Aküleri motoru çalıştırarak şarj etme sırasında da sanki biraz gaz vermek daha doğru diye düşünüyorum.
Cevaplar biraz fazla teorik detaya girmiş sanki... Mevcut teknemizde pratik olarak ne yapacağız? Benim yöntemim şu:
Aküleri motorla şarj etmek zorunda kalırsam; gazı yavaş yavaş yükseltiyorum. Gözüm voltmetrede. Bir noktada voltajdaki artış azalıp duruyor. Ya alternatörün kapasitesine ulaştık, ya da akülerin şarj kabul kapasitesine. Azami şarj noktası budur. Daha fazla devir anlamsız yakıt tüketimidir.
Şarj ederken arada sırada kontrol etmek lazım. Aküler doldukça şarj kabul hızları düşecektir. Daha düşük devirlere geçebiliriz.
Akım (amper) ölçme imkanınız varsa daha da hassas bir ayarlama yapabilirsiniz.