Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Amiga'ya Rüzgar dümeni Takıldı HYDROVANE

B

Burak Doneray

Aziz abi Teşekkürler Doğru söylüyorsunuz hydrovane bu açıdan avantajlı Benim tercih etme sebeblerimin başında teknem center kokpit olduğu için dolap dümene düzenek kurmak fazlasıyla halat karışıklığı ve donanımı kullanmak için ekstra hazırlık isteyeceğinden Teknenin kendi dümen sisteminden bağımsız çalışan bir sistem kullanmak daha pratik geldi .

Hydrovane kendi palasını kullanıyor size sadece yelkenlerinizi tekne aşırı wheather helm olmayacak şekilde ayarlayıp teknenin dümenini kitlemek ve rüzgar dümenini yelkenlerinizin trimin yaptığınız açıdan rüzgarı alacak şekilde ayarlamak kalıyor sadece . Rüzgar değişimlerinde üzerinde olan sonsuz bir halat ile tekneye istediğiniz şekilde manevrayı ana dümene dokunmadan yaptırabiliyorsunuz.

Elektrikli otopilotlarda olduğu gibi 3 farklı ayarı var hafif hava orta hava sert dalgalı hava bu 3 rasyo dümenin  Reaksiyonunu yavaşlatıyor yada hassaslaştıyor şöyle açıklayabilirim hafif havada daha çok düzeltme yaparken bu düzeltmeler çok hızlı. Sert havada ise yavaş ama daha büyük dümen açısıyla düzeltme yapıyor. Rüzgar fazlayken üzerindeki vane açısı değiştirilirek  rüzgar hızıyla uyumlu çalışmasını sağlayabiliyorsunuz.

2 . Avantaj olarak teknenizin palasını kaybederseniz bu sistemi kullanabiliyorsunuz densede rüzgar dümeni aktifken yada palası takılıyken eğer ana palayı kaybedecek bir durumda yedek olarak kullanabileceğimiz söylenen Hydrovane palasının nasıl sağlam kalabileceğini sorgulamak gerekiyor.

Sevgiler.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2020, 15:57:42 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Şu bilgide burda dursun.

Rüzgar dümeni rüzgar değişmedikçe sizi rotanızda tutar Rüzgar yönü değiştiğinde  Rüzgar dümeninin rüzgarı hangi açıdan  almasına ayarladıysanız rotasını o yöne değiştirir kısaca gece yattınız kalktığınızda rüzgar değişmişse bambaşka bir rotaya yöne  giderken kendinizi bulabilirsiniz .

Kısaca yarışmak için çok doğru bir ekipman değildir rüzgar dümenleri yolunuzu rüzgar değişimlerinde düzeltme yapamayacağı için kısaltmaz aksine uzatır.

Avantajı Uyumanıza izin verir yelkenlerinizi uyandığınızda nasıl bıraktıysanız öyle bulursunuz tersleme yada hasar görme olasılığını azaltmış olursunuz. Rüzgar dümeni kullanırken yapılması gereken tek şey pusula kontrolüdür doğru yöne gittiğinizden emin olmanız gerekir yelkenleriniz size yön ve rüzgar değişimlerini  söyleyemez.Düzenli araliklarla kontrol edilmesi gerekir
  • IP logged
« Son Düzenleme: 04 Mayıs 2020, 16:14:05 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Amiga'ya çok yakıştığı, ona değer kattığı, her şartta mekanik güvenilir bir alet olduğu ve romantik olarak ruhumuza hoş geldiği gerçeklerinin yanında enerji üretmenin kolaylaştığı, otopilotların ucuz ve güvenilir olduğu bu dönemde neden klasik bir rüzgar dümeni tercih ettiğini anlatırsan çok sevinirim.
  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Amiga'ya çok yakıştığı, ona değer kattığı, her şartta mekanik güvenilir bir alet olduğu ve romantik olarak ruhumuza hoş geldiği gerçeklerinin yanında enerji üretmenin kolaylaştığı, otopilotların ucuz ve güvenilir olduğu bu dönemde neden klasik bir rüzgar dümeni tercih ettiğini anlatırsan çok sevinirim.

Tabiki cevabı çok basit elektronik yerine mekanik olana güvenirim deniz ortamında .Elektrikli otopilotumda var pupa seyrinde güvenemeyeceğiniz tek enstrüman elektrikli otopilottur.

Yakışma konusuna katılmıyorum çok çirkin bir alet romantik olarak hiç bakmadım Rüzgar dümeni benim için ağır işçi uykusu gelmeyen dümenci 2. bir kişi.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2020, 00:38:09 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Sevgili Özgür Bilgiye tecrübeye öğrenmeye açık biriyim  Sanırım senin rüzgar dümenleriyle ilgili görüşün olumsuz Elektrikli olanlar varken gereksiz buluyorsun  Yanılıyor olabilirim öyle anladım.Kuşkularını yada olumsuz bulduğun yönleri yazabilirsin ben farklı fikir tecrübe duymaktan memnun olurum. .İkna edersen sökmem ama 6 yepyeni delik açtım teknemde içim yandı.

( Henüz 20 knot üstü yada soluganlı bir denizde Yelken seyrinde pupada Kaçırmayan standbye konuma geçmeyen otopilota denk gelmedim En yeni modeller dahil hele rüzgara göre seyirde wind modunda evlere şenlik)!
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2020, 01:27:39 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 271
Burak, hayırlı olsun güzel günlerde, sağlıkla, keyifle kullanmanı dilerim.
Detaylı paylaşımların içinde teşekkür ederim.
Yeni tayfaya vereceğin komut sanırım; götür beni rüzgarın götürdüğü yere olacak, ki bu çok hoş. 😊
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Yok yok, ben kesinlikle karşı değilim hatta bu mekanik aletlere hayranım ve senin tersine bunun kullanımını romantik, keyifli, denize-tekneye-denizciye yakışan geleneksel bir yöntem olduğunu düşünüyorum, kullananlara hayranlık duyuyorum. Biraz fazla teknoloji tarafından bakarak yorum yaptığım için böyle bir intiba oluşturmam normal. :)

Seni eleştirmek için değil tam tersi bu bilgiler, ihtiyaçlar, amaçlar ortaya çıksın diye sordum son soruyu..


Ha kendi teknene takar mısın dersen, emin değilim, sanırım takmazdım.

İhtiyacını doğru belirleyip doğru cihazı bulup doğru şekilde kullanıyorsan teknolojiye ve kendime güvenirim.
Yani teknolojik bir yardımcının yetmediği, su koyvereceği yerde o boşluğu ben doldurabilirim, bozulmasına izin vermem, bozulursa derdini anlar çözerim diye düşünüyorum. Yani teknoloji ile kendimi toplayınca güvenilir bir çözüm oluştuğunu düşünüyorum.

Bu açıdan biraz daha mekanik düşünerek fayda-maliyet hesabı yapıp elektronik otopilot tercih ederdim sanırım.
ama bekara eşini boşamak kolay tabi, ne kendi teknem var ne uzaklara gitme hayallerim.. :)


Sanırım meslek icabı ortalamanın üstünde sayıda farklı tekne modellerini kullandım, en eskisinden en yeni modeline kadar her çeşit otopilot kullandım, dediğin güvenilmez otopilotlara elbette rastladım ama sert pupa seyir şartlarında ağzım açık oturduğum yerden izlediğim otopilotlar da oldu.. Ki hiçbiri öyle ocean race standartlarındaki gyrolu hareketi insandan daha önce ve hassas hisseden modellerden değil, herkesin bildiği standart markalar idi..

Sanırım elektronik otopilotların hassas noktası tekne modeline uygun tip/güçte cihaz seçilmesi ve ayar/kalibrasyon işlerinin iyi yapılması.

Elbette hiçbirşey mükemmel değil ki otopilot dünyasında kabul gören şöyle bir söylem var;
"sizin dümen tutmakta zorlandığınız şartlarda otopilot da zorlanır.."

Rüzgar dümeninin varlık sebebi olan pupa seyirde elbette standart otopilotlardan daha güvenilir olabilir ama yeni jenerasyon, okyanus yarışlarında da kullanılan gyro sensörlü (yalpa, baş-kıç hareketleri dahil tüm teknenin hareketini takip eden ve işlem gücü yüksek) otopilotlar en sert koşullarda en az rüzgar dümeni kadar güvenilirdir.

Öyle olmasa kükreyen kırklarda 25kts ortalama hızlarla giderken Alex Thomson uyumaya gidemezdi sanırım! :D

Ki bu Gyropilot denilen yeni aletlerin fiyatları da konfigürasyona göre 3-5bin euro civarında, kaliteli bir rüzgar dümeninden daha ucuza mal edilebilir.
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
9 havada ben yattım uyudum ama dümende Akif kaptan vardı. :)xx
Nerede nasıl demeyin hiç bir yerde yazmayacağız dedik söz verdik.
Teknesine davet edenlere 2 biraya anlatırım.  ;)
Diyeceğim ki dedenin yaşlı kızında otopilotun mekanik cayrosu vardı.
İnanmayan Çeto kaptana sorsun, kendisine dükkanda sergilesin diye hediye etmiştim.
Sarı, muhtemelen pirinçten yapılmıştı. Otopilot tüm parçaları ile inanın 2 gaz tenekesi hacimde idi. ;D
Oysa 9 havaya girdiğimiz 57 feet teknenin ise çok daha küçüktü.
Tek büyük parçası dümen palasına hareket veren silindir idi ve kıça 3 adet yanılmıyorsam 13 lük civata ile bağlanmıştı. Ertesi gün ki kontrolde 1 i düşmüş 1 gevşemişti.
Bunlar yazılmayacak kısma girmez diye düşünüyorum, teknik tartışma kapsamındaki örneklemeler. ?0-?
  • IP logged
DeDe

B

Burak Doneray

Sağol Özgür demek istediğini daha iyi anladım .Fakat benim teknede teknemin ağırlına uygun otopilotum zaten vardı  ve çok güçlü bir otopilot Type 2 Bir linear drive  var. Mümkün değil kesinlikle kaçırıyor sert havada  Normal şartlarda çalışmasında sorun yok rüzgar ile bağlantısı yok sadece verdiğiniz korrdinata gidebilen .Bu otopilotu eğer  yenileme yoluna gitseydim  İstediğim konfigrasyonda montajı hariç Amerika fiyatı rüzgar sistemiyle 6000 dolares tutuyordu Türkiye fiyatları yaklaşık %40 daha pahalı .Birde  Montaj fiyatı  olayı var Raymarine ile papaz olursun Geçen sene 3 lü bir derinlik hız rüzgar set sipariş ettim  ürün geldi .Montajı için 300 Euro istediler .Ben ürünleri sizden aldım bu 300 Euro nedir deyince aramızdaki bağlar koptu raymarine ile .

Arkadaş biz direğe  bile 100 Euroya çıkıyoruz deyince ben 3 kere çıkayım sen bana 100 euro ver dedim adam şakamı anlamadı işine gelirse gibi  Bir şey söyledi ben bu seti tek tek daha pahalya satarım diyede ekledi..Bende dayanamadım 100 Euroya direk dansıda yapıyormusun deyiverdim olay siparişimi iptal etmeye kadar gitti. Bir daha raymarine herhangi  bir elektronik en azından Türkiyede tekneme sokmam.

Hydrovane aynı zamanda tiller pilot dediğimiz tekne ağırlığından bağımsız küçük bir otopilot ilede çalışıyor böylece bir anda teknemde birbirinden bağımsız 3 otopilot olmuş oldu .

Selam sevgiler.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2020, 19:56:21 Gönderen: Burak Doneray »

B

Burak Doneray

Burak, hayırlı olsun güzel günlerde, sağlıkla, keyifle kullanmanı dilerim.
Detaylı paylaşımların içinde teşekkür ederim.
Yeni tayfaya vereceğin komut sanırım; götür beni rüzgarın götürdüğü yere olacak, ki bu çok hoş. 😊


Sağol Kemal Ben teşekkür ederim okuduğun için.
  • IP logged

B

Burak Doneray

9 havada ben yattım uyudum ama dümende Akif kaptan vardı. :)xx
Nerede nasıl demeyin hiç bir yerde yazmayacağız dedik söz verdik.
Teknesine davet edenlere 2 biraya anlatırım.  ;)
Diyeceğim ki dedenin yaşlı kızında otopilotun mekanik cayrosu vardı.
İnanmayan Çeto kaptana sorsun, kendisine dükkanda sergilesin diye hediye etmiştim.
Sarı, muhtemelen pirinçten yapılmıştı. Otopilot tüm parçaları ile inanın 2 gaz tenekesi hacimde idi. ;D
Oysa 9 havaya girdiğimiz 57 feet teknenin ise çok daha küçüktü.
Tek büyük parçası dümen palasına hareket veren silindir idi ve kıça 3 adet yanılmıyorsam 13 lük civata ile bağlanmıştı. Ertesi gün ki kontrolde 1 i düşmüş 1 gevşemişti.
Bunlar yazılmayacak kısma girmez diye düşünüyorum, teknik tartışma kapsamındaki örneklemeler. ?0-?


Bu hikayeyi dinlemek lazım 😎
  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
100 avroya direk dansı ha?  :) :) :)

  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

B

Burak Doneray

100 avroya direk dansı ha?  :) :) :)



+ Kdv deyince dayanamadım sordum.Anlaşamadığımız konu direk ile Euro ilşkisi zaten .
  • IP logged
« Son Düzenleme: 05 Mayıs 2020, 21:43:26 Gönderen: Burak Doneray »

  • *
  • İleti: 232
Burak çok güzel anlatmışsın :) Raytheon büyük şirket. Marin tarafı Raymarine de öyle nitekim. FLIR’ı satın aldılar, o da iyi. Ama bizim buradakiler Rayhteon ceketi giyip bize hava atıyorlar. Bu iyi değil. Bir gün bu yaptıklarının yanlış olduğunu anlarlar Amerika’dan bir mektup gelince. Düzeltelim derlerse but it will be a little bit late (fakat biraz geç olur)
  • IP logged
BALIM SY

  • *
  • İleti: 592
Direk dansına sesli güldüm.  ;D
  • IP logged

 
Yukarı git