Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Roberto Mancuso

  • *
  • İleti: 3573
Roberto Mancuso
OP: 16 Mart 2017, 20:05:45
Sevgili dostlar,

Geçen hafta Cem Gür, Endonezya da daha önceden tanıştığı Roberto Mancuso 'nun iletişim bilgilerini verdi. Hani şu bahsettiği Fransiz iş teknesinin modelini yapan adam. Endonezya da yaşayan bir İtalyan. Bir ahşap tekne atölyesi var ve yıllardır çeşitli ahşap tekneler üretmekte.

Cem Gür , Roberto 'nun sözünü ettiği tekneyi yaptığını sanmış. Oysa adam kendine 22 feet bir Colin Archer design tekne yapmakta imiş. Tabi önce hayal kırıklığı yaşadık biraz. Sonrasında ben Roberto ile iletişime geçtim. endonezya da kaliteli ağacın çok ucuz olduğundan bahsetmekte idi kendileri. anlaşılan fiyatlar son derece makul. İşçilik ucuz. İşte imal ettiği 22 feet teknenin fotoğrafları ..











Fotoğraflardan çok detaylı bir işçilik olduğu görülüyor anladığım kadarı ile. Fiyatı komik. Bitmesi için bir ya da iki ay gerekiyor. İşçilik maliyetleri sanırım çok ucuz. Roberto tekneleri konteynerlere sığacak boyutlarda inşa etmekte. Tekneyi getirmek sorun değil. Tanıdığım bir dostum bu işi yapıyor zaten. Derdim şimdi son kanuna göre ben bu tekneyi ithal mi etmiş oluyorum. ?

Bu işin mevzuatı nedir. ?

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Roberto Mancuso
#1: 16 Mart 2017, 20:38:29
Bilmem ki
  • IP logged
« Son Düzenleme: 16 Mart 2017, 20:44:35 Gönderen: Oğuzhan Oğuz »

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Roberto Mancuso
#2: 16 Mart 2017, 21:21:31
Sıfır tekne olacağı için sanırım ithalinde sorun yok.Ama bildiğim kadarıyla imalatçının CE belgesi falan olması aranıyor galiba.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Roberto Mancuso
#3: 16 Mart 2017, 21:49:57
İmalatçının CE Belgesi diye bir kavram yok.
Uluslararası onaylı yetkili bir kuruluş yapılan tekneye CE verebilir. Tıpkı zamanında benim Tayo-Mar ve kızkardeşi "Antigoni" için aldığım gibi.

CE belgesi diğer ithalat evrakının mütemmim cüzüdür.
Eğer mevzuat değişmedi ise AB ülkeleri dışından Türkiye'ye ithal edilecek her türlü emtia ve ürün GTIP (Gümrük Tarife İstatistik Pozisyonu) de belirtilmiş Gümrük Vergisi Fatura tutarı üzerinden KDV ve ayrıca ÖTV ye tabidir.

Roberto yıllardır tekne üretip satıyor. Onun ihracat ile ilgili yeterli bilgisi zaten vardır.
Ersin'in de burada iyi bir İthalat Komisyoncusu ile çalışması işleri kolaylaştıracaktır.

Hayırlı olmasını diliyorum.
  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Roberto Mancuso
#4: 16 Mart 2017, 22:34:47
NB: GTİP ye baktım.
 
pozisyon no     eşyanın tanımı                                       ölçü birimi      vergi oranları      AB EFTA
                                                                                                       Yasal   Tavizli
8903.91    - - Yelkenli tekneler (yardımcı motoru olsun olmasın):
8903.91.99.00.00    - - - - - Uzunluğu 7,5 m.yi geçenler    Adet    % 8    % 1,7              0

Natamam veya tamamlanmak üzere olarak bir tanımlama yapılmamış.

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Roberto Mancuso
#5: 16 Mart 2017, 22:42:37
İmalatçının CE Belgesi diye bir kavram yok.
Uluslararası onaylı yetkili bir kuruluş yapılan tekneye CE verebilir. Tıpkı zamanında benim Tayo-Mar ve kızkardeşi "Antigoni" için aldığım gibi.

CE belgesi diğer ithalat evrakının mütemmim cüzüdür.

Teşekkürler Abi,
Bu CE belgesine dair yalan yanlış bir şeyler hatırlıyordum, açıkladığın iyi oldu. Geçmiş dönemde Cide ve Kurucaşile'dekilerin bu belgelendirme ile ilgili bir sıkıntısı vardı. Mecburen ortaklaşa bir şeyler yapıyorlardı, hatırladığım kadarıyla hepsinde sertifikasyon gereklilikleri tam değildi.Ben bu Ce Belgesini onlarla karıştırdım galiba.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 629
Ynt: Roberto Mancuso
#6: 16 Mart 2017, 23:47:00
Bildiğim kadarıyla belli bir boya kadar ( her durumda 22' çok daha büyük boylar için de ) CE şartlari sadece tekne üzerindeki belli kimi donanımların CE belgeli olmasıyla sınırlıdır. Yani mesela motorunun, lumbozlarının, hatchlerinin....CE belgeli olması yeterlidir. Gövde için bir CE belgesi aranmaz
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Roberto Mancuso
#7: 17 Mart 2017, 08:38:08
Ersin reis ,

Eğer mahsuru olmazsa fiyatlar hakkında bilgi verir misin ?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Roberto Mancuso
#8: 17 Mart 2017, 11:16:32
Serkan, roberto fiyatı detaylıca çıkaracağını söyledi. Kabaca bir bilgi verdi ancak son fiyatı çalışıyor. Ancak tamamlanması için 2500 Dolar gibi bir işçiliğe ihtiyaç varmış. Tekneyi kendisi için düşünmüş ancak satmaya karar vermiş. Duygusal bir insan. Maliyetleri üzerinden verip, Atölyesini kapatmayı düşünüyormuş.

ancak benim ilgilendiğim tekne bu değil. Ben 28 feet bir teknenin yaklaşık kabuk maliyeti ile ilgileneceğim. 28 feet boyunda Bir Tayo Mar. :) Rüya gibi.. Bu tekne ile dünyada gidilmeyecek hiç bir yer olamaz.

  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 1178
Ynt: Roberto Mancuso
#9: 17 Mart 2017, 12:26:15
Serkan, roberto fiyatı detaylıca çıkaracağını söyledi. Kabaca bir bilgi verdi ancak son fiyatı çalışıyor. Ancak tamamlanması için 2500 Dolar gibi bir işçiliğe ihtiyaç varmış. Tekneyi kendisi için düşünmüş ancak satmaya karar vermiş. Duygusal bir insan. Maliyetleri üzerinden verip, Atölyesini kapatmayı düşünüyormuş.

ancak benim ilgilendiğim tekne bu değil. Ben 28 feet bir teknenin yaklaşık kabuk maliyeti ile ilgileneceğim. 28 feet boyunda Bir Tayo Mar. :) Rüya gibi.. Bu tekne ile dünyada gidilmeyecek hiç bir yer olamaz.

Cidden rüya gibi  :),

Teşekkürler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Roberto Mancuso
#10: 17 Mart 2017, 18:05:07
Bu tekne ile ilgili konuşmak gerekir ise , Bana göre Tayo Mar ile kıyasladığımda salması kısa gibi geldi.. Orsa seyrinde tekne kayabilir diye düşünüyorum.

ancak işçilik gerçekten inanılmaz. Yeken ve arma yapısı nasıl acaba.?
  • IP logged

C

Cengo

Ynt: Roberto Mancuso
#11: 17 Mart 2017, 20:25:58
Boke,

Efsane kayigi yerinde gormek lazim ancak ucak biletleri el yakiyor.

THY direkt ucusu var ancak fiyat oldukca tuzlu 2250 $ ve 12 saat ucus,

Aktarmali ucuslar buldum, en ucuzu 2300 ₺ fiyat uygun iki aktarma, beklemelerle 50 saat yolculuk.

Uc aktarmali ucus da buldum 1900₺ 62 saat falan yolculuk.

Ne dersin :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Roberto Mancuso
#12: 17 Mart 2017, 22:21:36
28 ft.teknenin planı fotoğrafı varsa paylaşır mısın?
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Roberto Mancuso
#13: 17 Mart 2017, 23:25:37
Yok abi öyele bir tekne. Biz Cem Gür 'ün fransız teknesini yapmış sandık heycanlandık. Ben adama 28 feet tekne yaptırılırmı acaba diye merak ediyordum..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Roberto Mancuso
#14: 17 Mart 2017, 23:46:34
Bu tekne ile ilgili konuşmak gerekir ise , Bana göre Tayo Mar ile kıyasladığımda salması kısa gibi geldi.. Orsa seyrinde tekne kayabilir diye düşünüyorum.

ancak işçilik gerçekten inanılmaz. Yeken ve arma yapısı nasıl acaba.?

Abi ben resimlerde salma görmedim. Omurga derinliğini mi kast ediyorsun kısa diye?
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

 
Yukarı git