Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: **Zor Anlar**da..!! Teoride Ne Yapılmalı? // Sen Pratikte Ne Yapardın??

  • *
  • İleti: 594
Hepimizi Allah korusun diyerek ikinci senaryoyu yazıyorum.

SENARYO 2
Bu su da neyin nesi??


Seyre başlamışsınız, her şey yolunda... İki saattir yoldasınız, motorla bir saat seyir sonrası güzel bir rüzgar bulunca başlamışsınız güzel güzel salınmaya... Tekne neredeyse hiç yatmamış, ekip de rahat...

Aşağıya içecek bir şey almaya iniyorsunuz, ama ayağınız ıslanıyor. Farş tahtalarının üzerinde 3-4 cm su var. Bilge pump çalışmamış.

O sırada sırtınız o kadar terliyor ki; bir anda sıcak basıyor, kafa duruyor, ne yapacağız diye düşünüyorsunuz.

Bu durumda bu kişi neler yapmalı, sırasıyla yapılması gereken teşhisler ve önleme aksiyonlarını yazabilir misiniz?

(Tekrar böyle bir durumdan korusun Allah bizi, hiçbirimiz yaşamayalım bunu ama aklımızda yine kalması açısından bulunsun  :-*
)
  • IP logged

e

erdal duran

Böyle rahat bir seyirde tekne farş tahtalarının üstüne çıkacak kadar su almışsa, bu muhtemelen deniz suyu sistemindendir. Vanalar(motor soğutma suyu alma ve diğer, wc gibi deniz suyu alma), devirdaim pompası yada bağlantı boruları kontrol edilip mümkünse sorun hızla giderilmeli, aynı zamanda manuel pompayla su boşaltılmalıdır. Sorun soğutma suyu sisteminde ise motoru durdurmak gerekir.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
suyun tadına bakmalı.tuzluysa tuzlu su girişi olan bütün sistemler(vanalar,bağlı hortumlar,şaft kovan sistemleri vb...) kontrol edilmeli.tatlı suysa depolardan birinde kaçak vardır. varınca düzeltirsiniz. sintine pompasının çalışmaması kötü.manuel pompa devreye alınmalı ve bir kişi bu işle görevlendirilmeli.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Su tuzlu ve hızlı dolmuyor ise;
1) Can yeleklerini giydirirdim
2) Manuel sintine pompasını kolunu mürettebattan birine verir suyu çekmeye çalışmasını isterdim.
3) En yakın karaya rota tutardım.
4) Aşağıya bir daha iner otomatik sintine pompasının emişini bir şeyin tıkayıp tıkamadığını kontrol ederim.
5) Can Salımı suyar atar, tekneye bağlı tutardım.
6) Dingiyi de suya indirir, onu da çekerdim.
7) Bunların arasında bir yerde , may day çağrısı yapardım.

Su tuzlu ve hızla doluyor ise,
may day, can yeleği, can salı, Eşhedü enlaaaa...
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

10 tane vana var teknemde hepsini ayrı ayrı çok seviyorum 2 tanede derinlik ve hız için açılmış delik var hepsinin hatırını arada sırada sormak lazım. Bir yere çarpıp gövdede delik açıldıysa eğer Denizciliğin birinci kuralı denize düşmemek ise ikinci kuralıda tekneni delecek bir şeye çarpmamaktır herhalde.Her ne olursa olsun ben ilk önce su giren yeri bulup su girişini önlemeye yada yavaşlatmaya çalışır .Sonra içeriye giren suyu boşaltabildiğim kadar boşaltıp kalan enrjimle Teknemin pozizyonunu ve durumumu telsizden anons eder en yakın limana yönelirdim. Umarım hiç kimsenin başına gelmez böyle bir şey.

Aklıma gelenler ( Seyyar jeneratör ve 220v Dalgıç pompa aslında taşınabilir önlem olarak ama nereye koyacağız? Ben bir daha düşüneyim bunu) Gövdede bir delik varsa Youtube da branda,şemsiye veya canyeleği sıkıştırıyorlardı teknenin su aldığı yere hatta slikonla yada benzer bir yapistiriciyla farş tahtalarını suyun girdiği yere baskı uygulayarak kapatmayı denediklerini  seyretmiştim yapabileceğimi zannetmiyorum ama denerdim herhalde bunlarıda.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Yukarıda anlatılanlara ek olarak , motor su emiş hortumuna üç yollu bir vana koymak ve bu vananın hortumlarından birisini sintine çukuruna uzatmak ve/veya  gücünü  kayışla motordan alan büyük kapasiteli bir pompayı tekneye monte etmek iyi bir yöntm olabilir , hem de teknede olabilecek bir elektrik problemine karşı önlem almış olursunuz böylece.
Özellikle bu üç yollu vanayı koymayı hep istemişimdir ama fırsat bulamadım.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Temmuz 2017, 05:17:48 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Su alarak teknesi batmış biri olarak  :D,kendi tecrübelerimi ve cıkardığım dersleri şöyle yazabilirim .

*Öncelikle kesinlikle panik yapmamak gerek , sakin kalıp hızlı düşünüp hızlı hareket etmek.Yavaş yükselen suda insan sakin kalabilyor , yalnız cidden hızla yükselen suda insanın eli ayağına dolaşıyor en azından benim elim ayağım dolaştı.
*Hazırda direk olarak aküye bağlanabilecek şekilde yüksek güçlü ekstra bir sintine pompası muhakkak bulunmalı yada v.b olmalı.
*Öncelikle suyun nerden geldiği bulunmalı ve suyun girişi bir nebzede yavaşlatılmalı (ben suyun nereden geldiğini bulmak yerine suyu boşaltmaya çalıştığım için battım ) .
*Aküler mümkün olduğunca yukarıda yada sudan etkilenmeyecek şekilde izole edilmeli, enerjisiz kalındığı zaman sintine pompaları hiç bir işe yaramıyor.
*Su geçirmez çantaların kalitelisinden alınıp test edilmeli, ben en kalitelisi diye aldığım çanta su geçirip bütün telefonlarımız devre dışı kalmıştı mümkünse su geçirmeyen bir cep telefonu yedekli olmalı.
*Dingi veya can salı olmalı , mümkünse ikisi de olmalı  :).


  • IP logged

  • *
  • İleti: 562
    • Yat Tekne Sörveyi, ekspertizi, ozmoz muayenesi
El pompası son başvurulacak yöntem olmalıdır. Suyu boşaltmaya çalışmak için bir insan ayırmak yerine oinsanı su girişini bulmak veya onarmak için kullanmak çok daha doğrudur. el pompası  yerine veya beraberinde yüksek debili bir elektrikli pompa seçimi çok daha doğrudur. Motor soğutma suyu emişi faydalı olsa da debisi çok yeterisi kalıyor.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1240
  • Selamlar
Merhabalar
Ahşap kavaleta yerine forespar staplug adında çok farklı delik çaplarına uygulanabilen bir ürün var. Oldukça iyi ve fiyatıda yapacağı işe göre çok makul yaklaşık 20 € gibi. ABD ve İngiltere'de bulunuyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Geçen hafta Mersin'den Kıbrıs'a giden bir teknenin başına gelmiş. Karpaz'da boru patlamış. 1 inçlik borudan oluk oluk deniz suyu giriyormuş. 3 usta kaptan yerini tespit edip kapatana kadar tekne 5 dakikada gidiyormuş dibe. Neyseki zamanında bulup çözmüşler..
Sanırım bağlantı ve vana yerlerinin kolay ulaşılabilir olması çok önemli..

 Tekne gövdesinde veya borularda çatlak beya sızıntı var ise loctite, devcon gibi çift kompenantlı su altında kısa sürede kuruyan macunlar var. Küçük bir kutu hem tekneyi hem bizi kurtarabilir... Weber'in sualtı çimentosu var fiberde işe yarar mı bilemem ama ahşap teknelerde su altında eğrilerin arasını doldurduğunuzda 30 saniyede donuyor ve suyu %80 kesiyor.
Gövdedeki büyük yarıklar için Burak reisin ifade ettiği youtube videosu var ama ben yapabileceğimi hiç zannetmiyorum... böyle durumlar için hava yastığı gibi yüksek basınçla şişip deliği kapatabilecek bir acil durum kiti olmalı bence. Artık kaça satarlar, kaç liraya kontrol yaparlar bilemem...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 989
Geçen hafta Mersin'den Kıbrıs'a giden bir teknenin başına gelmiş. Karpaz'da boru patlamış. 1 inçlik borudan oluk oluk deniz suyu giriyormuş. 3 usta kaptan yerini tespit edip kapatana kadar tekne 5 dakikada gidiyormuş dibe. Neyseki zamanında bulup çözmüşler..
Sanırım bağlantı ve vana yerlerinin kolay ulaşılabilir olması çok önemli..

 Tekne gövdesinde veya borularda çatlak beya sızıntı var ise loctite, devcon gibi çift kompenantlı su altında kısa sürede kuruyan macunlar var. Küçük bir kutu hem tekneyi hem bizi kurtarabilir... Weber'in sualtı çimentosu var fiberde işe yarar mı bilemem ama ahşap teknelerde su altında eğrilerin arasını doldurduğunuzda 30 saniyede donuyor ve suyu %80 kesiyor.
Gövdedeki büyük yarıklar için Burak reisin ifade ettiği youtube videosu var ama ben yapabileceğimi hiç zannetmiyorum... böyle durumlar için hava yastığı gibi yüksek basınçla şişip deliği kapatabilecek bir acil durum kiti olmalı bence. Artık kaça satarlar, kaç liraya kontrol yaparlar bilemem...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Denizcilik malzemeleri satan bir yerde,konik ahşap değişik ölçülerde poşet içerisinde bir sürü tapalar görmüştüm,ne gerek var demiş gülümseyip almamıştım,bu yazıyı okuduktan sonra ilk işim o gördüğüm ağaç tapaları alıp tekneye koymak..
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 2553
Geçen hafta Mersin'den Kıbrıs'a giden bir teknenin başına gelmiş. Karpaz'da boru patlamış. 1 inçlik borudan oluk oluk deniz suyu giriyormuş. 3 usta kaptan yerini tespit edip kapatana kadar tekne 5 dakikada gidiyormuş dibe. Neyseki zamanında bulup çözmüşler..
Sanırım bağlantı ve vana yerlerinin kolay ulaşılabilir olması çok önemli..

 Tekne gövdesinde veya borularda çatlak beya sızıntı var ise loctite, devcon gibi çift kompenantlı su altında kısa sürede kuruyan macunlar var. Küçük bir kutu hem tekneyi hem bizi kurtarabilir... Weber'in sualtı çimentosu var fiberde işe yarar mı bilemem ama ahşap teknelerde su altında eğrilerin arasını doldurduğunuzda 30 saniyede donuyor ve suyu %80 kesiyor.
Gövdedeki büyük yarıklar için Burak reisin ifade ettiği youtube videosu var ama ben yapabileceğimi hiç zannetmiyorum... böyle durumlar için hava yastığı gibi yüksek basınçla şişip deliği kapatabilecek bir acil durum kiti olmalı bence. Artık kaça satarlar, kaç liraya kontrol yaparlar bilemem...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Denizcilik malzemeleri satan bir yerde,konik ahşap değişik ölçülerde poşet içerisinde bir sürü tapalar görmüştüm,ne gerek var demiş gülümseyip almamıştım,bu yazıyı okuduktan sonra ilk işim o gördüğüm ağaç tapaları alıp tekneye koymak..

Bir marangoz bana hediye yapmıştı üç beş çeşit bir zamanlar .:)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 594
O ahşap tapalar çok önemli. 2 boy poşet var. her iki poşetten de almak lazım..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 989
O ahşap tapalar çok önemli. 2 boy poşet var. her iki poşetten de almak lazım..
Murat Reis bu gün aldım iki poşet,poşeti 20 tl şentürk denizcilik..
  • IP logged
“Merhaba denizci, sen de senden sonrakilere anlat…”

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Benim Moody'de teknenin gövdesinde çok sayıda bölme var bu bölmelerden gelen su ,tam ortada sintine pompası alıcı ağzının olduğu bölmeye gelinceye kadar ,küçük deliklerden geçmek zorunda.
Pis su tankındaki bir patlamayı okuduğumda o bölmenin deliklerini silikon kullanarak küçük plastık kapaklar ile kapatmıştım.diğer bölmelerde ki geçişler açık ama büyük bir giriş olursa sintine pompası debisi daha büyük olacağı için söz konusu bölmedeki doluluk sadece o bölme ile sınırlı kalacak gibi gözüküyor.Ama İnciluz o tarihte bile benim fazlaca demir atmayacağımı öngördüğü için zincirliğe firar koymamış ve sızan sular sintineye kadar geliyor.Her karaya aldığımda zincirliğin zeminini epeksi elyaf kaplayayım ve boyayayım.Her iki yandan da birer firar deliği açayım  diye karar alsam da,yorgunluk galip geliyor ve bir daha ki sefere kalıyor.
  • IP logged
DeDe

 
Yukarı git