Aşağı git Skip to main content

Gönderen Konu: Jashua Slocum vakfının listesi..

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#30: 14 Şubat 2017, 15:36:58
Doğru abi,
Plan olarak çok var ama genelde tüm planların da sac, alüminyum, fiber ve ahlap epoksi ile de yapılabilir ibaresi oluyor. 22ft'in devamı olarak 27'yi çıkarmış ve onda da 4 materyalle de yapılabilir demiş ama sac yapılmış mı yapıldı ise kaç adettir, sonuçlar başarılı mıdır gibi sorularların cevaplarını ben göremedim, bilmiyorum.

Çok sayıda tekne yapıldığı bir gerçek ama 22 ve 27 ft lerde ilk tercih hep ahşap epoksi sonrasında alüminyum olmuş. Ahşap epoksiyi anlarım ama aynı planda sac'tan önce alüminyum tercih edildi ise maliyetler ve işcilik göz önüne alındığın da haliyle acaba sorusunu akla getiriyor.
  • IP logged

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#31: 14 Şubat 2017, 15:48:21
Bakarken bir de şunu gördüm, hoşuma gitti. Bu da sac plan diye çıkıyor ama ahşap epoksi tercih edilmiş yapılırken, güzel de olmuş gibi.

Centennial Spray 38






  • IP logged

  • *
  • Donatan Temsilcileri
  • İleti: 4253
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#32: 14 Şubat 2017, 16:16:55
Kuantum fiziğinden bu yana mutlak doğrular yok. Bunu öne koyup konuşalım.

Eğer bumbanız oransal olarak uzun ise, ki görece yaşlı Bavaria'larda böyle, ana yelkene önce camadan vursanız da bir şey olmaz. 

Eski bavaria'ların bumba boyu dümene yetişir. Bu durumda ana yelkeni küçültseniz de ağırlık merkezi düşündüğünüz gibi öne kaymaz. Cenovanız %110 ise ağırlık merkezi bu nevi bumbalarda yine öne kaymaz. Hatta torunuza göre ortaya yakın bile kalır.

Komşularımdan biri 47 feet ve bumbası oransal olarak Masal'dan bir hayli kısa.Onun camadandaki tepkileri  ile Masal'ınki  bir olabilir mi? 

Dünyayı gezen teknelerin ezici, ezici sözcüğünün altını çiziyorum, çoğunluğu sloop armadır.

Klasik yelkenlerde tam dediğin gibi Ersin, boşladığında pat diye aşağıya düşen sistemler de çok yaygındır. İlginç tarafı bu, daha çok uzun direkli ağır ve büyük ana yelkenlilerde görülür. Ana yelken hızla aşağı düşer.

Randa arma orsaya girmediğinde kadı kızı kusuru oluyor da, sarma yelkeni vinçle sarınca neden çirkin ördek yavrusu oluyor anlamadım hem.

Tek başına seyir yapanların gereksinimleri ile ailesi ile seyir yapanların gereksinimleri taban tabana zıttır.

Elektrikli tuvalet. Gerekli mi, bence de değil. İki tuvalet olsaydı, birini kesinlikle elektrikli yaptırırdım ama.
Öte yandan 15 yaşındaki kızınız tuvalete girip dışkısını pis su tankına gönderemeyip sizden yardım isterse, onun mahcubiyeti, Dünya denizcilik tarihinin ve  sizlerin burada yaptığı bütün çıkarımları çöp tenekesine yollar.

  • IP logged
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2017, 16:28:58 Gönderen: Bülent Büyükdağ »
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

G
  • *
  • İleti: 30
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#33: 14 Şubat 2017, 18:49:43
2015 yılında projesine uygun bir lobster yapmak için çalışma yapmıştık.

Saç en uygun maliyetli çözümdü. Aliminwum maliyeti saçın tam iki katıydı.

Ahşap/epoksi ise maliyet açısından saç ile alüminyum fiyatı arasında dolandı. Bir kaç üretici çok düşük fiyatlar verdi, "ciddi" üreticilerin fiyatları ise saçın üzerindeydi. Sorduk soruşturduk; dedilerki "uygulama koşulları, ortam ısısı temizliği vs. Kullanılan kimyasallar" kalitesi işçiliği çok önemliymiş.

O dönemde maliyet, sağlamlık ve işi yapacak tersane açısından saç olsun demiştik.

Ama yığma ahşap/saç maliyet farkı ne olur? Bilemiyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
  • IP logged

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#34: 14 Şubat 2017, 19:11:22
Adana'ya geldiğimde, yanımda 4 tane ahşap makara getireceğim. Adana 'dan da 30 m kadar halat alacağım. Sonra Masal 'ın cenovasına palanga sistemi kuracağım. Makaralar tik olacak. Yakışacak yani. Sonra vinç kullanmak yerine bu palangalar ile cenovanı açıp trim edeceğim.  Hem daha kolay, hem daha çabuk olacak.
  • IP logged

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#35: 14 Şubat 2017, 23:22:58
Adana'ya geldiğimde, yanımda 4 tane ahşap makara getireceğim. Adana 'dan da 30 m kadar halat alacağım. Sonra Masal 'ın cenovasına palanga sistemi kuracağım. Makaralar tik olacak. Yakışacak yani. Sonra vinç kullanmak yerine bu palangalar ile cenovanı açıp trim edeceğim.  Hem daha kolay, hem daha çabuk olacak.
Ersin Reisim,

Bülent reis istemezse makaralara ve palanga sistemine ben talibim. Kri-kri'de henüz ne vinç ne de baska bi sistem var...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#36: 14 Şubat 2017, 23:28:51
Adana'ya geldiğimde, yanımda 4 tane ahşap makara getireceğim. Adana 'dan da 30 m kadar halat alacağım. Sonra Masal 'ın cenovasına palanga sistemi kuracağım. Makaralar tik olacak. Yakışacak yani. Sonra vinç kullanmak yerine bu palangalar ile cenovanı açıp trim edeceğim.  Hem daha kolay, hem daha çabuk olacak.
Ersin Reisim,

Bülent reis istemezse makaralara ve palanga sistemine ben talibim. Kri-kri'de henüz ne vinç ne de baska bi sistem var...

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Makara dediğinde akan sular durur. Sağolsun Ersin Abim , nerede ne makara görse alıyor, her boy her türde makara sahibidir kendileri. On tane kayığa palanga sistemi kurar valla.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#37: 15 Şubat 2017, 00:01:04
Her nevi makra bulunur. :) son Marmaris gezisinde ahmet ile birlikte bir ikinci el malzemecisine gittik. İki adet ingiliz tek dilli polyester ahşap gibi görünen makaralardan buldum. Yenisi 500 TL filan . Çok kalender bir dükkan sahibi idi. Benim de çingeneliğim tuttu.  İkisini 50 TL ye almıştım.

Ahmet'in dediği doğru, her cinsten makara bulunur.:)

Erman doğru söylüyorsun. Katır inadı vardır bu bizim Bülent 'te , Ona yapacağıma sana yapalım. İmrensin dursun sendeki sistemi görünce..  :)




  • IP logged

  • *
  • İleti: 5811
    • Son Denk Kayıkçısı
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#38: 15 Şubat 2017, 00:31:37

Erman doğru söylüyorsun. Katır inadı vardır bu bizim Bülent 'te , Ona yapacağıma sana yapalım. İmrensin dursun sendeki sistemi görünce..  :)




Erman Reis bu işin peşini bırakma , yapar valla. Kendi kayığının her yerei makara , palanga. ayrıca her gittiğimde yeni bir şeyler yapıp duruyor. Öyle olmadı böyle yaptım, böyle olmadı öyle yaptım falan filan bir sürü icraat işte.

Bir de  benden duymamış ol ama ahşap makaralarda imal etti bir aralar. İmalat merdivenle sınırlı değil yani. Sonradan başka İngiliz makaralar buldu o imal ettiklerini kaldırdı bir yerlere.
  • IP logged
S/Y Bidarka / Fatih / İstanbul


"Son Denk Kayıkçısının Hatırasına"


https://sondenkkayikcisi.blogspot.com/

  • *
  • İleti: 1649
    • instagram
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#39: 15 Şubat 2017, 00:54:14
Yawl mı kech mi sloop arma mı derken şu başlık altında edindigim bilgiler paha bicilmez. Herkese cok tesekkurler. Ahmet reisimin öğüdünü es gecemeyecegim  bence bu noktadan sonra çarkçıbaşımızdan rica edelim konu başlığı Ersin Böke Vakfı olarak değiştirilsin ;)

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

  • IP logged
Akdenizli, Balıkçı

  • *
  • İleti: 3573
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#40: 15 Şubat 2017, 09:15:54
Eski bavaria'ların bumba boyu dümene yetişir. Bu durumda ana yelkeni küçültseniz de ağırlık merkezi düşündüğünüz gibi öne kaymaz. Cenovanız %110 ise ağırlık merkezi bu nevi bumbalarda yine öne kaymaz. Hatta torunuza göre ortaya yakın bile kalır.


 :)

Rüzgar etki merkezi , yani yelkenin ağırlık merkezi , ana yelken direğe sarıldıkça puruva yönüne doğru yer değiştirir.

Matematik ,mahkeme kararı dinlemez. :)

Aslında bir şey yazmayacaktım.. Ancak biraz önce başka bir forumda ( :) sanki başka bir forum daha var.. GEKO da.. yani ) bir direk kırılması hikayesi var.

Kaza geçiren dostumuz çok tecrübeli bir yelkenci değilmiş. Kendisi öyle yazmış, Yazısının bir yerinde ise Cenova -motor diye bir tabir kullanıyor. Şöyle yazmış,

" cenova - motor  5 knot  hızla ilerliyorduk "


Takıldığım detay şu. Bu yelkenci dostumuz bunu o kadar rahat ve doğal olarak yazıyor ki.. Bu artık Türk kası gibi birşey oldu. Açık denizde böyle bir yelkenliyi seyir sırasında görsem kesin Türk diye el sallarım o derece artık.

O yüzden Bülent'in yazdıklarını tekrar gündeme taşıdım.

Cenova , floğun büyültülmüş halidir. Direk gerisinde doğru geçtiği durumlarda Cenova adını alır. İlk kez Amerika da bir yarışta kullanılmıştır. adı, İtalyan şehri Genova dan gelir. O yüzden Türkçe yazılışı cenova dır. Bunları Tayfun Timuçin 'in kitabından öğrenmiştim. ancak bir de Genoa diyenler vardır ki ben en çok bu arkadaşlara gülerim. Bu tür bir aksanı, Amerikancayı dünyadaki tek dil sanan , Cenova diyemeyen Amerikalılardan duymuş olmalılar. :)

Bana göre , özellikle tek başına kullanıldığında çok tehlikeli bir yelkendir. Tekne tipi v.s. den bağımsız olarak yazıyorum. Markoni arma da , ana yelken olmadan cenova kullanmak son derece tehlikelidir.

Tek başına Cenovayı açtığınızda, Pupa ya da geniş apaz seyirlerinde belki kolayına bir seyir yapabilirsiniz. Ancak bu durumda dahi motor çalıştırmanız gerekir.

Cenova motor seyri Tek başına cenova seyrinden de daha tehlikelidir.

Tek başına cenova seyri yaparsanız , palanıza gereksiz yük bindirirsiniz. Motoru açarsanız palanıza daha fazla yük bindirirsiniz.  Skeg olmayan pala tiplerinde ki çoğunuzun yelkenlisi böyle , ileride sıkıntı yaşayabilirsiniz.

Markoni armada asla ama asla tüm yelkenleriniz açık iken , camadan vurmaya ana yelkenden başlamayınız. Tüm yelkenli  tekneler, yelkenleri açık iken rüzgar üstüne dönmeye meyilli bir şekilde tasarlanırlar. Aksi durumda sert havalarda başınız belaya girer, yelken toplayamazsınız.

Yelkenler açıldıkları sıra ile kapatılırlar. Önce ana yelken sonra cenova açılır. Toplanırken ve camadan vurulurken önce cenova , sonra ana yelken kapatılır. Bunun tekne markası , bumba uzunluğu ile alakası yoktur.

Bakın, hala Bülent gibi katır inadı olan birisi iseniz şöyle düşününüz. Maliyetleri düşürmek adına , binlerce yılda oluşmuş, tekne formlarını terk eden, modern tekne tasarımcıları, gerek olmasa , kesinlikle ana yelkeni de kaldırırlardı.

Kaldırmıyorlarsa, kaldıramıyorlarsa, vardır bir bildikleri. Boşuna koymamıştır onlar onu.. Kullanın.

Son önemli bilgi. Ana yelkeninizi kumanda etmek, cenovanızı kumanda etmekten daha kolaydır. Acil bir durumda ana yelken iskotasını boşlar , durumu kurtarırsınız. Cenova da böyle bir şansınız olmazzzzz....

Hem , mis gibi sarma sistem.. Niye korkuyorsunuz ki.. asılın açılsın, asılın kapansın.. Çok kolay..  8)

  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2017, 09:19:58 Gönderen: Ersin Böke »

  • *
  • İleti: 1467
    • AÇIK DENİZ AKADEMİ
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#41: 15 Şubat 2017, 11:16:13
Son önemli bilgi. Ana yelkeninizi kumanda etmek, cenovanızı kumanda etmekten daha kolaydır. Acil bir durumda ana yelken iskotasını boşlar , durumu kurtarırsınız. Cenova da böyle bir şansınız olmazzzzz....
Cenova ıskotasını boşlayınca ne oluyor?

Bu arada insanlık tarihinin en mükemmel mekanik tasarımlarından biri olan vinci niye kullanmaktan kaçınıyoruz? Gayet basit, sorunsuz, güvenilir bir alet.

Neyse, fiber düşmanlığı vinç düşmanlığına dönmüş, demek azalarak bitecek bu dert! :D


öZgür

  • IP logged
><(((º>

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#42: 15 Şubat 2017, 17:39:08
Bu arada şöyle bir şeyle karşılaştım.
Kişiyi tanımıyorum, firmayı bilmiyorum, ilk kez bugün gördüm, yani bir ilgim yoktur.

Lakin, yerli bir girişimci olabilmesi, küçük yelkenli ve ilginç fiyatlardan bahsedilmesi ilgimi çekti. Bilgisi olan, haberdar olan, tanıyan var mıdır ? Marmaris, Orhaniye'de imiş yeri.

"Maceracı 6 " ismiyle facebook sayfası var.


Bruce Roberts 27 Spray







Şöyle yazmış ;

"MACERACI imalatımız dahilinde olan bir tekne modelidir. Bu tür tekneler 4,95 - 6 metre - 7,5 metre ve 9 metre olarak tasarlanmıştır. Hepsinin ortak yanı kamaralı ve yelkenli oluşlarıdır ancak 7,5 ve 9 metrelik MACERACI'larda yatak kabininin yanı sıra oturma salonu, mutfak, WC ve Duş tesisatı vardır. Kıçtan takma motorlar büyük MACERACI'lar için tavsiye edilmez. İstenirse MACERACI'lar kullanıcıya göre değiştirilebilir. Örneğin, kıç havuzluk küçültülüp kabin büyütülür veya tam tersi yapılır. Yelken tamamen kaldırılır, motoryata dönüştürülür. Küçük boyut MACERACI'ların gövde imalatında kontraplak+epoksi kullanılırken büyük boyutlardaki ahşap sargı, çarpraz kontraplak ve epoksiyle kapatılarak lamine edilir. Biz teknenin tasarımcısı ve imalatçısıyız. Yerimiz de Marmaris Orhaniye köyündedir."

  • IP logged

  • *
  • İleti: 1547
    • Classicboats Turkiye
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#43: 15 Şubat 2017, 21:57:40
Arkadaş oldukça uyanık mış... ;)
http://www.stevproj.com/IntroWkndrPg1.html

  • IP logged
“İçinde ütopya olmayan bir dünya haritasına bakmaya bile değmez… İlerleme dediğin, ütopyaların gerçekleşmesidir” diyordu Oscar Wilde.

T
  • *
  • İleti: 2171
Ynt: Jashua Slocum vakfının listesi..
#44: 15 Şubat 2017, 22:07:52
Arkadaş oldukça uyanık mış... ;)
http://www.stevproj.com/IntroWkndrPg1.html

Uyanık derken ?

Abi sayfasına bakarsanız BR27'de yapıyorum. Şu an o üretimde,
Stevenson projelerini de bu fiyatlara yapıp teslim ediyorum diyor.
  • IP logged
« Son Düzenleme: 15 Şubat 2017, 22:16:18 Gönderen: Tan Kaan Özkan »

 
Yukarı git