Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Şarj Dinamosu - Motor Devri

  • *
  • İleti: 974
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#15: 29 Haziran 2017, 17:31:13

Bir de sadece motor çalıştığında ya da sahil elektriğine bağlandığımızda çalışan bir derin dondurucumuz var. 16 amp akım çekiyor. Buna ilaveten ırgat da binince tam kapasite gerekiyor.

Ayrıca bu alternatörlerde üretime başlama için minimum bir devir  "Turn on Speed" ayarı yok mu ? Yoksa neden benim şarj uyarı lambam 1500 rpm'i görmeden sönmüyor ?

Bir diğer başlıkta belki tartışırız; Dizel Motor - Rölanti (Yüksüz) çalışma - Zarar ilişkisi ...
Cevabını kendiniz yazmışsınız işte 1500 devir dakika dinamonuzun uyanması için gereken en alt devir.Tabi ki bu birazda dinamonun üstündeki konjektörün özelliğinede bağlıdır.

Şimdi başa döndük. Şarj dinamosunun uyanması için rölantiden yüksek bir devir gerekmektedir. (Benimkinde rölanti 900-1000 rpm, şarj dinamosu 1500 rpm'lerde uyanıyor.)

Sanırım burada anlaştık !
  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Haziran 2017, 19:48:55 Gönderen: Hasan Toparlak »

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#16: 29 Haziran 2017, 22:00:08
Ben şimdilik bu detaylara takılmıyorum, yüksek devirde şarj ediyorum nasıl olsa fazlasını konjektör denen vatandaş yiyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#17: 30 Haziran 2017, 00:32:36





Şimdi başa döndük. Şarj dinamosunun uyanması için rölantiden yüksek bir devir gerekmektedir. (Benimkinde rölanti 900-1000 rpm, şarj dinamosu 1500 rpm'lerde uyanıyor.)

Sanırım burada anlaştık !
Şarj dinamosunun uyanması için 1500 motor devri epey yüksek bir rakam.Zannediyorumki  dinamonuzun konjektörü yarı arızalı durumda.Yenisi ile değiştirmesi gayet kolaydır.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5810
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#18: 30 Haziran 2017, 00:36:44





Şimdi başa döndük. Şarj dinamosunun uyanması için rölantiden yüksek bir devir gerekmektedir. (Benimkinde rölanti 900-1000 rpm, şarj dinamosu 1500 rpm'lerde uyanıyor.)

Sanırım burada anlaştık !
Şarj dinamosunun uyanması için 1500 motor devri epey yüksek bir rakam.Zannediyorumki  dinamonuzun konjektörü yarı arızalı durumda.Yenisi ile değiştirmesi gayet kolaydır.
Hüseyin Abi bazen kayış birazcık gevşek olduğunda da yapabiliyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 974
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#19: 30 Haziran 2017, 00:38:04





Şimdi başa döndük. Şarj dinamosunun uyanması için rölantiden yüksek bir devir gerekmektedir. (Benimkinde rölanti 900-1000 rpm, şarj dinamosu 1500 rpm'lerde uyanıyor.)

Sanırım burada anlaştık !
Şarj dinamosunun uyanması için 1500 motor devri epey yüksek bir rakam.Zannediyorumki  dinamonuzun konjektörü yarı arızalı durumda.Yenisi ile değiştirmesi gayet kolaydır.
Hüseyin Abi bazen kayış birazcık gevşek olduğunda da yapabiliyor.

Saplamasını sökebilsem biraz gerdireceğimde gücüm yetmiyor. Bastırınca 3cm esniyor..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#20: 30 Haziran 2017, 01:24:36


Saplamasını sökebilsem biraz gerdireceğimde gücüm yetmiyor. Bastırınca 3cm esniyor..

Ne zaman dönüyorsun tekneye Hasan reisim ? :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 974
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#21: 30 Haziran 2017, 01:26:10
Önümüzdeki hafta ortası gibi. Hisarönü ve Temmuz 20 gibi Gökova program..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#22: 30 Haziran 2017, 01:29:18
Önümüzdeki hafta ortası gibi. Hisarönü ve Temmuz 20 gibi Gökova program..

Tamam ,benim plana da uygun gibi. 900 devir rölantide çalışan makinanın 1100 devir gibi şarzı açması lazım.
Sökeriz onu , ağlatırız bile Hocam. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 233
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#23: 30 Haziran 2017, 22:30:12
   Ahmet kaptanın dediği doğru. Kayış gevşek ise bizim hissetmediğimiz  bir patinaj yapar.
 Bu da dinamonun gerekli devirde dönmemesine dolayısı ile yeterli akımı üretememesine
 ve kayışın aşınmasına neden olur.
Kayış en fazla 1 cm. esneye bilmeli.
  Ben de motor devrinin yükseltilmesinin gereksiz olduğu kanısındayım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 91
Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#24: 01 Temmuz 2017, 00:00:42
Bir de sistem şarj etmeye başladığında sönen pilot lambanın güç özelliğine göre bazen yüksek devir gerektirdiği ve ancak bu devri gördüğünde sönerek şarj işlemini başlattığını söyleyenler var.
Bana pek garip geldi ama bir bilene danışmakta fayda var.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 01 Temmuz 2017, 00:04:07 Gönderen: Sedat Oztekin »

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Şarj Dinamosu - Motor Devri
#25: 06 Temmuz 2017, 09:36:19
Aküleri motoru çalıştırarak şarj etme sırasında da sanki biraz gaz vermek daha doğru diye düşünüyorum.

Cevaplar biraz fazla teorik detaya girmiş sanki... Mevcut teknemizde pratik olarak ne yapacağız? Benim yöntemim şu:

Aküleri motorla şarj etmek zorunda kalırsam; gazı yavaş yavaş yükseltiyorum. Gözüm voltmetrede. Bir noktada voltajdaki artış azalıp duruyor. Ya alternatörün kapasitesine ulaştık, ya da akülerin şarj kabul kapasitesine. Azami şarj noktası budur. Daha fazla devir anlamsız yakıt tüketimidir.
Şarj ederken arada sırada kontrol etmek lazım. Aküler doldukça şarj kabul hızları düşecektir. Daha düşük devirlere geçebiliriz.


Akım (amper) ölçme imkanınız varsa daha da hassas bir ayarlama yapabilirsiniz.
  • IP logged

 
Yukarı git