Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Elektrik veya elektronik motor üzerinde mutlaka bir yerde mekanik bir hareketi tetikliyordur. Bu enjektör pompasında gaz kolunun altında bağlı olan stp kolu da olabilir, mazot pmpasını önünde veya arkasındaki mazot kesme düzeneği de olabilir. El ile ulaşıp  motor durdurulabilir.

Her canlıda olduğu gibi cansız malzemelerin de bir ömrü vardır. Zamanı geldiğinde bu malzemeleri değiştirmek bu tür durumları büyük ölçüde engeller. Hortumlar (egsoz dahil) el ile sıkıldığında çatlak var mı yok mu anlaşılır. Çatlamışsa değiştirilmelidir. Metal aksam için de zaman tutulmalı ve motor üreticisinin önerdiği zamanda değiştirilmelidir. en sevdiğim söz tamircilerin "İdare eder abi" sözüdür. Genellikle idare etmez sizi yolda bırakır. Denz de yol da yok ki otostop çekesiniz.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Hava emiş ağzını parmağımızla kapatırsak olabilir mi?


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Hava emişini parmakla değil ama el ile kapatmayı deneyebilirsiniz. Yine de çok fazla emiş olacağından elinize zarar verebilir veya yağ havalandırmadan yetersiz de olsa hava emebilir, yakıtı kesmek daha doğrudur. 
  • IP logged

B

Burak Doneray

Fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkürler Arkadaşım motor dairesine teknedeki yangın söndürücülerden birini motor bölmesine sıkıp motorun oksijensiz kalmasını ve hemen stop etmesini sağlamış.Söylediği kadarıyla egsoz hortum değişimi dışında başka bir masrafı olmamış.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Tozlu yangın söndürücülerin bir özelliği eriyerek tüm yüzeylere yapışmalarıdır, özellikle elektrik yangınlarda yapışıp kontakların birbirine değmesini engellerler. Tozlu bir yangın söndürücüyü ben mtorda kullanmazdım, temizlemesi neredeyse imkansızdır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Tozlu yangın söndürücü motoru durdurmaz benim bildiğim, karbondioksit sıktı ise olabilir.
Fakat dediğim gibi benim tercihim de bir şekilde motora mazot gidişini kesmek olurdu ki motor ne olursa olsun bir çok yöntemi var .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2017, 14:29:26 Gönderen: Hasan Toparlak »

B

Burak Doneray

Sordum Karbondioksitli yangın söndürücü kullandığını söyledi .Temizlik gerekmemiş.Mazotu kesmekte iyi bir çözüm gibi geliyor motor nekadar süre daha çalışır denemek lazım.

Yangın söndürücülerden anlayan birisi hangi tip olanları teknemizde taşımamız gerektiği hakkında bilgi verebilirmi ? Ya da yeni bir konu açılırsa Yangın söndürücüler hakkında harika olur.

Teşekkürler
  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Temmuz 2017, 17:12:07 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 101
Motora gelen mazot hattında akışı kesecek bir vana yok mu motorlarda ? Teknem yok, en ufak fikrim yok..
Geçenlerde evime yeni yangın söndürücü almam gerekiyordu, müdahale sonrası temizliğin kolay olduğunu söyledikleri bir ürünü aldım, sentetik köpüklü... Toz püskürten tiplerin ufak yangınlara müdahaleden sonra gerçek bir kirlilik bıraktığını söylüyorlar....
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Motora gelen mazot hattında akışı kesecek bir vana yok mu motorlarda ? Teknem yok, en ufak fikrim yok..
Geçenlerde evime yeni yangın söndürücü almam gerekiyordu, müdahale sonrası temizliğin kolay olduğunu söyledikleri bir ürünü aldım, sentetik köpüklü... Toz püskürten tiplerin ufak yangınlara müdahaleden sonra gerçek bir kirlilik bıraktığını söylüyorlar....

Çetin reis vana vardır kimbilir bazı motorlarda, ancak vanaya pek gerek te yok şöyle hemen bir aklıma gelenleri sıralarsam motoru durdurmak için ;

a) Havalandırmaya bir bant, poşet filan sararsınız ve bir cisimle hava almasını engellersiniz. (motorun içine çekemeyeceği cinsten).
b)Motordaki gaz kolu çubuğunu elinizle stop pozisyonuna yitersiniz.
c)mazot hortumunu büküp sıkarak mazot akışını engelleyebilirsiniz.
d)Motora en yakın mazot filtresinden motora giden veya tanktan gelen hortumun ucunu çıkarırsınız. Genellikle klips şeklinde bir kelepçe ile tutturulur gelen hortum , bir pense veya kargaburun yeterlidir çabucak sökmek için.
e)Mazot filtreniz su ayırıcılı ise alttaki tapayı açıp motora hava yaptırabilirsiniz.Bu arada altına bir kap tutabilirsiniz mazot akmasın yere diye.
f) Mazot tankının temizlik kapağını açıp mazot gidiş deliğini parmagınızla tıkayabilirsiniz.
g) Paraya kıyıp Burak reis in anlattığı gibi varsa karbondioksit gazlı yangın söndürme tüpünü kullanabilirsiniz. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Elektrik veya elektronik motor üzerinde mutlaka bir yerde mekanik bir hareketi tetikliyordur. Bu enjektör pompasında gaz kolunun altında bağlı olan stp kolu da olabilir, mazot pmpasını önünde veya arkasındaki mazot kesme düzeneği de olabilir. El ile ulaşıp  motor durdurulabilir.

Sanırım yeni nesillerde manuel bir kol , yada mekanik bir sistem yok.Bildiğim kadarıyla elektronik stop bir beyinle kontrol edilerek çalışıyor, aynı yeni arabalardaki gibi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

B

Burak Doneray

Çok pahalı bir sistem değilmiş Öcal abi 200-250 tl arası 6kg olanlar Yangın olduğunda sanırım diğer söndürücülerden daha ucuza  gelecektir en azından makine dairesi için ben bir tane bulunduracagım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Eh artık yazabilirmi artık o kadar da çaylak değilm. Tekneyi yeni aldığım zamanlar. Pahalı bir marin alkol ocağı var Tayo Mar da.  Bende bunu oyunck belledim her şeyi bunda yapıyorum. Yapıyorum ama buna alkol koymak bir iş. Üstten döküversem ne olur dedim. Tam dökeceğim , kocaman bir yazı. Üstten doldurmayın yazıyor.


Biz bu gibi durumlarda bu uyarıları şöyle algılıyoruz. Sonra baktım benzer düşünce tarzı çoğumuzda var.

Adam yazmış üstten alkol koymayın yazıyor. Yani kırmızı ışık.

Fakat biz bunu sarı ışık olrak algılıyoruz. Yani yine kendi bildiğimizi okuyoruz ancak daha dikkatlice yapıyoruz bunu.

Nitekim ben de öyle yapıp dikkatlice döktüm alkolü. Dökememişim.

Çkmağı çakınca bütün ocak alev aldı. Acayip korktum. Şu toz olan yangın söndürücüden yapıştırdım hemen. Hayatımda ilk defa yangın söndürücü kullanıyorum bu arada.

Aslında beklesem gerekte yok ya panik işte. Bütün tekne bu lanet tozla kaplandı. Tamamen temizlenmesi neredeyse altı ay filan sürdü.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
Çetin reis vana vardır kimbilir bazı motorlarda, ancak vanaya pek gerek te yok şöyle hemen bir aklıma gelenleri sıralarsam motoru durdurmak için ;

a) Havalandırmaya bir bant, poşet filan sararsınız ve bir cisimle hava almasını engellersiniz. (motorun içine çekemeyeceği cinsten).
b)Motordaki gaz kolu çubuğunu elinizle stop pozisyonuna yitersiniz.
c)mazot hortumunu büküp sıkarak mazot akışını engelleyebilirsiniz.
d)Motora en yakın mazot filtresinden motora giden veya tanktan gelen hortumun ucunu çıkarırsınız. Genellikle klips şeklinde bir kelepçe ile tutturulur gelen hortum , bir pense veya kargaburun yeterlidir çabucak sökmek için.
e)Mazot filtreniz su ayırıcılı ise alttaki tapayı açıp motora hava yaptırabilirsiniz.Bu arada altına bir kap tutabilirsiniz mazot akmasın yere diye.
f) Mazot tankının temizlik kapağını açıp mazot gidiş deliğini parmagınızla tıkayabilirsiniz.
g) Paraya kıyıp Burak reis in anlattığı gibi varsa karbondioksit gazlı yangın söndürme tüpünü kullanabilirsiniz. :)
[/quote]

Bir sürü yöntem varmış, teşekkür ederim :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
Havalandırmaya bant poşet falan saramazsınız, emişin ne kadar güçlü olduğunu o zaman anlarsınız, ağzına sarmayı umduğunuz parça içeri emilip gittiğinde...
  • IP logged

Z

Ziya Gunes

Kocaman havluyu kaçırmıştım ben emişten içeriye
  • IP logged

 
Yukarı git