Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Fırtınaya yakalandığınızda tekneniz buna hazırmı ?

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Bülentciğim, canım kardeşim.. benim üzerime alındığım söz yok.. Sana sòylenen benim yanlış anladığım bir durum da yok.. tam tersi ben Burak Bey'in konusunun dışına çıktığım için silinsin diyorum. Bunu ifade eden kendisi. Ne kırılma, ne kapris cidden yok..  sanıyorum Burak bey; Ahmet Agabey ve benim yazdıklarımı konu dışı buluyor ki " Ben başka bir şeyden bahsediyorum diyor" ve benim yazdıklarımı da fırtınalı bir seyre hazırlık kabul etmiyor. Ben onun bu düşüncesine saygı duyuyor ve yazdıklarımın silinmesini istiyorum. Yazdıklarımı başka başlık altında açar, başka bir konu ile ele alırız olur biter..Lütfen siz de benim bu isteğime saygı duyun. Bunda alınacak hiç bir durum yok. Sabırlar taşıracak olmadığı gibi 😊 valla gülümseme de koydum.. artık ne yapayım daha..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

B

Burak Doneray

Bu yazılanlar silinmesin lütfen okunsun ibret alınsın.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 327
  • Teknede yaşamak..tekneyi yaşamak..
    • Rota Atlantik
Dostum bence bi sakin ol.. 😊 ibret falan ağır bak bunlar.. gereksiz.. sonra pişman olmayalım sözlerden..

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Sevgili Dilek.. aynen Bülent in dediği gibi.. yazdıkların önemli görüşler. Ben konu ile de ilgili diye düşünüyorum. Önemli olan görüşlerin aktarılması. Hepimiz aklı başinda adamlarız. Ibret almamiz gerekirse ibret alir, gerekirse de güler geçeriz.

Talebini de önemsiyoruz gerekir ise ayrı bir konu olarak da işleriz.

Tekneleri hazir edelim derken birbirimizi gereksiz yere üzmeyelim  .

Not.. kim seçti ulen beni bu göreve.. yazdiklarima bak.. kendimi taniyamiyorum. Tiryaki kivamina getirdiniz
benim gibi şantiyeci adamı. Yuf olsun sizee...

Bu saatten sonra çicek böcek yaziyoruz anasini satiim.

Benim başka ve çok önemli problemim var. Teknede hüseyin abinin verdiği viski var. Sulandirdim anca yutuyom. Ocal abi birendi verdi. Kendi yapmiş içsem mi içmesem mi.. kimse içki stoğunu yazmamiş. Fikti olan..??9
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Vallahi şu yazılardan ibret alıp, tekneyi belirttiğiniz şartlara getirmek için sabır taşı çatlayacak tek kişi benim... N'olursunuz "başka havalardan" devam edelim ve bu konuyu geliştirelim... Bilmiyorum benim gibi kaç kişi var bu forumda ama herkesin teker teker yazdıkları benim için çok değerli...
Gücüm ve aklım yettiğince hepsini uygulamam gerek. O yüzden, naçizane ricam lütfen benim gibi içmeye ayranı olmayıp tahtırevanla işe kalkışanlar için yazın...
Sevgi ve saygılarımla..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 3573
Bu arada alarga da iki motoryat uc yelkenliyiz.motoryat lardan biri biraz önce koydan dışarı çikmaya kalkti.  Meğer ebesini özlemiş. Bi gitgi gördügeri geldi.😂😂
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Teknenin donanımının sağlam herşey iyice bağlanmış ve fırtınaya hazır olduğunu varsayalım. Ayrıca hiç tecrübem olmayarak düşündüğüm ve yanımda bulundurmam gereken kullanışlı alet ve edevatlar :

1-Bence fırtınada gövdede olabilecek hasarlar için ahşap tıpa da bulundurulmalı. Hatta su ile çalışabilen bir macun görmüştüm tekne malzemeleri satan bir mağazada. Oluşabilecek deliğin üzerini sıvayarak su alımı durdurulabiliyor.

2- pille çalışan sancak, iskele, silyon ve Demir fenerleri. Akülerde olabilecek bir hasarda karşı önlem olarak bulundurulmalı.

3- işaret fişeklerinin bir raf ömrü var. Tarihlerini bir Excel dosyası ile takip etmekte fayda olabilir.

4- zorlanan arma yüzünden kopabilecek halatların yedeklerini (her halatın yedeği değilse de kullanılan çaplar için ) yedek halat bulundurulmalı.

4- vanalar kapatılamadığında (Yalpa yüzünden oluşacak kuvveti yenemediğimiz durumlarda) tuvalete gelen hortumları söküp körlemek için kör tapalar bulundurulmalı.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Ali kaptan botu çekerken içine su almaması için bir önlem alıyormusunuz.Bot taşımaktan ve çekmekten hiç hoşlanmıyorum ve çekiniyorum o yüzden genelde almıyorum yanıma.Güvenli taşıma konusunda birkaç ipucu paylaşabilirmisiniz nelere dikkat etmek lazım botu kaybetmemek için.Hiç bot çekmedim hep güverte baş üstünde ters ve bağlı taşıdım.Teşekkür ederim vereceğiniz bilgiler için.


Sevgili Burak Reis,

Daha önce de söylemeye çalıştığım gibi, botu sürekli arkamda çekmem, güvenlik ve acil durum müdahalelerinde bana eylem hızlılığı ve kolaylığı sağlayacağı içindir. Bilmediğiniz bir koya girdiğinizde veya kıçtan acilen koltuk almanız gerektiğinde veya aklınıza gelecek binlerce olumsuz durumda (standart prosedürüne ek olarak MOB dahil) botunuza atlayıp müdahale etme olanağınız olacaktır.

Güvenli taşıma konusunda ise kendi deneyimlerime dayanarak şunları söyleyebilirim (hiç bir zaman uzman olduğumu iddia edemem):

- Botu güvertede taşımak, güverte emniyeti için de sağlıklı değil bence. Tekneniz ne kadar büyük olursa olsun, hem sizin için hem de ön yelken ve iskotalar için herzaman büyük bir çapariz unsurudur.

- Izgara ve şişme tabanlar kullandıktan sonra son dört yıldır fiber taban bot kullanıyorum. 'V' taban sayesinde arkanızdan suyu yararak gelmesi büyük bir avantaj. Diğer tabanlar su ile oluşturdukları sürtünme nedeniyle sağa sola salınma yaparak kontrolden çıkabiliyorlar (özellikle sert havalarda).

- Botun halatı en az 14-16mm yüzer halat olmalıdır. Sebebi ise, sert havada veya seyir halinde bota müdahale etmek istediğinizde halat avucunuzu doldurmalı, parmaklarınızı kesmemelidir. Halat uzunluğunun 5-7m olması yeterlidir. Fazla uzun halat, gerek tekneye gerekse iskele veya başka bir yere bağlanırken/çözülürken karmaşa yaratacaktır. Halatı botun fiber gövdesindeki cıvata ile sabitlenmiş mapaya bağlamalısınız. Tüplerdeki yapışkanla tutturulmuş mapalar güvenli değildir; ancak backup olarak onlar da ana halatla ilişkilendirilebilir.

- Sert tabanlı bot kullanmaya başladıktan sonra botun su alması gibi bir sorun yaşamadım. Diğerlerinde çok sert havalarda birkaç kez su alma durumu olmuş, hatta iki sefer de botun havalanıp ters döndüğü olmuştu. Ancak sert havalarda botu iyice tekneye yanaştırıp, hatta başını birazcık teknenin kıçına çıkarttığınızda su alma sorunu olmayacaktır. Normal seyirlerde ise 3-4m arkanızdan çekmek yeterlidir.

- Sisli veya görüşün kısıtlı olduğu olduğu havalarda ise, bota bir çakar ışık bağlayarak 20-30m arkanızdan çekmek seyir güvenliğinizi de arttıracaktır.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Sevgiler...  :)


  • IP logged
"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

B

Burak Doneray

Teşekkür ederim. Çok net yazmışsınız çok iyi anladım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Benim teknemde zincir depolama bölümü su aldığı zaman direk sintineye  akıyor.Ön güvertede kapak yok,sadece zincirin deposuna aktığı paslanmaz boru var.Büyük dalgalı denizlerde pruvam dalgaya girdiğinde bu borudan su giriyordu.Sert havada yola çıkmadan demiri locasına bağlarken.zincirin aktığı borunun zincir dışındaki boşluğunu cam macunuyla kapatıyorum.Su girişi olmuyor ve içim rahat ediyor.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

B

Burak Doneray

Benim teknemde zincir depolama bölümü su aldığı zaman direk sintineye  akıyor.Ön güvertede kapak yok,sadece zincirin deposuna aktığı paslanmaz boru var.Büyük dalgalı denizlerde pruvam dalgaya girdiğinde bu borudan su giriyordu.Sert havada yola çıkmadan demiri locasına bağlarken.zincirin aktığı borunun zincir dışındaki boşluğunu cam macunuyla kapatıyorum.Su girişi olmuyor ve içim rahat ediyor.

Benim zincirlikte lpg tüpüm duruyor Hazreti HR öyle uygun görmüş tamamen yanlış bir yer detantör tüp hızlı bir şekilde paslanıyor tuzla kaplanıyor.Ben süngerle çözüm bulmuştum ama tam işe yaramıyordu.Cam macunu harika fikir teşekkürler Mustafa reis.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Bu konuya ben teknem hazır değil diye cevap verdim.Bence hazır da değil. Bir çoğunuz biliyor bir dönem denizde profesyonel bulundum, muhtemelen bir çoğunuzdan fazla sert havaya maruz kalmışımdır. Çokta fazla sorun yaşanmıştır.Bunları yazmaktan hiç çekinmedim, insanlar  bu hatada yapılırmı derler , yada gülerler diye hiç düşünmedim. İmpeller arızasıyla denizde kalıp, botla kayığı çekmemi bile gekoda yazmıştım, bir zamanlar. makaraya alanlar da oldu.ama önemli değil çünkü buraları bizim geçtiğimiz tecrübe seviyelerine gelmemiş bir sürü kişi takip ediyor. Bir çoğuda içinden bir şeyler çekip alıyor, not ediyor yada aklının bir köşesine yazıyor.Ayrıca tekneleri ile ilgili olumsuzluklarıda yazmıyor insanlar, çünkü yarın satarsam , camia küçük millet olumsuzlukları hatırlar birbirine anlatır diye.

Bence gerçekten deneyimli insanlar yada profesyoneller deneyimlerini yazmalı ki hakikaten örnek alınsın ve deneyimlerine önem verilsin.
Örneğin Ahmet Çelenoğlu Abimizi, kendisini şahsen tanımam , beni affetsin,ama gıyabında ne kadar deneyimli olduğunu biliyorum.Zaten kendisi profesyonel olarakta denizde bulunuyor bildiğim kadarıyla. Fırtınada  çıkmayalım önerisinde bulundu ve doğru bir öneri ben buna çok dikkat ederim. Fakat ya yakalandıysak işte o zaman bu konu başlığı önem taşıyor. Duyduğum kadarıyla çok önceleri, kendisi hazırlıksız bir teknenin transferinde , hemde Marmara da şu yukarıda yazılan sorunların birden fazlasıyla karşılaştığını duymuştum. Demirin düşmesi, teknenin farş tahtalarına kadar su içinde kalması gibi. Yanlış hatırlıyor olabilirim, neticede sizden dinlemedim, yanlış aktarıyorsam da çok özür.İşte burada yeni takipçiler yada bilgilenmek için okuyanlar bu deneyimlerden ciddi faydalanıyorlar.

Aynı şekilde Dilek Hanımın çabasını heyecan ve gıptayla izledik, neredeyse kimsenin deneyimlemediği şeyleri yaşadı.

Bir sunumda Yıldıray Alter Abimizin batan tekneden kurtuluş mücadelesini kendisinden dinledim.Öyle güzel anlatmıştı ki kendimi olayın içinde hissettim.Tamamen emekli bir asker oluşunun getirdiği soğukkanlılığın çok büyük önemi vardı can salını çalıştırabilmesinde.

Neyse devamı var daha bir çok örnek var ama tabletten bu kadar.Selamlar.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Bu arada şu bot ile ilgili fikrim değişti resmen. Teşekkürler Ali abi. Sadece bu yazı bile ayrı tartışılabilecek bir konu.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ali kaptan botu çekerken içine su almaması için bir önlem alıyormusunuz.Bot taşımaktan ve çekmekten hiç hoşlanmıyorum ve çekiniyorum o yüzden genelde almıyorum yanıma.Güvenli taşıma konusunda birkaç ipucu paylaşabilirmisiniz nelere dikkat etmek lazım botu kaybetmemek için.Hiç bot çekmedim hep güverte baş üstünde ters ve bağlı taşıdım.Teşekkür ederim vereceğiniz bilgiler için.


Sevgili Burak Reis,

Daha önce de söylemeye çalıştığım gibi, botu sürekli arkamda çekmem, güvenlik ve acil durum müdahalelerinde bana eylem hızlılığı ve kolaylığı sağlayacağı içindir. Bilmediğiniz bir koya girdiğinizde veya kıçtan acilen koltuk almanız gerektiğinde veya aklınıza gelecek binlerce olumsuz durumda (standart prosedürüne ek olarak MOB dahil) botunuza atlayıp müdahale etme olanağınız olacaktır.

Güvenli taşıma konusunda ise kendi deneyimlerime dayanarak şunları söyleyebilirim (hiç bir zaman uzman olduğumu iddia edemem):

- Botu güvertede taşımak, güverte emniyeti için de sağlıklı değil bence. Tekneniz ne kadar büyük olursa olsun, hem sizin için hem de ön yelken ve iskotalar için herzaman büyük bir çapariz unsurudur.

- Izgara ve şişme tabanlar kullandıktan sonra son dört yıldır fiber taban bot kullanıyorum. 'V' taban sayesinde arkanızdan suyu yararak gelmesi büyük bir avantaj. Diğer tabanlar su ile oluşturdukları sürtünme nedeniyle sağa sola salınma yaparak kontrolden çıkabiliyorlar (özellikle sert havalarda).

- Botun halatı en az 14-16mm yüzer halat olmalıdır. Sebebi ise, sert havada veya seyir halinde bota müdahale etmek istediğinizde halat avucunuzu doldurmalı, parmaklarınızı kesmemelidir. Halat uzunluğunun 5-7m olması yeterlidir. Fazla uzun halat, gerek tekneye gerekse iskele veya başka bir yere bağlanırken/çözülürken karmaşa yaratacaktır. Halatı botun fiber gövdesindeki cıvata ile sabitlenmiş mapaya bağlamalısınız. Tüplerdeki yapışkanla tutturulmuş mapalar güvenli değildir; ancak backup olarak onlar da ana halatla ilişkilendirilebilir.

- Sert tabanlı bot kullanmaya başladıktan sonra botun su alması gibi bir sorun yaşamadım. Diğerlerinde çok sert havalarda birkaç kez su alma durumu olmuş, hatta iki sefer de botun havalanıp ters döndüğü olmuştu. Ancak sert havalarda botu iyice tekneye yanaştırıp, hatta başını birazcık teknenin kıçına çıkarttığınızda su alma sorunu olmayacaktır. Normal seyirlerde ise 3-4m arkanızdan çekmek yeterlidir.

- Sisli veya görüşün kısıtlı olduğu olduğu havalarda ise, bota bir çakar ışık bağlayarak 20-30m arkanızdan çekmek seyir güvenliğinizi de arttıracaktır.

Şimdilik aklıma gelenler bunlar.

Sevgiler...  :)



Ali Abi, çok teşekkürler, ne güzel deneyimler bunlar,

Müsadenizle sert havada bot ile ilgili balıkçı teknelerinden kalma bir iki şey paylaşayım. Biz balıkçı teknelerinde peş botunu kıç aynaya asardık. Fakat sert havalarda ne kadar kasarsak kasalım ikisi de ahşap olduğu için dövüşürlerdi. Bizde zarar görmesin diye çok uzun bir halatla peşimizden çekerdik. Fakat fırtına da çok fazla aykırılayıp karaman vurduğu için bir yerler kopmasın diye aradaki yüzer halata bir araba lastiği bağlardık. Bu lastik halattaki tüm saçma sapan yükü sönümlerdi.
Şimdi  bizim yelkenli de kullandıklarımız şişme botlar , kırılma dökülme riski yok belki ama  onlarda da başka riskler var. Eğer Ali Abi gibi V karina fiber taban bir bot kullanıyorsak pek sorun yok ama diğerlerini çekmek sıkıntılı oluyor.Eğer benim gibi küçük bir kayık sahibiyseniz , bot güvertede baş üzerini tamamen kaplıyor. Ayrıca ne kadar sağlam bağlarsanız bağlayın altına rüzgar giriyor. Dinlenceye asıyorum o zaman da kıç denizlerinde aynasından içine su atlıyor. Gergin bir şekilde  yarım metre geriden çekerek bir nebze çözüm bulabiliyorum. Çünkü kafasını çok yukarı kaldırırsam da rüzgar takla attırabiliyor. Onun içinde kıç bağlantılarından gergin olmayan açmaz alıyorum devrildiğinde düzeltmek için çünkü botta çok küçük 2,10 V karina ahşap katlanır tabanlı. Gece de içine balık ağı şamandırası çakarı atıyorum bayağı etkili oluyor.

Ama bence doğru çözüm; botlarımız eskiyince ,Ali Abinin botu şeklinde bir bot edinip önerdiği uygulamaları yapmak.
Selamlar.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Fiber taban botu ben uzun seyir yapacaksam mataforada taşıyorum. İyi yanı, tekne büyüyor. Kötü yanı, kıçı tamamen kapatıyor, ufuk daralıyor. Gerçi bu durum,Masal'ın kıçı neredeyse 2,40, bot da 2,40 olunca, bot mataforya sıkı sıkıya bağlandımıydı, düşme ihtimalini de iyice azaltıyor. Kendiliğinden bir güvenlik önlemi daha oluyor.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git