Sigorta şirketi tarafından Eksper raporuna istinaden belirlenen Hasar onarım bedeli hesabıma yatırıldı.
Başlıca aşamalar.
1. Hasar oluştuğunda bir an önce Sigorta Şirketinize (Acentanıza) olay bildiriliyor. Mümkünse olabildiğince görsel malzeme (fotoğraf, video) topluyoruz.
2. Teknenizden uzaklarda iseniz bir an önce olay mahalline gitmenizde fayda var. (Olmadı bir dost, arkadaş).
3. Eksper ile anlaşıp belirlenen zamanda hasar tesbitini birlikte yapmalı. Her ne kadar konunun uzmanı olsa da, teknenizi en iyi siz biliyorsunuz, bazı küçük hasarlar gözden kaçabilir.
4. Eksperin ve sizin onarım için çeşitli firmalardan aldığınız teklifleri eksper topluyor.
6. Olay marina da oldu ise Marina sözleşmenizi ve ilave masraflarınızı ekspere gönderiyorsunuz. (Mesela bu yıl karaya çıkmayacaktık olay nedeniyle karaya almak zorunda kaldık, bunun sonucu ortaya çıkan ilave bedelleri için de fiyat teklifi aldım, gönderdim)
7. Eksper raporunu sigorta şirketine gönderiyor. Bu raporda hasar ve onarım bedelleri belirtiliyor sanırım.
8. Sigorta şirketinin raporu değerlendirme süreci sonrası (bizimkinde 1 hafta gibi sürdü.), tazmin bedelini kabul ettiğinizi ve rücuu haklarını sigorta şirketine devrettiğinizi belirten bir ibraname imzalıyorsunuz, altına hesap numaranızı yazıyorsunuz.
9. Tazmin bedeli hesabınıza yatıyor.
Tüm bu aşamalarda endişe ettiğim hiç bir husus gerçekleşmedi. Birkaç gün önce onarım bedeli hesabıma aktarıldı.
Havalar izin verdikçe bir an önce bitirip, Mart ortasında denize inmeyi planlıyoruz.
Tüm bu süreçte desteğini esirgemeyen Ahmet Kabaalioğlu reise teşekkür ederim.