Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Fırtınaya yakalandığınızda tekneniz buna hazırmı ?

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Tahmin metodları oldukça ilerledi. bizim meteoroloji, Ege'de rüzgarlar kuzey ve kuzey batıdan 3-5 veya 4-6 kuvvet esecek demeyi tahmin sayıyor. Yunan deniz radyosu ise her ada grubu için hatta her adanın kuzeyi, doğusu, güneyi batısı için ayrı ayrı rüzgar yönü ve hızı veriyor. Akdeniz'de  İsrail radyosu detaylı ve güvenilir rapor veriyor. Teknenizde bir barometre tutuyorsanız ve sürekli okuyup takip ediyorsanız, limanda iken kafanızı dışarı çıkarıp bulutlar ne yapıyor, ne kadar ve nereden esiyor diye bakıyorsanız ve yerel olarak bilgi alıyorsanız  çok nadir yanılırsınız hatta hemen hiç yanılmazsınız.

Zaman ise ayrı bir konudur. Gezmek içn çıkıyorsunuz, mümkün olduğu kadar zamanla ilişkiniz olmamalı.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5843
    • Son Denk Kayıkçısı
Tahmin metodları oldukça ilerledi. bizim meteoroloji, Ege'de rüzgarlar kuzey ve kuzey batıdan 3-5 veya 4-6 kuvvet esecek demeyi tahmin sayıyor. Yunan deniz radyosu ise her ada grubu için hatta her adanın kuzeyi, doğusu, güneyi batısı için ayrı ayrı rüzgar yönü ve hızı veriyor. Akdeniz'de  İsrail radyosu detaylı ve güvenilir rapor veriyor. Teknenizde bir barometre tutuyorsanız ve sürekli okuyup takip ediyorsanız, limanda iken kafanızı dışarı çıkarıp bulutlar ne yapıyor, ne kadar ve nereden esiyor diye bakıyorsanız ve yerel olarak bilgi alıyorsanız  çok nadir yanılırsınız hatta hemen hiç yanılmazsınız.

Ahmet Abi,
çok uzun süredir , özellikle Batı Karadeniz için hava takibi yaparım, son yirmi yıldır da Marmara'ya bakarım.Egeyi Akdeniz'i yüzeysel takip ederim, çok sağlıklı bilmem. Haklısınız tahmin sitemleri çok ilerledi, uydu fotoğrafları çok net.Eminim herbirimiz on yerden havaya bakıyoruz denize çıkmadan fakat altını çizerek söylüyorum Kuzey Yarım kürede ve bulunduğumuz enlem aralığında yazın tutarlı tahminlerin şaşırdığı çok sık oluyor.Birçoğu birbirinden kopya alıyor ,zaten çoğunda yorum yok, ara sıra güncellemeyi geciktiriyorlar. Yorum bu verilere bakıp o bölgeyi bilenlere kalıyor. Bu yüzden net konuşmamak lazım eminim sizinde tahmininizin üzerinde sürpriz ve hazırlıksız havalarla , hazırlıksız teknelerle karşılaştığınız olmuştur. Benim balıkçı teknesinde çalıştığım dönemlerde , netice de ticari bir çalışmaydı, belli riskler alınıyordu, ama defalarca havayı tahmin etmemize rağmen çok sorunlar yaşardık.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4269
Ahmet abi, sitem dolu bir yanıt vereceğim, kusura bakmayın.
Konu başlığı "Tekneniz fırtınaya hazır mı?"
Ahmet abinin yanıtı şu;
"Soru lüzumsuz, fırtınada çıkmayın."
Ben de diyorum ki, soru doğru soru, fırtınaya, ters havaya her zaman yakalanabiliriz.
Örnekse, pek isabetli tahminlerde bulunan İsramar, Anamur Yeşilova arasındaki Karayel'i daha tutturamadı. Esti mi 30 eser 35 eser 40 eser. Arman kötüyse, 40'a ne gerek 20 havada dağılır gider. Tabii ben bir işten alamaz adamım, yanılıyor olabilirim. Ama Zorbey, geçen yıl 15-20 havada vanaları yüzünden battı. Demek sorular doğru. Demek, havaya bakmanın yanında tekneye de baksak fena olmaz.
Bence engin bilginizle, konuya katkı koymalısınız.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray


...........
Sarma ana yelken'in yelken küçültmede aile ile yapılan bir seyirde çok kullanışlı olduğunu söylemek isterim, çünkü onlarca kez yelken büyült, camadan vur şeklinde trim yaptım. Klasik ana yelkende bu ekiple bu işleri yapmak hele ki fırtına da bir kabus haline dönüşebilirdi..


Sarma ana yelkeni hiç sevmesemde dediğiniz gibi özellikle sert havada büyük kolaylık sağlaması ve formundan dolayı küçültüldüğünde aynı Try sail formunda olması dolayısıyla fırtına yelkenine ihtiyaç duyulmaması buyuk artıları. Camadan vurulabilen yastıklı bir ön yelkende varsa güvenli seyir şartları bir ölçüde sağlanmış oluyor.Selamlar ve Teşekkürler faydalı bilgiler ve deneyimlerinizi paylaştığınız için.
  • IP logged

B

Burak Doneray

1) Arma ayarımın doğru olduğunu düşünüyorum. Liftinlerim sağlam. Armamın sağlam olduğunu düşünüyorum.
2) Yelkenlerim 3 yaşında. Güneş yanığı yok.
3) Zİnciri uzun seyirde bağlarım. Sigortasını kapalı tutarım. Kavelatanın sıkılığını kontrol ederim. Hırça mapasına kolayca kesilebilecek şekilde bağlıdır. Oraya bir de bıçak bağlamayı hep unutuyorum. Ama seyirde kaptan bensem şort giyip bir bıçağı hep kemerliğimde taşırım.
4) Kaportalar bu yıl iş görür, ama seneye muhakkak bakıma gereksinimi var.
5) Sintine pompalarım çalışır vaziyette, kontrolleri yapıldı.
6) Tuvalet vanasını hava sertlemeye başlayınca kapatırım. Dİğer vanaları da öyle.
7) Depo hep doludur.
8) Serpinti körüğü, güneşlikler sağlam şekilde bağlı. Panellerin son derece sağlam olduğunu düşünüyorum.
9) BOt mataforada sağlam şekilde bağlı.
10)  Sancak vardavela yeterince sağlam değil. Değişecek. Can ipim yalnızca iskele tarafta. O da, Boş mandarın ana direk dibinden makara ve kaportadaki kilite kadar uzun. Burası hayli eksik yani. Başta çalışacağım zaman, direk dibindeki mapaya kendimi bağlanma halatıyla bağlamayı planlıyorum kafamda. Bağlanma aparatlarım seyir sırasında el altında, açıkta. Kokpite çok rahatlıkla iki yandan bağlanabiliyorum.
11) Çikolata, konserve, abur cubur, en az 3 günlük. Seyir sırasında tekneyi terk çantası hazır. Kişi başı 1,5 litre su, birer konserve yiyecek, çakı, fener, işaret fişeği.
12) Otopilotumun manuelini okumadım. Yok. Hassasiyet ayarlarını senin öğreteceğini varsayıyorum.
13) Dümen tel pala kontrolünü yapıyorum. İyi görünüyor.
14) Kıyafetlerim iptidai. Çocuklar mezun olunca sağlam bir şeyler almayı düşünüyorum.
15) Şanslı, tekneye gelmez.
16) Vantilatör var. Onun dışında cam bardak ve sair için oldukları dolaba seyirden önce kağıt peçetelerle koruma yaparım.
Yoruldum :)


Sağol Bülent reis Irgatın sigortasını kapatmayı hep unutuyorum harika tavsiye.Otopilotun  modelini yazarsan manualini bulabilirim.Selam ve sevgiler Masall hazır gözüküyor harika.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Öncelik fırtınaya yakalanmamak olmalıdır. Hava tahminleri ne kadar tutmazsa tutmasın, "fırtına" denilen hava olacaksa en azından sert rüzgar uyarısı mutlaka yapılır ve barometreniz varsa (evet sadece barometre) ve izliyorsanız bu havayı çok önceden yakalar ve havaya yakalanmamak için kaçarsınız. Akdeniz'de kaçmak biraz daha zor olabilir, Antalya körfezini açıktan geçecekseniz veya Taşucu civarındaysanız kaçmak uzun sürebilir.

Yukarıda bahsedilenlerin bir çoğu fırtına hazırlığı değildir. Arma ayarı dediğiniz (aslında değildir) istralya ve çarmıhların gerginliği ve tellerin iyi durumda olması her zaman olması gereken bir koşuldur. Jack line denilen halat veya şerit başa geçerken düşmemek içindir. bu nedenle tekne ortasına yakın donatılmalıdır, güverte kenarına veya küpeşteye yakın donatılmış bir emniyet şeridi düşmenizi engellemez, kaldı ki sert havaya yakalanacaksanız, başa hava tam sertlemeden geçip tüm tedbirinizi daha iyi koşullarda almış olmalısınız. Sert havada havuzluktan dışarı çıkmayın ve emniyet kemerinizi düşmeyeceğiniz bir noktaya bağlayın. Baştaki tüm emniyet işlemlerini hava tam bastırmadan bitirmiş olun. Zaten fazla bir şey de yok,  botu sağlam bağlayacaksınız, ideali söndürü kamara içine alacaksınız, genova sarma ise bir el incesi ile iskota köşesinden geçirip istralya üzerine bağlayacaksınız. Güvertede bir şey kalmayacak. genellikle birinci camadanı donatırız, iinci ve varsa üçüncü camadan genellikle donatılmaz, sonra donatırız diye düşünülür, 20 havanın altında camadan bile gerektirmeyecek bir havada elinize bir halat alıp basılı yelkende ikinci veya üçüncü camadanın güngörmez yakasındaki matafyona geçirmeye çalışın, ne dediğimi anlarsınız. Sarma sistemlere güvenmeyin, sakin havada çok güzel çalışırlar sert havada hele rüzgarı tam baştan alamıyorsanız ana yelkeni sarmak neredeyse imkansız hale gelir.

Bir tekne denize çıkmaya her zaman hazır olmalıdır. Tüm arma ve donanım yerli yerinde ve düzgün olmalıdır. tekne altındaki su bağlantıları en uçlarından her yöne 250kg taşıyacak şekilde olmalıdır, standardı budur. Özellikle sert havada, dolaba koyduğunuz bir çıpanın veya ağır bir cismin vurarak su bağlantısını koparmasını istemezsiniz. Cam ve porselen benim teknede en sevdiğim takımlardır. Plasik sevmem. Bunlar her zaman dolapta olmalıdır, olmazsa da kırılır, kırıırsa kırılsın o havada sizden daha değerli değildir. Bunun için teknede her zaman ayakkabı gyilmesini öneririm, ayaklarınızı böyle bir havada kesmezsiniz.

Yukarıda bazı konuları anlatırken bir şeyin farkına vardım: Tekne denize çıkmaya her şeyiyle zaten hazır olmalı, tüm sorun sizin bu şartlara dayanabilmeniz ve gerekitiğinde tedbir alabilmenizdir.  Birinci önlem hava beklyorsanız denize çıkmamaktır. Çok fazla yanlış hava tahmini ile denize çıktıysanız, teknenizi mümküm olduğu kadar orsa veya pupada tutmaya çalışın, yelkenleri yeter kadar küçültürseniz bunu sadece yelken ile başarabilirsiniz, gerekirse motor kullanmaktan kaçınmayın.  Tekne her zaman denize çıkmaya hazır olmalıdır. Sert havada en sık karşılaşacağınız arıza motor arızasıdır. sebebi de çok basittir: Kirli bir yakıt deposu. sakin havada sorunsuz çalışan motor, depo çalkalanıp pislikler filtrelere gittiğinde yakıtsızlıktan (filtreler tıkanır) en fazla bir kaç dakikada durur.

Tekneninizin denize hazır olması zaten fırtınaya hazır olmasıdır. Yurt dışında okuduklarınıza itibar etmeyin. Ege ve Akdeniz kapalı denizlerdir. Bizim sert hava dediğimiz havalarda okyanusta tam yelken havasıdır. Her tekne bakımlı ise özellikle yaz aylarında bizim bölgemizde her zaman fırtınayı atlatır. Atlatamaması için ya tekne bakımsızdır ya da kullanan yanlış yapmıştır.

Irgatın sigortasını neden kapatıyorsunuz anlamadım. Sadece demiri kendi gövdesinden (kilitten veya zincirden değil) tekneye bağlamak yeterlidir.

Bir öneri: Hava gerçekten sertse ve dümenden ayrılamıyorsanız, çişiniz de geldiyse işeyin gitsin, kesinlikle tuvalete inmeye çalışmayın. Bu ve benzer bir çok nedenle yalnız seyre çıkmanız önerilmez.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Öncelik fırtınaya yakalanmamak olmalıdır. Hava tahminleri ne kadar tutmazsa tutmasın, "fırtına" denilen hava olacaksa en azından sert rüzgar uyarısı mutlaka yapılır ve barometreniz varsa (evet sadece barometre) ve izliyorsanız bu havayı çok önceden yakalar ve havaya yakalanmamak için kaçarsınız. Akdeniz'de kaçmak biraz daha zor olabilir, Antalya körfezini açıktan geçecekseniz veya Taşucu civarındaysanız kaçmak uzun sürebilir.

Yukarıda bahsedilenlerin bir çoğu fırtına hazırlığı değildir. Arma ayarı dediğiniz (aslında değildir) istralya ve çarmıhların gerginliği ve tellerin iyi durumda olması her zaman olması gereken bir koşuldur. Jack line denilen halat veya şerit başa geçerken düşmemek içindir. bu nedenle tekne ortasına yakın donatılmalıdır, güverte kenarına veya küpeşteye yakın donatılmış bir emniyet şeridi düşmenizi engellemez, kaldı ki sert havaya yakalanacaksanız, başa hava tam sertlemeden geçip tüm tedbirinizi daha iyi koşullarda almış olmalısınız. Sert havada havuzluktan dışarı çıkmayın ve emniyet kemerinizi düşmeyeceğiniz bir noktaya bağlayın. Baştaki tüm emniyet işlemlerini hava tam bastırmadan bitirmiş olun. Zaten fazla bir şey de yok,  botu sağlam bağlayacaksınız, ideali söndürü kamara içine alacaksınız, genova sarma ise bir el incesi ile iskota köşesinden geçirip istralya üzerine bağlayacaksınız. Güvertede bir şey kalmayacak. genellikle birinci camadanı donatırız, iinci ve varsa üçüncü camadan genellikle donatılmaz, sonra donatırız diye düşünülür, 20 havanın altında camadan bile gerektirmeyecek bir havada elinize bir halat alıp basılı yelkende ikinci veya üçüncü camadanın güngörmez yakasındaki matafyona geçirmeye çalışın, ne dediğimi anlarsınız. Sarma sistemlere güvenmeyin, sakin havada çok güzel çalışırlar sert havada hele rüzgarı tam baştan alamıyorsanız ana yelkeni sarmak neredeyse imkansız hale gelir.

Bir tekne denize çıkmaya her zaman hazır olmalıdır. Tüm arma ve donanım yerli yerinde ve düzgün olmalıdır. tekne altındaki su bağlantıları en uçlarından her yöne 250kg taşıyacak şekilde olmalıdır, standardı budur. Özellikle sert havada, dolaba koyduğunuz bir çıpanın veya ağır bir cismin vurarak su bağlantısını koparmasını istemezsiniz. Cam ve porselen benim teknede en sevdiğim takımlardır. Plasik sevmem. Bunlar her zaman dolapta olmalıdır, olmazsa da kırılır, kırıırsa kırılsın o havada sizden daha değerli değildir. Bunun için teknede her zaman ayakkabı gyilmesini öneririm, ayaklarınızı böyle bir havada kesmezsiniz.

Yukarıda bazı konuları anlatırken bir şeyin farkına vardım: Tekne denize çıkmaya her şeyiyle zaten hazır olmalı, tüm sorun sizin bu şartlara dayanabilmeniz ve gerekitiğinde tedbir alabilmenizdir.  Birinci önlem hava beklyorsanız denize çıkmamaktır. Çok fazla yanlış hava tahmini ile denize çıktıysanız, teknenizi mümküm olduğu kadar orsa veya pupada tutmaya çalışın, yelkenleri yeter kadar küçültürseniz bunu sadece yelken ile başarabilirsiniz, gerekirse motor kullanmaktan kaçınmayın.  Tekne her zaman denize çıkmaya hazır olmalıdır. Sert havada en sık karşılaşacağınız arıza motor arızasıdır. sebebi de çok basittir: Kirli bir yakıt deposu. sakin havada sorunsuz çalışan motor, depo çalkalanıp pislikler filtrelere gittiğinde yakıtsızlıktan (filtreler tıkanır) en fazla bir kaç dakikada durur.

Tekneninizin denize hazır olması zaten fırtınaya hazır olmasıdır. Yurt dışında okuduklarınıza itibar etmeyin. Ege ve Akdeniz kapalı denizlerdir. Bizim sert hava dediğimiz havalarda okyanusta tam yelken havasıdır. Her tekne bakımlı ise özellikle yaz aylarında bizim bölgemizde her zaman fırtınayı atlatır. Atlatamaması için ya tekne bakımsızdır ya da kullanan yanlış yapmıştır.

Irgatın sigortasını neden kapatıyorsunuz anlamadım. Sadece demiri kendi gövdesinden (kilitten veya zincirden değil) tekneye bağlamak yeterlidir.

Bir öneri: Hava gerçekten sertse ve dümenden ayrılamıyorsanız, çişiniz de geldiyse işeyin gitsin, kesinlikle tuvalete inmeye çalışmayın. Bu ve benzer bir çok nedenle yalnız seyre çıkmanız önerilmez.


Tebrik ederim siz böyle devam edin .Sizin tekneniz hazırmı ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Yelkenciler lokalinden:

Gunun öğüdü;

"Tekne sakin havada sıkı bağlanır."

Sert havada sıkı bağlanmak için çoğu zaman geçtir.

Zamanı varsa dahi, gevşek bağlanma tercihi yoktur.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Yelkenciler lokalinden:

Gunun öğüdü;

"Tekne sakin havada sıkı bağlanır."

Sert havada sıkı bağlanmak için çoğu zaman geçtir.

Zamanı varsa dahi, gevşek bağlanma tercihi yoktur.

Ben yabancı kaynakları okumayın itibar etmeyin öğüdünüzü daha çok beğendim uygulayacağımdan emin olabilirsiniz.Akdeniz ve Egenin kapalı denizler olduğunu ve bu denizlerdeki fırtına şartlarının okyanusta yelken havası olduğu bilgisini teknemde yazılı olarakta bulunduracağım.Konuya değerli katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 17 Temmuz 2017, 20:05:44 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
ALINTI

Yıllar önce bir çiftçi, fırtınası bol olan bir tepede bir çiftlik satın almıştı.
Yerleştikten sonra ilk işi bir yardımcı aramak oldu.
Ama ne yakındaki köylerden ne de uzak köylerden kimse onun çiftliğinde çalışmak istemiyordu.
Müracaatçıların hepsi çiftliğin yerini görünce çalışmaktan vazgeçiyor,
burası fırtınalıdır, siz de vazgeçseniz iyi olur diyorlardı.

Nihayet çelimsiz, orta yaşı geçkince bir adam işi kabul etti.
Adamın haline bakıp ‘çiftlik işlerinden anlar mısın?’ diye sormadan edemedi çiftlik sahibi.
‘Sayılır’ dedi adam, ‘fırtına çıktığında uyuyabilirim’.
Bu ilgisiz sözü biraz düşündü, sonra boş verip çaresiz adamı işe aldı.
Haftalar geçtikçe adamın çiftlik işlerini düzenli olarak yürüttüğünü de görünce içi rahatladı.
Ta ki o fırtınaya kadar:

Gece yarısı, fırtınanın o müthiş uğultusuyla uyandı.
Öyle ki, bina çatırdıyordu. Yatağından fırladı, adamın odasına koştu;
‘Kalk, kalk! Fırtına çıktı. Her şeyi uçurmadan yapabileceklerimizi yapalım.
’ Adam yatağından bile doğrulmadan mırıldandı;
‘Boş verin efendim, gidin yatın.
İşe girerken ben size fırtına çıktığında uyuyabilirim demiştim ya.
’ Çiftçi adamın rahatlığına çıldırmıştı.
Ertesi sabah ilk işi onu kovmak olacaktı, ama şimdi fırtınaya bir çare bulmak gerekiyordu.

Dışarı çıktı, saman balyalarına koştu;
Aaa! Saman balyaları birleştirilmiş, üzeri muşamba ile örtülmüş, sıkıca bağlanmıştı.
Ahıra koştu. İneklerin tamamı bahçeden ahıra sokulmuş, ahırın kapısı desteklenmişti.
Tekrar evine yöneldi; evin kepenklerinin tamamı kapatılmıştı.
Çiftçi rahatlamış bir halde odasına döndü, yatağına yattı.
Fırtına uğuldamaya devam ediyordu.

Gülümsedi ve gözlerini kapatırken mırıldandı; 
‘Fırtına çıktığında uyuyabilirim’



  Tekne donatanı olarak teknenizi en ağır deniz şartlarını göz önüne almadan donatırsanız,
seyre çıkmanıza gerek kalmadan teknenizi limanda kaybedebilirsiniz.

Hatırladığım kadarı ile  hava tahminlerini izleyen / yapan bir tekne sahibinin teknesi,
bağlı olduğu barınakta/marinada batmıştı.


Sözün özü;
Fırtına çıktığında, belki uyumak değil ama sıkıntısız seyir yapabilmeniz için,
Teknenizin donamlarını gözden geçirmeli, gerekli iyileştirmelerden yapabildiklerinizi kendiniz,
yapamadıklarınızı işten anlayan bir dostunuza ya da bir ustaya yaptırmanız gerekir.





  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

B

Burak Doneray

Irgatın sigortasını neden kapattığımız sorulmuş.Malum güverteniz çok fazla dalga alacağından ırgat kontrol düğmelerinin tuzlu su yüzünden devreyi tamamlayıp istemsiz çalışmasına mani olmak için diyebiliriz.Aynı şekilde demirde teknenizi yalnız bıraktığınızdada ırgatınızın sigortasını kapatmalısınız siz teknede değilken ırgatınızın çalışarak demir alması konusu forumlarda yazılmıştı.Aynı sorun bow trusterlar içinde geçerlidir kullanmadığınız zaman sigortasını kapalı tutmakta fayda var.Umarım açıklayıcı olmuştur.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Konu içinde yazıldı mı?
Bulamadım, yazıldı ise affola.

Ek;
Teknede ağır denizlerden etkilenecek kişiler için gerekli ilaçların
ve yine ağır deniz seyrinde olası yaralanmalar için gerekli tedavi unsurlarının bulundurulması
iyi olur.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Denizde kullanılan elektrikli  ve elektronik malzemelerin denize dayanmaları gerekir. Güvertedeki ırgat kontrolu da aynı şekilde olmalıdır. bir çok ırgat kontrolu baş kamarada durur kullanılacağı zaman baştaki heç açılarak dışarı uzatılır. Bir kısmı ise zincirlik içindeki yuvasına sökülüp takılarak kullanılır. Bazı modellerde ise zincirlik dolabının üst kapağının hemen altında özel cepte olduğunu biliyorum. Umarım özellikle bu modeller suuya dayanıklıdır, çünkü dayanıklı olmaları gerekir. Tekneyi alargada veya bağlı iken terk ediyorsanız dışarıdan kontrol edilebilecek cihazların sigortalrını kapatmaya katılıyorum. Irgat sigortası, adı üstünde sigortadır ve ben son alternatif olarak sigortaları kapatırım.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4269
Sigorta kapalıysa, Can abi varken bana söz düşmez ama, devreyi tamamlayacak elektrik akımını, elektrik kaynağından bir adım sonra kesmiş oluruz diye biliyorum. Bu halde akü başlarını seyirde sokemeyecegimize göre en kuvvetli önlemlerden birini almışızdır diye düşünürüm.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Sigorta kapalıysa, Can abi varken bana söz düşmez ama, devreyi tamamlayacak elektrik akımını, elektrik kaynağından bir adım sonra kesmiş oluruz diye biliyorum. Bu halde akü başlarını seyirde sokemeyecegimize göre en kuvvetli önlemlerden birini almışızdır diye düşünürüm.

Evet kesinlikle doğru bir iş yapıyorsun Bülent.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

 
Yukarı git