Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Teknede Yıldırım Düşmesi

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#105: 24 Ocak 2021, 22:20:03
Amerika Sahil güvenlik radarı en tepeye koymuş bu teknede farketmiyor herhalde .
Sahil güvenlik menzili zoraki uzatmak için bunu yapmış, muhtemelen radarın başında tek işi bu olan, en küçük ekoyu bile ayırt edebilen uzman birkaç personel de görevlidir. Kaldı ki bu radarın yakın mesafedeki hedefleri de görmesi mümkün olmaz. Muhtemelen daha aşağıda da ayrı bir(kaç) radarı daha vardır. Hassas amaçlarla kullanıldığı için kendi armasındaki metal aksamlardan etkilenmemek de amaçlanmış olabilir.

Yani bu arama kurtarma amaçlı ekstrem bir uygulama.
"Normal tekneler" için doğru ve verimli bir uygulama değil.

Özgür senin verdiğin bilgi doğru bu tip bir gemide sanırım yatma minimumda olduğu için orda konumlandırmış olabilirler. Birde gemi radarı zaten daha farklı olduğu kesin gezi teknelerindekilerden.

Neydi verdiğin bilgi

... fakat radarlarda 6 kilogram ağırlığında neden en tepeye konmadıkları mümkün olduğu kadar aşağıya konumlandırıldıkları zaten cevabı veriyor..Sevgiler.
Radar'ın en tepeye konmama ana sebebi stabilite değil çalışma prensibi.

Sürekli yalpa ve denize paralel olmayan düzlemde çalışmak verimlerini düşürüyor, gereksiz eko yaratıyor vb.
Deniz seviyesi de hem menzili düşürüyor hem de yine dalga ve çevre tekneler nedeni ile kör noktalar ve gereksiz ekolar yaratıyor.
O yüzden ideal yükseklik 1. gurcata civarlarında oluyor yelkenliler için.

Direğe monte edilen her ağırlığın kuvvetkolu arttıkça stabiliteyi olumsuz etkileyeceği aşikar, ama ne kadar etkileyeceğini bir fizikçi çıksa da hesaplasa keşke! ;)



öZgür (mobil)


  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2021, 22:23:31 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#106: 24 Ocak 2021, 22:37:03
...Birde gemi radarı zaten daha farklı olduğu kesin gezi teknelerindekilerden.
Tüm sivil gemilerde kullanılan S-band (3GHz) ve X-band (9Ghz) adı verilen iki radar çeşidi var.

S bandı genelde okyanus seyri yapan büyük gemiler kullanıyor, daha uzun menzili var, ama kendisi de kocaman.
Hava durumu (yağmur bulutlarının takibi) amaçlı da S band radar teknolojisi kullanılıyor.
X band ise tüm gemilerin standart kullandığı.

Askeriyenin mutlaka farklı amaçlı farklı frekans bandlarında çalışan özel radarları vardır, ama "denizcilik" amaçlı yine bu ikisini kullanıyorlar.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#107: 24 Ocak 2021, 22:43:43
Yıldırım düşme riskini sıfırladığını iddia eden bir ürünün garantisi tekneye yıldırım düştüğünde tüm masrafınızı ödeme garantisi olmalı öyle olsa bile sigorta yaptırmaktan farkı yok benim için .Kasa her zaman kazanır pazarlama stratejisi Oysa bu garanti bile yok üründe paranızı iade ediyorlar sadece diye biliyorum. Topraklama yoksa Yıldırım’ı hiç bir şey engelleyemez telekominikasyon kulelerinde uygulamalarında topraklama zaten var
Denizde böyle bir ürün işe yarıyor demek bence zor.
Size iş modeli tükenmez kalem icat etttim 2000 dolar yıldırım düşmesini engelliyor düşerse paranız iade hadi bonus 2 katı iade .
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#108: 24 Ocak 2021, 22:56:30
...Birde gemi radarı zaten daha farklı olduğu kesin gezi teknelerindekilerden.
Tüm sivil gemilerde kullanılan S-band (3GHz) ve X-band (9Ghz) adı verilen iki radar çeşidi var.

S bandı genelde okyanus seyri yapan büyük gemiler kullanıyor, daha uzun menzili var, ama kendisi de kocaman.
Hava durumu (yağmur bulutlarının takibi) amaçlı da S band radar teknolojisi kullanılıyor.
X band ise tüm gemilerin standart kullandığı.

Askeriyenin mutlaka farklı amaçlı farklı frekans bandlarında çalışan özel radarları vardır, ama "denizcilik" amaçlı yine bu ikisini kullanıyorlar.

Yanlışmı takmışlar diyorsun Özgür .Sana inanırım .
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#109: 24 Ocak 2021, 23:00:45
Öyle kestirip atma, teorisi gayet mantıklı.
Lab testleri güven verici.
Sahada da pek çok referansı var artık.
Bir olumsuzluk olsa duyardık.

topraklama (veya paratoner diyelim) yıldırıma çare değil. sadece kontrolsüz büyük hasar vermesini engellemek amaçlı. hasarı yönlendiriyor, lokalize ediyorsun.
Yıldırıma'a karşı yapılabilen en iyi ve garantili çözüm faraday kafesidir, ama teknede uygulaması kolay değil.

Elektrik meslek hayatımda yıldırım olmasa da birkaç yüksek gerilim hasarı gördüm, öyle mantıkla anlaşılabilecek, planla çözülebilecek bir güç değil.

Bu arada denizde sanki topraklama iyi olmaz gibi düşünülüyor (algılanıyor belki) ama deniz suyu gayet iyi bir iletken.
Topraklama işi için topraktan farkı yok.

ve son olarak, ne denizde ne karada, size yıldırım isabet etmemesi hasar almamanız anlamına gelmiyor.
yakın çevrenizde çakan şimşekler nedeni ile metal aksam, kablo ve cihazlarda oluşan (endüklenen) yüksek gerilim her çeşit hasara sebep olabilir.

geçen yıl gök gümbürtülü bir havada bisikletle yağmura yakalanmamak için sahilde hızlı hızlı giderken çok yakınımda bir şimşek çaktı, aynı anda bisikletin gövdesinden baş parmağıma bir yüksek gerilim sparkı atladı, çarpıldım!
bisiklet gövdesinde oluşan elektrik beni çarptı. teknede bu yüksek gerilim elektronik aletleri bozuyor, bobinli cihazları (marş motoru vb.) yakıyor.
çok kaçarı yok.

bu açıdan teknedeki bir paratonerden geçen bir elektrik belki teknenizin olmadık bir yerinden delinip batmasını veya yangın çıkmasını engeller (belki) ama elektronik aletlerinizin bozulmasına engel olamayabilir..
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#110: 24 Ocak 2021, 23:02:08
Yanlışmı takmışlar diyorsun Özgür .Sana inanırım .
hayır, bu askeri arama kurtarma gemisi olduğu için farklı bir amaçları vardır ve yüksekte olmasından kaynaklı olumsuzlukları giderecek uzman personeli var, bize örnek değiller diyorum.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#111: 24 Ocak 2021, 23:05:35
Kestirip atma teorisi değil ürüne güveniyorsan testlerinde tamsa yıldırım düşmesi halinde versin güzel bir tazminat alalım.Bir tekneye yıldırım düşme riski nedir istatistiklere ve satış adedine göre tazminat belirlenebilir güncellenebilir.O zaman ürününe güveniyor derim.Riski satın alıyoruz normali bu.

Benim Göcekteki eve senede 3 kere yıldırım düşüyor Tazminat olursa alıp takarım görürüz ozaman işe yarıyormu yaramıyormu.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2021, 23:20:48 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#112: 24 Ocak 2021, 23:37:25
Bu garantiyi veremezler nedeni ise yıldırım illa gelip senin üzerine düşmüyor 100 metre yanına düşüyor telefon hattından modemin elektrik hattından elektroniklerin yanıyor. Teknede bunu nasıl koruyacaksın 10 metre yanına düştüğü an  elektroniklerini yine kaybedersin gelip illaki üstüne düşmesi gerekmiyor sana zarar vermesi için .Diğer ihtimal çölde kutup ayısı ihtimali kadar zaten .
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#113: 24 Ocak 2021, 23:44:37
Mill piyango modelini öneriyorum bu girişime sizede düşebilir gibi düşünülürse yıldırım mutlu bile edebilir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2021, 23:52:17 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#114: 25 Ocak 2021, 18:59:05
İki olay var, ayırmak gerek;
1) teknene yıldırım düşmesi ve teknenin delinip, yangın çıkıp vb. batması.
2) tekneye veya yakınına yıldırım düşmesi/şimşek çakması sonucu elektroniklerinin bozulması.

Bu alet 1 noludan koruyor seni. İsabet almamanı sağlıyor. Batmıyorsun, yangın çıkmıyor.
İkinciden korunma yöntemi yok zaten. (faraday kafesi çözümleri dışında)

Senin söylediğin garanti mantığı ile Ultra'nın demir tarama hasarlarına garanti vermesi, Pirelli'nin fren tutmama hasarlarını karşılaması, Nuh Çimento'nun deprem hasarlarını üstlenmesi filan gerekir.. Böyle bişey yok! :)

Daha insanoğlunun hiç kontrol edemediği bir doğa olayına karşı garanti verme imkanı olmaz.
Sana bir ürün sunuyor, testlerini ve referanslarını gösteriyor. Güven veriyorsa alıyorsun. Bu.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#115: 25 Ocak 2021, 19:27:30
http://
İki olay var, ayırmak gerek;
1) teknene yıldırım düşmesi ve teknenin delinip, yangın çıkıp vb. batması.
2) tekneye veya yakınına yıldırım düşmesi/şimşek çakması sonucu elektroniklerinin bozulması.

Bu alet 1 noludan koruyor seni. İsabet almamanı sağlıyor. Batmıyorsun, yangın çıkmıyor.
İkinciden korunma yöntemi yok zaten. (faraday kafesi çözümleri dışında)

Senin söylediğin garanti mantığı ile Ultra'nın demir tarama hasarlarına garanti vermesi, Pirelli'nin fren tutmama hasarlarını karşılaması, Nuh Çimento'nun deprem hasarlarını üstlenmesi filan gerekir.. Böyle bişey yok! :)

Daha insanoğlunun hiç kontrol edemediği bir doğa olayına karşı garanti verme imkanı olmaz.
Sana bir ürün sunuyor, testlerini ve referanslarını gösteriyor. Güven veriyorsa alıyorsun. Bu.

Aksini söylemedim zaten aynı şeyi söylüyoruz .Kaç tekne yıldırımdan batmış  Türkiye’de  yada yanmış patlamış . Binde kaç onbirde kaç. Benim tükenmez kalemim işe yarıyor 25 yıldır yelkenlim var çocukluktan bu yana teknem var işe yaradı düşmedi yıldırım dersem yalan söylemiş olmuyorum.

Bu benim düşüncem düşüncemi yazıyorum .Sen inanıyorsan al dene .Not ( Kalemi son 200 TL ye bırakırım sana elektronikler garanti dışı ama )
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2021, 19:34:48 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#116: 25 Ocak 2021, 19:49:33
Ultra Demir taramaz diye bir iddiayla ortaya çıksın garanti vermesin teknem tarasın hasar görsün ona neler yazarım sen düşün. Verdiğin örnek doğru değil anlayacağın.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#117: 25 Ocak 2021, 19:52:38
Benim montaj kararım kesin değil ama yüksek ihtimal. İki sebebi var:

1. Yıllar önce Teos Marina'da yıldırım yemişti benim tekne, anlaması aylar sürdü. Ana pano bozuldu sandım ilk başta. Ismarladık, yenisi geldi bu sefer motorun elektroniği çalışmadı. "Vay, onu da bozmuş dedik" o da değişti.  Sonra seyir elektroniğinin bir çalışıyor, öbürü çalışmıyor. Tabii bu aşaamaya gelmek aylar sürdü. Sürekli parça bekliyoruz ve tamir bittikten sonra seyre çıkınca yeni şeyleri keşfediyoruz. Sonrasında aradan yaz geçti, kış geldi meğer Webasto termostatı da gitmiş. Çünkü denedik çalıştı, biz de kapattık. Termostatın devreye girmesini beklemedik. Tüm bunların tespiti, ustası, montajı sigorta ödedikten sonra keşfedileni filan bayağı uğraştırdı. Geçen yaz başında da bir arkadaşımın sıfır teknesine güneye indirirken yıldırım düştü. Tüm tamirat 8 ay sürdü ve 55bin avro tuttu.

2. Hisarönü Körfezi bol yıldırım alan bir coğrafya. Geçen yaz Selimiye'de Aurora iskelesinde bir tekneye düştü.

Adamların da verileri kuvvetli. Dolayısı ile bir güvensizlik oluşmadı bende.

  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

B

Burak Doneray

Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#118: 25 Ocak 2021, 20:02:01
 Hayırlı olsun Matay .Ben yazacağımı yazdım gerisi sizi ilgilendirir benim gönlüm rahat uyardım.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Teknede Yıldırım Düşmesi
#119: 25 Ocak 2021, 20:57:50
Senin kalemin çalışma prensibini bilimsel olarak açıklar ve bir yüksek gerilim laboratuarında testlerini yaparsan benden temiz 500tl çalışır. :D

1999'a kadar Avrupanın 2. büyük yüksek gerilim yer altı kablo üreticisinin bilgi işleminde çalışıyordum, her ay kontrol-bakım için Bozüyük'deki fabrikaya giderdim. O dönem için Türkiye'de benzeri dahi olmayan, 100kV'luk dünya standartlarında bir yüksek gerilim test laboratuvarı vardı. Birkaç kere testlere denk geldim. Ortalama bir yıldırımın 1/10 voltajında ve 1/1000 güçteki o yapay yıldırımlar bile öyle korkutucuydu ki.

öZgür (mobil)

  • IP logged
><(((º>

 
Yukarı git