Arvel Gentry slot effect..

Başlatan ersin böke, 29 Eylül 2017, 09:23:02

« önceki - sonraki »

Ahmet Kabaalioğlu

             10 – Orsa Sey ir
"Kendinizi ve teknenizi bilmeniz gerekiyor"

http://heyamolahey.com/uploads/orsaseyir.pdf
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Aziz Eryavuz

#106
Çok güzel bir çalışma. Ve okuduklarım zevk aldığımız yelkenin nasıl çalıştığını incelikleri ile hissetmemi sağladı.
Konuyu icat edene de tercümeleri yapana da ve buraya aktarana da çok çok teşekkür ediyorum. Tabii yorumlamada zorlandığım kısımlarda kendi yorum ve bakışını getiren arkadaşlarıma da.

Reisler işte birarada olmamızın gerçek değeri bu. Çok yararlı oldu inanın. Çok yazmayı sevmiyorum. Ama her satırını okudum, tekrar tekrar. sağolun. :)xx. Özellikle Ersin, Murat, Ahmet ve Mustafa reisler. sağolun.


Öcal Turan

Emeği geçen herkes e çok teşekkürler , güzel bir çalışma oldu.  :)xx :)xx :)xx

Eyüp Oğan

Emeği geçenlere çok teşekkürler..
Tüm bölümleri bilgisayarıma indirip dosyaladım.

Yaptığımız seyirlerden birinde çektiğim kısa bir videoyu trim açısından değerlendirmeniz için bu vesile ile paylaşmak istedim..


Ersin Böke


Mustafa Ertör

Böyle trim yaptığınızda dümeni tutmaya gerek yok.Tekne tanrısal dengede
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Murat Erciyes

Dizinin son makalesini henüz tercüme edemedim. Ağır bir grip, Araya kısa bir Rodos, Alanya'dan annemleri toplamak, griple inatlaşmak falan... birkaç güne o da hazır olur.

En sona, Arvel Beyin yazılarındaki bazı önemli hususları meraklısına daha teknik açıklayan bir kaç not da eklemek istiyorum, kısmet?

Eyüp Reis, harika gidiyor teknen. Bu sayede ana yelkenin en üst güngörmez tüyünün arada terslemesi gerektiği (!) efsanesi de böylece yıkılmış oldu.


BALIM SY
BALIM SY

Ersin Böke

sevgili reisler,

Murat reis, bu makalelerin üzerine açıklayıcı yorumlar içeren bir makale de kendisi yazmış. böylece makaleleri daha iyi anlamak
mümkün olabilecek.  özellikle hep  iki boyutta incelediğimiz şu meşhur hava kesitinin üç boyutlu hareketini de incelemiş ki bunu çok önemsiyorum.

Ancak bu makalede benim dikkatimi çeken çok önemli bir detay var. yelken etki merkezinin gerçek yeri ile ilgili. Murat reis, rüzgaraltı tarafta oluşan negatif basınç kuvvetlerinin , yani emme kuvvetinin orsa yakasından , güngörmeze doğru azaldığını , yayılı olan bu kuvvetlerin dengeli dağılmadığı için etki merkezinin yelkenin geometrik ağırlık merkezi yerine daha orsa yakasına yakın olduğunu söylüyor . bu çok önemli bir tespit. 

bu durumda bu yorumu biraz daha ileri götürüp, yelken etki merkezinin aslında rüzgarın şiddeti ve yelken trimine göre sürekli  orsa yakası ile yelkenin geometrik ağırlık merkezi arasında bir yerlerde sürekli değiştiğini söylemek çok yanlış olmaz.

bu durumun toplam yelkenlerin etki merkezine olan etkisi ile keyifli bir tartışma konusu olabilir.

zahiri rüzgarın anlatımı ise hiç bu kadar basit olmamıştı.

yelken ile ilgili mekanizmayı anlatan çok iyi bir kaynağı oluşturmuş olduk. tekrar teşekkürler Murat reis..

Bülent Büyükdağ

Şey de yapsak; sanıyorum yazının bir kaç makalenin altında muhalefet şerhleri var, onları da çevirsek?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ahmet Kabaalioğlu

Teknik notlardaki gecikme benden kaynaklandı, yoksa Murat Reis göndereli epey olmuştu.Herkese çok özür dilerim.


11 – Teknik Notlar

http://heyamolahey.com/uploads/tekniknotlar.pdf
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

nuri_kongur

Burada inanılmaz güzellikte şeyler olmuş . Başta tercüme için Murat ve makaleleri gündeme getirdiği için Ersin reis olmak üzere bütün katkıda bulunanlara çok teşekkürler. Önemli bir katkı olmuş denizcilik adına [emoji122][emoji122][emoji122]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Suat Zeybek

Şu günlerde sy.Gezgn'in armasını Slop'dan Cutter'a mı çevirsem diye düşünüp duruyordum. Sanırım bu kış tadilatında arma cutter olarak modifiye edilecek gibi.... Eline sağlık Murat reis çok keyifle okudum. Geç oldu okumam ama hani derler ya "cuk diye oturdu" işte benim için aynen öyle oldu. [emoji6]

Harika bir topik, yine can damarına basmışsın Ersin... [emoji3][emoji3][emoji3][emoji106]

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Ersin Böke

Valla konu ilginçti gerçekten ancak Murat reis , kendi deneyimlerini de ekleyince kaynak bir eser ortaya çıktı..

yelken nasıl çalışır ile ilgili bu çeviri ve yorumun üzerine türkçe kaynak tanımam artık.. budur.. bu kadardır.

Öcal Turan

Alıntı yapılan: Ersin Böke - 04 Kasım 2017, 00:11:38
Valla konu ilginçti gerçekten ancak Murat reis , kendi deneyimlerini de ekleyince kaynak bir eser ortaya çıktı..

yelken nasıl çalışır ile ilgili bu çeviri ve yorumun üzerine türkçe kaynak tanımam artık.. budur.. bu kadardır.

Gerçekten öyle.  C:-)

Murat Erciyes

Bu çalışmanın sonlarına doğru Ersin Reis yelken üzerindeki havanın üç-boyutta hareketini gündeme getirdi. Bu da önemli. Şimdi iyi olduğunu sandığım bir kaynak buldum, elden geldiğince çevirip Ersin Reis'e göndereceğim.

Bu sayede yelkenlere neden burkulma verdiğimizi (twist) de konuşmuş oluruz. Çünkü rüzgârın karadan yeteri kadar uzakta 10 hatta 15 metre kalınlığında bir sınır tabakası (boundry layer) oluşturup, mandar yakasına kadar hızının arttığı efsanesini de sorgulamış oluruz. Çok kaba dalgalı denizi (yüzeyin pürüzlenmesi) bilmem ama 10-15 metre sınır tabakası bana inandırıcı gelmiyor. Bir el anometresini göndere takıp çeşitli yüksekliklerde bakmak için can atıyorum. 


BALIM SY
BALIM SY