Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: CİVADRA / BASTON İMALATI

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#15: 01 Ocak 2017, 16:14:13
Emprenyeden kaynaklı yeşil renkden kurtulmak?... Güneş altında kalınca zaten önce kahverengimtrak sonrada gri oluyor, sende kurtulmuş oluyorsun  ;D ;D ;D
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#16: 01 Ocak 2017, 16:32:49
Yeşil renk.arsenik esaslı kimyasallar yüzünden.Telefon direkleri buyüzden hiç kurtlanmadan 75+ yıl dayanıyor.Bu işlem basınç altında büyük buharlı basınç veren kazanlarda yapılıyor.Eğimi bozulan çalışanlar ayrılıp iyi olanları kullanıyorlar.Bu kimyasallara emprenye edilen ahşapların talaşlarını dahi ayrı toplarlar ve bu talaşları satmazlar. Dumanları dahi zararlıdır demişlerdi. Üzerinde çalışırken tozunu yutmadan buharını  solumadan çalışmanızı öneririm.yapılan civadra kesinlikle sağlam ve kurt vurmaz olacaktır.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#17: 01 Ocak 2017, 16:52:25
Can hocam elinize sağlık yapmak istediklerinizle civadra kesinlikle çok sağlam ve sabit olacak. Alt gergi olmaması niçin tercih ediliyor. Paslanmaz zincir veya 8 lik ıstralya tellerine norsmenli liftin bağlantısı yaparsanız istediğiniz gerginlik ve açıda bağlantı yapabilirsiniz.

Mustafa bey alt gergi var.
Sadece norsman çelik halat sistemini sevmiyorum armada mecburen kullanılıyor.
Ki armada bile düşüncem dynema halat.

Norsman ve çelik halat grubu deniz içinde sevimsiz haltlar yiyebiliyor.
Burada bir arkadaşımın teknesinde var oradan biliyorum.

Alt gergide krom çubuk liftin sistemini kullanacağım.
İskele ve sancak gerdirmeleri liftinli çelik halat  sistemi olacak.

alt gergi krom çubuk sistemi, resimde ki gibi olacak.



  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#18: 01 Ocak 2017, 16:58:35
Kolay gelsin ve de devamına ersin tez zamanda...

Cem, bu baharda Yengeç'in bastonunu değiştirmek gibi bir düşüncem var benim de. Şimdilik sadece düşünce ama pat diye girişiverebilirim de. Sana sorum şu; eski telgraf direklerini bilirsin. Onlardan kullanmak istiyorum. Çapları kurtarıyor ve bu sefer yuvarlak olsun istiyorum zaten. Merak ettiğim, sence yük altında iş görür mü ve emprenyeden kaynaklı yeşil renkten kurtulabilir miyim? Var mı bir fikrin?

Hakan bey,  Mustafa beyin emprye edilmiş malzemede yakma kesme işleminde maske kullanma önerisine dikkat ederek yapacağınız bastonu pürmüz ile yakarsanız, kömürleştirmeden tabi. Kelle paça ütüleme gibi diyelim,  yeşil renkten kurtulmanız mümkün.
Üsteli Yengeç'in genel görüntüsüne uyumlu bir renge dönecektir pürmüz ve zımpara işleminden sonra. 
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#19: 01 Ocak 2017, 17:02:50



Bu arada teknede, Falmouth Cutter 22 yani... Nefis bir şey.

Bu sooki teknesi, bulabilirsem doğru açıdan resmini koyacağım. O çelik tel üstüne boru geçirmiş.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Ocak 2017, 17:04:27 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#20: 01 Ocak 2017, 17:08:16




Tekneyi pek beğenirim de onun için koydum resimleri  ;D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#21: 01 Ocak 2017, 17:12:19
Eeee, sende ayaklı aile albümü gibisin bilader.

Yok ben boru geçirme değilde şekil çizmekten imtina edip ve birde hazır resim bilgilerini kopyalayınca,
hızlı resim yükleme sitesine muhtaç kalmadan şeyyy ediliyo diyerekten. :-[ :-[
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#22: 01 Ocak 2017, 17:22:19
 ;D ;D ;D
Bu tarz teknelerde senin dediğin gibi krom çubuk kullanan çokça tekne var abi. Var da ben tercih nedenini bilmiyorum bu sistemin, onun için sorduydum  ::)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#23: 01 Ocak 2017, 17:46:18
;D ;D ;D
Bu tarz teknelerde senin dediğin gibi krom çubuk kullanan çokça tekne var abi. Var da ben tercih nedenini bilmiyorum bu sistemin, onun için sorduydum  ::)

Şimdi çelik halat alacaksın mani
bir adet erkek yada dişi bağlantı norsmani alacaksın mani
bir adet bir tarafı norsmanlı liftin alacaksın mani
ki halat çapına göre norsman ve liftinler kol manisi

Artı dediğim gibi tekne sakal bağlantısı sevimsiz bir yer.
Norsman çelik halat ikilisi burada deniz şartları nedeniyle sevimsiz ayak oyunları döndürür.

Oysa krom çubukta sadece bir adet krom çubuk ve krom çubuk çapının iki üstü
10 cm başka bir etli krom boru ile  tüm iş hemen hemen halloluyor.
Yani krom çubuk 20 mm ise krom boru dış çap 30 mm iç çap 10 mm  boru et kalınlığı da 10 mm  oluyor.

Krom çubuğun bir tarafına sağ diş paso çekiliyor tornada. Diğer tarafa bağlantı mapası kaynatılıyor.
Tabi 10 cm lik kalın krom borunun bir tarafına sağ diş paso  diğer tarafına sol diş paso çekiliyor.
Yine baston tarafı için krom milden 10 cm bir bağlantı mapası hazırlanıyor, sol diş çekilerek.

Krom miller için krom kontra somun ve krom borunun ortasına 10 mm lik bir delik ile
sağlam bir  homemade liftin elde ediliyor.

E torna işi benden  bağlantı noktalarının krom kaynağını da bir arkadaşım halledince
2 metre 20 lik krom mil  10 cm etli krom boru maliyeti devede kulak kalıyor diğer sisteme göre.

Artısı cumbalı balkon desteği gibi bir yapı oluşuyor baston sisteminde.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#24: 02 Ocak 2017, 01:44:06
Eh, ben kendi adıma duymak istediklerimi duydum. Şimdi Nisan gibi, diğer angaryalar biter bitmez girişmek niyetindeyim. Uygun bir kaç telgraf direği çok tan kestirdim gözüme, kuzu gibi yatıyorlar. En ciddi sıkıntı maske kullanmak olacak sanırım :) Tabi bir de o boyutta ağaçla pek uğraşmadım, yerine alıştırmak eğlenceli olacak...
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#25: 02 Ocak 2017, 02:14:45
Eh, ben kendi adıma duymak istediklerimi duydum. Şimdi Nisan gibi, diğer angaryalar biter bitmez girişmek niyetindeyim. Uygun bir kaç telgraf direği çok tan kestirdim gözüme, kuzu gibi yatıyorlar. En ciddi sıkıntı maske kullanmak olacak sanırım :) Tabi bir de o boyutta ağaçla pek uğraşmadım, yerine alıştırmak eğlenceli olacak...

Kaliteli masken yoksa yakın mesafeden  ödünç verilir. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#26: 02 Ocak 2017, 10:46:36
Bir öngörü.. Gerçi Can hocamın civadrasını gördüm. Bu anlamda ciddi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ancak,

Civadra normal şartlarda esnek bir aksam. Tayo MAr da , ilk aldığımda makaralar ile gerdiriliyordu. Sonra ben, çok zekiyim ya , bunları liftinler ile değiştirdimdi.. esnemesin diye.. Oysa kullandıkça gördüm ki , esnemesi esas. Kimi iş teknelerinde bunların esnemesi 15 derecedn fazla. Palanga sistemleri ile aşağıya doğru basılıyorlar ki floğun orsa yakası iyice gerilsin. Yanlış anlaşılmasın, esneme dedim. Boşlamak değil elbette..

O yüzden alt bağlantının çubuk v.s. değil, genelde belli bir kısmının zincir yapılması daha doğru gibime geliyor.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 02 Ocak 2017, 10:51:36 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#27: 02 Ocak 2017, 11:23:46
Kaliteli masken yoksa yakın mesafeden  ödünç verilir. :)

Zamanı geldiğinde hatırlayacağım :)
  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#28: 02 Ocak 2017, 13:43:51
Bir öngörü.. Gerçi Can hocamın civadrasını gördüm. Bu anlamda ciddi sıkıntı çıkacağını sanmıyorum ancak,

Civadra normal şartlarda esnek bir aksam. Tayo MAr da , ilk aldığımda makaralar ile gerdiriliyordu. Sonra ben, çok zekiyim ya , bunları liftinler ile değiştirdimdi.. esnemesin diye.. Oysa kullandıkça gördüm ki , esnemesi esas. Kimi iş teknelerinde bunların esnemesi 15 derecedn fazla. Palanga sistemleri ile aşağıya doğru basılıyorlar ki floğun orsa yakası iyice gerilsin. Yanlış anlaşılmasın, esneme dedim. Boşlamak değil elbette..

O yüzden alt bağlantının çubuk v.s. değil, genelde belli bir kısmının zincir yapılması daha doğru gibime geliyor.

Buna yaşanmışlık deneyimi diyoruz !!!!
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: CİVADRA / BASTON İMALATI
#29: 02 Ocak 2017, 13:46:43
aynen.. :)
  • IP logged

 
Yukarı git