Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Liferaft Challange Başlıyor.

B

Burak Doneray

Liferaft Challange Başlıyor.
OP: 28 Nisan 2020, 21:46:16
Sevgili Atilla Gökova'nın başlattığı nefis bir proje .Pek yakında. Seyredelim destek olalım

Küçük bir izin problemi yaşadılar Tam destek.

https://youtu.be/Ebb5Cas2NAc




  • IP logged
« Son Düzenleme: 29 Nisan 2020, 16:14:23 Gönderen: Ahmet Kabaalioğlu »

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4254
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#1: 29 Nisan 2020, 11:44:04
Çok iyi düşünülmüş. Umuyorum istedikleri gibi olur.
  • IP logged
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

  • *
  • İleti: 1541
  • Bilen bilir
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#2: 29 Nisan 2020, 11:53:28
Bu aralarda yapılacak anladım ama o kadar kişi iç içe nasıl izin alındı?
Ya da izin gerektirmese bile sosyal mesafe adına büyük eleştiri almaz mı? ?0-?
  • IP logged
DeDe

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#3: 29 Nisan 2020, 15:52:11
Bu videoyu izleyemiyorum.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#4: 29 Nisan 2020, 15:53:07
Tüm detayları anlatmış sosyal mesafe yüzünden ertelendi izin alınıp ayrı can sallarında yapılacak amaç Can salının önemine dikkat çekmek . Lütfen linkten takip edin ilk mesajımda bir değişiklik yapılmış lütfen youtube üzeerinden seyredin .

https://youtu.be/Ebb5Cas2NAc
  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#5: 29 Nisan 2020, 16:16:10
Tüm detayları anlatmış sosyal mesafe yüzünden ertelendi izin alınıp ayrı can sallarında yapılacak amaç Can salının önemine dikkat çekmek . Lütfen linkten takip edin ilk mesajımda bir değişiklik yapılmış lütfen youtube üzeerinden seyredin .

https://youtu.be/Ebb5Cas2NAc

Değişikliği ben yapmış , büyük pencere oluşturmuştum. Sanırım desteklememiş. Geriye eski haline dönüştürdüm. Şu an çalışıyor.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1343
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#6: 29 Nisan 2020, 16:31:02
Çok faydalı olacak.Life raft patlatmayı izlemişizdir çoğumuz ama içersinde canlı kalmak ve yaşananları türkçe bir kaynaktan izlemek çok iyi olacak.Teşekkürler Burak Reis haber verdiğin için.
  • IP logged
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#7: 30 Nisan 2020, 01:48:21
STCW eğitiminde Can salının içinde 12 kişi İle yarım saat geçirmiştik Ciddi zor bir iş  koku nem ıslaklık birde benim şansıma can salının içine Bir kedi Büyük tuvaletini yapmıştı kokuda cabasıydı .Can salı önemli tabiki ama mümkünse teknem batmasın diye daha bir gayret gösteririm herhalde benim can salı eğitimi baya bir başarılıydı.

24 saat sizce kurtarılma için yeterli bir zamanmı ? Anladığım  kadarıyla can salı 24 saatte  kurtarılacakmışsınız  gibi tesis edilmiş oluyor. Aramızda can salı ile  tekne terketmiş birisi varmı ?

(Zodiac ile tüm Türkiyeyi karaya çıkmadan gezen Enes hariç o cansalı ile neler yapabilir benim hayallerimin ötesinde)
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1049
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#8: 30 Nisan 2020, 09:39:12
Bu farkındalığı yaratması çok güzel oldu.
Ben yıllarca gittim geldim can salı alıp almamak konusunda. Neticede hep kıyı seyri; en fazla Yunan adaları. Hep görsel mesafede bir kara var, teknede de bot var. İdare eder diyordum. Ama sanki bu varsayımım sakin-normal hava için geçerli. Sorunlu bir havada bot ile idame etmek pek olası değil galiba.
Merakla izleyeceğim.
  • IP logged
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#9: 30 Nisan 2020, 16:39:57
Ben bizim denizlerimiz (karadeniz, marmara, ege, akdeniz) için can salından çok iletişimin daha önemli olduğuna inanıyorum.

Zaten limanlar adalar kıyılar yakın mesafe, zaten trafik oldukça fazla, yeter ki siz tekneyi terk edene kadar birileri ile iletişim kurun, kısa zamanda size ulaşılır.

Ege'nin neresinde VHF iletişim mesafesi içinde bir gemi olmama ihtimali var ki?
Aşağıdaki görüntüyü şimdi aldım, anlık olarak ticari gemi trafiğini gösteriyor. (ki bu tamamı değil, mutlaka amatör istasyonların alamadığı gemiler de var..)


Mesefeler yakın, yaz kış heryer gemi dolu, iletişim ve ulaşım kolay.


Can salı;
1) Su sıcaklığının çok kısa zamanda hipotermiye sebeb olacağı kadar soğuk olan denizlerde
2) Okyanus gibi mesafelerin ve iletişimin çok kısıtlı olduğu, iletişim kursanız bile (EPIRB, uydu tel vb.) size ulaşmalarının çok zaman alacağı
yerler için asıl faydalı.

Olmasın demiyorum, imkanı olanın can salı olsun, bakımlı olsun, portuçta değil kullanmaya hazır olsun..
ama ondan önce ve değerli olarak VHF telsizimiz iyi olsun, anteni kablosu kaliteli olsun vb..
  • IP logged
><(((º>

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#10: 30 Nisan 2020, 16:44:42
Bu an anlık atlantik gemi trafiği, mesafeler daha çok ve deniz daha soğuk olduğundan can salı daha önemli.
ama yine de herşeyin başı İLETİŞİM..
Dünyanın en süper can salına sahip olsanız, içinde siyah havyar ve şampanyanız dahi olsa birileri onun içinde keyif (!) yaptığınınızı bilmiyorsa bir anlamı yok..

  • IP logged
><(((º>

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#11: 30 Nisan 2020, 21:23:21
Özgür Kaptanın  dediği gibi Doğru kurulmuş iletişim  araçlarıyla Akdeniz veya Egede  Belki can salına binmeye bile fırsat bulamadan kurtarılabiliriz. Benim kafamdaki kötü senaryo çok sert  bir havada  Aileniz ile denizdesiniz su almaya başladı tekne  Başkası yerine cansalına güvenmeyi tercih ederim Ailemi can salına geçirir  Tekneyi kurtarmaya odaklanabilirim kurtaramazsam cansalına geçer tekne batarken ipini keser beklemeye başlarım.

Cansalının olmadığını varsayarsak dingiye  o sert havalarda  binmek ayrı dert devrilmeden durabilmek ayrı dert . Tam bir kaos yaşanır en azından ben ciddi paniklerim tekne ilemi  ilgileneyim ailem ile mi şaşırırım herhalde .Can salı oldumu bir prosedür işletmeye başlıyorsunuz daha disiplinli ve güvenli ben can salı olmazsa olmaz diyenlerdenim.

Özel teknede mecburi olmamasını da Arabalarda Emniyet kemeri takma zorunluluğu  ilk konduğunda  Taksi şöförlerine kemer takma zorunluluğu yoktu onun kadar anlamsız buluyorum.

Bizim ve ailemizin ,arkadaşlarımızın varsa mürettebatımızın hayatını kurtarıcak bir donanımı bulundurmak için zorunlu olmasını beklemem.



  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#12: 01 Mayıs 2020, 23:14:44
Tabiki iletişim en başta geliyor. İletişim kurmak kadar soğukkanlılıkla konum bildirebilmekte önemli. Ama can salının önemini Sevgili Yıldıray Alter Abimizin  zor anlar sunumundaki can salı ve hayatta kalma mücadelesini dinleyince anladım.
Özgürün dediği gibi uygun yerde olmalı ve gerektiğinde açılabilmeli.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1062
Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#13: 02 Mayıs 2020, 18:37:25
Ülkemizde denizcilikle ilgili etkinliklerin son derece az olduğunu düşündüğüm için bu girişimi olumlu buluyorum. Umarım bundan edinilecek deneyimleri de okuma fırsatımız olur.
  • IP logged
Güvenlik daha çok batıl bir inançtır. Doğada bulunmaz... Helen KELLER

B

Burak Doneray

Ynt: Liferaft Challange Başlıyor.
#14: 02 Mayıs 2020, 19:10:26
Sevgili Enes Bugüne kadar yaptıkların çok değerli En azından benim için Dayanma sınırlarımızın ne kadar fazla olduğunu yaptıklarınla herkese göstermiş oldun  .Bir gün eğer can salına geçmek zorunda kalırsam Senin bir botta geçirdiğin zaman Yaptığın yol bana dayanma gücü verecek bilmeni isterim.

Sağol .
  • IP logged

 
Yukarı git