Ana Menü

Motor condenser temizliği

Başlatan Oğuzhan Oğuz, 11 Mayıs 2019, 19:20:57

« önceki - sonraki »

Oğuzhan Oğuz

Motor ile seyir yaparken motor 2000 devir üzerine çıktığında 15 dakika içinde hararet yapıyordu. Emiş temizliğidir , impeller derken kış gelmişti. İş güç yoğunluğundan, mümkün olursa 15-20 günde bir tekneye uğrayıp motoru boşta çalıştırıp dönüyordum eve. Sezon öncesi derinine dalayım dedim. Eşanjörden yapabilir diye düşünmüştü Burak sağolsun. Bir usta ile eşanjörü söktük.




Kışları uzun süre kullanılmayacaksa tatlı su ile 10-15 dakika çalıştırıp motoru kapatmakta yarar varmış. Temizlenmiş halini ve montajının resimlerini de önümüzdeki günlerde atarım. Herkese güzel bir sezon diliyorum.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Murat Erciyes

Eskiden, gerçekten eskiden flush diye bir şey vardı. Arabalarımızın soğutma suyuna koyar, çalıştırır, sonra boşaltırdık. Kıpkırmızı bir su akardı. Teknelerde de yapsak bu hale gelmez sanırım?
BALIM SY

Mehmet Atay

Eski teknemde, egzos dirseğini korozyondan kaybettikten sonra, bir 3 yollu vana ile depodan tatlı su bağlamıştım.
Böylece çok az zahmetle, tekneyi kullanmayacağım dönemlerde tatlı su ile devridaim yaptırıyordum.
SARIYAZ  Turgut / Marmaris

Oğuzhan Oğuz

Teşekkürler fikirler için. Yalnız tuzlu su boruların içinden geçiyor Mehmet reisim. Antifrizli suyun dolaştığı yerler tıkanmış hep.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Erman Yerman

Forumda okudukça içten içe korktuğum bir konuydu. Geçen gün motor bakımları sırasında üşenmeyip ben de söküp 1-2 saat kireç çözücüye yatırdım, iyice temizledim.


SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Akdenizli, Balıkçı

Mustafa Ertör

Ne kadar zaman aralığında bu temizlik yapılmalı?Sorun çıkmasını beklemeden yapılmalı mı.?
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Bülent Büyükdağ

Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 15 Mayıs 2019, 01:23:39
Ne kadar zaman aralığında bu temizlik yapılmalı?Sorun çıkmasını beklemeden yapılmalı mı.?

Mesela benimki 2 yıl önce değişmişti. En fazla 100 saat çalıştı, ne dersiniz?
Saatin fazla tiz tıkırtısında,ışık yıllarının ömür süremizle alay eden sesini de işitiriz.

Mustafa Ertör

DADD'ın motor ve elektrik konulu eğitiminde saat olarak söylenmişti ama unuttum.
BABA TUNCA /YEŞİLKÖY

Erman Yerman

Bakım süresi 100 saatte bir ise bu süre çok kısa hakikaten. Orada başka bir etmen var bence..
Bu arada ben aldığımdan beri hiç (3 yıldan fazla oldu) bakmamıştım. Bildiğim kadarıyla benden önceki sahipleri de 2 yıl önce ağır bakım yapmışlardı. O zaman bakım yapoldığını varsaysam geçen 5 yılda benimkinin görüntüsü Oğuzhanınki gibi değildi. Kalın tortudan ziyade çaydanlık dibinde tutan ince kireç tabakası gibiydi

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Bülent Büyükdağ - 15 Mayıs 2019, 08:59:47
Alıntı yapılan: Mustafa Ertör - 15 Mayıs 2019, 01:23:39
Ne kadar zaman aralığında bu temizlik yapılmalı?Sorun çıkmasını beklemeden yapılmalı mı.?

Mesela benimki 2 yıl önce değişmişti. En fazla 100 saat çalıştı, ne dersiniz?
Uzun süre çalışmadığı zaman sorun oluyormuş Bülent reis. Erol reis de bahsetmişti. Kendi teknesi devamlı seyir halinde olduğundan eşanjörü pırıl pırıl çıkmış. Kışlamasını doğru yapmak lazım sanırım. Ben de tekneyi aldığından beri motoru 100 saat kullanmadım ama sonuç bu maalesef.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Oğuzhan Oğuz

Benimkinin rengi soğutma suyunun antifrizinin rengi Erman. Benim de tekne 3 senedir bende eski sahibi bakmamıştır motora muhtemelen. Pembe renkli soğutma suyum. Deminarelize su kullanmayı deneyeceğim bu sefer. Enerji santrallerinde türbin kanatları korozyona uğramasın diye minerallerinden arındırılmış su kullanırız. Motorda da işe yarar diye düşünüyorum ancak içine antifriz katınca özelliğini kaybeder mi onu araştıracağım önce.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Erman Yerman

Alıntı yapılan: Oğuzhan Oğuz - 15 Mayıs 2019, 09:28:23
Benimkinin rengi soğutma suyunun antifrizinin rengi Erman. Benim de tekne 3 senedir bende eski sahibi bakmamıştır motora muhtemelen. Pembe renkli soğutma suyum. Deminarelize su kullanmayı deneyeceğim bu sefer. Enerji santrallerinde türbin kanatları korozyona uğramasın diye minerallerinden arındırılmış su kullanırız. Motorda da işe yarar diye düşünüyorum ancak içine antifriz katınca özelliğini kaybeder mi onu araştıracağım önce.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Abi renk değil de tortu kalınlığı dikkatimi çekti..

SM-G920F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Akdenizli, Balıkçı

Oğuzhan Oğuz

En ilginç tarafı inçe boruların içinden geçen tuzlu su olmasına rağmen en ufak tıkanma yok. Tatlı su bu tortuyu oluşturmuş. Volvo Penta orijinal soğutma suyu kullandığım. Biraz daha araştırıp montajı öyle yaptıracağım.  Buradan da paylaşırım öğrendiklerimi.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Aziz Eryavuz

O turuncu renkli çamur benim de aşina olduğum bir durum. 55 Volvo sdrive ın hararet, termostat değişimi vb problemlerinde hep kondese etrafında bu yoğun çamuru buldum. Bence rengi antifrizden geliyor. Kullanma kıavuzunda iki yılda bir suyunu boşaltıp yıkama ve yeni su ve antifriz ile doldurma tavsiyesi var.

Antifrizi %50 tavsiye ediyor. Bu kadar yoğun antifriz mi çamuru oluşturup borular etrafındaki su dolaşımını yavaşlatıyor. Ve hararet yapıyor diyorum ?

Ben iki yılda bir düzenli yıkama ve su+antifriz değişmeyi uygulamaya karar verdim artık.


Oğuzhan Oğuz

Alıntı yapılan: Aziz Eryavuz - 15 Mayıs 2019, 13:41:07
O turuncu renkli çamur benim de aşina olduğum bir durum. 55 Volvo sdrive ın hararet, termostat değişimi vb problemlerinde hep kondese etrafında bu yoğun çamuru buldum. Bence rengi antifrizden geliyor. Kullanma kıavuzunda iki yılda bir suyunu boşaltıp yıkama ve yeni su ve antifriz ile doldurma tavsiyesi var.

Antifrizi %50 tavsiye ediyor. Bu kadar yoğun antifriz mi çamuru oluşturup borular etrafındaki su dolaşımını yavaşlatıyor. Ve hararet yapıyor diyorum ?

Ben iki yılda bir düzenli yıkama ve su+antifriz değişmeyi uygulamaya karar verdim artık.

Aynı metodu uygulayacağım. Teşekkürler.