Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Roberto Mancuso

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Roberto Mancuso
#15: 17 Mart 2017, 23:57:31
 Colin Archer  kano kıçlı bir dizayn yapmış mı ? Onun dizaynı baş kıç bir yani double Ender dir. Bu kayıkta bir karışıklık var ,karnı da çok geniş , Konuş adamla kandırmasın bizi Ersin. :D
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Roberto Mancuso
#16: 18 Mart 2017, 09:22:41


Abi ben resimlerde salma görmedim. Omurga derinliğini mi kast ediyorsun kısa diye?

İlk fotoğrafta salma yeri omurgaada açılmış ama yerleştirilmemiş.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Roberto Mancuso
#17: 18 Mart 2017, 11:40:53


Abi ben resimlerde salma görmedim. Omurga derinliğini mi kast ediyorsun kısa diye?

İlk fotoğrafta salma yeri omurgaada açılmış ama yerleştirilmemiş.

Evet Abi , ineceledim şimdi , üçüncü fotoğrafta da var, o zaman bu omurga salma olmayacak sanırım ?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Roberto Mancuso
#18: 18 Mart 2017, 16:23:39
Yine omurga salma ama oradaki  boşluğa döküm ağırlık yerleşecek.yekpare hale gelecek bence.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Roberto Mancuso
#19: 18 Mart 2017, 16:37:31
Colin Archer  kano kıçlı bir dizayn yapmış mı ? Onun dizaynı baş kıç bir yani double Ender dir. Bu kayıkta bir karışıklık var ,karnı da çok geniş , Konuş adamla kandırmasın bizi Ersin. :D

Haklısın Öcal. Her ne kadar Roberto (İtalyan olduğunu unutmadan) Okçu Tepesi tasarımı dese de fazlasıyla su götürür. Kıç evet nordik. Kano kıç diyemeyiz. Su çekeri de kaba denizlere çok uygun değil. Omurga salma olacak. Boşluğa döküm safra gelecek. Ama onun hacmi bile fotoğraflar aldatıyor olabilir öyle ahım şahım dişe dokunur bir safra değil.

Tabii bütün bunların tek bir nedeni var. Üretilen teknenin nakliye kolaylığı için 40Ft bir konteyner içine sığmasını sağlamak.

Ersin 'in bu tekne ile ilgisi olmadığına göre...... Yolu açık, müşterisi memnun olsun.

28Ft hayal Blue - Moon (Tayo-Mar)'ın planlarını birinin hazırlaması gerekiyor öncelikle. Antonio Dias'ya açılışı yapmıştı Ersin. Biz o yoldan yürüyelim.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Roberto Mancuso
#20: 18 Mart 2017, 20:10:16
Tayo Mar albenisi olan güzel bir tekne.

Ersin okumuyor Abi , bir güzellik daha yapalım.. :)

Vaktiyle paylaşımı yapan Özgür Reis e teşekkürlerimizle.

https://www.dropbox.com/sh/mbpesqz6ktqbdu1/AACb01_23g_nc0J2kymJu2Qma/100%20Boat%20Designs%20Reviewed%200713649356.pdf?dl=0
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Roberto Mancuso
#21: 19 Mart 2017, 12:06:14
abi niye okumayayım.. ? Okuyorum.. Bu son gönderdiğindeki döküman da çok iyi. Mesela, çeneli 30 feet usukuna çok ilginç.


Bakasana konu ile ilgilendiğinde neler çıkıyor ortaya.:)

Antonio Dias, Catherine Ann tasarımını 24 feet e uzatıp, kamara yüksekliğini de 1.79 a çıkartmış. wooden Boat forum da bir üye için.. ancak benim taleplerim farklı biraz. Yazışmaya devam. 
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Roberto Mancuso
#22: 19 Mart 2017, 12:40:40
abi niye okumayayım.. ? Okuyorum.. Bu son gönderdiğindeki döküman da çok iyi. Mesela, çeneli 30 feet usukuna çok ilginç.


Bakasana konu ile ilgilendiğinde neler çıkıyor ortaya.:)

Antonio Dias, Catherine Ann tasarımını 24 feet e uzatıp, kamara yüksekliğini de 1.79 a çıkartmış. wooden Boat forum da bir üye için.. ancak benim taleplerim farklı biraz. Yazışmaya devam.

Adamın teknesine Colin Archer deyince şakayla karışık takılıyorum Ersin cim. Bak sana lazım olan tekneyi buldum  şurada. Hem tarihçesi de var. Bu yaşta bir tekne antika kabul edildiği için Gümrük te yok ithalatında ,özel müsaadeyi hemen verir Hazine Müsteşarlığı.  :)

http://www.sandemanyachtcompany.co.uk/details/613/Harley-Mead-28-ft-Gaff-Yawl-1909-/yacht-for-sale/
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Roberto Mancuso
#23: 19 Mart 2017, 13:05:50
Şimdi bu tekne üzerinden tartışalım.. Tipik bir falmouth quay punt. Ancak ; havuzluk çok küçük. Borda çok yüksek.

Ben , şu klasik, her iki tarafta kanepe olan iç tasarımları istemiyorum. Bunlar yerine bildiğiniz küçük tabure ya da ahşap kolçaklı iskemle düşünüyorum. Orta salon bu derece büyük olmak zorunda değil. baş altı kamara daha büyük olsun istiyorum. Burada da yatak tekne aksı ile 90 derece olmalı. Bu alanın altı portuç olarak kullanılabilir. Kanepeleri kaldırınca , salon küçülecekse de ferahlayacak diye düşünüyorum.

Tayo Mar 'ın havuzluğunda 5 kişi ile seyir yapılabiliyor. Havuzluk Akdeniz ve egede çok önemli. Geçenlerde Anıl (Tümay 'ın oğlu, ayağında paletler varken , mediven kullanmadan tekenye tırmanıverdi. Paletleri çırparak yeteri kadar yükseldi ve kendini havuzluğa bıraktı.

Bu ince borda , Tayo mar 'ın en önemli özelliği.

Bir de geçenlerde birşey daha farkettm. Tekne ne kadar büyük olursa olsun, bir şeilde bir yerlere vuruluyor. Görülen o ki sorun teknede değil. Biraz da bende. :) en az 20 kilo falam var ve  bunun Haziran ayına kadar 10 kilosunu vermem gerek.

Bir ara ,Tayo mar'ın kamarasını Hess'in tasarrladığı şekli ile de düşünmüştüm. Ancak , kamarada daha çok yer olacak diye , Hess tasarımını da tercih etmem. Çok hoş durmuyor. Kutu gibi. Tekneye uyumlu değil bana göre.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Roberto Mancuso
#24: 19 Mart 2017, 14:11:33
Bu tip tekneler ağır hava koşullarında gitmek için yapıldığından havuzluk gelen suyu çabuk tahliye edebilmesi için bilinçli olarak küçük tasarlanmış.İç tasarımıda buna göre ihtiyaçları ve kendi zamanını yansıtıyor tabii.
Ege ve Akdeniz den çıkmayacaksan isteklerini en güzel karşılayacak tip, 36-40 feet e kadar  küçültülmüş bir gulet ya da tırhandil planı olacaktır bence..
  • IP logged

 
Yukarı git