Suat hocam, bir de benim senden özel bir ricam var.
Malum Tayo Mar alanya marina da. Nisan ayında eğer açılırsa ki pek ihtimal vermiyorum Kıbrıs 'a gitmeyi planlıyorum.
Ayrıca, Kemer 'den Gelidonya'ya doğru tırmanayım istiyorum. Gördüğüm bu Antalya körfezi bir garip deniz. Manavgat ortada ve batısı ve doğusu farklı havalara sahip. sıklıkla Antalya üzerinden Kuzey güney yönünde sert rüzgarlar Gelidonya burnuna kadar esiyor. Ama bu sırada Manavgat 'ın doğusunda yani bizim buralarda tık yok. Daha çok karasal rüzgarlar hakim oluyor (günlük kara ve deniz ısı farkından doğan hafif rüzgarlar )
Şu Antalya körfezinin hava akımlarını ve dalga yönü ve büyüklükleri ile ilgili bir bilgilendirme yapasan. Nasıl da sevinir bu garip.
Keza Alanya Kıbrıs rotası ile ilgili de ben Gazipaşa üzerinden yürümeyi planlıyorum. Anamur Kıbrıs havası az havada dahi yüksek dalga yapıyor anlaşılan. Bu durumda Anamur Kıbrıs arasındaki boğaza girmeden Gazipaşa üzerinden boğazı daha verevine geçeyim diyorum. Yok hava hafif ise Kelenderis üzerinden Girne'ye geçmeyi planlıyorum. Bu konuda da önerilerin varsa sevinirim. Keza bu rotaları bilen başka yelkenci dostların tavsiyeleri de memnunuiyet ile karşılanır.
Selamlar dostum,
Adım adım elimden geldiğince cevaplandırmaya çalışayım sorularını;
*Benim aklımda sanki Tayo Mar'ı daha Ege'ye doğru götürdüğün kalmıştı, heralde yanıldım. Alanya'da olduğuna sevindim. Giderken bir ara haber verirsen ziyaretine gelir ve iki lafın belini bükeriz.
*Şuanda güncel KKTC durumu; eğer Yat ile gidilecek ise 3 günden fazla kalmamak koşuluyla ne çıkış limanından ne de KKTC'de Covid-19 testi istenmemekte ve karantina yok. Ama bu sadece kendi teknenizle KKTC'yi ziyaret edecekseniz geçerli. Havayolu veya Feribot gibi deniz yolu ile KKTC'ye girişleri bu uygulama kapsamamakta.
Biz de buna güvenerek Mayıs sonu Kemer'den Alanya ve sonrasında direk KKTC planlıyoruz, ardından Mersin, İskenderun ve kıyı rotası tutarak dönüş. Şuan 9 tekne kadar bir katılımcı var. Sanırım bu sayı 15 tekneyi bulur tarih yaklaşınca.
*Kemer'den Gelidonya'ya tırmanış kolay, hatta Alanya'dan Kemer'e doğru direk veya kıyısal rotalar da kolay. Havayı gözlemlediğin ve yorumladığın şekil doğru. Bunun sebebi genelde Antalya körfezinde Akdeniz'e göre sürekli bir ters basınç cephesinin olmasıdır. Çoğunlukla da bu cephe Yüksek basınçlı bir cephedir. Aslında bu cephe Antalya körfezini de daha güvenli bir su yapmakta ve Antalya'ya giriş ve çıkış rotalarında Kuzey ve Güney rüzgarları ile tarih öncesi dönemlerden bile gelen süreçte yelkencilere hep yardımcı olmuştur. Yüksek basınç cepheleri aslında bizlerin en çok ihtiyacı olan cephelerdir. Zira, gardiyan gibi körfezi beklemekte ve Alçak basınç cephelerini daha güneye ve doğuya doğru (körfezin yapısı ve torosların dizilişi açısından) itmekte. Bu da körfeze giremeyen havanın Gelidonya'dan itibaren Mersin ve İskenderuna doğru Kıbrıs adasının Kuzeyinden ve Güneyinden devam etmesine sebep olmakta. Kıbrısa gelen hava ise ikiye ayrılması sebebiyle, Anadolu ve Kıbrıs arasında kalan hava sıkışarak daha kuvvetli esmekte. Kıbrıs'ın Dip Karpaz burnunda etkisini dar kanaldan çıkması açısından azaltan bu rüzgar yine aynı noktadan ikiye bölünmüş diğer parçasının mıknatıs vari çekişiyle bu sefer Güneyden bindirerek ters bir akımın oluşmasına da sebep verebilir. Bu hareket kış aylarında şddetli fırtınalara, sezon başı ve sonuna gelen dönemlerde ise kuvvetli rüzgarlara sebep olur. Bazen ise Antalya'da bulunan Yüksek basınç Ege istikametinden gelen Alçak basıncı çok açığa doğru iter. O zaman da rüzgarsız ama bordadan alınan ölü dalgalar ile Antalya körfezini geçmeye çalışan Mersin istikametindeki yatçılar şanzımanlı eski tip çamaşır makinasındaki gibi sallan yuvarlan körfezi motor ile geçmek durumunda kalırlar (sezon başı ve sonlarında genelde hakim olan senaryo bu şekilde olur).
*Kıbrısa Alanya istikametinden geçiş kesinlikle baş omuzluktan denizi ve havayı alacak şekilde planlanmalıdır. Dolayısı ile eğer Alanya'dan direk gitmeyecek isen (ki biz Alanya'dan direk gidelim diye planladık) Gazipaşa da uygun olur ama KKTC'de Girne'yi planlıyorsan kanal geçişini daha doğuya atma derim ben. Tarihler çakışırsa ya da yolda bir yerlerde de olsa görüşmek dileğiyle şimdiden Selametle dostum
SM-T867 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi