Suavi bey, dışından çok içiyle ilgilenln.
Teknenin dışını gerekirse kumlamak, tekrar boyamak mesele değil.
Içeride pas oluşmuşsa bunun giderilmesi zor olur. Mobilyaların arkası, güverte altları, dolap içlerine bakmanız lazım.
Sintine en önemlisi...Farş tahtalarını kaldırıp sintineyi iyice kontrol etmek lazım. Içeride yalıtım varsa ( muhtemelen vardır ) bu yalıtım malzemelerinin arkasına rutubet işlemiş mi; pas var mı bakılmalı. Varsa tekneyi öldürmez ama, gidermek çok zor olur.
Teknenin gövde işçiliği güzel görünüyor iyi bir elden çıkmış.
Bir de teknenin tasarımını tipini öğrenmeye çalışsanız iyi olur. 70lerde Hollandada yaygın bir usul vardı,
( amatörlerin kolay inşa edebilmeleri için ) , postasız veya çok az posta ile kabuk inşa edilir, kimine de
gövde bitince sonradan postalar ilave edilirdi. Bu ille de kötü bir yöntem sayılmaz, teknenin sağlamlığinı da
etkilemez ama posta sistemi zayıf olursa aşiri zorlanmalarda gövdede deformasyonlar oluşabilir. Sadece
göruntüyü bozar ama yine de istenmez tabii...
Bu tekne ufak çaplı bir seri imalat ürünü değilse ( ki sanmam, Avrupada seri sac tekne üretimi çok az firma yaptı ) muhtemelen bir tasarımcınin hazır planına ( "stock plan " ) göre yapılmıştır : tasarımcı kim,
teknenin tipi ne ( belli tasarımcıyı bulup orjinal planlarından bir takım satın almanız ve tekneyi buna göre
daha iyi değerlendirmeniz mümkün olur ) ; bu bilgilere ulaşabilirseniz yapılmış eş teknelere, bunlarla ilgili
yazılmış çizilmiş haberlere, değerlendirmelere de ulaşabilirsiniz.