Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Tekne Seçimi

  • *
  • İleti: 181
Ynt: Tekne Seçimi
#75: 24 Ocak 2018, 13:47:08
Kabaca veriler bu; eğer doğru girdiysem.
Ne anlama gelir?
Yüzebilen bir obje anlamına geliyor gibi sanki

Lenovo K53a48 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Allahsız denmeyi hak etmedi mi şimdi?

 ;D
  • IP logged
Köstekçi ---bu son fasıldır ey ömrüm, artık denizde geç---

  • *
  • İleti: 303
  • Viya böyle!
Ynt: Tekne Seçimi
#76: 24 Ocak 2018, 15:55:47
Kamberim Oğuz'um,

Benim Karabiber'in de ölçülerini göndersem bir bakar mısın?

Belki benimki de yarış teknesidir? 

 C:-)
  • IP logged
Yolu denizden geçen herkesle, elbet bir gün, bir yerde buluşuruz!

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#77: 24 Ocak 2018, 16:21:49
Kamberim Oğuz'um,

Benim Karabiber'in de ölçülerini göndersem bir bakar mısın?

Belki benimki de yarış teknesidir? 

 C:-)
Gönder Deniz formüllerde tanıdık torpili yaparız olmadı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Tekne Seçimi
#78: 24 Ocak 2018, 16:23:28
Kamberim Oğuz'um,

Benim Karabiber'in de ölçülerini göndersem bir bakar mısın?

Belki benimki de yarış teknesidir? 

 C:-)
Gönder Deniz formüllerde tanıdık torpili yaparız olmadı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sonra da sıaraya sy.Gezgn'i mi alsak ne ;) Van De Studt 40CC :) :) :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#79: 24 Ocak 2018, 16:24:13
Kamberim Oğuz'um,

Benim Karabiber'in de ölçülerini göndersem bir bakar mısın?

Belki benimki de yarış teknesidir? 

 C:-)
Gönder Deniz formüllerde tanıdık torpili yaparız olmadı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sonra da sıaraya sy.Gezgn'i mi alsak ne ;) Van De Studt 40CC :) :) :)
Hallederim Suat kaptanım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Tekne Seçimi
#80: 24 Ocak 2018, 16:28:27
Kamberim Oğuz'um,

Benim Karabiber'in de ölçülerini göndersem bir bakar mısın?

Belki benimki de yarış teknesidir? 

 C:-)
Gönder Deniz formüllerde tanıdık torpili yaparız olmadı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sonra da sıaraya sy.Gezgn'i mi alsak ne ;) Van De Studt 40CC :) :) :)
Hallederim Suat kaptanım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sahi mi? Ben şaka yapmıştım ama lazım olan neyse göndereyim o zaman. Ne değerleri lazım bulup çıkarmaya çalışayım  8)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#81: 24 Ocak 2018, 16:34:19
Kamberim Oğuz'um,

Benim Karabiber'in de ölçülerini göndersem bir bakar mısın?

Belki benimki de yarış teknesidir? 

 C:-)
Gönder Deniz formüllerde tanıdık torpili yaparız olmadı


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sonra da sıaraya sy.Gezgn'i mi alsak ne ;) Van De Studt 40CC :) :) :)
Hallederim Suat kaptanım


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sahi mi? Ben şaka yapmıştım ama lazım olan neyse göndereyim o zaman. Ne değerleri lazım bulup çıkarmaya çalışayım  8)
Bülent reise resimli bir cevap yazmıştım . O mesajdaki değerler yeterli


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Tekne Seçimi
#82: 24 Ocak 2018, 17:29:49
Sanırım aşağıdaki bilgiler lazım olsa gerek ;)

LOA             :     41.37
LWL             :     35.53
BEAM           :  11,65
Sail Area       : 1173
Displacement :  17600 lbs
Ballast          : 9700 lbs
Draft             : 5,25

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#83: 26 Ocak 2018, 01:02:18
Sanırım aşağıdaki bilgiler lazım olsa gerek ;)

LOA             :     41.37
LWL             :     35.53
BEAM           :  11,65
Sail Area       : 1173
Displacement :  17600 lbs
Ballast          : 9700 lbs
Draft             : 5,25


Displacement/Length                   Deplasman/Boy   D/L   178      
Hull Speed   Gövde Hızı                   HS   7,99   Knot
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   27,7
Comfort Ratio                      CR   27,5
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,551136364
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   275
Angle of Vanishing Stability      SSA   131,6831278
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,794849913

Elemanın dediği ilave 2700 lb daha ağırlığına ilave edildiğinde

Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   205
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99 Knot
         
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   25,2
Comfort Ratio                      CR   31,7
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,477832512
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   317,1875
Angle of Vanishing Stability      SSA   128,8075154
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,711542454
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#84: 26 Ocak 2018, 01:10:38
SALMA TİPİ TEKNENİN PERFORMANSINI NASIL ETKİLER

Bir yelkenli teknenin performansı ve abranabilirliği bir çok olduya bağlıdır. Ama belki de en önemli parametre gövdenin biçimi ve salma tipidir. Zaman içinde teknelerin bordaları daha düşük, salmaları ise daha uzun tasarlanmaya başlandı. Ancak bir çok yelken seyri için bu gelişim önemli bir ilerleme olarak kabul edilmez. Evrilen bir çok farklı şekildeki salmanın hendine has, farklı şartlarda avantajları vardır. Aşağıda yelkenli teknenizle seyir tercihlerinize göre uygun olabilecek salmalar ve özellikleri derlenmiştir.
 
YÜZGEÇ TİPİ SALMA VE SERBEST DÜMEN PALASI (FIN KEEL WITH SPADE RUDDER)


Düşük ıslak yüzey ve kanat kesitli salma hız ve atiklik demektir.

En fazla ortak seçim genelde hafif ama enli gövdeli ve yüksek bordalı teknelerden yana kullanılır.
GENEL VE RÜZGARÜSTÜ SEYİRLER
Avantajlar
•   Düşük ıslak yüzey ve kanat şekli iyi hız, hızlı manevra yüksek ivme.
•   İyi dümen dinleme
•   En iyi tasarımlar dalgalı denizlerde başı basarak kabul edilebilir bir konforla seyir imkanı sunarlar.

Dezavantajlar
•   Yüksek hacimli hafif tasarımlar zorlu deniz şartlarında yorucu ve sallantılı bir seyiri beraberinde getirirler.
•   Düz kesimler darbe etkisine sebebiyet verirler.
•   Dümen çok hassas olup daha fazla konsantrasyon ve çalışma gerektirirler.
•   Kuvvetli darbelerde yatmaya fazla meyillidir.
•   Genelde erken camadana vurmayı gerektirirler.
•   Faça flokta stabil olamayabilirler.

RÜZGARALTI SEYİRLER
Avantajlar
•   Hızlıdır.
•   Sörfe ve hatta plane e kalkabilirler.
Dezavantajları
•   Çabuk ve aniden broşa düşebilirler.
•   Rotada stabil kalamayabilirler ve kuvvettli havalarda kontrol edilmesi zordur.
MOTOR SEYRİ
Avantajlar
•   Abraması kolay, sıkı ve hızlı manevra kabiliyetleri vardır.
•   Bazıları tornistanda da ileri yoldaki gibi dümen dinlerler.
Dezavantajlar
•   Limitli yanal alan apaz seyirlerde düşük hızlarda rüzgardan etkilenir.
•   Dümen serbest bırakılırsa aniden yön değiştirebilir.
•   

YÜZGEÇ SALMA VE TOPUKLU PALA (FIN KEEL WITH SKEG RUDDER)


Topuk palayı koruduğu gibi yelken ve motor seyirlerinde rotadan sapmaları azaltır.

Yukarıdaki kombinasyon ile hemen hemen aynı olup arada bazı kilit farklılıklar vardır.
Avantajlar
•   Topuk pala için daha iyi bir destek sağlar.
•   Yelken veya motor seyirlerinde rotada stabil kalma eğilimi daha başarılıdır.
•   Hasarlanma ihtimali daha azdır.
Dezavantajlar
•   Daha fazla ıslak yüzey daha düşük hız anlamına gelir.
•   Topuk ve pala arasına objeler sıkışabilir.
•   Sınırlı tur kabiliyeti dümeni ağırlaştırabilir.

OMURGA SALMA


Omurga salma ağırlığıyla daha denizci ve stabildir.

Geleneksel sayılacak bir tercihtir. Genelde 1970 öncesi tasarımlarda rastlanılabilir.

GENEL VE RÜZGARÜSTÜ SEYİRLER
Avantajlar
•   Rotada stabil kalabilme.
•   Yavaş, hafif ve konforlu seyir.
•   Çalkantılı denizlerde kuvvetli sürüş sağlar ancak ıslanabilirsiniz.
•   Manevralar sırasında yol alabilirler.
•   Yatmaya karşı dirençli.
•   Faça flok becerisi iyidir.
Dezavantajlar
•   Geniş ıslak yüzey, zayıf kanat şekli : düşük hız, yavaş manevra, rüzgaraltına meyilli olma ve orsası zayıftır.
•   Dengesiz gövde veya arma dümeni ağırlaştırır.
RÜZGARALTI SEYİRLER
Avantajlar
•   Broşa düşmeye karşı dirençli ve rotada stabil kalabilirler.
•   Zor hava ve deniz şartlarında stabil kalabilirler.
Dezavantajlar
•   Yavaş.
•   Sörfe kalmakta zorlanırlar. (Aranılan bir özellik olarak da düşünülebilir.)
MOTOR SEYRİ
Avantajlar
•   İyi yol alma.
•   Rotada stabil kalabilme.
•   Ağır yapısı sayesinde vibrasyonu ve gürültüyü azaltır.
Dezavantajlar
•   Tam turda geniş daire çizmek zorundadırlar.
•   Tornistanda dümen dinlemez  ve önceden kestirilemeyecek tepkiler verebilirler. ve
 
HAREKETLİ (ASKILI VEYA KATLANIR) SALMA – LIFTING OR SWING KEEL



Hareketli salma sayesinde karaya çıkabilir ancak salma ile yuvası arasına taşların girmemesine dikkat edilmelidir.

Olabilecek en kısa salma opsiyonu.

GENEL VE RÜZGARÜSTÜ SEYİRLER
Avantajlar
•   Çekilebilen salma sayesinde en sığ sulara girebilir.
•   İyi tasarlanmış bir hareketli salma çok verimli ve hızlı olabilir.
Dezavantajlar
•   Balçık veya kum gibi yumuşak zemin haricinde bir yüzeye oturduğunda korumasız olan gövde zarar görebilir.
•   Katlanır salma daha iyi koruma sağlar ancak verimi düşük olup karada uzun süre kalabilir. (yumuşak balçık hariç.)
•   Taş ve kurumuş çamur kaldırma mekanizmasını tıkayabilir.
•   Salma muhafazası içeride yer kaplayacağından iç hacmi azaltır.
•   Sabit rotada stabil kalma konusunda zayıftır.
RÜZGARALTI SEYİRLER
Avantajlar
•   Sörfe ve plane’e erken kalkarlar.

Dezavantajlar

•   Kuvvetli rüzgarlarda kontrol çok kolay kaybedilebilir.
MOTOR SEYRİ
Avantajlar
•   Abranması ve performansı salma aşağıdayken iyidir.
Dezavantajlar
•   Salma yukarıdaysa rotada stabil kalabilme becerisi zayıftır
 
İKİZ VEYA SAFRA SALMA – TWIN OR BILGE KEEL



İkiz salma karada düz bir zemin üzerinde stabil durabilir.

İngiltere gelgitlerden etkilendiği için çok popüler olan ikiz kısa salma diğer ülkelerde çok fazla tercih edilmez.

GENEL VE RÜZGARÜSTÜ SEYİRLER
Avantajlar
•   Kısa su kesimi.
•   Karada düz zeminde stabil durabilme.
•   Karaya oturduğunda gövdeyi korur.
•   İyi tasarımlar rüzgarüstü seyirlerde uzun salmalı teknelerden daha iyi, yüzgeç tipi salmalı teknelerle de aynı becerilere sahiptirler.
Dezavantajlar
•   Orsası ve hızı özellikle eski tasarım teknelerde düşüktür.
•   Tekne yattığında rüzgarüstü salmanın altından dalgaya maruz kalabilir.
•   Salmalardan birisi yumuşak zemine saplandığında veya bir boşluğa girdiğinde tekne devrilebilir.
 
TORPİL (KANAT KESİTLİ) SALMA - WING KEEL



Kanadın üzerinden akan su daha uzun ve ağır bir tekne seyrine yakın seyir konforu sunar.

Önceleri popüler olan bu salma tipi şimdilerde yerini torpil salmalara bıraktı.


Avantajlar
•   Kısa su kesimi.
•   Düşük ağırlık merkezi daha iyi doğrulma momenti sağlar.
•   Kanadın üzerinden akan su daha uzun ve ağır bir tekne seyrine yakın seyir konforu sunar
Dezavantajlar
•   Balıkçı ağlarına takılma olasılığı daha yüksektir.
•   Karaya alındığında salma üzerinde durması tekne için daha risklidir.
•   Kanatların altında oluşacak yosun ve kabukluları temizlemek zordur.

Orijinal makaleye http://www.yachtingmonthly.com/sailing-skills/keel-type-affects-performance-54322  linkinden ulaşabilirsiniz.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2018, 01:24:22 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Tekne Seçimi
#85: 26 Ocak 2018, 13:02:31
Sanırım aşağıdaki bilgiler lazım olsa gerek ;)

LOA             :     41.37
LWL             :     35.53
BEAM           :  11,65
Sail Area       : 1173
Displacement :  17600 lbs
Ballast          : 9700 lbs
Draft             : 5,25


Displacement/Length                   Deplasman/Boy   D/L   178      
Hull Speed   Gövde Hızı                   HS   7,99   Knot
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   27,7
Comfort Ratio                      CR   27,5
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,551136364
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   275
Angle of Vanishing Stability      SSA   131,6831278
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,794849913

Elemanın dediği ilave 2700 lb daha ağırlığına ilave edildiğinde

Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   205
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99 Knot
         
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   25,2
Comfort Ratio                      CR   31,7
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,477832512
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   317,1875
Angle of Vanishing Stability      SSA   128,8075154
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,711542454


Sağolasın Oğuzhan reis. Şimdi tüm bunların ne anlama geldiği üzerinde bir çalışma yapmam lazım....
Ona göre ilave düzenlemeler falan emniyetli/konforlu uzun seyirler için...


Bu arada 2 yerine 1 tuşuna basarak Disp. değerini hatalı vermişim. Çok pardon. 27600 lbs. olarak revize etmek gerekiyor....

Teşekkürler.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2018, 13:21:16 Gönderen: Suat Zeybek »

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Tekne Seçimi
#86: 26 Ocak 2018, 16:01:12
Sanırım aşağıdaki bilgiler lazım olsa gerek ;)

LOA             :     41.37
LWL             :     35.53
BEAM           :  11,65
Sail Area       : 1173
Displacement :  17600 lbs
Ballast          : 9700 lbs
Draft             : 5,25


Displacement/Length                   Deplasman/Boy   D/L   178      
Hull Speed   Gövde Hızı                   HS   7,99   Knot
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   27,7
Comfort Ratio                      CR   27,5
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,551136364
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   275
Angle of Vanishing Stability      SSA   131,6831278
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,794849913

Elemanın dediği ilave 2700 lb daha ağırlığına ilave edildiğinde

Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   205
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99 Knot
         
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   25,2
Comfort Ratio                      CR   31,7
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,477832512
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   317,1875
Angle of Vanishing Stability      SSA   128,8075154
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,711542454


Sağolasın Oğuzhan reis. Şimdi tüm bunların ne anlama geldiği üzerinde bir çalışma yapmam lazım....
Ona göre ilave düzenlemeler falan emniyetli/konforlu uzun seyirler için...


Bu arada 2 yerine 1 tuşuna basarak Disp. değerini hatalı vermişim. Çok pardon. 27600 lbs. olarak revize etmek gerekiyor....

Teşekkürler.

Suat reisim,

Sizin doğru veriyi vermenizden sonra aşağıdaki değerler ortaya çıktı. Teknenizin Deplasman/Boy oranı 341 değerine çıktı ki ağır tekne demek. Deplasmanı yanlış girdiğimizde 40 feet CC tekneyi yarış teknesi gibi okumuştuk :) Bu hesaplamalarda yazarın bahsettiği off shore tekneler için ilave edilmesini tavsiye ettiği 2770 kg ilave ağırlık dahil edildi.

Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   341   
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99   Knot
            
Su Altı Alanı      LWL Area   277,329415   
Center of Floatation              Cf      
Waterplane Coefficient      Wf   1,00   
Pounds per Immersion      PPI   1478,2   
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7   
Center of Lateral Plane      CLP      
Prismatic Coefficient              CP   0,625   
Speed/Length Ratio              S/L   1,34   
Half Angle of Entrance      HAE      
Center of Effort                      CE      
Sail Area/Displacement      SA/D   17,9   
Comfort Ratio                      CR   52,7   
Screening Stability Value      SSV      
Ballast Ratio                      BR   0,287791129   
Height of Displacement      HD      
Volumetric Displacement      VD   526,640625   
Angle of Vanishing Stability      SSA   120,5450376   
Rightning Moment            
Capsize Screening              CSF   1,445644953   

Aşağıdaki hesaplarda direkt katalog değerleri üzerinden hesaplandı. Ancak yazarın bakış açısı üzerinden yorum yapmayı tercih ediyorsak yukarıdaki değerler daha gerçekçi olacaktır.

Zaten farkedileceği gibi tekne yine hafif tekne sınıfına düşüyor katalog değerlerinden gidince.
            
            
Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   279   
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99   Knot
            
Su Altı Alanı      LWL Area   277,329415   
Center of Floatation      Cf      
Waterplane Coefficient      Wf   1,00   
Pounds per Immersion      PPI   1478,2   
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7   
Center of Lateral Plane      CLP      
Prismatic Coefficient      CP   0,625   
Speed/Length Ratio      S/L   1,34   
Half Angle of Entrance      HAE      
Center of Effort      CE      
Sail Area/Displacement      SA/D   20,5   
Comfort Ratio      CR   43,2   
Screening Stability Value      SSV      
Ballast Ratio      BR   0,351449275   
Height of Displacement      HD      
Volumetric Displacement      VD   431,25   
Angle of Vanishing Stability      SSA   123,4727392   
Rightning Moment            
Capsize Screening      CSF   1,545116152   


Kolay gelsin.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 760
    • sy-gezgn
Ynt: Tekne Seçimi
#87: 26 Ocak 2018, 16:36:09
Sanırım aşağıdaki bilgiler lazım olsa gerek ;)

LOA             :     41.37
LWL             :     35.53
BEAM           :  11,65
Sail Area       : 1173
Displacement :  17600 lbs
Ballast          : 9700 lbs
Draft             : 5,25


Displacement/Length                   Deplasman/Boy   D/L   178      
Hull Speed   Gövde Hızı                   HS   7,99   Knot
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   27,7
Comfort Ratio                      CR   27,5
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,551136364
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   275
Angle of Vanishing Stability      SSA   131,6831278
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,794849913

Elemanın dediği ilave 2700 lb daha ağırlığına ilave edildiğinde

Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   205
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99 Knot
         
Su Altı Alanı                      LWL Area   277,329415
Center of Floatation              Cf   
Waterplane Coefficient      Wf   1,00
Pounds per Immersion      PPI   1478,2
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7
Center of Lateral Plane      CLP   
Prismatic Coefficient              CP   0,625
Speed/Length Ratio              S/L   1,34
Half Angle of Entrance      HAE   
Center of Effort                      CE   
Sail Area/Displacement      SA/D   25,2
Comfort Ratio                      CR   31,7
Screening Stability Value      SSV   
Ballast Ratio                      BR   0,477832512
Height of Displacement      HD   
Volumetric Displacement      VD   317,1875
Angle of Vanishing Stability      SSA   128,8075154
Rightning Moment         
Capsize Screening              CSF   1,711542454


Sağolasın Oğuzhan reis. Şimdi tüm bunların ne anlama geldiği üzerinde bir çalışma yapmam lazım....
Ona göre ilave düzenlemeler falan emniyetli/konforlu uzun seyirler için...


Bu arada 2 yerine 1 tuşuna basarak Disp. değerini hatalı vermişim. Çok pardon. 27600 lbs. olarak revize etmek gerekiyor....

Teşekkürler.

Suat reisim,

Sizin doğru veriyi vermenizden sonra aşağıdaki değerler ortaya çıktı. Teknenizin Deplasman/Boy oranı 341 değerine çıktı ki ağır tekne demek. Deplasmanı yanlış girdiğimizde 40 feet CC tekneyi yarış teknesi gibi okumuştuk :) Bu hesaplamalarda yazarın bahsettiği off shore tekneler için ilave edilmesini tavsiye ettiği 2770 kg ilave ağırlık dahil edildi.

Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   341   
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99   Knot
            
Su Altı Alanı      LWL Area   277,329415   
Center of Floatation              Cf      
Waterplane Coefficient      Wf   1,00   
Pounds per Immersion      PPI   1478,2   
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7   
Center of Lateral Plane      CLP      
Prismatic Coefficient              CP   0,625   
Speed/Length Ratio              S/L   1,34   
Half Angle of Entrance      HAE      
Center of Effort                      CE      
Sail Area/Displacement      SA/D   17,9   
Comfort Ratio                      CR   52,7   
Screening Stability Value      SSV      
Ballast Ratio                      BR   0,287791129   
Height of Displacement      HD      
Volumetric Displacement      VD   526,640625   
Angle of Vanishing Stability      SSA   120,5450376   
Rightning Moment            
Capsize Screening              CSF   1,445644953   

Aşağıdaki hesaplarda direkt katalog değerleri üzerinden hesaplandı. Ancak yazarın bakış açısı üzerinden yorum yapmayı tercih ediyorsak yukarıdaki değerler daha gerçekçi olacaktır.

Zaten farkedileceği gibi tekne yine hafif tekne sınıfına düşüyor katalog değerlerinden gidince.
            
            
Displacement/Length   Deplasman/Boy   D/L   279   
Hull Speed   Gövde Hızı   HS   7,99   Knot
            
Su Altı Alanı      LWL Area   277,329415   
Center of Floatation      Cf      
Waterplane Coefficient      Wf   1,00   
Pounds per Immersion      PPI   1478,2   
Moment to Trim 1 Inch      MTI   3448,7   
Center of Lateral Plane      CLP      
Prismatic Coefficient      CP   0,625   
Speed/Length Ratio      S/L   1,34   
Half Angle of Entrance      HAE      
Center of Effort      CE      
Sail Area/Displacement      SA/D   20,5   
Comfort Ratio      CR   43,2   
Screening Stability Value      SSV      
Ballast Ratio      BR   0,351449275   
Height of Displacement      HD      
Volumetric Displacement      VD   431,25   
Angle of Vanishing Stability      SSA   123,4727392   
Rightning Moment            
Capsize Screening      CSF   1,545116152   


Kolay gelsin.

Oğuzhan reisim teşekkürler detay için. Üzerinde çalışmaya başlıyorum....  :)
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Tekne Seçimi
#88: 26 Ocak 2018, 19:07:41
Heyamola forumdan, sevgili deniz severlere bir hizmet daha  :P

Fuara gidemediniz ama aklınız teknelerde kaldı.

Üzülmeyiniz,

Fuarı ayağını... pardon ekranlarınıza getirdik  ;D

Buyruuuunn,

http://grahamsnook.com/360-tours/360-degree-yacht-interiors/
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Tekne Seçimi
#89: 26 Ocak 2018, 21:04:39
vay canınaaaa... çok iyiymiş..
  • IP logged

 
Yukarı git