Dediğiniz husus ,elyafın yerde bir naylon üzerinde reçineye doyurulup , plastikten elyaf eninde bir ruloya sarılarak tekne gövdesine uygulanması veya , 300 gr. m2 den ağır kumaşlar uygulaması için doğru Çelenoğlu reisim , hatta teknenin kıvrım ,özellikle gövdenin altında salmaya doğru dönen büküm yerlerinde destek uygulanması lazım .
Ancak hafif kumaşlarda , bekleme süresine dikkat edilerek (yazın Ege ve Akdeniz Bölgesinde 10 ika 20 Dk. arasında değişir) uygulama yaptığınızda , önceden gövdede uygulama yerine sürdüğünüz reçine sayesinde kumaş gövdeye çok iyi yapışıyor ve sonrasında reçineyi rulo ile dikkatlice yedirdiğimizde sarkmıyor.
Hiç bir yerde yazmayan ve marina ustalarının da akıl edemediği
, benim kendi icadım olan bantlama sistemi ise önceden çıkardığım şablona göre kesip numaralandırdığım kumaşın tekne gövdesine (önce bir taraf sonra öbür taraf ) boydan boya asılması şeklinde (rüzgarsız olacak hava veya kapalı alanda) olduğundan , makas vs. İle o yapışkan ellerle fazla uğraşmadım , elyafın düzgünce oturtulması , yapıştırılıp epoksi yedirilmesi ve sıvazlanmasına uğraşmak için daha çok vaktim oldu.
Ersin reis sanırım lamine ahşap üzerine en fazla 50-75 gr m2 tül veya 100 gr. m2 atacak ki , onlar hiç sarkmazlar dikkatli çalışırsa. (Ben 300 gr.m2 kullandım) .
Tabii ,kullandığımız kumaş ve epoksinin kalitesi de çok önemli.
Not: Ersin reis in bir yemek borcu olmuştur.