Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Teknelerde Elektrik Donanımı

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#60: 30 Mayıs 2018, 13:03:41
Can ağabey, ben de yazdığın metini ilk okuduğumda aynı şekilde anladım.
Sen "iki ucu erkek kabloyu uygun bulmuyorum" dememişsin, "bunu kim yapıyorsa yanlış yapıyor da dememişsin" dolayısıyla sanki iki ucu erkek kablo olmasını kabul ettiğin anlaşılabiliyor yazdıklarından.

Cem'i savunmak bana düşmez ama, hem eski konuları gündeme getirme deyip hem de geçmişten dem vurman, sonrasında da senin kaleme aldığın yazıları kendi sayfasına taşıdığına dair suçlamalarına, başkalarını geçtim ben itiraz ederim.

Bahsi geçen sayfa Wikiderya'dır.
Kimseye ait değildir.
Birkaç gönüllü bir araya geldik, bize değil ama tüm camiaya ait olması için uğraşıp duruyoruz.
Gönül isterdi ki bahsettiğin "yazılarımı izinsiz taşıdınız" suçlaması yapmadan önce  "benim yazılarımı istediğiniz gibi kopyalayabilirsiniz"deseydin.
Ne kopyalaması, keşke kendin gelip katkıda bulunsaydın.
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#61: 30 Mayıs 2018, 13:07:36
Sanırım nerede iletişim sıkıntısı yaşadığımızı çözdüm. Siz benim "öneriyorsunuz" sorumu, yazdığınız iki seçenek arasında olarak yorumlamışsınız. Oysa ikinci seçeneği tercih ettiğinizi net bir şekilde yazmıştınız. Ben cevabımda sadece birinci seçeneği kopyalayarak, onun üzerinde tartışmak istediğimi belli etmeye çalışmıştım. Becerememişim. (Yazınızdan ilk seçeneği tümden redettiğiniz anlaşılmıyor. İkinci seçeneği tercih ettiğiniz anlaşılıyor. Ya da ben öyle anlıyorum.)

Evet, kastettiğim soru odur: Birinci seçenek için gerçkten iki tarafı da erkek kablo mu kastediyorsunuz?


Konu ile alakasız iki satır:
"Bahsi geçen tartışmada da proveke eden yazınız da orada duruyor." Hangi yazımı kastettiğinizi belirtirseniz sevinirim. İleride daha dikkatli olmaya çalışırım.
Wikiderya'ya kimin hangi yazısını izinsiz taşıdığımız bilgisini de bekliyorum.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#62: 30 Mayıs 2018, 13:08:04
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.

2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.


Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.

AC sistemlerde her ek yeri,  kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.


Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.

Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.


2. seçeneği onaylıyorum demek
1. seçeneği onaylamıyorum demektir.

<B> partisine oy veren kişiye,
sen   <A> partisini de destekliyor olabilirsin diye yaklaşılmaz.



  • IP logged
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2018, 13:12:38 Gönderen: Can DENİZ (E.Hınçal) »
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#63: 30 Mayıs 2018, 13:13:48
Sayın Mehmet Erem bence avukatlığa soyundunuz,
Yapmayın yazıktır.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#64: 30 Mayıs 2018, 13:22:12
Peki... Hepimiz yanlış anladık. Özür dileriz...

O zaman şu düzenlemeyi yapalım:

Birinci seçenekte tarif ettiğiniz ve fabrikasyon teknelerin neredeyse tamamında kullanılan sistem, bir tarafı erkek bir tarafı dişi kablo ile yapılır. Tekne üzerinde erkek bir giriş vardır. Kablonun erkek ucu pedestaldeki dişiye, dişi ucu tekne üzerindeki erkeğe takılır.  (İki ucu erkek kablo, varlığı bile sakıncalı bir üründür.)

Bu arada ben de kendi teknemde bir ucu sabit sisteme geçmek için kafa yoruyorum. Ama kabloyu seyirde rodalayacağım düzgün bir düzenek oluşturamadım daha. Elektrik süpürgelerinde kullanılan yaylı tamburları bile inceledim.

(Polemik ve Wikiderya konusundaki sorularımız geçerli)
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#65: 30 Mayıs 2018, 13:27:27
Çift tarafı erkek kablo o kadar tehlikeli ki, yukarıdaki yazışmalarda resminin kalması konusunda içim rahat etmedi. Temizledim. Konuyu sonradan okuyanlar saçma bir resimle karşılaşacaklar. Özür..
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#66: 30 Mayıs 2018, 13:28:02
Ya arkadaşlar, bu konu yeniden başlarken kimse araya girmeden bitsin beklentimizi belirtmiştik.

Açıkçası bu kadar tartışmadan sonra biz forum üyelerinin bu masum isteğine hürmet edileceğini düşünmüştüm. Ama maalesef yanılmışım.

Moderatör yönetici arkadaşlara da öyle ya da böyle nedenlerle bu sorunu asgariye indirmek amacıyla bazı öneriler yapılmıştı.
Bu başlık altında yorum yapılması önlensin veya başka başlık altında sorular yöneltilsin vb. Bunlar da dikkate alınmadı.. Niye?

Ya, yüzlerce kez aynı metodla aynı sonucun alındığını görmemize rağmen niye ısrar edilir aynı davranışa anlamak mümkün değil..

Benim iyice sıtkım sıyrıldı, umutlarım azaldı artık..
  • IP logged

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#67: 30 Mayıs 2018, 13:37:21
Eyüp abi özür dilerim.

O beklentiye başta Can Bey itiraz etmişti:
Alıntı
Soru olmadan anlatım olmaz.
Öğretme tekniklerinde soru-cevap-gösterim üçlüsü olmaz sa olmazlardandır.
Alıntı
Yazmışlığım da çoktur ders işlerken tahtaya. O hallerde de uyarmanızı beklerim sizlerden.

Eğer kimse yorum/soru yazmayacaksa, onun adı blog olur. Sanırım güzel bir bloğu saten var. Orada yazar, linkleri bizimle paylaşırdı. Foruma yazmak demek; sulandırmadan, kişiselleştirmeden ve konuyu dağıtmadan tartışmaya açmak demek. (Ya da ben öyle varsayıyordum.)

Tekrar özür dileyerek, izleme moduma dönüyorum.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#68: 30 Mayıs 2018, 13:42:52
Eyüp abi özür dilerim.

O beklentiye başta Can Bey itiraz etmişti:
Alıntı
Soru olmadan anlatım olmaz.
Öğretme tekniklerinde soru-cevap-gösterim üçlüsü olmaz sa olmazlardandır.
Alıntı
Yazmışlığım da çoktur ders işlerken tahtaya. O hallerde de uyarmanızı beklerim sizlerden.

Eğer kimse yorum/soru yazmayacaksa, onun adı blog olur. Sanırım güzel bir bloğu saten var. Orada yazar, linkleri bizimle paylaşırdı. Foruma yazmak demek; sulandırmadan, kişiselleştirmeden ve konuyu dağıtmadan tartışmaya açmak demek. (Ya da ben öyle varsayıyordum.)

Tekrar özür dileyerek, izleme moduma dönüyorum.

Sevgili Cem, ben özür dilerim..
Eksik ifade etmişim, sen alıntı yapınca anımsadım.

Benim düşüncem; konular bölünmeden bitirilsin, sonunda da isteyen katkı yapsın, sorular cevaplarla konular bizim gibiler için daha anlaşılır olsun şeklindeydi..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 291
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#69: 30 Mayıs 2018, 13:43:16
Kimsenin avuktalığına soyunmadım.
Siz sebebini bilmediğim şekilde saldırırken, benim de içinde bulunduğum bir sayfa ile ilgili kabul edemeyeceğim suçlamalarda bulundunuz.
İki kişi aynı anda yanlış anlamış olamaz mı?

Bu arada Eyüp ağabey'in yorumuna da itiraz ediyorum
Teknik olarak yanlış olduğunu bildiğimiz bir şeyi, "belki klavye sürçmesi olmuştur" gibi bir iyi niyetle dikkati çekmek amacıyla soru sorulmasına mı itiraz ediyorsunuz?
Kusura bakmayın ama konuyu bölen bu yukarıdaki örnekte sorulan soru değil, verilen cevap.

Konunun bölünmeden bir seferde okunması için birçok forum yöntemi var. Hepsi uygulanabilir.
Uygulamak istemeyenler yazılarını istedikleri gibi wikiderya da paylaşabilirler.
Orada hiç soru sorulmadan konular kesintisiz okunabiliyor...


  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#70: 30 Mayıs 2018, 13:48:44
Teknelerimizde enerji girişi ise iki şekilde yapılır.
1-Pedastalda ki tip bir endüstriyel priz tekne kıçında uygun bir yere takılır,
Enerji almak istendiğinde her iki ucu erkek, yani fiş olan enerji kablosunun bir ucu pedastaldaki prize
diğer ucu tekne kıçında ki prize takılarak tekneye enerji alınır.

2-Tekne AC sigorta kutusundan direk yeterli kablo çıkarılarak ucunda ki tek fiş marifetiyle pedastaldan enerji alınır.

Ben ikinci tip enerji alımını onaylıyorum.

AC sistemlerde her ek yeri,  kayıp / arıza kaynağı ve tehlike demektir.
Hele tekne kıçında ıslak bir alanda contalı dahi olsa bir fiş-priz sistemi.



Yukarıda fiş prizlere göz atınca görülüyorki teknemizde değişik yerlerden elektrik alabilmek için
bir dizi fiş priz konsarsiyumu oluşturmamız gerekli.

Marinalardan elektrik alırken farklı,
Yunan adalarından elektrik alırken farklı,
restaurant, köy yerleşimlerinden elektrik alırken farklı fişler gerekmekte ne yazık ki.


Yukarıda renklendirdiğim, kalınlaştırdığım, ve büyüttüğüm yazım ortada durur iken.


Alıntıdan bir kısım cımbızlayarak;



Böyle bir kablo mu öneriyorsunuz diye yazmak bilgilenmek amacı ile soru sormak değildir.
Dersi izleyen öğrencinin sorusu ile öğretmenin kattini bükmek amacıyla derse giren bakanlık müfettişinin sorusu aynı içtenlikte değildir.


  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#71: 30 Mayıs 2018, 13:58:59
Ya arkadaşlar, bu konu yeniden başlarken kimse araya girmeden bitsin beklentimizi belirtmiştik.

Açıkçası bu kadar tartışmadan sonra biz forum üyelerinin bu masum isteğine hürmet edileceğini düşünmüştüm. Ama maalesef yanılmışım.

Moderatör yönetici arkadaşlara da öyle ya da böyle nedenlerle bu sorunu asgariye indirmek amacıyla bazı öneriler yapılmıştı.
Bu başlık altında yorum yapılması önlensin veya başka başlık altında sorular yöneltilsin vb. Bunlar da dikkate alınmadı.. Niye?

Ya, yüzlerce kez aynı metodla aynı sonucun alındığını görmemize rağmen niye ısrar edilir aynı davranışa anlamak mümkün değil..

Benim iyice sıtkım sıyrıldı, umutlarım azaldı artık..
Eyüp reisim,

Konuyu kilitleme, yoruma kapama eylemlerini Can hocam tercih etmediği için, soru cevap uygun olacağını bildirdiği için gündeme almadık.. Bu konuda hem tüm donatanlarımız hem de Can hocam için doğru bir kararla ilerlendiğini düşünüyorum.

Kuşkusuz farklı görüşler, yanlış anlamalar vs. olacaktır. Hepimizin tek dileği herkesin birbirine empati kurarak.. biraz da tarafların ne demek istediğini anlamaya yorarak paylaşım yapması katkı koymasıdır..

İlgiliyle takibe devam..

Saygılarımla...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

C

Cem Eğrikavuk

Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#72: 30 Mayıs 2018, 14:11:32
Sonra da utanmadan yazılıp çizilenleri sahibi olduğun siteye taşıyorsun.
Bunun altı doldurulmalı. Çamur at izi kalsın yaklaşımını kimsenin kabul etmeyeceğini umuyorum.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2304
  • Hayat suda başladı...
    • Denizci Kahvesi
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#73: 30 Mayıs 2018, 14:16:36
Wikiderya, adından da anlaşılacağı üzere bir WIKI projesidir. Sahibi yoktur. İzinsiz bir satır alıntısı yoktur. 'Herkesin erişebileceği doğru ve güncel bilgi' dışında hiçbir kaygısı, endişesi de yoktur.

Altını çizmekte fayda gördüm.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
"Clouds and winds and oceans I choose my fate to be...  Whom the sea has taken Never shall be free."

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Teknelerde Elektrik Donanımı
#74: 30 Mayıs 2018, 14:24:57
Konu dışı tartışmaların mümkünse sonlandırılmasını veya en azından başka başlıkta devam ettrilmesini sizlerden istirham ediyorum..


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

 
Yukarı git