Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Uçan Hollandalı..

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#15: 08 Mart 2017, 00:35:16
Büyük ve hızlı teknelerin donanımları,yelkenleri yepyeni bile olsa yarış teknelerinde en önemli unsur ekiptir. Büyük veya çok hızlı tekneler en az 4 ile 10 kişi yarışmak durumundalar yelken alanları çok büyük olduğu için teknenin yatmasını ekip ağırlığıyla telafi ediyorlar. Yelken alanının büyümesiyle çok büyük güçler halatlarda ve vinçlerde oluyor bu sebeblede yarıştığınız ekip kondisyon ve beceri olarak çok iyi durumda olmak zorunda disiplin ve birlikte sürekli antreman yapabilen ekipler başarılı oluyor diğerleri bu yarışlarda becerilerini geliştirip senkronize bir şekilde çalışmak en az hatayı yapmak üzere antreman yapmış oluyorlar.Bu yarışlarda bizim avantajımız teknemiz 3 kişi ile yarışıyor ekipte 2 kişi hep aynı 3. kişi hemen adapte olabiliyor ve az hata yapıyoruz sonucuda başarılı oluyor.Tahmin ettiğiniz gibi 8,10 kişinin ekip olduğu teknelerde hep aynı kişiler olamadığı için çok hata yapılıyor bu hatalar tramola zamanlaması,balonun gec basılması veya hatalı basılması, ana yelken ve jib trimlerinde ruzgar degisimlerinde trim yapılmaması bizim bu tekneleri geçmemize neden oluyor. Yarış kazanmak için bir çok faktör var bu faktorlerin içinde şans faktörüde çok önemli.Uyumlu ekip, iyi bir taktisyen,iyi bir skipper,iyi bir trimciniz varsa şansda ogün sizden yanaysa kazanırsınız.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Uçan Hollandalı..
#16: 08 Mart 2017, 13:15:55
20 saniye farkla 1. liği kaçırdığınız yarışta finişe bir mil kala atsaydınız Ersini keşke.
Yarışı kazandıktan sonra döner alırdınız geri.

Vücud yapısı nedeniyle buzul sularında bile bir kaç saat kalır o. ;D
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Uçan Hollandalı..
#17: 08 Mart 2017, 13:57:58
Büyük ve hızlı teknelerin donanımları,yelkenleri yepyeni bile olsa yarış teknelerinde en önemli unsur ekiptir. Büyük veya çok hızlı tekneler en az 4 ile 10 kişi yarışmak durumundalar yelken alanları çok büyük olduğu için teknenin yatmasını ekip ağırlığıyla telafi ediyorlar. Yelken alanının büyümesiyle çok büyük güçler halatlarda ve vinçlerde oluyor bu sebeblede yarıştığınız ekip kondisyon ve beceri olarak çok iyi durumda olmak zorunda disiplin ve birlikte sürekli antreman yapabilen ekipler başarılı oluyor diğerleri bu yarışlarda becerilerini geliştirip senkronize bir şekilde çalışmak en az hatayı yapmak üzere antreman yapmış oluyorlar.Bu yarışlarda bizim avantajımız teknemiz 3 kişi ile yarışıyor ekipte 2 kişi hep aynı 3. kişi hemen adapte olabiliyor ve az hata yapıyoruz sonucuda başarılı oluyor.Tahmin ettiğiniz gibi 8,10 kişinin ekip olduğu teknelerde hep aynı kişiler olamadığı için çok hata yapılıyor bu hatalar tramola zamanlaması,balonun gec basılması veya hatalı basılması, ana yelken ve jib trimlerinde ruzgar degisimlerinde trim yapılmaması bizim bu tekneleri geçmemize neden oluyor. Yarış kazanmak için bir çok faktör var bu faktorlerin içinde şans faktörüde çok önemli.Uyumlu ekip, iyi bir taktisyen,iyi bir skipper,iyi bir trimciniz varsa şansda ogün sizden yanaysa kazanırsınız.

Bu detayı paylaşmanız benim açımdan faydalı oldu. Zaman zaman İstanbul'da bu yarışçıları antreman yaparken görüyorum. Bir tane başlarında biraz rahatsızca bir kaptanımsı adam oluyor ve avazı çıktığınca herkese bağırıyor, muhtemelen işi bilen de o galiba. Güvertedeki fanilerde fırça yemekten hoşlanır bir halde koçturup duruyorlar.
Bazen onları izlerken Büyük Dayım gelir aklıma , o da kayıkta avazı çıktığınca bağırır fırça atardı hepimize, nerede duracağımıza bile o karar verirdi.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#18: 08 Mart 2017, 14:12:47
Ahmet reis güzel tespit etmişsiniz. Normalde her ekip üyesi ne yapması gerektiğini bilir kimse kimseye bağırmaz yada işine karışmaz.Skipper ile sadece taktisyen ve trimciler çok kısa olmak kaydıyla irtibat kurar.Bazı teknelerde skipper taktisyen görevinide üstlenir o zamanda bahsettiğim uyumsuzluk ortaya çıkar skipper kendi işine odaklanamadığı için dümen hataları yapar bunu düzeltmek için ekibe komutlar yağdırır hiç kimsede o teknede olmaktan keyif almaz.Dışarıya pek kötü gözükür. Bu tarz ekipler  pek nadir başarılı olurlar.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#19: 08 Mart 2017, 14:40:25
20 saniye farkla 1. liği kaçırdığınız yarışta finişe bir mil kala atsaydınız Ersini keşke.
Yarışı kazandıktan sonra döner alırdınız geri.

Vücud yapısı nedeniyle buzul sularında bile bir kaç saat kalır o. ;D


Ersinle aynı kiloda olduğumuz için yorum yapamıyorum sadece bir ara Eleonard'ın bakışlarında bunu düşündüğünü sezdim ama hangimizi gözüne kestirdiğini çaktırmadı bize.
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#20: 08 Mart 2017, 14:56:46
En soldaki beyaz şapkalı Ersin.Linkler için teşekkürler yayınladıklarından hiç haberim yoktu.

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Uçan Hollandalı..
#21: 08 Mart 2017, 14:59:41
Ekip ruhu fedakarlık gerektirir.
Sen ve Eleonard abi ekibin asli unsuru olduğunuz için yarışmaya devam ederken;
Ersin, abi ben suya atlıyorum. Finişten sonra gelir beni alırsınız demeliydi. :D
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Uçan Hollandalı..
#22: 08 Mart 2017, 15:03:59
En soldaki beyaz şapkalı Ersin.Linkler için teşekkürler yayınladıklarından hiç haberim yoktu.




Şuraya bakın hiç bir ekipte kaptanlardan başka şapka takan yok.
Anlaşıldı Ersin ilave ağırlıklarla sizi yavaşlatmaya gelmiş demek ki.

Tayfanın şapka takması ne demek yav.  ?0-?
Tatile çıktığını mı sanmış bu Ersin kişisi.   ;D ;D
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

  • *
  • İleti: 101
Ynt: Uçan Hollandalı..
#23: 08 Mart 2017, 17:12:30
Şimdi, yarışçıları bu kadar da eleştirmemek lazım, ne de olsa ben de yarışıyorum bir kaç senedir   :D
İstanbul çevresindeki yarışlardan sonra ekip üyeleri genellikle akşamları haftasonu nedeniyle mutlaka bir yerlere gidecek oluyorlar, öyle olunca, özellikle rüzgar azsa, yarış sonunda motor mecburen açılıyor; bazen de rüzgarı fazla bir yarış gününden sonra ( özellikle şamandıra yarışlarında en az iki yarış yapılıyor o gün ); sabahın köründe tekneyi hazırlamakla başlayıp yarış parkuruna intikal, orada muhtelif denemeler vs. ile başlayıp, yarışlar ve sonrasında dönüşte de toparlamakla bitecek olan bir günde hepimiz biraz daha az debelenmek istiyor olabiliriz, o zaman da motor gene yakın bir dost oluveriyor tabii ki :)
Bizimki gibi teknelerde ( 10 m. civarı ), kaptan hem dümenci hem de taktisyen olmak zorunda, bir de bizler garip hatalar yapınca tabii ki uyarmak zorunda kalıyor, işin cilvesi.... :)
Ben ana yelkenciyim, özellikle rüzgarlı bir yarışta, hele ki sağnaklar da varsa son derece hızlı bir şekilde boşlayıp hız kaybetmeden tekrar toparlamak zorundayım, ayrıca orsa / apaz seyirlerde, keyif yapan bir yelkenciye kıyasla aynı mesafede herhalde yüz katı sayıda trim yapıyorumdur, haliyle biraz yoruyor:) Cenova trimcisi de benzer durumda, yani durmadan bir şeyler öğreniyoruz, unutuyoruz, yoruluyoruz ama zevk de alıyoruz yoksa pek akıllı insan işi değil ...  ;D ;D
Umarım ileride gerçek keyif için yelken yapabilirim :)
  • IP logged
« Son Düzenleme: 08 Mart 2017, 17:15:27 Gönderen: Çetin Güner »

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Uçan Hollandalı..
#24: 08 Mart 2017, 17:49:47
Bu yelken işinin yarış bacağı çok yazılan bir konu değildi. Bence iyi oluyor. Hayli bilgileniyoruz.

Sevgili Çetin,

elbette yeri geldiğinde motor açılıp gidiliyor. Bu doğal ve normal olan. Bunda bir sıkıntı yok. Benim , imrendiğim özendiğim ise 72 yaşındaki Leo 'nun aklına böyle bir şey gelmiyor olması.

Üstelik yelkenlide lüks adına tek şey, Burak ve benim aldığım kahveler. (Burak ve ben de kahve sevdalısı çıktık bu arada :) )

Yani , bu bir yelkenli tekne ve bu tekne yelkenle yürür gibi bir kabullenmeden bahsediyorum. Beni etkileyen bu oldu.

Özendim resmen. Yazdığım gibi ben de bu yaşlarımda böyle olmak isterim. Malum o yaşlarda bu şekilde yaşamak Türkiye de pek görülen bir durum değil.

Bu arada ben bu balon yelkene bayıldım. Bizim Türk elkencilerin çoğu bu balon yelkeni keşfedememiş. artık Burak çok maharetliydi de o yüzden bana öyle geldi bilmiyorum ama son derece kolay kullanımı olan bir yelken. Hani cenovadan kolay. O kadar yani..

  • IP logged

  • *
  • İleti: 101
Ynt: Uçan Hollandalı..
#25: 08 Mart 2017, 18:21:32
Balon yelkeni ben sevmem, zaten başüstünü de pek sevmem, ama balon basıldığı zaman da bana pek iş düşmez açıkçası  ;D ;D ;D
Balon yelkendeki ıskota / halat sayısı oldukça fazla; basması, indirmesi, kavança atması kesinlikle cenovadan kolay değil vallahi, gezginler için mantıklı mı bilemedim ama kullananlar varmış.. Şu anki aklımla ben almayayım derim :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Uçan Hollandalı..
#26: 08 Mart 2017, 18:56:55
Ahmet'in Hunter de hiç açılmamış balon var. Bu hafta hava hafif kalırsa..yani Tayo Marcığımı çıkarmaya değmez ise Ahmet'in balonu açarız belki..

Çetin , senin bu yazdıklarından huylandım şimdi. Burak kullanırken çok kolay gözüküyordu. Bir de bizim kayıkta başüstü diye bir durum yoktu. Burak , balonun torbasını kamara girişine asıp, oradan açıp topluyordu. O yüzden cenova benzetmesi yaptım..
  • IP logged

B

Burak Doneray

Ynt: Uçan Hollandalı..
#27: 08 Mart 2017, 19:52:02
Asimetrik cenova ile aynı mantık kullanması kolay Simetrikte ise gönder için basüstü yapmak gerekiyor kavançada hızlı olursanız gönderi doğru ve hızlı bir teknikle değiştirebilirseniz asimetrikten daha kolay ve hızlı kavança atarsınız.Rüzgar kuvvetliyse simetrikte daha çok dikkat etmeniz gerekir. küçük bir hata balonu kaçırmanıza sebeb olur yırtılabilir ,ıslanabilir, baş ıstıralyaya dolanabilir vb.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
Ynt: Uçan Hollandalı..
#28: 08 Mart 2017, 21:17:30
Merhabalar,

Gruba yeni üye oldum, benim eksikliğim mi yoksa beni haberdar etmeyenlerin mi bilemedim.. ?0-?

Clavella teknesini 3-4 yıldır tanıyor, ilgiyle gözlemliyor, donatanı ise imrenerek izliyorum. Tekne çizgisi ve duruşuyla tam bir denizci tekne..

Clavella yapısı ve dizaynı nedeniyle yarış talimatlarına göre IRC puanına göre olması gerekenden bir üst sınıfta yarışması gerektiği... Zaten itirazda etmediler..

Yıllardır son derece centilmence ve sabırla yarıştığını biliyorum. Yanlış hatırlamıyorsam 2 sene önce çok ağır bir havada ana direğini kırmıştı (yanlış hatırlamış olabilirim)

Gelelim balón kullanımına;
Spinakker, gennaker, çorap balonlar, kod zero vb yelkenler kullanılıyor, özellikle simetrik (spinakker) balonların donatılması karışık olup, trimi de ustalık ve tecrübe ister...
Tekne büyüdükçe ekipler sayıca kalabalıktıkça yönetmek zorlaşır..
Ersin in şansı deneyimli sayıca az ama tecrübeli bir ekiple yarışıyor plması olmuş..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Uçan Hollandalı..
#29: 08 Mart 2017, 21:20:02
Vay Eyüp hocam hoşgeldiniz.
Siz yokken bir eksiktik.
  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

 
Yukarı git