Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Sık sorulan bir soru Hız ,rota , yelken ilişkisi. Resimli anlatım.

  • *
  • İleti: 1631
Server değişimi sırasında olmuş olabilir. Ben de tam bilmiyorum Utku dede.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 974
Server değişimi sırasında olmuş olabilir. Ben de tam bilmiyorum Utku dede.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Bizim serverda değil imiş bunlar, hizliresim midir nedir ordaymış. Muhtemel belirli bir süre sonra siliyor ya da kapanmıştır bu site.  Bizde yüklü olanlar sağlamda. 

:)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
ortaya çıkan o resimlerde ne anlatılıyor acaba?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
ortaya çıkan o resimlerde ne anlatılıyor acaba?

Hüseyin Abi, resimleri büyütünce rüzgarın yönü, teknelerin ve yelkenlerin şekli ve nerelere gidebilecekleri görünüyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Resimler ve kenarındaki açıklamalar Tekne yönü ve tekneye gelen rüzgarın tekne gidişi ile olan acısını mı gösteriyor? şayet böyle ise bu oranlarda tutarsızlık var.Bu oran hesaplarını kim hangi mantıkla yapmış acaba?
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Hüseyin reisim,
Evet, rüzgar açısı ve tekne max hızından faydalanabileceğiniz oran ifade edilmiş...
Gördüğünüz tutarsızlık nedir?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Abi tutarsızlık yok, hız ve doğrultu ilişkisi neredeyse tüm kaynaklarda böyle belirtiliyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
1- Konu (Hız rota yelken ilişkisi)
2-Hedef ( Standart yelkenleriniz ,Asimetrik ve simetrik yelkenler ile hangi rüzgar açısında  ne kadar hızla gidebiliriz bunu öğreneceğiz)
3-Bilgi (Yukarıdaki grafik)
4-Fayda (Bu bilgiyi seyirlerinizde hafif ve sert havalarda rota seciminde bulunarak hızı yada konforu  seçebileceksiniz sert havalarda yelken küçültüp hızınızı düşürerek aynı şekilde konfor yada hız seçimini yapabilecksiniz Çok hafif havalarda hangi rotalarda asimetrik ve simetrik yelkeni kullanacağınızı artık  biliyorsunuz.Rüzgarın geldiği yönü bilmenin ve bunu pusulayla destekleyerek rüzgara kaç derece açı ile gittiğimizi bilmenin önemini anladınız.Artık a  oktasından b noktasına daha hızlı gitmek isterseniz rotanızı ona göre belirleyebileceksiniz.

Üstteki yazı Burak Reisin 5 nolu mesajda yazdığı açıklamadan alıntıdır.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!
Hüseyin reisim,
Evet, rüzgar açısı ve tekne max hızından faydalanabileceğiniz oran ifade edilmiş...
Gördüğünüz tutarsızlık nedir?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir yelkenli tekneyi denizde ilerleten yani kısaca götüren şey rüzgarın yelken üstünde yarattığı ileriye doğru itme yada çekme gücüdür.Yelken üstünde rüzgarın yarattığı itme gücünün miktarı bir kaç şeye bağlıdır.Rüzgarın gücü burada her durumda aynı olduğu için unuttuk.Yelkenin boyutu:ayni olduğu için unuttuk.Teknenin kendi formu yani yapısı bunu da unuttuk.Geldik konumuza da esas olan değişkene:Rüzgar teknemizin gidiş istikametine göre yelkenlerimize gidiş yönüne göre kaç derece ile girmektedir.Rüzgar bir kuvvettir yelkenimizde o kuvvetin uygulandığı bir yüzeydir.Bir kuvvetin bir yüzeye en büyük etkiyi yaratması için o kuvvetin yüzeye tam dik olarak gelmesi gerekir.Peki nasıl oluyor da rüzgarın yelken yüzeyine tam dik geldiği tam arkadan rüzgar etkisi diğer yan rüzgar gelişlerinden daha az oluyor.Bana bu teknik karışıklığı anlaşılır olarak lütfen birisi izah etsin.
Teşekkürler
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5812
    • Son Denk Kayıkçısı
Hüseyin reisim,
Evet, rüzgar açısı ve tekne max hızından faydalanabileceğiniz oran ifade edilmiş...
Gördüğünüz tutarsızlık nedir?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir yelkenli tekneyi denizde ilerleten yani kısaca götüren şey rüzgarın yelken üstünde yarattığı ileriye doğru itme yada çekme gücüdür.Yelken üstünde rüzgarın yarattığı itme gücünün miktarı bir kaç şeye bağlıdır.Rüzgarın gücü burada her durumda aynı olduğu için unuttuk.Yelkenin boyutu:ayni olduğu için unuttuk.Teknenin kendi formu yani yapısı bunu da unuttuk.Geldik konumuza da esas olan değişkene:Rüzgar teknemizin gidiş istikametine göre yelkenlerimize gidiş yönüne göre kaç derece ile girmektedir.Rüzgar bir kuvvettir yelkenimizde o kuvvetin uygulandığı bir yüzeydir.Bir kuvvetin bir yüzeye en büyük etkiyi yaratması için o kuvvetin yüzeye tam dik olarak gelmesi gerekir.Peki nasıl oluyor da rüzgarın yelken yüzeyine tam dik geldiği tam arkadan rüzgar etkisi diğer yan rüzgar gelişlerinden daha az oluyor.Bana bu teknik karışıklığı anlaşılır olarak lütfen birisi izah etsin.
Teşekkürler

Evet Hüseyin Abi hep merak edilen soru budur. Sanırım daha önce de bunu bir yerlerde konuşmuştuk.Şimdi cevap gelir.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1631
Hüseyin reisim,
Evet, rüzgar açısı ve tekne max hızından faydalanabileceğiniz oran ifade edilmiş...
Gördüğünüz tutarsızlık nedir?

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bir yelkenli tekneyi denizde ilerleten yani kısaca götüren şey rüzgarın yelken üstünde yarattığı ileriye doğru itme yada çekme gücüdür.Yelken üstünde rüzgarın yarattığı itme gücünün miktarı bir kaç şeye bağlıdır.Rüzgarın gücü burada her durumda aynı olduğu için unuttuk.Yelkenin boyutu:ayni olduğu için unuttuk.Teknenin kendi formu yani yapısı bunu da unuttuk.Geldik konumuza da esas olan değişkene:Rüzgar teknemizin gidiş istikametine göre yelkenlerimize gidiş yönüne göre kaç derece ile girmektedir.Rüzgar bir kuvvettir yelkenimizde o kuvvetin uygulandığı bir yüzeydir.Bir kuvvetin bir yüzeye en büyük etkiyi yaratması için o kuvvetin yüzeye tam dik olarak gelmesi gerekir.Peki nasıl oluyor da rüzgarın yelken yüzeyine tam dik geldiği tam arkadan rüzgar etkisi diğer yan rüzgar gelişlerinden daha az oluyor.Bana bu teknik karışıklığı anlaşılır olarak lütfen birisi izah etsin.
Teşekkürler
Burak reis okumuş sorunuzu. Aşağıdaki grafiği gönderdi. Teknenin hareketinde aerodinamik ve hidrodinamik beraber ele alınır. Salmanın da etkisini unutmamak lazım.




Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 938
Oğuzhan Reis şu yazıya hiç geri dönüş alamadım, sizin gibi ve Burak reis gibi performans üzerine düşünen reislerin düşüncesini öğrenmek isterim.

https://heyamolahey.com/navigasyon/vmg-vmc-polar-iliskisi/
  • IP logged
"...parce que je suis heureux en mer et peut-être pour sauver mon ame..." - Bernard Moitessier

  • *
  • İleti: 1631
Oğuzhan Reis şu yazıya hiç geri dönüş alamadım, sizin gibi ve Burak reis gibi performans üzerine düşünen reislerin düşüncesini öğrenmek isterim.

https://heyamolahey.com/navigasyon/vmg-vmc-polar-iliskisi/
Siz yol aldıkça hedef ile aranızdaki açı da değişiyor. Bu durumda Tramola atıldığında oluşacak yeni açı ve katedilecek menzil hesaba katılmalı diye düşünüyorum . Görmemişim asıl gönderiyi Doğan reis. Aslında yarış sorusu. Burak reis üyelikten ayrıldı. 4 Ocak’ta Göcek’te denk gelirseniz uzun uzun anlattırırız


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 331
  • YAZDIKLARIMA O KADAR ÖNEM VERMEYİN.İHTİYAR İŞTE !!

[/quote]
Bir yelkenli tekneyi denizde ilerleten yani kısaca götüren şey rüzgarın yelken üstünde yarattığı ileriye doğru itme yada çekme gücüdür.Yelken üstünde rüzgarın yarattığı itme gücünün miktarı bir kaç şeye bağlıdır.Rüzgarın gücü burada her durumda aynı olduğu için unuttuk.Yelkenin boyutu:ayni olduğu için unuttuk.Teknenin kendi formu yani yapısı bunu da unuttuk.Geldik konumuza da esas olan değişkene:Rüzgar teknemizin gidiş istikametine göre yelkenlerimize gidiş yönüne göre kaç derece ile girmektedir.Rüzgar bir kuvvettir yelkenimizde o kuvvetin uygulandığı bir yüzeydir.Bir kuvvetin bir yüzeye en büyük etkiyi yaratması için o kuvvetin yüzeye tam dik olarak gelmesi gerekir.Peki nasıl oluyor da rüzgarın yelken yüzeyine tam dik geldiği tam arkadan rüzgar etkisi diğer yan rüzgar gelişlerinden daha az oluyor.Bana bu teknik karışıklığı anlaşılır olarak lütfen birisi izah etsin.
Teşekkürler
[/quote]
Burak reis okumuş sorunuzu. Aşağıdaki grafiği gönderdi. Teknenin hareketinde aerodinamik ve hidrodinamik beraber ele alınır. Salmanın da etkisini unutmamak lazım.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
[/quote]
resimdeki  sadece kroki hiç bir şey anlatmıyor ki ayrıcaen üst resimdeki  V alfa  V gama nedir lamda nedir hesap kitap nasıl ve neye göre yapılacak ayrıca ingilizce bilmeyen ölsün mü? halen neden tam teknenin arkasından gelen rüzgarla en hızlı gidilemediği förmül yazmadan ama fizik kurallarınla anlatılmıyor.Galiba elin yabancısı böyle dedi ise böyledir mantığı kabul görüyor.
  • IP logged

e

ersinboke@icrs.com.tr

Hüseyin abi haklı aslında. Bir türlü derdini anlatamıyor.  Hüseyin abi daha çok uçmaya göre hesap kitap yaptığından oluyor . iyi ki ben varım:) 

Şİmdi abi senin dediğin gibi olsaydı, uçakların kanadını da yelken gibi rüzgara dik gelecek şekilde yapmaları gerekirdi. Öyle olunca kuvvet daha dik gelsin diye. Yine senin dediğin gibi olsaydı, uçak icad edilmez, gemiler zaten uçuyor olurdu. :)

Uçak kanadı gibi düşün abi, kanadın üzeri bombeli altı düz. Rüzgarın oluşturduğu kanat üstündeki emiş gücü, rüzgarın  itme gücünden büyük. Bu.

Dediğim gibi aksi durumda yekenli tekneler de uçuyor olurdu.
  • IP logged

 
Yukarı git