Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Amatör Denizcilerin Sorunlarına Denizlerdeyiz (D.A.D.D.) Derneği Desteği.

  • *
  • İleti: 1049
Bir çözüm, düzgün "Seyir Defteri" tutmak olabilir mi?
Bildiğim düzgün bir seyir defterinin hukuki geçerliliği olduğu.

Bilen teyid edebilir mi? (Kaan Erdem ?? )
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Bir çözüm, düzgün "Seyir Defteri" tutmak olabilir mi?
Bildiğim düzgün bir seyir defterinin hukuki geçerliliği olduğu.

Bilen teyid edebilir mi? (Kaan Erdem ?? )

Bu öneriyi Ahmet Kabaalioğlu da konuyu kendi aramızda tartıştığımzda dile getirmişti... Mantıklı bir yaklaşım, ancak devlet ile vatandaş arasındaki ilişki bir süredir güven temelinde seyretmediğinden, bana pek olabilirmiş gibi gelmiyor...
  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 1049
Duygusal olarak haklı olmakla birlikte yasal olarak seyir defteri inkar edilemeyebilir. Maalesef tam emin olamıyorum. Araştıracağım.
Ama bilenlerin yorumu/destteği faydalı olur.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1049

http://www.ticaretkanunu.net/turk-ticaret-kanunu-deniz-ticareti-ttk-m-931-1400/


--------------------/-----------------

MADDE 931– (1) Tahsis edildiği amaç, suda hareket etmesini gerektiren, yüzme özelliği bulunan ve pek küçük olmayan her araç, kendiliğinden hareket etmesi imkânı bulunmasa da, bu Kanun bakımından “gemi” sayılır.
--------------------/--------------------

VI- Gemi jurnali

1. Tutma yükümlülüğü

MADDE 1096– (1) Her gemide gemi jurnali denilen bir defter tutulur. Bu deftere her yolculukta eşya veya safranın yüklenmeye başlanması anından itibaren geçecek belli başlı olaylar yazılır.

(2) Gemi jurnali, kaptanın gözetimi altında, ikinci kaptan tarafından ve onun mazereti hâlinde bizzat kaptan veya kaptanın gözetimi altında olmak şartıyla ehil bir gemi adamı tarafından tutulur.

(3) Bir liman içinde yolculuk yapan küçük gemilerde jurnal tutmak yükümlülüğü yoktur.

2. İçeriği

MADDE 1097– (1) Gemi jurnaline, engel bulunmadıkça, aşağıdaki hususlar günü gününe yazılır:

a) Meteorolojik veriler, özellikle hava ve  rüzgâr durumu.

b) Geminin izlediği rota ve aldığı yol.

c) Geminin bulunduğu enlem ve boylam dairesi.

d) Sintinelerdeki su yüksekliği.

e) İskandil edilen su derinliği.

f) Kılavuz alınması ve  kılavuzun gemiye girdiği ve ayrıldığı saatler.

g) Gemi adamları arasındaki değişiklikler.

h) Gemi veya eşyanın uğradığı bütün kazalar ve bunların ayrıntılı açıklaması.

i) Gemide işlenen suçlar ve 25/4/2006 tarihli 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu hükümleri saklı kalmak üzere, gemideki doğum ve ölüm olayları.

(2) Gemi jurnali kaptan ve ikinci kaptan tarafından imzalanır.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 5813
    • Son Denk Kayıkçısı
Bir çözüm, düzgün "Seyir Defteri" tutmak olabilir mi?
Bildiğim düzgün bir seyir defterinin hukuki geçerliliği olduğu.

Bilen teyid edebilir mi? (Kaan Erdem ?? )

Bu öneriyi Ahmet Kabaalioğlu da konuyu kendi aramızda tartıştığımzda dile getirmişti... Mantıklı bir yaklaşım, ancak devlet ile vatandaş arasındaki ilişki bir süredir güven temelinde seyretmediğinden, bana pek olabilirmiş gibi gelmiyor...

Evet ben bunun geçerli olacağını biliyorum. Net olarak savsaklamadan tutulan güverte jurnalinin özel tekneler içinde geçerli olacağına eminim.
Örneğin bu jurnale kayıt edilen bakım tutum kayıtlarının esas alınması konusunda proje ortağı olduğum bazı şirketleri ikna ettim. Fakat dediğim gibi seyir defteri kendi içerisinde sıra ve tarih takip ediyor olması kaydıyla.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2020, 13:18:28 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Jurnal ancak bir mahkeme durumunda delil olarak kabul edilir.
Düzenli tutulmuş bir jurnal sizi kurtarır, düzensiz, sadece olayı kurtarmak için yazılmış gibi görünüyorsa işe yaramaz sanırım.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Arkadaşlar Akdeniz koruma altında olan bir deniz bu işin çözümü basit teknelerin tuvalaet çıkış vanalarını  içeriden  mühürlersin aparatla atık boşalttın boşaltmadın ceza derdi biter . Mazotumuz suyunuz bitince nasıl doldurmak zorundaysak Atık depomuz doluncada boşaltmak zorundayız Denize boşaltma zaten her türlü yasak hala neyin 15 gününü tartışıyoruz. Sahil güvenliğe ben atığımı 6 mil 10 mil 15 mil açıkta boşalttım deyin suç itirafı ceza yersiniz.

Vanalar mühürlenirse en fazla kontrolde mühür cezası kesilir  kirliliğe sebeb olduğu yazılır Aynı zamanda teknenizi deterjanlada yıkayamazsınız bırakın şanpuanı denizde elinizi sabunla bile yıkayamazsınız bunlar kanunlar neyi değiştirmeye çalışıyorsunuz.

Kanunlar açık denize atık basmak yasak deterjanla tekne yıkamak yasak denize yiyecek artıkları atmak bile belli kurallara bağlı heryerde atmak yasak.

Karşı olduğunuz şey Yasaklarmı. Mavi kart mevzuatımı ?
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2020, 17:59:35 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 492
Mehmetçiğim,
Açıkçası bizim teknelerimizde Gemi Jurnalını kanun koyucunun ne derece ciddiye alacağı konusunda ner bir bilgim yok.Ancak her şeye karşın bir karinedir diye düşünüyorum.Bu nedenle ben her zaman seyirlerimi kayıt altına alıyorum.Bundan öte konakladığım marinanında tüm giriş ve çıkışları kayıt altına aldığını ve gerektiğinde ilgili makamlara ibraz edeceklerini bizzat marina müdüründen de duydum.
Bendeki bilgi bu kadar belki Teoman ağabey e sormak lazım.
  • IP logged
Saygı, Sevgi ve Selametle. Netsel Marina - Marmaris Dimple Y/Y

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Arkadaşlar Akdeniz koruma altında olan bir deniz bu işin çözümü basit teknelerin tuvalaet çıkış vanalarını  içeriden  mühürlersin aparatla atık boşalttın boşaltmadın ceza derdi biter .
Muhtemelen yakında ticari tekneler için bu zorunluluk (deniz deşarjı körleme) geliyor zaten.


Karşı olduğunuz şey Yasaklarmı. Mavi kart mevzuatımı ?
Şikayet edilen şey gerekli altyapı olmadan devletin bu yasakları ankaradaki masalarında sahadan kopuk olarak dayatması.
Tüm kıyılarımız yeterli sayı ve kapasitede atık alım tesis ve tekneleri ile donatılmadıkça bu yasaklar haksızdır.

Yakıt deposu karşılaştırması mantıklı ama yetersiz, denk değil.

Birkaç yüz litre yakıt için istisnasız Türkiye'nin tüm liman ve barınaklarında bir telefonla tankeri ayağınıza getirtirsiniz.
Ama atık vermek için bu imkan olmadıkça yasaklar haksızdır.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Atık alım tesisi olmayan yerlerde ceza yiyen varmı aramızda ? Antalyadan , Ayvalığa kadar  heryerde var atık alım tesisleri .Marmaris limanında 20 metrede bir var .

Dün akşam Marmariste bir tur teknesiyle konuştum 48 saatte bir atık vermek zorundayız Ticari tekneler çıkışları kayıt altında çıkmadığımız zaman 48 saat uygulaması yok dedi.Limanda kartla kartsız çalışan en az 40 tane ben saydım atık verme istasyonu vardı .

Atıklarını düzenli veren birisine ceza yazıldığını herhangi bir bahaneyle duymadım .Farklı yerlerden Facebook vb gibi ceza yedim bu tutanak diye bazen görüyoruz bunların bir çoğu ya kartı yok ya hayatında hiç atık vermemiş tabi bunlar yazılmıyor ceza yedik sadece deniyor ister istemez hepimiz tedirgin oluyoruz herkesemi yazıyorlar diye.

Deponuz dolunca atık veriyorsanız  Yağ değişimlerinde atık yağı verip  işletiyorsanız Ben hiç bir sahil güvenlik personelinin böyle davrana birisine 15 gün kuralını haksızca uygulayıp ceza yazacağını sanmıyorum.

Aramızda varmı haksızca ceza yediğini söyleyebilen bu konuda? Yasaklar konusuna gelince Evrensel uygulanması taraftarıyım benim ülkem korusun  başka ülkeler  uygulamazsa beyhude bir çaba olur sadece. 15 gün aynı koyda kalmayı hayal eden tekne sahipleri  yakıt tanklarını  atık tankına çevirsin .yeteri kadar mazot yağ kirliliği var denizlerde.

Atık alım istasyonu olmayan yerlerde ceza yemiş birisi mahkemede hakkını arar ve kazanır denizi kirletme hakkı varmıdır yoktur içine sinen yapar yada o bölgede günü birlik çıkar kuralara uyar . Yasak koyan bu istasyonları  yaygınlaştırmak zorunda hiçbirimizin denizi kirletmeye hakkı yok .

Göcekte tekne temizlik firmaları var başka yerlerdede vardır misler gibi marinada parasını ödeyen çevreci abilerin teknelerini köpük köpük yıkıyorlar . Umarım  urda bunu yapan yoktur .Yoksa onun içinde iptal davası açılsın denirse şaşırmayacağım. Çamaşır suyu ile tekne yıkayanmı ararsın hepsi mevcut Bu yasaklar yanlış geliyorsa Ne denirki iyi eğlencelerden başka.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Yasaklar yanlış gelmiyor, yeterli altyapı olmadığı halde bu yasakların tepemizde kılıç gibi sallanması yanlış geliyor.

Burada kimsenin denizleri kirletelim, atığımızı her yere basalım, kimse bize bişey demesin, bizim bokumuz çok organik dediğini düşünmüyorsun herhalde Burak?
Bak Erman yazmış işte, bu salaklık yüzünden başına bişey gelmesin diye bi sürü gereksiz uğraşmış.

Söylediğin atık istasyonlarının çoğu çalışmıyor, göstermelik ve yetersiz.
Belediye limanlarında günübirlik teknelere ayrılmış bölümdeki istasyonları özel teknelerin veya yelkenlilerin kullanması pratikte imkansız.
Sanki Norveç'te yaşıyor gibi pespembe bir tablo çizmişsin.

Ben 8 yıldır bu işin ticari yakasındayım ve hiç de söylediğin gibi yaygın ve kullanılabilir bir atık altyapısı yok.
Sezon içinde, en kalabalık zamanlarda kaç kere Göcek'te ve Fethiye'de atık istasyonlarının hiçbirinin çalışmadığına denk geldim.
Cuma akşam tekne teslimi için marinaya dönen yüzlerce kiralık tekne ne yapabilir sence?

Diğer kıyı bölgelerinin Marmaris, Göcek kadar bile donanımlı olduğunu da hiç düşünmüyorum.

Atık vermek yakıt almak kadar kolay olmadıkça bu yasaklar adil değil.

Ben bokumu kova ile de taşırım ama bu altyapı yetersizliğini bahane ederek her türlü pisliği ve kimyasalı denize boşaltan binlerce tekne var.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Göcekte ben sıra bekleme sorunu hariç çalışmayan görmedim . Yakıt alımı bitmeden atık verme işlemi bitiyor  Göcek gibi yoğun bir yerde bu iş oluyorsa 5 atık alım istasyonu var diğer yerlerde yakıt istasyonlarına zorunlu yapsalar atık alım istasyonunu sanırım kimse veremiyoruz  diyemez .Bölgemize atık alım istasyonu kurun yetmiyor yada hiç yok diye müracaat eden varmıdır acaba.

Göcek pespembe Marmaris  Netsel şu an teknedeyim nefis(bok)kokuyordu marina dün akşam bu akşam temizlemiş deniz kendini koku yok .Yasaklara cezalara rağmen böyle durum . Sorun ceza yeme korkusu bence . Umarım özel tekneleride deniz çıkışlarını körlerler yorgan gider kavga biter.Hatta ben bunu dilekçe olarak yazayım  sorun bitsin. Amatör denizcilik kurtulsun.

Tabi yeni iş kollarını doğurabilir bu tür bir uygulama hafif sızdıran mühürler yada vana aparatları satışları patlayabilir  ,teknelerinize gizli ikinci çıkış yapılır ilanlarını falan da görebiliriz . Aksiyon bitmez bizde.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 26 Ekim 2020, 23:09:33 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

  • h
Burada kimsenin denizleri kirletelim, atığımızı her yere basalım, kimse bize bişey demesin, bizim bokumuz çok organik dediğini düşünmüyorsun herhalde Burak?

Diye bir soru sormuşsun cevaplamamışım pardon Mavikart uygulaması yanlış iptal edilsin yenisi yazılsın atık vermek çok pahalı ayda buna bu kadar paramı verceğiz cezanın adı konsun ( az olsun ) diyen ve bunun amatör denizciliğin sorunu olduğunu söyleyenlerin evet yukarıda yazdığın gibi böyle dediğini düşünüyorum.

Sorun zaten burda olaya birey olarak bakarsan kimse denizi tek başına  kirletecek atık üretemez(kimyasal yada fosil yakıt atıkları hariç)hepimiz birey olarak masumuz Binlerce tekne bir araya geldimi bambaşka bir durum ortaya çıkıyor Denizlerimizi biz hep birlikte kirletiyoruz bu yüzden bu yasaklar malesef doğru umarım doğruda uygulanır insanların insiyatifine yada yakalanmazsa yırtacağı yakalanırsa ceza ödeyeceği bir sistem olmaz Cezaların çok yüksek olması belki çalışır ama denetleme güzel bir şey değil özellikle denizde o nedenle bu imkanı yaratmayacak önlemler alınmalı istesende atık denize boşaltılamamalı atık sular dahil sorun ortadan kalkıyor böylece .

Benim düşüncem budur.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 27 Ekim 2020, 00:05:44 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Size garip gelmeyeceğini hatta benzer düşündüğünüze inanarak bir şey söylemek istiyorum .Ben denizdeyken sahil güvenlik botu ,savaş gemisi gördüğümde içimi bir sevinç kaplıyor yüzümde kocaman bir gülümseme ve güven duygusu içimi sarıyor .Telsizden sizleri çok seviyoruz dememek için kendimi zor tutuyorum her seferinde.

Bu mavi karttı atık cezasıydı haksız cezalar söylemleriyle bu duygumun sahil güvenlik botunu gördüğümde  korkuya dönüşmesinden gerçekten çok korkuyorum.

İyi geceler.
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 830
.......................
Ben denizdeyken sahil güvenlik botu ,savaş gemisi gördüğümde içimi bir sevinç kaplıyor yüzümde kocaman bir gülümseme ve güven duygusu içimi sarıyor .
.......................

Burakcım, bu tarz olumlu duyguların oluşmasının bir geçmişi var mutlaka..
Bu duygular bir günde oluşmadığı gibi burada aramızdaki yazışma ve eleştiriler sonucu yitirilmez.

Bu duyguların yitirilmemesi, bu kurumların yanlış uygulamalar yapmaması, gücünden kaynaklı olumsuzluklara adaletsiz davranışlara girmemesiyle sağlanır.

Sevgiler..
  • IP logged

 
Yukarı git