Sloop Arma yelkenli teknede ignecik seyri

Başlatan Bülent Büyükdağ, 14 Eylül 2017, 10:38:13

« önceki - sonraki »

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 15 Eylül 2017, 09:08:58
Ersin'in önerdiği Sokratik tartışmayı bu konuda yapamaz mıyız?
Trimini yaptıktan sonra felsefesine  girsek daha iyi olur sanki Bülent reis  :D

Bülent Büyükdağ

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Dilek Ergül

Bana bu seyir ikiz yelkenler ile daha bir kolay gibi geliyor..Balon kullandım açıkçası evvelden, ama uzun yıllardır artık kullanmıyorum.. Asimetrik yelken teknede hazırda vardı. Eski sahibi de almış ama tek başına pek hoşnut olmamış. Bu aralar denemelere başlayacağım elbette. Öcal ağabey videoyu şu an değil sonra izleyeceğim.. Şu anda 2 Cenova yelkenim var. Yani 2 furling üzerinden ayrı ayrı 2 yelken. Bir bunu deniyorum..ki aslında denedim işliyorda hoşuma gitti.. bir de ana yelken ile ayıböcüü seyri yapacağım :) bakalım.. denemelerden sonra kendi en rahat ettiğim ve armamı en az zorlayacak seyri hazırlamaya çalışıyorum..

Direk konusunda bir şey diyeceğim.. Moody teknelerde direk düz. Pek de eğilebilen bir direk değil, boyuna göre kısa ve kalın. Dolayısıyla arkaya gerseniz dahi orsaya etkisi zayıf. Bu düzlük geniş apaz ve pupada çok işime yarıyor..Çokda tembelim açıkçası..Armanın orasıyla burasıyla oynamak istemiyorum. Dediğim gibi kavança önleyici zaten pupa palangasını boşa çıkarıyor. Doğru konuda bumbayı getirdim mi missss..

Arabayı ben de ileri alıyorum. Iskotayı boşluyorum elbette. Gönder ise üst ve alt baskı ile basıyorum. Uzun seyirde ıskotayı her iki Cenova bağlantı kısmından itibaren 50-60 cm piyan ile sarıyorum. Böylece aşınmayı erteliyorum. Aşınan kısmı kesiyorum. Uzun seyirde o nedenle ıskotayı uzun tutmakta fayda var. Gönderin alt ve üst baskı ayarları iyi yapıldığında çok fazla gezinmiyor. Gerginliği eşit tutmaya çalışıyorum. Gönderi mutlaka WD40 ile arada yağlamak gerekiyor ki acil durumda kilit hemen açılabilsin.

Şimdilik bu seyir ile ilgili uyguladıklamdan aklıma gelenler bunlar. Tekrar twistle rig inanılmaz işime yaradı diye de ekliyorum. Kendimiz yapmıştık kromcuda..




Bülent Büyükdağ

Anlamadım. Sahiden. 6 yaşında bir çocuğa anlatır gibi yeniden anlatır mısın?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Dilek Ergül - 15 Eylül 2017, 14:38:07
Dediğim gibi kavança önleyici zaten pupa palangasını boşa çıkarıyor. Doğru konuda bumbayı getirdim mi missss..


Ben burayı anlayamadım Dilek reis. Kavança önleyici yatay düzlemde hareket esnekliği veya rijitliği sağlarken pupa palangası bumbanın yukarı kalkmasına yarıyor Veya engelliyor. Bu sayede yelkene twist veriliyor Veya verilmiyor diye biliyorum. En azından tecrübem olmadığından okuduklarından anladığım buydu benim :) . Kavança önleyici ile nasıl twist veriyorsunuz ?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Dilek Ergül

#35
Beklerseniz en guzeli videolar ekleyelim.. ben uzun yazmayi sevmiyorum o nedenle kisa gectigim yerlerde anlatim eksikligi gibi duruyor olabilir.. ancak bazilarini yarın ekleyebilirim.

Bülentcigim sana karisik geldi ben de daldan dala anlatmisim kusura bakma.. yarin tek tek maddeler halinde anlatacagim..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Dilek Ergül

http://www.boom-brake-walder.com/website/?p=11

Sadece simdilik cok cok.cok daha uyguna alacagimiz modelin pahali bir orneginin sitesini ve cizimleri inceleyin.. zaten ilk maddede goreceksiniz boom vang iptal diyor.. cunku zaten boombraker yatay ve dikey etki alanina sahip. Veng, palanga ya da neyse bumbadaki duzenegin sekli serbest olmali ki sistem islesin. Bumbayi tutan baska bir duzenek olmamali.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Dilek Ergül

http://www.boom-brake-walder.com/website/?p=11

Umarim ekleyebilmisimdir telefondan..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Dilek Ergül

#38
Cok daha gormek isteyen olur ise ; Hayrettin agabeylerin yaptigi kavanca onleyici bir iki haftaya benim teknede olacak gelip bakabilirsiniz kullanimina [emoji4]

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Öcal Turan

#39
Günaydın , yardımcı olayım. :)

Bendeki notlar şöyle diyor.

Bumba freni, bumbanın yatay ve dikey eksendeki hareketini kontrol eder ve bumbanın bir  küpeşteden diğerine güvenle hareket etmesini sağlar.

   Amaç, kavança önleyicilerinde olduğu gibi bumbanın   bir küpeşteden diğerine hareketinin
önüne geçmekten ziyade bu hareketin kontrollü bir şekilde yavaşça yapılmasını sağlamaktır. Ayrıca soluganlı seyirde veya demirde bumbanızın stabilizasyonunu sağlar.Ayıbacağı (wing and wing) seyrinde problemsiz bir yelken seyri sunar.


MONTAJ
Bumba freni bumbaya fırdöndü aracılığıyla bağlanır.

Direkten, bumba boyunun üçte biri kadar uzaklıkta bir mesafeye monte edilir.

Kullanılacak  halatın bir ucu sancak veya iskele  çarmık ayaklarına, mapa veya benzeri bir yapıya  bağlanır. 3 tur boom brakeden geçirilen halat sabit halatla aynı hizaya konan makaradan geçirildikten sonra kıça  getirilir.

Serbest uç bir vince alınacağı gibi palanga sistemi de oluşturulabilir.

Halata verilecek gerginlik düzeyi arttırıldıkça bumbanın kavança sonucunda bir küpeşteden diğerine yapacağı hareket yavaşlar.

Halatın bağlanacağı ve geçeceği mapaların mümkün  olduğunca küpeşteye yakın olması gerekir.

Yine bu noktalar yaklaşık olarak direk hizasında olmalıdır.

Esnemeyen,kaygan olmayan ıskota halatı ideal.




Not : Benim Boom Wang duruyor.Kıyamadım.

Ahmet Çelenoğlu

Pupa seyrinde rüzgarın etkisini azaltmanın bir yolu, yelken trimini orsa gibi ayarlamaktır. Iskotaları iyice kasacaksınız ve dümeni  çok iyi tutacaksınız. Pupa giderken rüzgar yelkenleri orsanın tersine güngörmezden orsa yakasına doğru yalayacak  ve hızınız da düşecek. Kısa süre için işe yarıyor. Hava sertse tekne bayılmıyor diye israr etmeyip camadan vurmak en iyisidir.

Eyüp Oğan

Bumba frenini Can Deniz ve Atilla Serdar Erdoğan o dönem isteyenlere sınırlı sayıda imal edip, iletmişlerdi.

Ben de bir tane almıştım. Oldukça kullanışlı olduğunu söyleyebilirim. Ama ilk kullanımlarda gerginliği ayarlamada biraz deneme gerekebiliyor.

Can Deniz'in blogunda çizimleri var. ayrıca gezgin korsan forumunda da "bumba freni" diye aratabilirsiniz.

Bumba freni, spinnaker, gennaker kullanımı vb uygulamaları başka başlıklarda tartışmakta fayda olabilir.
Çünkü, ülkemizde genelde kıyı seyri yapılan gezi yelkenciliğinde bu donanımların kullanımı çok sınırlı.


Bülent Büyükdağ

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Ahmet Kabaalioğlu

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 14 Eylül 2017, 17:31:32
Ben Offshore için Parasailor Kıyılarımızda kullanmak içinse Parasail kullanırdım her ikiside tek başına kolay kullanılan yelkenler.







Banu Öney Hanımın sunumunda izlemiştim.Artık hep bu yelkeni kullanıyorlarmış. Çok rahat ve güvenli olduğunu anlatmıştı.İkiz yelken yerine okyanus geçişini bu yelkenle yapmışlarmış. Hatta Yeni Zellandalı eşi bunun için Denize II teknesinde bir düzenek yapmış ama tam detayını hatırlamıyorum. Sürekli bu cepli yelkeni kullandıklarını üstüne basa basa anlatmıştı.
S/Y  Pruva S / Fatih / İstanbul
M/V Espadon / Fatih / İstanbul
M/V Deli Ağa  / İnebolu / Kastamonu

"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Dilek Ergül - 16 Eylül 2017, 08:29:05
http://www.boom-brake-walder.com/website/?p=11

Sadece simdilik cok cok.cok daha uyguna alacagimiz modelin pahali bir orneginin sitesini ve cizimleri inceleyin.. zaten ilk maddede goreceksiniz boom vang iptal diyor.. cunku zaten boombraker yatay ve dikey etki alanina sahip. Veng, palanga ya da neyse bumbadaki duzenegin sekli serbest olmali ki sistem islesin. Bumbayi tutan baska bir duzenek olmamali.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Anladım. Teşekkür ederim  :)