220 V kara bağlantı voltaj dalgalanması

Başlatan Mehmet Atay, 28 Ağustos 2019, 13:52:12

« önceki - sonraki »

Alper Dora

Alternatörlerden direk olarak şarj etmek çok doğru bir yöntem değildir. Alternatör sürekli olarak aynı voltajı verir. Bu nedenle dolu akünün tepesine de sürekli aynı voltaj gider. Araya diot izolatör koyarsanız 14.4 düşer 13.4 e enerji kaybı yaşarsınız yavaş şarj edersiniz. Akıllı izolatör koyarsanız voltaj kaybınız olmaz aynı zamanda izolatör aküye giden voltajı kontrol ederek yüksek voltajda akünün bozulmasını engeller. Ama kademeli şarj yapamaz. Ama alternatör çıkışına yukarıda bahsedilen alternator to Battery charger koyarsanız hem akünüz olması gerektiği şekilde şarj olur hem de alternatörünüz x devir y kadar enerji üretebiliyorken aynı x devrinde atıyorum Y*1,5 kadar daha fazla verim alabilirsiniz. Bu konuda reklam yapmıyorum çünkü profesyonel olarak bu işi yapmıyorum artık.

Sahil beslemelerine gelince redresör kalitesi burada çok önemli. Bu tip voltaj dalgalanmalarına karşı en iyi çözüm hem 110 hem de 220de çalışabilen bir redresör koymak en doğrusudur. Bu dalgalanmalar redresörlere arıza verebiliyor.
IN BOOST WE TRUST

Mehmet Atay

SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Özgür Ökten

Alıntı yapılan: Mehmet Atay - 08 Ekim 2019, 17:25:58
...Bu iki ürün aynı mı?
https://www.eastmarine.com.tr/blue-sea-systems-otomatik-sarj-rolesi
https://www.eastmarine.com.tr/allternator-batttery-charger-12-160a
Yok aynı değil.

İlki akıllı şarj rölesi.
İki aküyü bu alet ile birbirine bağladığında hangi akü şarj oluyorsa diğerini de bu şarj işine dahil ediyor, deşarj sırasında aküleri ayırıyor.

İkincisi ise alternatörü akıllı bir şarj kaynağına çeviriyor.
Normalde alternatör akülerin şarj karakteristiğine uygun şekilde enerji vermez, bu alet vermesini sağlıyor. (redresör gibi davranmasını sağlıyor diyelim.)
ayrıca motorun düşük devirlerinde de alternatörden daha yüksek şarj akımları almayı sağlıyor.
><(((º>

Mehmet Atay

SARIYAZ  Turgut / Marmaris