Tekneyi Sudan Alıp Suya Atma
DOUBLE’ın su kesimi salmaları ile birlikte 75-80 cm arası. 4 tekerli römorku tekneyi üzerinde taşıyacak şekilde yeniden düzenledik. Hala bir iki küçük iyileştirme bekliyor. Aklıma gelmişken not edeyim.
10- tekne römork üstünde iken kaymasın diye dört omuzluğa dayadığım boru yuvalarını 10 cm römork pruva yönüne taşınacak.
Kaldığım yerden devam, tekne römork ile beraber 140 cm derinliğe götürdüğümde yüzerliğe kavuşuyor.
İşlem şöyle:
Eğer denizde isem, römork traktör ile suyun içine bırakılıyor. Ben teknenin kıçına bağladığım iki halat ile römorku önceden belirlediğim 140 cm derinliğe kadar çekip , tekneyi römorkun üzerine getirip 4 yandan sabitliyorum.
Burası üyesi olduğum balıkçı barınağının suya indirme rampası. Lodoslu havada su şiştiği için ileri gitmeme gerek kalmıyor. Ama lodos yok ise 30-35 metre ileriye kadar gitmek zorunda kalıyorum.
Çekmekte problem yok, 20 bg motor benim römorku zorlanmadan çekiyor. Römork 700-800 kg vardır.
Ama maalesef barınağı kullanan bazı insanlar düşünce seviyesinde çok sığ olduğu için kendileri dışında kimseyi düşünmeden iş yapıyor.
Bu seferde indirme güzergahına rastgele atılmış tonoz/molozlar sorun oldu.
Aşağıdakileri geçen pazar rampa güzergahından topladım. Suya yarı gömülük olduğu için tesbit edip çıkarmak baya vakit aldı. 2 saatte bitecek işi 6 saatte zor bitirdim.
11- Bu engeli aşmak için bi portatif rampa yapmayı planlıyorum. Kafamda kabaca tasarladım. Uygun bir vakitte gidip ölçüleri alıp hesaplıyacağım gereken malzemeyi.
Tekneyi römorkun üzerine oturtuktan sonra iş traktör ile sudan çekmeye kalıyor. 2-3 sene önce fuardan 10 veya 12 lik 3 kollu esnek halat almıştım. Satın aldığım firma Gazi Antep kökenli bir firma idi. Katoloğu hala duruyormuş baktım adı Dim-Ka Halat’mış. Kaya halat’a kıyasla son derece rekabetçi fiyatları vardı. Çapada kullanmak için bir makara 10 veya 12 lik halat aldım. Çapada kullanmadığım kısmı koltuk halatı amaçlı kesip kenara koymuştum. Bu sene römorku çok ileri götürmek zorunda kalınca, traktörcü Halil beyin sapan olarak getirdiği halat yetmedi. Benden uzatmak içim halat istedi. Bende en güçlü halat o vardı. Yine de tekne artı römork 2,5 -3 tona yaklaştığından kopar diye baya endişe ederek bendeki halatı onun halata ekledim. Ama benim endişelerimi boşa çıkararak son derece rahatlıla dayandı halat. Firma güvenimi kazandı doğrusu. Halata ihtiyacınız varsa ve Bu sene firma fuara gelirlerse bence bi bakın. Kaya halata göre gerçekten çok iyi fiyatları vardı.
Kullandığım koltuk halatı ve tekne kaymasın diye kullandığım sabitleme borusu.
Bu arada suya atma veya çekme ücreti olarak her seferde 200 lira ödüyorum. Yani toplamda çekip atma parası için 400 lira traktör ücreti ödüyorum. Karalama ve bakım işini bahçede halettiğim için toplam karaya alma maliyetim bu kadar.
Sudan çıktıktan sonra direği indiriyoruz. Eve kadar 4 km var. Traktör eve kadar getirip bahçeye park ediyor römorku. Sonra arkadaşlar ile direği yeniden kaldırıyoruz.
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi