Bağlı olduğumuz marinette dönem dönem elektrik kullanım yoğunluğundan galiba, 190 v geliyor. (Yan tekne bavaria, panelinde böyle bir özellik var sanırım. O iletti)
Motor akümüz öldü. Neden öldü onu da anlamadım Bu elektrik dalgalanmasından kaynaklı olabilir mi, öyle ise servisleri de kaybedebiliriz. Aki yakın zamanda 2-3 yıl önce servisler ile birlikte değişmişti.
Marmariste 110 amper akü bulamadık. Neyse bir akü bayi beklersem 105 amper akü geleceğini bu sürede motoru çalıştırabilmem için de elindeki çıkma 75 amper aküyü kullanabileceğimi söyledi.
75 lik aküyü bağladım. Diğer aküler 110 amper, sorun yaşar mıyız. Bence yaşarız gibi geliyor.
Eğer çok antika model bir redresörünüz yoksa akü sorunlarınızın sebebi sahil beslemesindeki dalgalanmalar değildir.
yeni cihazların hepsi elektronik olarak aynı zamanda regülatör (dengeleyici) olarak çalışır, akülerinize dışarıdaki sorunları yansıtmaz.
bir ihtimal motor akünüz redresöre bağlı olmayabilir, sadece motordan (alternatör) şarj oluyor olabilir.
böyle ise alternatör arızası nedeni ile servis aküleriniz de tehdit altında olabilir.
redresörünüzün 2 çıkışı mı vardır, tek çıkış mı paylaştırılmıştır bilmiyoruz.
arada bir de güneş paneli regülatörü kullanıyor musunuz..
pek çok değişken var..
ne yazık ki bu teknik işler buradan böyle tarifle anlatmakla veya tahmin etmekle olmuyor, işinin ehli bir elektrikçiyi çağıracaksınız tekneye, kim kime bağlı, kim nasıl çalışıyor diye ölçecek bakacak ve çözecek..
lütfen yanlış anlamayın, konusu geçmişken genele yazıyorum;
herkes istiyor ki bilenler bir iki püf noktasını (ustalar arasındaki sırları!) buradan yazsın tüm elektrik problemlerimiz hiç usta çağırmadan çözülsün.. ne yazık ki böyle bir şey mümkün değil..
eğer yeterli temel teknik bilgi/tecrübe sizde mevcut değilse buradan alacağınız tarifler daha büyük sorunlara/tehlikelere yol açabilir..
google'dan nasıl doktorluk yapmak, kendi hastalığımızı teşhis ve tedavi etmek mümkün değilse (ve tehlikeli ise) teknik sorunlarımıza da çoğunlukla forumlardan çözüm bulmak mümkün değil..