Sloop Arma yelkenli teknede ignecik seyri

Başlatan Bülent Büyükdağ, 14 Eylül 2017, 10:38:13

« önceki - sonraki »

Dilek Ergül

Alıntı yapılan: Burak Doneray - 14 Eylül 2017, 17:31:32
Ben Offshore için Parasailor Kıyılarımızda kullanmak içinse Parasail kullanırdım her ikiside tek başına kolay kullanılan yelkenler.






Parasailor ve Parasail arasinda ki farki acar misiniz Burak bey. Bir de fiyatlari nasil ve kac derecelere kadar ruzgar acisinda kullaniliyor.. son zamanlarda gezgin dostlar genis apaz cogunlukta derler.. ama bakalim benim bahtima ne olacak..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Burak Doneray

#16
Sevgili Dilek 1. resimdeki polar diagramda Simetrik,Asimetrik,Parasailor ve parasail ile gidebileceğimiz açılar verilmiş. Parasailor ile 175 -180 dereceden rüzgarı alabiliyorsun Testin yapıldığı zaman rüzgar çok az olduğu için  verilen hızları max hız olarak düşünme.Parasailor daha kalın bir kumaş ve yelkeninin ortasındaki kanat formu rüzgar ile şeklini alıyor (Şişirilebilir değil).Parasail ise daha hafif bir kumaş daha performanslı ve kullanımı parasailora göre daha dikkat gerektiriyor ortasındaki kanat formu şişirilebilir(İnflatable) yani rüzgarsız formunu koruyor.

Umarım açıklayıcı olmuştur. Selamlar.

Fiyatlar son resimde sağ alt köşede 2010 yılının sanırım şu an biraz daha ucuzlamıştır.

Bülent Büyükdağ

Simetrik,ASimetrik , Parasailor ve parasail ne demektir, bunu da AYRI baslik altinda ustalar yazsa anlatsa ?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Dilek Ergül

Bence de bu yelkenler ayri baslikta tartisilmali.. tek kisi zor gibi geldi bana..bilemiyorum.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi



Mehmet Atay

Parasail bir tür balon.
Ama adamlar ortasından lastikle destekli, yırtmaç gibi bir pencere açmışlar.
Resimde görünüyor.
İki işe yarıyor: 1. Rüzgar arttığında, sağnak geldiğinde o açıklıktan fazlayı kaçırıp, broş riskini azaltıyor (hatta sıfırladığını iddia ediyor) 2. İçinden kaçan sıkışmış havayı, pencerenin formu sebebi ile aşağıya doğru kaçırdığı için, kendisi yükselmeye çalışıyor. Bu da teknenin burnunun gömülmesini ve yine broş riskini azaltıyor.

Balon kullanmak isteyen ama tecrübesi ve/veya cesareti az olanlar için iyi bir ürün.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Burak Doneray

İğnecik seyri konuşuyorsak Balon yelkenleri burada konuşmak lazım Başka yerde tartışmaya gerek yok.İstediğiniz kadar iyi yelkenci olun iğnecik seyrinde extra ekipman kullanmadan mükemmel dümen  tutamazsınız.

Bülent Büyükdağ

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Burak Doneray

Benden daha tecrübeliler var aramızda önce ustalar yazsın katkım olacak bir şey olursa uslubunca seve seve yazarım.

Bülent Büyükdağ

Niye insanlar beni germek için herşeyi yaparlar bilmem ki ?

:) :)
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Burak Doneray

Bedava estetik işte gerginlik sana yakışıyor 😀

Bülent Büyükdağ

Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Çetin Güner

İğnecik seyrinden uzak durmak benim ana felsefem olurdu, fazla riskli, açıyı biraz azaltıp daha garantili gitmeyi tercih ederdim açıkçası..
Yarışta sert rüzgarda balon seyri yapıyorsak ekip olmasına rağmen mecbur kalmadıkça kaptan bulaşmıyor.. Ben gezgin formatında geziyor olsam gerçekten uzak dururum :) Ama uzun seyir yapanlar için olay başka tabii ki...

Bülent Büyükdağ

Ersin'in önerdiği Sokratik tartışmayı bu konuda yapamaz mıyız?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Oğuzhan Oğuz

Rüzgaraltı seyirde armaya daha fazla yük biniyor. Zaten gergin olan kıç ıstralyaları daha fazla yük altına sokan bir seyir. Ayrıca rüzgarüstü seyirde olduğu gibi rüzgar yelkenleri yalayarak şişirmiyor; aksine yelkenlere doğrusal etki ederek yüklüyor.  Diğer seyirlerde olduğu gibi rüzgarı kaçırmak iğnecik seyrinde daha zor. (Downwind Load Model for Rigs of modern Sailing Yachts for Use in FEA ) https://www.fh-kiel.de/fileadmin/Data/maschinenwesen/Forschung_Wissenstransfer/Professor_innen/Grabe/Veroeffentlichungen/Grabe_Chesapeake_03.pdf His olarak rüzgarüstü seyre nazaran daha emniyetli hissettirse bile direkten çınlama sesleri gelmeye başladığında önce pupa palangası boşlanıp yelken twist yaprak rüzgar kaçırılmalı. (North U. Gezi Yelkenciliği).

Rüzgarüstüne göre yüklerin etkisi farklı olduğu için ekstra donanım gerekliliğini vurguluyor North U.