Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: İYONYA - destek bekliyor.

  • *
  • İleti: 196
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#150: 14 Temmuz 2019, 21:10:14
Buna benzer bir baglama urununu Ikea sandalyelerinde kullaniyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#151: 16 Temmuz 2019, 18:03:43
Dün dış glene yeni 10mm delikler açılıp yeni daha kısa trifonlar sıkıldı. Uyarıları göz önünde tutarak kılavuz deliklerini trifon boyundan 5mm daha uzun açtık. Sıkıntı olmadı.  ;)

Bugün dümenin son tesfiyeleri yapıldı, macunu çekildi.



Yekenin son tesfiye ve benim kıllata kıllata yaptığım önce 80 sonra 100 kum ile zımparası yapıldı macunu çekildi. Hatırlarsanız yekeyi 6 kat 6mm kontrplaktan lamine yapmıştık. İlle de macun istiyordu.

Dümen & yekeyi yerine koyup bir de hatıra fotoğrafı çektim. ;D




  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#152: 23 Temmuz 2019, 02:54:18
5 gündür internet bağlantım yoktu.

Bugün İyonia'nın içine 1.5 ton su bastık. Önceden ve su basıldıktan sonra toplamda 3 kilo kaba tuz ekledim.
Bir önceki denememizde içine bastığımız su hiç bir yerlere takılmadan dışarı firar ediyordu. :-X Nedeni?
Çok basit; kansız tersane sokra başlarına çivi çakmamış. Hele bazıları eğriyi teğet geçmiş. Sancak tarafta toplamda 15 tane sokra açıldı, pamukla kalafatlandı, her biri ayrı ayrı yeniden çivilendi. Daha da emin olabilmek için bütün kalafatlanan yerlere PU macun hardneri iki kat sürüldü. Tekrar  açan armuzlarla birlikte macunlandılar.

Tankerle 1730da gelen buzz gibi kuyu suyunu bastık ve bingoo !! sızıntı makul düzeydeydi. Bir saat sonra şişen ahşap iyice sızdırmaz oldu. Yarın sabah yeniden kontrol edeceğiz.


  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

n

nuri_kongur

İYONYA - destek bekliyor.
#153: 23 Temmuz 2019, 13:19:57
Cem reis, vida ve bağlanan yere ne kadar güç düştüğünü bilmediğimden nokta atışı bir şey söyleyemiyorum. Ama Özgür reisin tavsiye ettiği montaj cıvatası mobilya bağlantı elemanları arasında ve çok kullanılan bir şey. Amaca uygun ölçülerde bulunamasa bile , ihtiyaç duyulan cıvata çapına uygun bir somun uygun bir dolu malzemeden kesilip kılavuz ile uygun diş açılabillir.
Fikir versin diye başka mobilya bağlantı elemanlarının olduğu bir web adresini ekliyorum , belki amacına uygun başka montaj elemanı gözüne çarpar. Selamlar
  • IP logged

n

nuri_kongur

Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#154: 23 Temmuz 2019, 13:24:24
Türkçe ismi nedir bilmiyorum ama şunları buldum, hazır bulunmasa bile sanırım kolayca imal edilebilir.







Birleştirme somunu deniyormuş Özgür reis.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#155: 23 Temmuz 2019, 14:32:17
İlgine teşekkür ederim Kongur. Şimdilik sorunu çözdük.
Ancak önerilen çözüm gerçekten ufuk açıcı. Yarın kim bilir kimin derdine dermen olacak.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#156: 23 Temmuz 2019, 14:57:00
Sabah pür merak ve her zamankinden erken çekeğe gittim.

Teknenin geneli bastığımız su ile şişmiş, dünkü sızıntılar tümü ile durmuş. İçindeki sudan hafifce terliyor. Sadece, baş bodoslama sancak tarafından durmaksızın iplik gibi işeyen bir nokta ve damla damla akıtan bir kaç iğne başı kalmış.

Önce bodoslama ve omurgayı bağlayacak cıvatayı "kansız" tersane atmadığından biz 12mm bir trifon sallamıştık, ondan geliyor diye huylandım. Değilmiş. Yakından inceleyince bodoslama aşozu ile kaplama tahtalarının tam öpüşmemesinden kaynaklanan aralardan geldiğine kanaat getirdik. Bazılarına "kıymık" tıkayınca sızıntı durdu. Belki bir miktar açıp o noktalara da kalafat yaparız. Olmadı sıyırma macununu tersten çekip iyice macunla doldururuz.

Özellikle şaft yatağı ve glen çevresine dikkat ettim. Sızıntı yok.

Tekne farş seviyesinin hemen altına kadar su dolu. Şişmeye devam edecek.

Bu gün sabit armanın bütün parçalarını, yeke ve dümeni DYO Kivik Astar ile astarladık, boyaya hazırladık. Astarımız bitti. Bir teneke daha alınacak.  :'(

Üst tarafta, tekne içinde ufak tefek ayarlar, temizlik ve açılacak delikler gibi marangozluk işlerini ilk ağızda tamamlayacak, yeniden bir astar atacağız. Bir de yan güverteler ile küpeçte arasında kalan eğrilerin göründüğü bölgeyi tabanca ile boyamayı planlıyoruz, ne fırça ne rulo orada iş yapmaz.

Sonraki aşama işe sakızlık üzerinde talaşlı macun tamirlerini tamamlamak.

Arada incik boncuk işlerle uğraşmak; seyir fenerleri ve pupa feneri ahşap korumaları, 2 adet ıskarmoz yatağı, bumbanın camadan viyolonları, bumba ve bastonun gömülecek makaraları, her bordada dörder adet iki eğri ortasına bağlanacak yatay bağlama babaları, 2 metrelik patalyanın yapımı, elektrik tesisatı, motor bakımı, egzostun bağlanması kısaca hiç bitmeyen tatlı belalar.  :P

Bir ara da tonozu bulup dalgıç indirip donamı haletmemiz gerekiyor.

Gövde sıyırma macunu, zımparası, astarı ve son kat boya işini olabildiğince denize inmeden hemen önce yapmayı planlıyorum.

Rüzgâr biraz hafiflediğinde armayı yere yatay kurup yelken ölçülerini çıkartacağım.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#157: 30 Temmuz 2019, 19:28:50
Tam bir haftadır merak edenleri haberdar etmemiştim.
İşte taze, sıcak sıcak haberler.....

Katana 12HP hava soğutmalı motoru 2015 Mart ayında teslim almıştım. Teslim alırken sadece bir kere önümde çalıştırdılar. Bir daha da bugüne kadar hiç sesi duyulmadı.

Her ne kadar 70'li yaşlarını süren genç arkadaşım Necdet Ağabey "bakımını ben yaparım, nasılsa bizim Katana'ya da yeni bakım yapıp boyadım, seninkinde de emeğim olsun" demiş olsa da 36 derece sıcak, beyn kaynatan güneş altında çalışmasına gönlüm razı olmadı. Eline çabuk, deneyimli Nevzat dünden bakım için siparişlerini telefonla yazdırmış  ;) . Sabah gidip hepsini toparladım;
- PO. 10-40 Diesel motor yağı 4Lt.
-Balata spreyi ( Yüzey temizleyici olarak kullanılıyor)
-Siyah endüstriyel sprey boya.
Bunları aldığım dükkân Seferihisar Sanayi çarşısı içinde, aslında akü bayii. Hazır gitmişken 72 Amp bir de Mutlu bakımsız aküyü de aldım.

Dün, öğlen 12den sonra geleceğini haber vermişti. Çok tuhaf bir şekilde - İzmir'de nadiren görüleceği gibi- saat 1225de geldi.

Motorun yağını boşalttık. Fabrikada sadece 1/4 kahve fincanı kadar yağ koymuşlar.  :P
Yakıt deposunu da boşalttık. Çıkan mazot 4 yılda çingene pembesine dönüşmüş. O da 1/4 kola peti kadar çıktı. Deponun içi pırıl pırıl.  Motorun havasını aldık.  Nevzat " Ağabey buralarda bir akü bulabilir miyiz?" diye sorunca  tuzluk koşturup yepisyeni akümü getirip önüne koydum. Otomobil atlatma kablosunu aküye bağladı  öteki uçlarından birini de şaseye ... Diğer ucu motorda marş somununa değdirince  Katana hafifçe bir öksürüp o muhteşem şarkısını söylemeye başladı. Bazen aşka gelip yüksek perdeden şakırken bazen de dikiş makinesi kıvamında tıkırdadı. Şanzıman yağını da kontrol edip içimiz rahat ve huzurlu tekrar tekneye bağlanmak üzere gölgeye yerleştirdik.

İzmir garip bir yer. Burada uygulaması olsa da  bana önerilen egzosu yapacak kişi egzosta alüminyum akordeon boru bağlamanın doğru olmadığı söyleyip malzeme olarak 42mm iç çaplı siyah boru aldı. Aylar önce.... Motoru lanyna aldığımızda gelip egzostu bağlayacaktı.

Nevzat, zaten bildiğim,  manifolta su vererek sesi azaltabileceğimizi üstelik borudaki ısıyı da düşürebileceğini önerdi. Yarın motoru yerine çıkattığımızda gelip sulu sistem için fiyat teklifi verecek.

Kuraldır; bu tip işler sonraya bırakılır ise asla yapılamaz veya çok geç yapılır. Tekne suya inmeden bitirilmeli bu minval işler.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#158: 31 Temmuz 2019, 14:24:24

İzmir garip bir yer. Burada uygulaması olsa da  bana önerilen egzosu yapacak kişi egzosta alüminyum akordeon boru bağlamanın doğru olmadığı söyleyip malzeme olarak 42mm iç çaplı siyah boru aldı. Aylar önce.... Motoru lanyna aldığımızda gelip egzostu bağlayacaktı.

Nevzat, zaten bildiğim,  manifolta su vererek sesi azaltabileceğimizi üstelik borudaki ısıyı da düşürebileceğini önerdi. Yarın motoru yerine çıkattığımızda gelip sulu sistem için fiyat teklifi verecek.

Kuraldır; bu tip işler sonraya bırakılır ise asla yapılamaz veya çok geç yapılır. Tekne suya inmeden bitirilmeli bu minval işler.

Tam babamın tarzı işler, hayatta egsoz dirseği spiral, falan kullandırmaz , hemen susturucuyu söker , deliklerini büyütür falan. Bir sürü egsoza dair modifikasyon. Sebebi basit motor rahat çalışsın , aşırı ısı olmasın vs. şeyler. Ama çıkan gürültü çabası , bize özel makinaların ses tonu olurdu.
ama hakkını yememeliyiz babamın bu tip müdahaleleri sayesinde bizim hiç bir motorumuz ağır bakım görmedi, tekneler çürüdü gitti yeni teknelere o motorlar yeniden takıldı falan . Hiç bir yedek parça bulunamayan küçücük bir kasabada herşeyi yeniden yapmaya çalışmak, tornacıların sanateseri gibi işler ortaya çıkarması .

Cem Abi bir egsoz borusu neleri hatırllattı baksana.

Kolay geldin bu arada
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#159: 01 Ağustos 2019, 00:27:21
38 derece güneş altında, ustanın bir başka teknedeki ayna çerçevesi işini tamamlamasını beklerken bir gölgecik bulup seyir fenerleri  tabanlarını kesip tesfiyelerini yaptım. 8mm kontradan oldukları için çivi- vida kullanmak abes. Onun yerine havalı tabanca ile agraf kullanmak gerekiyor. Heyhaaat ! 4 gün önce motoru yanan kompresör hâla sessiz olduğundan montaj toplamalarını yapamadım.

Ustanın işi ancak öğleden sonra ikiyi bulduğundan ensesine bindim, neredeyse yaka paça tekneye götürdüm.

Ivır zıvır - incik boncuk kalanların bir kısmını daha tamamladık;  Direğin üst boğazında 3 adet delik açtık, buralara mandarların volta edileceği arma çelikleri/ıskarmozları konacak.

Direk ıskaçasının kontra omurga üzerindeki yerinde montajı için 1 adet baş tarafta 2 adet de kıç tarafta 10mm delik açtık. Buralara direk yerine oturduktan sonra trifonlar sıkılacak.
Tabii direk ıskaçaya otururken eski bir geleneğe saygı ile altına 1 TL konacak. Eskinen bir altın koyarlardı.  :P

Direk oyuğunun açıldığı baş taraftaki farşın 20 santimlik ucu boşta kalmıştı . Karşı duvarına bir kayıt koyarak boşta kalan kısmı emniyete aldık.

Motor kaportasının mezernasına freze çekildi ki el ayak zarar görmesin. Kapak yerine oturdu.

Yeni aküyü tekneye çıkartarak motor bölmesinin hemen önüne kontra omurgadan da 10 santim kadar yükselterek merkezden iskeleye kaçık  bir "raf "yapamaya karar verdik. Neme lâzım; az da olsa muhtemel sintine suyundan ırak olsun.

Direk kapelasını 15mm kontradan dairesel kesip, kenarını pahlayarak yerine bağladık.

İç safra konusunda onyüzbiniki alternatif arasında tilkiler birbirlerinin kuyruğunu kovalaya dursunlar iki şişe buz gibi " Gara Goyun" siyah birasından sonra beynime nüfuz eden küşayiş ile aydınlandım. ;)

Bitmeyen ve biteviye süre giden sergüzeştimizi takip edenler biliyor. İyonia'da iç safra olacak. Optimum ağırlığı şimdilik meçhul. Onu da yelken söyleyecek bize.  Ama kabaca 300 ila 500 kilo arası bir şey isteyeceğini sanıyorum.

Arayış, daha Köstekçi Sığacık'a yardıma geldiğinde başlamıştı. Neler, neler düşünüldü. Hatta iki eğri arası kalıpları alınarak içine demir cürufu ile beton dökümü bile düşünüldü. Laz Halim kalıpları yaptı. Şimdi basamak olarak kullanılıyorlar. ;D  Son zamanlarda hurda kurşun plakalar ile her biri 75 kilo gelen ve fekat hiç bir şekilde sintineye ulaşımı mümkün olmayan yol bordür taşları da konunun öznesi oldular.

Hemen çekek yakınında bir taş satıcısı var. Şeytan dürtüp de ziyaret ettiğimde en ağır taşlarının hangisi olduğunu sordum. Bazalt. Plaka halinde gelip ebatlandırıyor ve satıyorlar. Özgül ağırlığı 2.75-3.00. Granitin ise 2.50-2.75.

Kullanabileceğimiz omurga boyu tam tamına 1.90Mt. Kontra omurganın iki yanına konmak üzere 1.85mt azami boyda 3 cm kalın ve 15 cm eninde 4 adet siparişi bugün verdim. Bu taşların her biri kabaca 23 Kg gelecek. 4 tanesi 92 Kg. Uzun boy olduklarından eğriler üzerine oturacaklar. Yani ağırlık kaplamaya değil eğrilere binecek ve dağılacak.  Bu tabanın üzerine de bahçe ve peyzaj düzenlemesinde kullanılan her biri ortalama 5+Kg gelen yuvarlatılmış granit taşlar gelecek. 40 ila 50 adet taş olacaklar. ve biz de 300- 350 kilo safi safraya ulaşacağız. Bunun da üzerine 60Kg motor- 10 ve 15 kg her birinde 10 mt 6lık zinciri ile demirler kabaca 100Kg daha. Hem sintine havalanacak, hem su serbestçe dolaşacak, hem de kaplamaya ağırlık binmeyecek.

Kısmet olursa "mübarek Cuma" günü sabahı 10 metre derinde yatan ve GPS'te yeri kayıtlı tonozu dalgıça bulup, hazırladığımız donanımı bağlayacağız, denizde bizim de bir şamandıramız olacek. ;D

E tekne alargada olunce  ulaşım için bir patalyaya gerek var. John Welsford çok da beğendiğim arkadaşının tasarımı "Norse Praam"ı tedarik edemeyince  aynı ebatlarda 2x1 mt, tasarımlarını çok da beğendiğim Bröton Jan Kenett'in planlarını bedelsiz verdiği "Ekoyouyou" patalya ölçülerini Köstekçi'ye CNC kesime uygun formata getirmesi için gönderdim. Tekne bordası gözüme çok alçak  göründüğünden 10 cm yükseltmesini de rica ettim.  Böylece deplasmanı da arttırdım. orijinal planda 170 kilo olan deplasman kabaca 185 kiloya yükseldi. Sağolsun ricamı kırmadı. Planları alınca 2 adet 8mm marin kontradan parçaları da kestim. CNC ye gerek kalmadı. Niyetim bizimkilerle birlikte tekneyi yapmak, onlara da hiç bilmedikleri dik & yapıştır tekniğini öğretmekti.

Ama bura İzmir. En ufak bir yeniliğe ne merakları var ne de açıklar. Suya ininceye kadar diğer işlerinden zaman ayırmayacaklarına kanaat getirip bugün arabanın koltuklarını yatırıp parçaları yükledim ve Sığacık'ta Necdet Ağabey'e sürpriz yaptım. Çok da sevindi. Heyecanlandı.  İki kafadar patalyayı toparlarız "evelallah"  :P  Kabaca 30kg cıvarında olacak.

Küreklerini de kendimiz yapacağız. Böke'ye verdiğim Pete Culler planları ölçüsüne sadık kalacağız. Kürek boyu 196cm. çıkıyor ve tekne içine sığıyor.

Yarın gidip epoksi reçine ve biraz da elyaf alacağım.











Toplam maliyeti buradan paylaşacağım. Beğenen olur ise kesim için ölçüler elimde hazır var. İsteyenle paylaşabilirim.
--------------------------------------------

Nota Bene     
Gara Guzu Birası uydurma değil.
İyi ve güzel şeyleri buradan paylaşmakta bir beis görmüyorum.
Ben "siyah" ve "ale"  bira tutkunuyum. Öneriyorum.

"Akgonca ve Ataç Besi çifti, 2009’da İstanbul keşmekeşinden ayrılmaya karar verdiklerinde, Yeşilyurt köyüne aile şirketi olarak küçük bir bira üretim tesisi kurdular. Dünyadaki butik bira örneklerinden esinlenen ancak tamamen kendine özgü olan Gara Guzu, ismini yörenin şivesinden alıyor. Sürüden ayrı!"

http://www.garaguzu.com.tr/

https://beerasmus.tumblr.com/post/103232207564/garaguzu-bulam%C4%B1yorum-derdine-son-perakende-sat%C4%B1%C5%9F

Tamamen doğal içeriklerle üretilen Türkiye’nin en sevilen butik birası Gara Guzu, tat alternatiflerine her geçen yıl yenilerini ekliyor.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#160: 01 Ağustos 2019, 08:55:16
Cem abi ,

Elinize sağlık her şey kolayınıza olsun , bu arada gara guzu ale nefistir  :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#161: 01 Ağustos 2019, 10:21:52
Cem abi ,

Elinize sağlık her şey kolayınıza olsun , bu arada gara guzu ale nefistir  :D

Teşekkür ederim Serkan.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

Z

Ziya GÜNEŞ

Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#162: 01 Ağustos 2019, 10:28:34
Cem Abi
Elimde yaklaşık 60 kg kadar, minik krom bilyecikler var.
Zamanında safra olarak almıştım.
İşine yararsa getireyim Teos'a
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#163: 01 Ağustos 2019, 10:33:39
Kısmetse Erman reis de yapacak ama,....
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Z

Ziya GÜNEŞ

Ynt: İYONYA - destek bekliyor.
#164: 01 Ağustos 2019, 14:20:07
Erman Poliwog yapsın bence
  • IP logged

 
Yukarı git