Bu tarz teknelerde senin dediğin gibi krom çubuk kullanan çokça tekne var abi. Var da ben tercih nedenini bilmiyorum bu sistemin, onun için sorduydum
Şimdi çelik halat alacaksın mani
bir adet erkek yada dişi bağlantı norsmani alacaksın mani
bir adet bir tarafı norsmanlı liftin alacaksın mani
ki halat çapına göre norsman ve liftinler kol manisi
Artı dediğim gibi tekne sakal bağlantısı sevimsiz bir yer.
Norsman çelik halat ikilisi burada deniz şartları nedeniyle sevimsiz ayak oyunları döndürür.
Oysa krom çubukta sadece bir adet krom çubuk ve krom çubuk çapının iki üstü
10 cm başka bir etli krom boru ile tüm iş hemen hemen halloluyor.
Yani krom çubuk 20 mm ise krom boru dış çap 30 mm iç çap 10 mm boru et kalınlığı da 10 mm oluyor.
Krom çubuğun bir tarafına sağ diş paso çekiliyor tornada. Diğer tarafa bağlantı mapası kaynatılıyor.
Tabi 10 cm lik kalın krom borunun bir tarafına sağ diş paso diğer tarafına sol diş paso çekiliyor.
Yine baston tarafı için krom milden 10 cm bir bağlantı mapası hazırlanıyor, sol diş çekilerek.
Krom miller için krom kontra somun ve krom borunun ortasına 10 mm lik bir delik ile
sağlam bir homemade liftin elde ediliyor.
E torna işi benden bağlantı noktalarının krom kaynağını da bir arkadaşım halledince
2 metre 20 lik krom mil 10 cm etli krom boru maliyeti devede kulak kalıyor diğer sisteme göre.
Artısı cumbalı balkon desteği gibi bir yapı oluşuyor baston sisteminde.