Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Fırtınaya yakalandığınızda tekneniz buna hazırmı ?

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
O halde şunu soralim; Arma nasıl kontrol edilecek? Yıpranma ip uçları nelerdir?
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ek 2;

Aküleriniz bulundukları bölümde çok iyi bağlanmalıdır.
Tekne tumba olsa bile yerinden savrulmayacak ölçüde.

Şöyle bir aküyü de su seviyesinin üzerinde bir yerlerde bulundurmanız çok önemli.




Telefonlarınız için power bank taşıyorsunuz ya,
aynı nedenle bu küçük akü ile, sevis akü grubunuz bir şekilde devreden çıktığında,
seyir aletlerinizi ( oto pilot hariç )  kullanmaya devam edebilirsiniz.
En azından birilerine haber verecek aygıtlarınız için enerjiniz olur.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Son olarak, Heyamola Hey'in  kurulduğu ilk günlerde bir şeyler karalamıştım belki faydalı olabilir.

http://heyamolahey.com/teknede-guvenlik/teknede-guvenlik-guvenli-seyir/
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1631
O halde şunu soralim; Arma nasıl kontrol edilecek? Yıpranma ip uçları nelerdir?
Sörvey çevirisinde arma kontrolü vardı diye hatırlıyorum Bülent reis.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
O halde şunu soralim; Arma nasıl kontrol edilecek? Yıpranma ip uçları nelerdir?
Sörvey çevirisinde arma kontrolü vardı diye hatırlıyorum Bülent reis.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Anımsatma için teşekkürler, evet olması lazımdı.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 101
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)


1- Arma 14 yaşında ve sorunsuz. Istralya ve liftinler iyi durumda. Arma ayarlarının doğru olduğunu düşünüyorum, ama son bir kontrol yapmak lazım.

2- Iskotalar bir yaşında, mandarlar iki yaşında. Kilitler her seyirde kontrol ediliyor.

3- Yelkenler 10 yaşında, güneş yanıkları ve torlanma yok. Ön yelkene camadan vurabiliyorum. Fırtına yelkenim yok, ama önümüzdeki senenin bütçesinde var. Ana yelken camadan düzeneği "single line reefing"; havuzluktan tek halatla camadan vurabiliyorum. Bumba palangası iskotası iki yaşında ve aktif.

4- Zincirlik her daim (evde şamandıraya bağlı iken de) kilitli. Çapa iki pim ile sabitlenmiş durumda; ayrıca bir boğazından ve bir de kuyruğundan halatlarla sağlama alımış. Zincir sonu halatla bağlı ve üzerimde her zaman keskin bir bıçak var.

5- Teknenin içi ve güverte her daim neta. Alargada veya marinada bile.

6- Hatch kapakları her seyir öncesi kilitlenir. Sızdırmazlıkları her yıkama sırasında kontrol edilir.

7- Sintineler en son geçen hafta kontrol edildi. Kol da hemen pompanın yakınında.

8- Tuvaletin giriş ve çıkış vanalarını kapatmıyorum. Bendeki tuvalet Lavac, giriş ve çıkış arasında koca bir manuel pompa var, başka aksamı yok; deniz suyu girişi pompadan geçemediği için sorun görmüyorum.

9- Motor her sezon baştan sona bakıma giriyor; bence yeterli ve güvenilir. Yakıt deposu her zaman dolu; yarıdan aşağı düşmesine izin vermiyorum. Kışlama sırasında ise tam dolu olarak bırakılması gerekir.

10- Spray hood kumaşı birkaç sezon daha idare edebilir gibi. Konstüksiyonu sağlam. Seyir sırasında spray hood her zaman kapalı; emniyet ve görüş açısından. Güneş tentesini kaldırım aynı profiller üzerine aynı formda hard-top yaptım ve güneş panellerini hard-top üzerine sabitledim. Bağlantılar her daim kontrolümde.

11- Botu güvenlik açısından hiç bir zaman ve hiç bir havada güverte üzerinde taşımam. Hızımı kesse bile motoru üzerinde ve anında kullanıma hazır olarak arkamdan çekerim.

12- Can ipi her zaman takılı ve sağlam; aktif olarak da kullanılıyor. Nal simit ve 30m yüzer halatı olması gerektiği yerde. Can yelekleri ve emniyet kemerleri havuzluktaki mapalar ve can ipi vasıtasıyla sürekli kullanımda. Vardavela telleri daha iki yaşında ve sağlam.

13- Abur-cubur bol bol mevcut. Daha önemlisi, en az 40 litre içme suyu olmadan seyire başlanmıyor.


Anabella 1979 üretimi ve oldukça denizci bir kayık. Ona layık olabilmek için elimizi üzerinden eksik etmiyoruz.

Sonuçta, yukarıda özetlediğim yanıtlara güvenerek anketi "Hazır" diye işaretledim.
Ancak her palamar çözdüğümde veya demir aldığımda, kendime ne kadar acemi olabileceğimi hatırlatmaktan da geri kalmıyorum.

Herkese sevgiler...  :)


  • IP logged
"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

  • *
  • İleti: 101
  • S/Y ANABELLA (Sadler 32)
Sigortaları yazmayı unutmuşum:

14- Irgat sigortası iş bittiği anda kesinlikle kapatılır. Gerekçeleri zaten yazılmış.

15- Kullanılmayan ne varsa, panelden anahtarları kapatılır.

16- Tekne demirde veya marinada sabitlendikten sonra motor aküsünün anahtarı da kapatılır.


  • IP logged
"Bilgeliğin dudakları anlamayacak kulaklara kapalıdır." --Kybalion

B

Burak Doneray

Ali kaptan botu çekerken içine su almaması için bir önlem alıyormusunuz.Bot taşımaktan ve çekmekten hiç hoşlanmıyorum ve çekiniyorum o yüzden genelde almıyorum yanıma.Güvenli taşıma konusunda birkaç ipucu paylaşabilirmisiniz nelere dikkat etmek lazım botu kaybetmemek için.Hiç bot çekmedim hep güverte baş üstünde ters ve bağlı taşıdım.Teşekkür ederim vereceğiniz bilgiler için.
  • IP logged

S

Serdar Çırak

Hissedeceksiniz..havayla ilgili içinizde iyi olmayan birşey varsa çıkmayacaksınız..birşey olmaz diyen yanınızdakilere kulak asmayacaksınız.. ki..yanınızda aileniz varsa yüzlerce siteye bakacaksınız..içinizi birşeyler kemiriyorsa yerinizden ayrılmayacaksınız..bu tür hislerinizin olduğuna inanıyorum...

Çünkü..

Bu tür bir havaya yakalandığınızda..neyin nerde olduğunu unutacaksınız..yada ihtiyacınız olan şeyin üzerinde birsürü malzeme,kapkacak olacak..sizde sinirle haklı haksız herkese bağırıp duracaksınız..
  • IP logged

S

Serdar Çırak

Bot çekerken,yumuşak vardevela halatı kullanırdım.Başında ve sonunda kilitli paslanmaz halka olurdu..Bu kesinlikle kopmaz,bir şekilde suya düşse,pervaneye giremeyecek kadar sert olur.. teknenin arkasında kazık gibi durur..:)
  • IP logged

B

Burak Doneray

Bot çekerken,yumuşak vardevela halatı kullanırdım.Başında ve sonunda kilitli paslanmaz halka olurdu..Bu kesinlikle kopmaz,bir şekilde suya düşse,pervaneye giremeyecek kadar sert olur.. teknenin arkasında kazık gibi durur..:)

Çelik telmi kullanıyordunuz Serdar kaptan yanlışmı anladım.Uzunluğu nedir hep batmaz halat kullanıldığını gördüm o bile sorun çıkartır gibi geliyor bana çelik tel ise herhalde denemeye cesaret edemem.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 629
Yanlış anlaşılmak istemem.
Ayrıca sadece denizcilikte değil, pek çok konuda da gamsız demeyelim ama ( o kadarı da kendime haksızlık olur ) , rahat bir adamım.
Şimdi bu niyet ( gurubumuzda yanlış anlaşılmak istememek ) ve itiraf ( rahat adam olmak ) ışığında bir soru sormak isterim :

Elbette fırtına fırtınadır, elbette fiziki ve ölçülebilir büyüklükler oldukları için , 8 Bofor veya 4m dalga boyu dünyanın her yerinde eşittir. Ama ben yine de bu soruya bir karşı soru sormak isterim ; Bu başlık altında hangi coğrafya ve sular için teknemiz hazır mı ? diye soruluyor ?

Teoride çeşitli sular ve seyir sahaları var ; göller ve iç sular, kıyı seyri, açık deniz seyri, okyanus aşırı seyir...( bunlara göre de teknelerimiz sınıflandırılmış durumda...A, B, C...klasları) .

Geçenlerde ülkemizin önde gelen denizcilik sitelerinden birinde " Marmaranın ön görülememe huyu yüzünden okyanus sayıldiğı " gibi bir yoruma rastladım... :-\ Böyle düşünülüyorsa, lafım yok ! Ört ki ölem kardeşim, benim teknem hazır mıdır, bilmem.

Yok eğer meseleyi, mesela bizim sularımızda, bizim dolaştığımız yerlerle Egeyle, Akdenizle sınırlayarak konuşuyorsak durum farklı. Tüm yabancı denizcilik dergileri az deneyimli charter yatçılarına gidilebilecek bölgelerle ilgili öğüt ve bilgi verirken bizim suların coğrafi şartlar ve navigasyon bakımından kolay sular olduğunu yazar durur...

Dolayısıyla, biz okyanusla karşılaştırabilir sularda dolastığımıza inanıyorsak durum ve alınacak tedbirler farklı, nispeten güvenli bir coğrafyada olduğumuzu düşünüyorsak farklı.

Teorik olarak kendi tam boyunun yarısı yüksekliğinde bir dalganın bir tekneyi devirebileceği kabul ediliyor...Marmara, Ege ve Akdenizde 40 feet bir tekneyle dolaşırken 6m boyunda dalgalara denk gelme olasılığım ne ise, teknemde de o oranda tedbir almalıyım. Bu durumda direk sapkası suya girecek bir teknede yerinden fırlayan 2 kglik bir yangın söndürücü veya ocağın üzerinde duran bir çelik tencere öbür aleme intikalime bile sebep olabilir.

Yani, hangi şartlara göre konuşuyoruz ?

Örnegin tüm Akdenizde teknemin tepesinde olan ve kendi seçtiğim kesirli ve hafif, aslında bir performans teknesinde olması gereken armayla dolaşmaktan çekinmem de, bir gün Okyanus aşıri gidecek olsam, ilk tadilatım direği değıştirmek olur. Ya da, tüm depolarim, akülerim , mobilyalar yerlerine sabıt bağlı , havuzlük ve güvertedeki açilır kapaklarım kilitlere sahipken ; farş tahtalarım sabitlenmiş değil. O zaman zeminde kabarıklık yapmayacak ve farşları kilit altina alacak bir mekanizma bulamamıştık. Tekne tumba olsa ve bu kapaklar yerinden fırlasa belki adam öldürebilir...Soru şu : bizim sularda tekne tumba olur mu ? Çok talihsiz bir durumda olabilir...Kaptan Cousteau'nun araştırma gemisinin yıllarca kaptanlığını yaptıktan sonra kendi iri ve sağlam, çelik Colin Archer tarzı yatını alıp gezen bir Fransızın Akdenizde kıçtan gelen dalgayla devrilip, zincirlikte yatan 100 metre zincirinin kabin içine fırlamasıyla altında kalıp bacağının kırıldığını okumuştum...
  • IP logged

S

Serdar Çırak

Bot çekerken,yumuşak vardevela halatı kullanırdım.Başında ve sonunda kilitli paslanmaz halka olurdu..Bu kesinlikle kopmaz,bir şekilde suya düşse,pervaneye giremeyecek kadar sert olur.. teknenin arkasında kazık gibi durur..:)

Çelik telmi kullanıyordunuz Serdar kaptan yanlışmı anladım.Uzunluğu nedir hep batmaz halat kullanıldığını gördüm o bile sorun çıkartır gibi geliyor bana çelik tel ise herhalde denemeye cesaret edemem.


Yoo..deneyin..
Bildiğiniz yeni çıkan içinde birkaç halattan oluşan beyaz plastik kaplı vardavela teli..
İp halata göre,daha kolay yuvarlatıp toplarsınız,izbarçoyla uğraşmazsınız,uzunluk altı metre..tak..çıkar..:)
Marinada koltuk halatı olarak da kullanabilirsiniz..saklaması kolay..dublin bile oluyor..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Teşekkür ederim.Enteresan bir yöntem.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Aali abi bizim sularda fırtına olmaz anlamına gelmiyor herhalde yazdıklarınız. Marmara için söyleneni duydum ve inandırıcı gelmedi. Ama son DADD rallisine katılan bir yabancı denizci Kuzey Denizinin ılık olanı demiş Karadeniz için.

Ben Akdeniz için her zaman mümkün derim. Ama eger şu söyleniyorsa , o bölgede, Akdenizde, hava daha nadiren sürpriz yapar, evet bu doğru olabilir.



  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

 
Yukarı git