Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne

  • *
  • İleti: 50
Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
OP: 25 Şubat 2017, 00:19:11
Herkese merhaba.  :)

Bu ayın başında Özgür Ökten beyin paylaştığı http://heyamolahey.com/tekne-alim-satim/internette-olmayan-tekne-satis-ilanlari/ başlığında gördüm bu tekneyi. 1972 yılı Almanya menşeili 9,5 m boy, 2,65 m en, 15 hp çift silindir Volvo makine ve yatırılabilir direkli sac bir yelkenli. Fiyatı da 35.000 TL
















Sahibi ile telefonla görüştüm, tekneyi bir Alman arkadaşından almış ama hiç kullanmamış. İki senedir de Mürefte balıkçı barınağında karada duruyormuş tekne. Dediğine göre, Alman arkadaşı yıllar önce aldığı bu tekne ile Baltık denizini dolaştıktan sonra Tuna nehrinden Karadeniz’e indirmiş tekneyi. Oradan da ver elini Ege, Akdeniz. Sonrasında dönüş yolunda şimdiki sahibi olan arkadaşına satarak Mürefte’de bırakmış tekneyi. Teknenin kısa özgeçmişi bu.

Teknenin Mürefte’de olduğunu öğrenince aklıma hemen İsmail Oruç kaptan geldi. Kendisiyle iletişime geçtim ve onun vasıtasıyla barınağın müdürü ile görüştüm. Tekneyi çok iyi bildiğini, gövdede küçük bir yerde çektirme yapılması gereken bir göçük olduğunu, komple boya ve zehirli yapılması gerektiğini, bunun da taş çatlasın 6.000 TL tutacağını, motorun ise normal bakımdan geçip yağ, filtre vs değişimlerinin yapılması gerektiğini bunun da taş çatlasın 2.000 TL tutacağını, yani toplamda 8.000 TL masrafının olduğunu ve gerekirse yardımcı olabileceğini söyledi.

Sonuç olarak; bu tekneyi tanıyan, bilen biri var mıdır? Şimdi ben bu tekneyi görmeye/almaya gitmeli miyim? Bu yaşta sac bir tekne başa bela mıdır değil midir? Tekne Alman bayraklı, Türk bayrağına geçiş bana kaça patlar? Türk bayrağına önce geçirip sonra mı satın alsam daha iyi olur? Ben İstanbul’dayım ve eğer Mürefte’ye gidersem, burada bu işlerden anlayan birileri aracımda bana yol arkadaşı olur mu?  ::)

Bu arada ben de, teknede bakıp, durumunu not alacağım şeyleri içeren bir sörvey listesi hazırladım kendimce. Ola ki yalnız gitmek zorunda kalırsam en azından bu listede aklıma gelmeyen, eksik bıraktığım bir şey varsa tamamlamama yardım eder misiniz?  8-)

Alfabetik olarak sıralanmış listem şöyle:
220 DIŞ HAT TESİSATI
220 İÇ HAT TESİSATI
AİS
AKÜ MARŞ
AKÜ TENVİRAT
ALABANDALAR
ALTERNATÖR
ANA YELKEN
ANA YELKEN ARABASI
AYDINLATMA
BANYO DUŞ
BANYO LAVABO
BAROMETRE
BAŞ ALTI KAMARA
BİMİNİ
BOİLER
BORDALAR
BUMBA
BUMBA GERGİSİ
BURUN MAKARASI
BUZDOLABI
CAN ASKISI
CAN SALI
CAN SİMİDİ
CAN YELEĞİ
CENOVA
CENOVA FURLİNGİ
ÇAPA
ÇARMIH İSKELE
ÇARMIH SANCAK
DERİNLİK ÖLÇER
DİNGİ
DİNGİ MOTORU
DİREK
DİREK BAŞI MAKARALARI
DİREK TEPESİ SEYİR FENERİ
DİREK YELKEN KANALI
DOLAPLAR / PORTUÇLAR
DÜMEN PALASI
EGSOZ
ELEKTRİK PANOSU VE SİGORTALAR
ELEKTRİK TESİSATI
EPIRB
FARŞ TAHTALARI
FRENGİ DELİKLERİ
GÖNDER
GÖVDE SU AĞIZLARI VE VANALARI
GPS
GURCATA İSKELE
GURCATA SANCAK
GÜNEŞ PANELİ
GÜVERTE / KAPORTA
HALATLAR ISKOTA
HALATLAR MANDAR
HALATLAR PALAMAR
HAVUZLUK
HAVUZLUK GİDERLERİ
HEÇLER
HIZ ÖLÇER
IRGAT
ISKOTA ARABASI VE RAYI
ISTRALYA BAŞ
ISTRALYA KIÇ
İNVERTÖR
İŞARET ŞAMANDIRASI
İZOLASYON ISI
İZOLASYON SES
KAKIÇ
KARİNA
KIÇ ALTI
KIÇ DEMİRİ / ZİNCİRİ / ZİNCİRLİĞİ
KLİMA
KOÇ BOYNUZLARI
KUMANDALAR
KURT AĞIZLARI
KÜPEŞTELER
LAZY BAG / JACK
LİFTİNLER
LUMBOZLAR
MANİKALAR
MARŞ MOTORU
MASA HARİTA
MASA SALON
MATAFORA
MERDİVEN
MOTOR
MOTOR DAİRESİ
MOTOR ETİKETİ
MOTOR EVRAKLARI
MOTOR GÖSTERGELERİ
MUTFAK EVİYE
NAVİGASYON ALETLERİ
OCAK / FIRIN
OMURGA
OTOPİLOT
PASARELLA
PERVANE
PİS SU DEPOSU VE TESİSATI
PİYANO VE KİLİTLER
POSTALAR / EĞRİLER
PUNTELLER
PUPA FENERİ
PUSULA
RADAR
RÜZGAR GÜLÜ
RÜZGAR ÖLÇER
RÜZGAR TÜRBİNİ
SALMA
SALON
SERPİNTİ KÖRÜĞÜ
SEYİR FENERLERİ
SICAK SU TESİSATI
SİNTİNE
SİNTİNE POMPASI
SOĞUTMA SİSTEMİ
SU YAPICI
ŞAFT
ŞANZIMAN
TEKNE ETİKETİ
TEKNE EVRAKLARI
TELSİZ
TELSİZ ANTENİ
TEMİZ SU DEPOSU VE TESİSATI
TERMOMETRE
TUTYALAR
TUVALET
TUVALET POMPASI
USTURMAÇALAR
VARDAVELALAR
VİNÇ KOLU
VİNÇLER
WEBASTO
YAKIT DEPOSU VE TESİSATI
YATAK / RANZA / KANEPE / KOLTUK
YEDEK YELKEN
YEKE
ZİNCİR
ZİNCİRLİK
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#1: 25 Şubat 2017, 00:42:07
Ben de yabancı bayraklı bir tekne almak üzereyim Suavi reis. Bu bayrak geçişi hakkında oldukça bilgi edindim. Beğendiğim tekne Bodrum'daydı. Gittim beğendim, yüzüm güldü, alıyorum dedim ve aldım. Kaparosunu verdim. Teknenizin surveyi için tecrübem bir şey söylemek için yetersiz. Ancak diğer prosedürler için beni ararsanız izlediğim yolu size aktarmaktan memnuniyet  duyarım. 0532 236 31 56. Sac teknenin avantaj ve dezavantajlarını Eminim değerli tecrübeli bilgili reislerim size aktaracaktır. Gözüme görünen tekne çok güzel :) alın gitsin fiyatı fotoğraflara kıyasla bedava derim. Ancak tekneyi gördüğünüzde bu fotoğraflardan farklı bir tekne görürseniz ( fotoğraflar eski olabilir, başka tekneye ait olabilir, teknenin sac gövdesinde korozyon olabilir vs.) yine tecrübeli reislerimizin fikrini alabilirsiniz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 50
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#2: 25 Şubat 2017, 00:54:37
Ohooo ilk yardım geldi bile. :) Teşekkürler Oğuzhan bey, iş o aşamaya geldiğinde o değerli bilgiler için sizi rahatsız edeceğim. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#3: 25 Şubat 2017, 01:04:54
Ne rahatsızlığı? :) ben bu forumun bütün üyelerini hayattan bezdirdim :) tekne gerçekten güzel. Üstelik özgür reis bile niyetlendi bu tekneye. Kendisi gerçekten çok bilgili reislerimizden biri. Size naçizane tavsiyem gözünüze hoş göründüyse ve fiyatını gözünüz kestiyse atlayıp gidip bakın bence. El sıkışırken indirim de yaparsanız tamir masraflarını kolaylarsınız. Yeterki içinize sinsin tekne. En önemlisi o bence. Umarım gönlünüze göre olur :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#4: 25 Şubat 2017, 01:52:24
Süavi reis merhaba,
Yukarıda yaptığınız listedeki bazı cihaz ve ekipmanlar  önemli değil. Bakacağınız şey teknenin gövde,arma,motor yapı malzemeleri ve ne durumda oldukları olmalı. Diğerleri bonus olur.,
Size forumdan bir mesaj attım.
Cevaplarsanız bazı dökümanlar göndereyim ,survey için yardımcı olacaktır.
Bu bayrak konusunu da gözönünde bulundurun bu arada.
Selamlar,
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2017, 01:54:07 Gönderen: Öcal Turan »

  • *
  • İleti: 235
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#5: 25 Şubat 2017, 06:50:15
Süavi reis merhaba,
Yukarıda yaptığınız listedeki bazı cihaz ve ekipmanlar  önemli değil. Bakacağınız şey teknenin gövde,arma,motor yapı malzemeleri ve ne durumda oldukları olmalı.
Selamlar,

Suavi kaptanım.
Öcal kaptanın yazdıkları çok doğru.
 Tekneyi karada satın almanın olumsuz yanı, seyir halini ve motorun
durumunu görememektir. Motor ve şanzumanın sesini dinlemek gerekir.
Yol verince ekzos çıkışına bakmalı, duman yapıyor mu? Şanzuman da
fazla uğultu var mı? Boş, ileri ve tornistan geçişleri normal mi ?
 45 yaşında ki bu teknenin sac kalınlığı bazı yerlerinde çok çok incelmiş olabilir.
Mutlaka bunun kontrol edilmesi gerekir. Nereden bulursunuz bilmem fakat sigara
paketi boyutuna yakın ''sac kalınlığı ölçüm aleti'' vardır. Bununla gövdeyi kontrol
 etmeden kesinlikle bu işe girişmeyin derim.
 Geçen yaz Mürefte de iki gün kalmıştık. O tekneyi şimdi hatırladım. Uzun zamandır
karada beklediği belli oluyordu...
Selam ve sevgiler.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 248
  • Arayanlar bulamaz , bulanlar arayanlardır
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#6: 25 Şubat 2017, 08:46:52
Suavi reis
Tekne alım süreci cok zevkli bir donem. Guzel bir ruya gibi . Zevkini cikartin.
Sac tekneler hakkında tek bildigim okyanus icin yapıldıkları ağır sağlam oldukları ve ülkemizde iyi tanınmadıkları. 9,65 boya göre 2,65 bana cok dar geldi. Eminim bir hesabını kitabını yapmıştırlar ama 2.65 de yasamakta cok zorlanacaksınız.
En guzeli gidip gormek. Giderken guzergahta olan ucmakdere şahane bir yer özellikle 10-15 gün sonra muhteşem bir tabiat ziyafeti çekersiniz. Gidin gorun. Sonra da dusunun gormek için 1 gun gitti yapmak için nasıl gidip gelicem uğraşıcam o kadar vaktim varmı? Sonra kullanma amacınızı dusunun bu amaca hizmet edecekmi?
Eğer teknenizde eşiniz çocuklarınızla vakit geçirmek istiyorsanız? Çalışan bir insansanız ve günler haftalar bu tekneye ayıramayacaksanız? Elininiz anahtar tutmuyorsa birilerine yaptırırım diyorsanız? Yelkeni bir öğreneyim sonra değiştirirm diyorsanız uzak durun.
Eğer tek başına çok uzaklarda gezmeyi , karakterli bir tekne alıp uzun yıllar kullanmayı düşünüyor vaktiniz biraz paranız ve  teknik beceriniz varsa gidip bakmaya değer
Mail adresinizi verirseniz kendi checklistimi göndereyim.
sevgiler
Bulent
  • IP logged
I need your clothes your boots and your motocycle

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#7: 25 Şubat 2017, 09:26:01
Suavi reis,

Geçenlerde aradın, dönemedim.. Kusura bakma. Sayfayı görünce hatırladım. Saç tekne yapmış olan Aali den tica etsek belki sana nelere bakman gerektiği konusunda yardımcı olur. Bir de saç ya da alüminyum teknelerede galvanik korozyonu çok iyi kontrol etmek gerekir diye düşünüyorum. BU konu ile ilgili de Can hocamdan bilgi alabilirsiniz. Ancak model olarak çok hoş bir yelkenli. Saç olduğu için Cevat abinin şu ölçüm konusu da önemli. Ancak masraflar biraz abartılı geldi bana daa uyguna da halledilir gibi..
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#8: 25 Şubat 2017, 09:35:55
En önemli konu Cevat Abinin bahsettiği saç kalınlığındaki incelme ve erime. Diğerlerinin bir çoğu daha basit çözülebilir. Gerçi saç teknede de ahşap gibi parça çıkarıp, parça geçirebiliyorlar diye biliyorum. Birde karada yatış önemli, ilgili biri olmadan karada yattıysa tekne soyulmuş bile olabilir.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 50
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#9: 25 Şubat 2017, 11:29:05
Verdiğiniz bilgiler için hepinize çok teşekkür ederim.

e-mail adresim: suavialten@yahoo.com

Sanırım biraz tekneyi kullanma amacımdan da bahsetmem gerekir. Ben bu tekneyi içinde yaşamak, uzun uzun vakitler geçirmek için düşünmüyorum. Uçsun kaçsın, öyle de olsun böyle de olsun diye bir beklentim de yok. Sadece iyi bir bakımdan sonra bana dert açmasın, uğraştırmasın istiyorum. Bu arada elektrik, elektronik, motor vs alayından anlar ve yaparım da. Anlayacağınız elim tornavida tutar, hem de bayağı iyi tutar da zırt pırt uğraşmak istemem. Dediğim gibi iyi bir bakım sonrası bu meretin marşına basınca gidecek çapayı atınca duracak, halatı, yelkeni vs her ne haltsa elimde kalmayacak hale gelir mi?

Motoru, şanzımanı çalışırken görememek bir handikap elbette, lakin ola ki ölü olsa kaça dirilir? Sac kalınlığını kim ölçer, kaça ölçer, Mürefte'ye gelir mi? Ola ki 3-5 yerinde sac incelmesi var onarımı kabaca bana kaça patlar? Kritik sac inceliği olan bölge sayısı ya da konumu nedir? Ola ki kabuk gayet iyi çıktı ama diğer her türlü donanım berbat. Kabuğun iyi kondüsyonda olması bir tekneyi almaya yeterli sebep midir? Sorular uzayıp gidiyor da hepi topu bu meretin bayrak dönüşümü dahil olmak üzere cillop gibi olması toplamda bana kaça patlar ayrıca bu tekne bu rakama değer mi? ?0-?

Doğmamış bebeğe don biçmeye çalıştığımın farkındayım, hayırlısı bakalım. :)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1159
    • KUTUP YILDIZI
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#10: 25 Şubat 2017, 12:13:18
Deniz suyunda bırakılmış üstünde boya ya da koruyucu bir kaplaması olmayan çeliğin,
yıllık sessizce paslanarak çürüme oranı 125 mikrondur.
Buna göre 3 mm kalınlığındaki boyasız bir çelik gövde deniz içinde teorik olarak 24 yıl dayanır.
Epoksi astar ve epoksi boya ile kaplanan ve yıllık bakımları düzenli yapılan bir teknenin ömrü
yüzlerce yılı bulabilir.

  • IP logged
ВЛАДА / TEOS

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#11: 25 Şubat 2017, 12:17:15
Şahsi fikirlerimi söyleyeyim.
Kötü senaryolardan bahsedeceğim için hoşunuza gitmeyecektir.

*Saç teknelerin uzun yıllar hizmet ettiğini ve oldukça sağlam olduklarını biliyoruz ancak bunu düzenli olarak doğru şartlarda bakımı yapılmış, gerektiğinde kumlaması, doğru boya ve koruma ürünleri kullanıldığını varsaymak, özellikle kaynak noktalarının röntgeni çekilerek, gerektiği noktaların değiştiğini düşünürek söyleyebiliriz. Belli bir bakım periyodunu kaçırmış ve paslanma ilerlemiş, sac kalınlığı kabul edilebilir düzeyin altına inmiş ise sıkıntı çıkarabilir. 45 yaşında saç bir tekneden bahsediyoruz, bunları bilebilmenin en iyi yolu ise saç tekneler konusunda iyi olan bir sorveyör ile çalışmaktır. (Sörveyör derken, her ben sörvey yapıyorum diyene değil, uluslararası akreditasyonu olan ciddi sörveyörlerden bahsediyorum)
*Diğer taraftan, ilk bakılması gereken, gövde, arma, motor. Geri kalanları belli bir önem sırası ile kontrol edilip, yenilenebilir/tamir edilebilir yapılar olduğunu unutmamak gerekir. Sörvey raporu size ciddi fikir verecektir.
*Bayrak konusunda, şuan aldığınız bir tekneyi Türk bayrağına geçiremeyeceksiniz, bu durum da bayrak değişiminden sonra almak daha doğru olur gibi. Sahibi ile mutlaka konuşulmalı.
*Size verilen bakım masrafları bir hayli yüksek gibi duruyor. Muhtemelen usta fiyatları, kendiniz yaparsanız çok çok daha uygun fiyatlara çıkar sanırım.
*Sac teknelerin dezavantajlarından biri ağır olmalarıdır. 9,5 mt, 15 hp motor, çok emin olamadım doğrusu.
* 1972 model tekne için sigorta konusunu da bir araştırın bence

Bunlar benim düşüncelerim, biliyorum olumsuz yazdım ama kafanızın rahat etmesi için baştan bu bilgilere sahip olmak önemli diye düşünüyorum. Çünkü başlangıçta ucuz gibi görünen teknenin istediğiniz gibi tamamen sorunsuz ve uğraştırmayacak bir hale gelebilmesi, eğer baştan kontroller yapılmadan alınırsa çok daha pahalıya çıkabilir endişesidir.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 25 Şubat 2017, 12:21:26 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

  • *
  • İleti: 1631
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#12: 25 Şubat 2017, 12:46:19
Suavi bey. Hemen bir fiyat alabilirsiniz. Mesela teknenin sac alanını hesaplayıp et kalınlığı bilgisini de not ederek bir NDT (non destructive testing - tahribatsız muayene diye aratabilirsiniz) firmasından fiyat alabilirsiniz. Ultrasonik cihazıyla gelip sac kalınlığı ölçümü yapıp size rapor verecek. Tekne nerede bilemiyorum. Umarım yakınlarında bu firmalardan birini bulabilirsiniz. Eğer izmirdeyse Aliağada NdT firması mutlaka bulursunuz.
Çelik depolama tanklarının montajını yapmışlığım var. Tank sacında eğer incelme veya herhangi bir hasar olursa o plazma ile kesilip çıkartıldıktan sonra aynı ölçülerde kesilmiş Yeni bir plakayı kaynatıp montajı tamamlıyoruz. Burada en önemli husus malzeme cinsi (St 37, St 42 vs) ve et kalınlığına göre kesilecek bölgenin minimum ölçülerini veren tablolar var. Yani siz 20 cm x 15 cm lik plaka kesemezsiniz. Aksi taktirde küçük bölgeye yapılacak kaynakların vereceği yüksek ısı malzeme yapısını değiştirecektir.
Bu Ndt firmasından gelecek ölçüm sonuçlarına göre tamiri yapılacak plaka adeti ortaya çıkar. Bunun için sanayide bir çelik ustası ve plaka kaynakçısından teklif alarak maliyetini çıkartabilirsiniz.

Epoksi astar ve epoksi boyayı kendiniz yapacağınızı düşünürseniz maliyeti düşürürsünüz. Ancak Kaan reisin söylediği kumlama işini siz yapamazsınız. Yine Aliağada bu işi yapan taşeron firmalar bulabilirsiniz. Yine metrekare üzerinden çalışırlar.
Arma için birşey diyemem. Tecrübem elvermez ancak Çelik tank ve konstrüksiyon imalat montaj tecrübemden size bu kadar yardımcı olabiliyorum.

Bahsettiğim teklifleri alırken herkese Çelik kübik tankınız olduğunu söylemenizi tavsiye ederim. İşin içine tekne kelimesi girerse fiyata etki edebilir diye düşünüyorum.

Nihayetinde gövdenizin tamir masrafını çıkartabilmeniz için tahribatsız muayene firmasıyla çalışmanız elzem olacak.

Umarım herşey gönlünüze göre olur.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#13: 25 Şubat 2017, 21:14:13
email ile de yazmıştım, konu buraya taşındığına göre buraya da yazayım;

çok yaşlı bir saç teknenin ciddi sorunları olacaktır ve büyük bir restorasyon yapmadığınız sürece hiç bitmez.
ufak tefek bakımlarla, yamalarla idare ederim derseniz sürekli bişeyleri tamir ediyor olacaksınız.
sonuçta malzeme yorgun..
(Bknz: Onur Uzbaşaran'ın Alaattin Doğdu'ya sattığı ve birlikte Göcek-Marmaris transferi sırasında direk kırılması)

ama saç tekneler bence en güzeli.. gemi malzemesi.. öyle fiber gibi ahşap gibi hassas değil..
neresinde ne arıza olsa taş motoru, çekiç ve kaynak makinası ile haldır huldur girişilir..
benim gibi teknelere çok duygusal hisler yüklemeyip sadece araç gözüyle bakanlar için ideal aslında.. :)

Ben şahsen bu tekneyi alsaydım öyle büyük bir restorasyon yatırımına girmezdim, o parayı restorasyona değil bütçeme ekleyip daha yeni iyi durumda bir tekne almaya çalışırdım.

Elimden her iş geldiği için bir yandan içinden yaşayıp bir yandan kendim tamir eder, toparlardım.
ama herkesin tercihi, imkanı ve hissiyatı bu olmayabilir tabi.

Buradaki web sitesi eski sac tekne konusu için ilgi çekici olabilir;
http://www.thecoastalpassage.com/rust.html
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 2553
Ynt: Sac Gövdeli Bir Yelkenli: Ariadne
#14: 26 Şubat 2017, 00:39:43
Sac tekne 9 m den sonra iyidir. Tek sıkıntı korozyon!
  • IP logged

 
Yukarı git