk halatı amaçlı kesip kenara koymuştum. Bu sene römorku çok ileri götürmek zorunda kalınca, traktörcü Halil beyin sapan olarak getirdiği halat yetmedi. Benden uzatmak içim halat istedi. Bende en güçlü halat o vardı. Yine de tekne artı römork 2,5 -3 tona yaklaştığından kopar diye baya endişe ederek bendeki halatı onun halata ekledim. Ama benim endişelerimi boşa çıkararak son derece rahatlıla dayandı halat. Firma güvenimi kazandı doğrusu. Halata ihtiyacınız varsa ve Bu sene firma fuara gelirlerse bence bi bakın. Kaya halata göre gerçekten çok iyi fiyatları vardı. 
Kullandığım koltuk halatı ve tekne kaymasın diye kullandığım sabitleme borusu.




Bu arada suya atma veya çekme ücreti olarak her seferde 200 lira ödüyorum. Yani toplamda çekip atma parası için 400 lira traktör ücreti ödüyorum.  Karalama ve bakım işini bahçede halettiğim için toplam karaya alma maliyetim bu kadar.
Sudan çıktıktan sonra direği indiriyoruz. Eve kadar 4 km var. Traktör eve kadar getirip bahçeye park ediyor römorku. Sonra arkadaşlar ile direği yeniden kaldırıyoruz.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged
« Son Düzenleme: 08 Kasım 2017, 21:28:06 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#18: 08 Kasım 2017, 21:31:08
ne zımpara var ne bişi.. bize göre iki günlük işi var di mi Tiryaki..  :) :)
He valla. Anlamam bile :)

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 989
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#19: 08 Kasım 2017, 23:41:46
Nuri resim,kolay gelsin güzel uğraşlar :)
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

n

nuri_kongur

Ynt: S/V DOUBLE Karada
#20: 09 Kasım 2017, 17:52:02
Bugün ana yelken ve cenovayı söküp depoya kaldırdım. Motorun içini tatlı su ile yıkadım. Tüm tekne gövdesini arap sabunu ile köpürterek yıkadım. Teknenin altını basınçlı su ile yıkayarak kekemoz kalıntılarının çoğunu temizledim. Midyenin altından çıkan sakala benzer kalıntılar da temizlenmiş oldu.
Bu sene başıma ilk kez fare belası musallat olmuş. Halbuki benim tekne alargada idi. Fare tekneye çıkmış, poliüretan köpük artıklarını, bulaşık süngerlerini ve benim canım paletleri kemirmiş. 1 ay önce falan çıktığımda havuzluktaki depolarda öyle şeyler görmemiştim. Demek ki daha yeni gelmiş pis hayvan. Dolaştığı yerlere kakasını da yapmış.  Kamaraları inceledim orada bir şey yok.  Şimdi de görünmediğine göre teknenin dışında , tekneden daha önce ayrıldığını kabul ediyorum. Arap sabunu ile köpüklü banyo temizlemiştir tekneyi.
Neyse, derlerki insanda acı hafızası vardır ve insan o hafızada depoladığı acı kaynaklarından uzak durur. Yalnız kadınlarda doğum sırasında yaşadığı sancı hafızaya kayıt edilmez . Bu sebeple anneler ,önceki çocuğun acısını unutup bir başka çocuğa hamile kalır. Eğer doğum sancısını unutmasa imiş anne, bir daha çocuk doğurmaya kalkmazmış. Bugün tekneyi temizlerken, bu malumat aklıma geldi. Bu zamana kadar 2 kez tekneye bakım yaptım. İlki çok büyüktü. İkincisi ise , dar zamana sığdırmak için geceli gündüzlü çalışıp bitirdim. Her ikisinde de o kadar yoruldum.
Bizde de sanırım, tekne  bakımı sırasında çektiğimiz acılar hafızaya kayıt edilmiyor. Yoksa çekilir çile değil bu , en az her iki senede bir bu çileyi çekmek Şu an kollarım, bacaklarım , boynum sırtım velhasılı kelam bütün vücudun acıyor hayır bir de boğaz iltihabından muzdaribim neyime benim bakım . Ama denizi, deniz üzerinde yaşama arzusu böyle bir şey işte bir süre sonra çekilen bütün acılar unutulup gidecek yelken basarken ⛵️⛵️⛵️


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#21: 09 Kasım 2017, 21:53:32
Kolay gelsin Nuri Reisim...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#22: 10 Kasım 2017, 01:03:33
Kolayınıza gelsin Nuri reis  :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#23: 10 Kasım 2017, 01:03:58

Bu sene başıma ilk kez fare belası musallat olmuş. Halbuki benim tekne alargada idi. Fare tekneye çıkmış, poliüretan köpük artıklarını, bulaşık süngerlerini ve benim canım paletleri kemirmiş. 1 ay önce falan çıktığımda havuzluktaki depolarda öyle şeyler görmemiştim. Demek ki daha yeni gelmiş pis hayvan. Dolaştığı yerlere kakasını da yapmış.  Kamaraları inceledim orada bir şey yok.  Şimdi de görünmediğine göre teknenin dışında , tekneden daha önce ayrıldığını kabul ediyorum. Arap sabunu ile köpüklü banyo temizlemiştir tekneyi.

Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bu fena hayvan her yere bir diş atar. Kabloları ve bilhassa denizle irtibatlı hortumları iyice kontrol etmeyi unutma Nuri reisim. ?0-?
  • IP logged

n

nuri_kongur

S/V DOUBLE Karada
#24: 17 Kasım 2017, 14:11:25
Çok detaylı incelemedim ama, görünür yerlerde başka bir hasar görmedim fareden kaynaklı Öcal reis. Bir süredir grip benzeri bir hastalık musallat oldu. İşten gelince doğrudan yatıyorum. Doktorun verdiği ilaçlar 3-4 güne bitecek. İyileşeceğiz diye ümit ediyoruz işte. Bu yüzden hiç bir şey yapmadım henüz. Cumhur Gökova'nın yaşadıklarından sebep, yeni bir madde ekliyorum yapılacak listesine.

12. Teknede bıçak var ama kolay erişilir yerlerde değil. Acil  durumlarda kullanmak için teknenin bir kıç tarafına bir de baş tarafına keskin bıçak asmak lazım.

13. Yine acil durumlar için bir nacak ve tel makası da teknede daima hazır olmalı. Bunların paslanmaz olanı var mı acaba?


Nacak nedir diye merak edenler için:

  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Kasım 2017, 14:13:32 Gönderen: Nuri Kongur »

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#25: 18 Kasım 2017, 15:47:59

13. Yine acil durumlar için bir nacak ve tel makası da teknede daima hazır olmalı. Bunların paslanmaz olanı var mı acaba?


Nacak nedir diye merak edenler için:



Geçmiş olsun Nuri reisim.
Tel makası krom olmaz (Bileme zorluğu) , Nacak ise yine bilenebilir olsa iyi olur..
Her teknede olması gereken en önemli aletlerden birisi  de çok ince dişli bileme eğesidir bazı şeyleri ağzını yakıp metali bozmadan ancak onunla bilersiniz (testerenin dişleri ve nacak,tel makası dahil) ve kalitelileri iyi paradır. (80 TL gibi) , ama ne yazık ki çok az teknede gördüm.   ::)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 18 Kasım 2017, 15:53:04 Gönderen: Öcal Turan »

n

nuri_kongur

Ynt: S/V DOUBLE Karada
#26: 18 Kasım 2017, 16:21:23
Eyvallah Öcal reis


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1344
Ynt: S/V DOUBLE Karada
#27: 18 Kasım 2017, 23:28:23
Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.Double'nin her iki gövdesinde de yatak ,wc ,su vs.var mı?
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

n

nuri_kongur

Ynt: S/V DOUBLE Karada
#28: 19 Kasım 2017, 08:59:07
Çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.Double'nin her iki gövdesinde de yatak ,wc ,su vs.var mı?
Çok teşekkürler Mustafa reis.
Tekne open deck tipi katamaran. Sancak tarafında yatak ve buzdolabı iskele tarafında wc mutfak var.  Güverteyi kapatacak, kamara şeklinde, akrilik kumaştan güneşlik irisi çadır diktirdim.  Gerekirse demirde iken onu açarak teknede üçüncü bir kamara açabiliyorum. Çadır seyirde iken açılabilecek gibi değil. 
Wc elektrikli . 2 adet 2X110 watt güneş paneli , 1800 watt tam sinüs invertör ve 2X110 amper tenvirat aküsü var. Tenvirat aküleri sadece güneşten enerji alıyor. Motor marş aküsü ayrı ve 20 hplik dıştan takma motor kendi marş aküsünü şarj etmekte. Motorun ipini çekerek de çalışma imkanı var.
Su için iskele gövdede bir depo var. Ama onu kullanmak yerine büyük petlerde suyu taşıyorum. Tekne marinada olmadığı için karadan depoya su doldurmak benim için uygulanabilir değil. Şimdilik seyire çıkacağım zaman 5lt petlerde su alıyorum. Bana yemek , çay ve içme suyu olarak yetiyor. Duş için ise 2-3 pet su gün içinde güvertede ısınıyor. O da yeterli geliyor. Duş suyunu sahilde çeşme var, oradan doldurup tekneye getiriyorum .


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: S/V DOUBLE Karada
#29: 17 Temmuz 2019, 17:52:37
Tekneyi çıkaralı yüzyıl olduğu için bu konuyu unutmuşum bile. Buradan devam edeyim.
İskeledeki dümen palasının kovanı iyice sıkışmıştı. Sağolsun Mustafa ve Ahmet reisler deniz üzerinde keyif çatarken Whatsup ve telefon vasıtasıyla danıştığım şeyleri açıklayıp yol gösterdiler. Pala şaftını çıkartmak ölüm gibiydi. 3 kişi güç bela sıkıştığı yerden çıkarttık. Kovanın içini temizlemek ise bir başka mücadele konusu oldu. Uzun ve ince bir boru olduğundan bildiğim malzeme ve usulle zımpara mümkün değil. 40 santim uzunluğunda 2,5 santim genişliğinde bir boru.
Soru bu borunun içi nasıl zımparalanır? : İnternette doğrudan çözümlerini görmedim. YouTube’a yazdığımda hep dış çeperi zımparalayan çözümler çıktı karşıma. Doğaçlama yaparak çözdüm. Belki bir başkasının da ihtiyacı olur diye buraya kayıt ediyorum.
Gereken malzemeler:
Delik testeresi , diğer adı panç yanlış bilmiyorsam.


Matkap şarzlı/ elektrikli farketmez.
Taşlama makinası, flap zımpara , kesme taşı.
Tij demiri

Bende metrik altı vardı. Bilmeyenler için bu demir metre ile satılılıyor.
Metre ile satılan zımpara. Bende 80 kumluk olan vardı.
Bir miktar tahta, bende kalınlığı 2 cm olan vardı.
 
Yaptığım iş şu: delik testeresinin en küçük çaplı olanı bana uyan genişlikte ide. Onu matkaba takarak bir çok tahtada bir çok delik açtım her açtığım delikte kesilen tahta parçasını kenara koydum. Göz kararı 10 tane olunca delmeyi bıraktım.
Çıkan yuvarlar tahta parçalarını 30-40 cm tij demirine geçirdim. Her tahta tekerin arasına ağaç tutkalı sürüp her iki uçtan vidalayarak sıkıştırdım. Kurumaya bıraktım. Ertesi gün, kurumuş olan ağaç tekerleri 20 cmlik bir yüzey oluşturdu. Aslında 5-6 cm de bana yetermiş. İlk tecrübe olduğundan yanlış hesap . Ardından zımpara ile yüzeydeki pürüzleri düzelttim. Bende tank zımpara vardı ama taşlama makinasına takılan flap zımpara da aynı işi görür. Sonra metre ile satılan zımparadan ince bir şeriti boylamasına kesip yapıştırdığım tahta tekerlerin üzerine yapıştırdım.


Yukarıda kullandıktan sonraki hali görünmekte.

Şarjlı matkaba takıp borunun içini güzelce zımpara ile temizledim. Şerit zımpara iş bitiminde yapıştığı yüzeyden ayrıldı ama benim işim görülmüş oldu.

İş bitince pala şaftını kovana soktum, olması gerektiği gibi şaft rahatça içine girdi.
  • IP logged

 
Yukarı git