Bu kısımda bir videodan yardım alacağım.. video İngilizce ancak seyrederseniz gayet rahat yapılanı anlayacaksınız.. Videoda çeşitli ekipmanı denizde zincirli ve zincirsiz deneyerek teknenizi ne kadar durduracağı hakkında bir deney yapılmış onu anlatıyor.. Aslında paraşütün bir kaç metre suyun altında olması önerilen ancak Lary Pardey paraşüt suyun üzerindeyken de herhangi bir zorluk yaşamadığını belirtmiş. Suyun üzerinde paraşütün çalıştığını görmek onu daha fazla rahatlatıyormuş. Teknesinin klasik donanımda ve tam boy salmalı olduğunu unutmayalım ama..
https://www.youtube.com/watch?v=t4l3CbgUCU8Bir önce ki bölümde bahsettiğim gibi paraşütü atarken 30-45 metrelik bir el incesi ve ucunda bir şamandra ile atarsanız eğer, sonrasında paraşütü toplamak kolay olacaktır.
Güverte üzeri donanımı konuşlandırırken mutlaka kilitlerin açılmadığından emin olmak için kilitin delikli kısmından tel ile sabitlemeniz en doğrusudur.
Yawl ve ya Kecht arma teknelerde demir atıldıktan sonra mizana yelkeni basılır ki tekne fazla gezmesin ve başı rüzgara dönsün diye.. Bu aynı şekilde paraşüt deniz demirinde de uygulanması faydalı bir seçenek. Sloop ve Cutter armalarda ise kıça bir mandar ile basacağınız demir yelkeni ciddi fayda sağlayacaktır..
https://www.youtube.com/watch?v=t4l3CbgUCU8Bir önce ki bölümde bahsettiğim gibi paraşütü atarken 30-45 metrelik bir el incesi ve ucunda bir şamandra ile atarsanız eğer, sonrasında paraşütü toplamak kolay olacaktır.
Güverte üzeri donanımı konuşlandırırken mutlaka kilitlerin açılmadığından emin olmak için kilitin delikli kısmından tel ile sabitlemeniz en doğrusudur.
Yawl ve ya Kecht arma teknelerde demir atıldıktan sonra mizana yelkeni basılır ki tekne fazla gezmesin ve başı rüzgara dönsün diye.. Bu aynı şekilde paraşüt deniz demirinde de uygulanması faydalı bir seçenek. Sloop ve Cutter armalarda ise kıça bir mandar ile basacağınız demir yelkeni ciddi fayda sağlayacaktır..
Dilek - Şimdi yukarıda iki tür paraşüt deniz demirini kullanma yönteminden bahsettik..
1. Baştan atmak
2. Pardey usulü
Her iki usulde de donanımın önemini zaten anlamışızdır.. Bu gibi donanımları satan firmaların arasında en bilineni ve tavsiye edileni de..
http://para-anchor.com/Pardey'lerin Fırtına Taktikleri Videosunu aşağıda ki linkten satın alabilirsiniz.. Oldukça da faydalıdır..
http://www.thesailingchannel.tv/product/storm-tactics-pardey/Bu siteyi de incelediğiniz de olayın sadece paraşüt kısmı olmadığını ve donanımın önemini daha iyi anlıyorsunuz..mesela paraşütün ucunda ki fır döndü.. halatlar ve uclarında ki bağlantı elemanları, kilitler gibi..
Ama bu genede kendin pişir kendin ye için engel değil bana göre..
Kitaba Pardey usulü ile devam ediyoruz..
Çeviri devamı: Pardey Usulü Paraşüt deniz demiri atılması ve heave too:Şimdi, aslında bu konu derin.. herkes kesinlikle kendi teknesinde denemeli..
3. ve varsa 4. camadan yapılmış ana yelken ya da fırtınada ana yelkenin yerine donatılan yelken gergin bir vaziyette teknenizi rüzgara 50 derece açı ile durduruyorsunuz.. Şimdi ÖNEMLİ! KISIM.. DÜMEN RÜZGARIN GELDİĞİ YÖNDE alabanda ya da alabandaya yakın kitleniyor..
Dilek - Bakın çok önemli teknenizde deneyin.. en doğru şekli bulun.. Eos'da küçük bir genova terslenmiş şekilde olabiliyor mesela.. her tekne de ayrı bir durum söz konusu olabiliyor
Bu 50 derecelik açı ile duran ya da çok yavaş akan teknenin pozisyonu sonucu, teknenin başından kıçına kadar olan kesitin uzantısı olan, rüzgara doğru olan alanda dalgalar kırılmayı kesip, çok küçük turbülans sahaları oluşturuyor..
Sonrasında ise teknenin akışı eğer 1,5-2 knottan fazla ise, ya da tam konforu sağlayamadıysanız, pozisyonunuzu korumak zorlaştı ise; önerilen paraşüt deniz demirini teknede rüzgar ile gelen aynı açıdan yani 50 dereceden atmak.. ama atarken deniz demirini hem baştan hem de teknenin kıçına doğru olan babalardan üçgen olacak şekilde halatlar ile bağlayıp, bu bağlantıdan da tekrar tek başına bir halat ile paraşütü atmak.
Lary Pardey bu şekilde atılınca paraşüt halatını kısa tutmaktan yana çünkü tekne ve paraşüt dalgalar ile aynı zamanda gerilsin istiyor.. Ancak burada teknenizin paraşütü donattığınız ekipmanı çok güçlü olmalı..40 feet bir yatta bu aramaya binecek yükler o kadar büyük kü.. belki de uzun halat ile atmak en doğrusu olacaktır.
Bu arada denemelerde (bana çok enteresan geldi) fin salma ve uzun salma teknelerin diğer kısa salma teknelere göre çok daha iyi sonuçlar vermiştir.. Uzun ve derin salmalar Pardey metodunda daha iyi tutunma sağlamaktadırlar.
Hangi metodu kullanırsanız kullanın teknenizde donanımın bir kısmı hazır olmalı ve mutlaka denenmiş olmalıdır.
Paraşüt deniz demiri çok güvenli bir tutunum sağlamaktadır. Binen yüklerden dolayı çok az bir pala zedelenmesi rapor edilmiştir. Eğer doğru bir şekilde atılmış ise size çok az dikkat edeceğiniz ve bolca dinleneceğiniz bir ortam sunar.
Ve unutmayın.. sık sık telsizden '' GÜVENLİK'' uyarısını düzenli aralıklar ile vermeyi unutmayın ki bu arada çevre gemiler ile çatışma haline girmeyin..
Devamı gelecek..