Motorun ürettiği, yani krank milinden alınan güç değişmiyor. 30 HP ise yine 30 HP
Motor krank devri 3000 devir.
Karank miline direk bağlı şaftımız ve şaftımıza bağlı pervanemiz teknemize yeterli itiş gücü veremiyor.
Burada şanzımanın giriş mili (sarı dişli ) 3000 devir ile dönerken,
çıkış milinden (mavi büyük dişli ) elde ettiğimiz devir 1500 devir oluyor (2:1 oran için )
ve alınan güç arttığı için çıkış miline akuple şaft ve şafta bağlı aynı pervane teknemize gerekli
itiş gücünü sağlıyor.
Motorun ürettiği güç değişmiyor, ki hiç bir koşulda enerji yoktan var olmaz.
Ancak motorumuzun ürettiği gücü,
şanzıman marifetiyle motor devrinin yarısına düşürdüğümüzde şanzıman çıkış milinden
aldığımız tork artmış oluyor. Yani döndürme momenti artmış oluyor.
İşte bu nedenle 9000 devir/dk dönen 5 HP lik elektrik motorumuza uygun şanzıman bağladığımızda, ( 6:1 oranlı ) şanzıman çıkış milinde (
kayıpları yok sayıyoruz )
30 HP motorun krank milinden aldığımız güce ulaşıyoruz.
Bu arada mekanik 1 HP = 0,745699 kw iken
Metrik 1 HP = 0,73549875 kw olarak hesaplanır.
Elektrik motorlarında HP >> kw dönüşümü 0,736 kw olarak kullanılır.
Kaldı ki;
hp(M),
hp(I),
hp(E),
hp(S),
ps,
ch,
cv,
gibi ülkelere, ya da ölçüm yapılan enerji kaynağına göre çeşitlenir.
Resimler netten alınmadır ben çizmedimEmeğe saygı göstermeliyiz.
f-lohmueller.de
memeguy.com
imgur.com